Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3907
|
Lähetetty: 04.11.2024 18:15 Viestin aihe: |
|
|
Tehdastakuun pidentäminen ja 1/2-moottorikorjaus koski vain 2008 ennen tehtyjä 2.2 cat ja 4,5 L versioita ja niissä on samat männät. 2,0 L dieseleistä en tiedä mitään. Siitä oli tehtaan paperiakin jossain ja laitoin joskus linkitettynäkin johonkin, mutten muista. Mulla oli se virallinenkin kirje joskus käsillä, mutta tuossa on siitä jotain. Ehkä noita kansia oli eri keissinä sitten, mutta oma meni juurisyyllä että pinnoitteet sylintereistä hävisi joko renkaiden, tai läntinen viasta johtuen pois ja öljyä katosi oikeasti reippaasti. Olkoon sitten tuo kannen pilttien löystyminen vaikkapa toinen syy ja lyöty tuohon liitteeksi, mutta kirjeessä sitä ei muistaakseni ollut. Sinetöintiohjeet ja määrät öljykultukselle oli ja yksiselitteinen viankorjaus proseduuri: Vaihdetaan 1/2- moottori.
https://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/150874-2ad-engine-warranty-is-your-engine-effected/
Takuun laajennus koski tuolla välillä tehtyjä RAV4 AD2 moottoreita. Näkyy monet sekoittavan kaikki missä lukee Toyota samaan koriin. Tuohon tuli siis myös 4,5 L V8 moottorin osalta sama ohje ja takuun pidennys. Ja yhteistä noilla moottoreilla on täsmälleen samat männät ja renkaat niissä. Tosin pinnoitteet sylintereissäkin saattaa olla samat, enkä enää muista noita tehtaita missä koneet oli valmistettu. Mulla taisi olla siis 130 kW versio tuo D-CAT
Vehicles Covered
Those vehicles fitted with AD diesel engines;
��Avensis with 1AD or 2AD (Prod. Date: Apr 2005 to Feb 2009)
��RAV4 with 2AD (Prod. Date: Jul 2005 to Dec 2008)
��Auris with 1AD or 2AD (Prod. Date: Sep 2006 to Sep 2009)
��Verso with 2AD (Prod. Date: Apr 2005 to Nov 2008)
Age / Mileage Covered
These guidelines cover vehicles up to 7 years old and 111,846 miles (180,000 km), whichever the sooner. This is conditional on there being a retail customer complaint and the vehicle having been reasonably maintained". _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7493
|
Lähetetty: 04.11.2024 21:55 Viestin aihe: |
|
|
Horst kirjoitti: | 2016 taisi tulla BMW:n dieselit ja niissä oli sitten bemarin viat. Netistä löytyy paljon tietoa aiheesta. |
Onko bemarilla enää omaa diisseliä, siis perusmoottoria ? Vai pelkkä kansi ?? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 342
|
Lähetetty: 04.11.2024 22:27 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | Horst kirjoitti: | 2016 taisi tulla BMW:n dieselit ja niissä oli sitten bemarin viat. Netistä löytyy paljon tietoa aiheesta. |
Onko bemarilla enää omaa diisseliä, siis perusmoottoria ? Vai pelkkä kansi ?? |
Eiköhän bemari diesel moottoreita tee vielä tänä päivänäkin. Viimeiset Toyotan henkilöautoissa olleet dieselit oli noita bemarin valmistamia ketjuvikaisia moottoreita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3907
|
Lähetetty: 04.11.2024 23:43 Viestin aihe: |
|
|
Bemarin moottoreiden koodit on 1WW ja 2WW. Eli 1,6 L ja 2,0 L versiot joita Toyotassa on käytetty. RAV4 taisi olla käsivaihteinen, tai esim etuveto, joissa noita ehkä ollut.
2005 – AD – DOHC
2006–2019 – 2.0 L (1,998 cc) 1AD
2005–2015 – 2.2 L (2,231 cc) 2AD
2013 – WW - DOHC
2013–2018 – 1.6 L (1,598 cc) 1WW
2015–2018 – 2.0 L (1,995 cc) 2WW _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7493
|
Lähetetty: 05.11.2024 02:50 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: | Bemarin moottoreiden koodit on 1WW ja 2WW. Eli 1,6 L ja 2,0 L versiot joita Toyotassa on käytetty. RAV4 taisi olla käsivaihteinen, tai esim etuveto, joissa noita ehkä ollut.
2005 – AD – DOHC
2006–2019 – 2.0 L (1,998 cc) 1AD
2005–2015 – 2.2 L (2,231 cc) 2AD
2013 – WW - DOHC
2013–2018 – 1.6 L (1,598 cc) 1WW
2015–2018 – 2.0 L (1,995 cc) 2WW |
No eipä ihme että tojotan diisseleihin on luottamuspula. BMW aikanaan luopui sen 3l 6 cyl mokan jälkeen omista perusmoottoreista ja alkoi mersulta ostamaan alakerrat ja lohkot. Kannet teki ite. Jos ne taas on alkaneet perusmoottoreitten valmistukseen niin saa maailma olla huolissaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5595
|
Lähetetty: 05.11.2024 07:03 Viestin aihe: |
|
|
Kaveri on ikänsä ollut töissä Toyota/Lexus huollossa ja hän sanoi suoraan että pysy erossa 2.0-2.2 D4D dieseleistä, myös 2.0 ja 2.4 bensakoneista. Ei eritellyt vuosimalleja. Ongelma on että kannepultit korkkaa lohkosta ja kone on siltä osin entinen.
Tuon aikaisista moottoreista parhaat on 1.6, 1.8 ja 2.0 VVTi bensamoottorit jotka hurisee loputtomiin kunhan niitä huoltaa ja käyttää hyviä öljyjä.
Näillä ohjeilla on menty eikä ole mennyt valinnat pieleen.
Alkuun Toyotan nokalle taisi tulla BMW:ltä 2.0 N47 moottoria joka on kuuluisa jakopään ongelmista. 2015 eteenpäin tuli uusi 2.0 B47 moottori mistä ei ole huonoa sanottavaa kestävyyden osalta, paitsi turbon siipien hajoamiset talvella bemarissa mutta siitä pääsee eroon kun turbolle tulevan putken vaihtaa N47 moottorin putkeen joka ei kerää jäätä putken sisälle.
Viimeinen muokkaaja, Koheltaja pvm 05.11.2024 17:40, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 342
|
Lähetetty: 05.11.2024 10:01 Viestin aihe: |
|
|
Toyotan nokalla taisi olla pelkästään noita N47 moottoreita. 1.6 ja 2.0 versioina. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
22-250 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2005 Viestejä: 257 Paikkakunta: Suomi
|
Lähetetty: 13.11.2024 20:41 Viestin aihe: Bmw |
|
|
Bemari 3.0 6 pyttyinen diesel on paras auton moottori jota on tehty. Voimaa ja vääntöä piisaa ja kestää kun huolletaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7493
|
Lähetetty: 13.11.2024 21:14 Viestin aihe: Re: Bmw |
|
|
22-250 kirjoitti: | Bemari 3.0 6 pyttyinen diesel on paras auton moottori jota on tehty. Voimaa ja vääntöä piisaa ja kestää kun huolletaan. |
Katoppa sen nestekanavia eli ne loistaa poissaolollaan 1 ja 2 sylinterien sekä 5 ja 6 sylinterien välistä. Kas, kansi ei kestä jos vähänkään kuormittaa, liian isoja pistelämpöjä. Toki bemari käytti pitkään mersunkin perusmoottoria joten onhan ne joissain vuosimalleissa voineet kestää.
D4D moottorin, se 2,0/2,2, ongelmia en ole viittiny selvittää. Kakkendaali mikä kakkendaali. Noi 2000-luvun landgruiserit mitä täällä tuntuu räjähtelevän, on kuuluisia siitä että jossain siellä alakerrassa, kampikammiossa on sihti öljyä varten ja se menee tukkoon koska sitä ei putsata.
Alan olla sitä mieltä että seuraava auto on Cruiser tuolla V8 moottorilla. Tai sitte joku karkea tojota bensakoneella, lava-auto alkaa tuntumaan pöljältä hankinnalta. Jännä että noissa V8 on ollu ongelmia.
Ps. Paras nopeakierroksinen diisselimoottori on ahtamaton tojjotan 3 litrainen 4-pyttyinen (Dyna). Toiseksi parhaimman arvosanaa sovitellaan mersun OM646 versiolle. Bemarit ei taida päästä top 50een. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5595
|
Lähetetty: 14.11.2024 06:13 Viestin aihe: |
|
|
Missä bemarin 3.0 konetyypeissä on käytetty mersun lohkoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2709
|
Lähetetty: 14.11.2024 10:30 Viestin aihe: |
|
|
Missäkös tuollainen eroavaisuus kulkee 2,0 bensa ei-ok, mutta 2,0 vvti bensa on ok?
Koheltaja kirjoitti: | Kaveri on ikänsä ollut töissä Toyota/Lexus huollossa ja hän sanoi suoraan että pysy erossa 2.0-2.2 D4D dieseleistä, myös 2.0 ja 2.4 bensakoneista. Ei eritellyt vuosimalleja. Ongelma on että kannepultit korkkaa lohkosta ja kone on siltä osin entinen.
Tuon aikaisista moottoreista parhaat on 1.6, 1.8 ja 2.0 VVTi bensamoottorit jotka hurisee loputtomiin kunhan niitä huoltaa ja käyttää hyviä öljyjä.
... |
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5595
|
Lähetetty: 14.11.2024 20:43 Viestin aihe: |
|
|
äRPee kirjoitti: | Missäkös tuollainen eroavaisuus kulkee 2,0 bensa ei-ok, mutta 2,0 vvti bensa on ok? |
D4 2.0 ja 2.4 bensakoneissa on ollut niitä samoja kannenpulttien korkkaamisia kun D4D 2.0 ja 2.2 dieseleissä.
VVTi koneissa ei näitä ongelmia ole ollut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3680 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 14.11.2024 20:49 Viestin aihe: |
|
|
No mutta kun se d4 2.0 on juurikin vvt-i. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2709
|
Lähetetty: 14.11.2024 21:05 Viestin aihe: |
|
|
Tätä minä vähän ihmettelin, ei ole mulle selvää mikä on vvti ja mikä ei, jos joku 2l bensa ei ole, ja on jotenkin huono. Jos hankin rav4 niin tunnesidettä tojoon ei ennalta ole, taannoinen Ave oli 2004...5 d4d 2,0, ei mitenkään aivan pa.ska, vain egr ehti järjestää harmia, sekin lähinnä tiukan rahatilanteen takia. Rav4:ssä, kuten tojoissa näemmä yleensä, hinta on yleensä korkea, ehkä sille on syynsä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3680 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 14.11.2024 21:23 Viestin aihe: |
|
|
Meillä on ollu 2.0 d4 vvt-i (1AZ-FSE) ja 2.0 vvt-i (1AZ-FE). Eli sama kone, mutta d4 on suoraruisku ja toinen imusarjaruisku. D4 oli todella taloudellinen, 6,8L/100km matkassa. Seka ajossa varmaan 7,5. Toinen matkassa ehkä yli 8, en muista on olinko laskenu, mut seka ajossa menee 9-10. Toki isommassa korissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|