OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 250, 251, 252, 253  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3907

LähetäLähetetty: 04.11.2024 18:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tehdastakuun pidentäminen ja 1/2-moottorikorjaus koski vain 2008 ennen tehtyjä 2.2 cat ja 4,5 L versioita ja niissä on samat männät. 2,0 L dieseleistä en tiedä mitään. Siitä oli tehtaan paperiakin jossain ja laitoin joskus linkitettynäkin johonkin, mutten muista. Mulla oli se virallinenkin kirje joskus käsillä, mutta tuossa on siitä jotain. Ehkä noita kansia oli eri keissinä sitten, mutta oma meni juurisyyllä että pinnoitteet sylintereistä hävisi joko renkaiden, tai läntinen viasta johtuen pois ja öljyä katosi oikeasti reippaasti. Olkoon sitten tuo kannen pilttien löystyminen vaikkapa toinen syy ja lyöty tuohon liitteeksi, mutta kirjeessä sitä ei muistaakseni ollut. Sinetöintiohjeet ja määrät öljykultukselle oli ja yksiselitteinen viankorjaus proseduuri: Vaihdetaan 1/2- moottori.

https://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/150874-2ad-engine-warranty-is-your-engine-effected/

Takuun laajennus koski tuolla välillä tehtyjä RAV4 AD2 moottoreita. Näkyy monet sekoittavan kaikki missä lukee Toyota samaan koriin. Tuohon tuli siis myös 4,5 L V8 moottorin osalta sama ohje ja takuun pidennys. Ja yhteistä noilla moottoreilla on täsmälleen samat männät ja renkaat niissä. Tosin pinnoitteet sylintereissäkin saattaa olla samat, enkä enää muista noita tehtaita missä koneet oli valmistettu. Mulla taisi olla siis 130 kW versio tuo D-CAT


Vehicles Covered

Those vehicles fitted with AD diesel engines;

��Avensis with 1AD or 2AD (Prod. Date: Apr 2005 to Feb 2009)

��RAV4 with 2AD (Prod. Date: Jul 2005 to Dec 2008)

��Auris with 1AD or 2AD (Prod. Date: Sep 2006 to Sep 2009)

��Verso with 2AD (Prod. Date: Apr 2005 to Nov 2008)

Age / Mileage Covered

These guidelines cover vehicles up to 7 years old and 111,846 miles (180,000 km), whichever the sooner. This is conditional on there being a retail customer complaint and the vehicle having been reasonably maintained".
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7493

LähetäLähetetty: 04.11.2024 21:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Horst kirjoitti:
2016 taisi tulla BMW:n dieselit ja niissä oli sitten bemarin viat. Netistä löytyy paljon tietoa aiheesta.


Onko bemarilla enää omaa diisseliä, siis perusmoottoria ? Vai pelkkä kansi ??
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 342

LähetäLähetetty: 04.11.2024 22:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peltsu kirjoitti:
Horst kirjoitti:
2016 taisi tulla BMW:n dieselit ja niissä oli sitten bemarin viat. Netistä löytyy paljon tietoa aiheesta.


Onko bemarilla enää omaa diisseliä, siis perusmoottoria ? Vai pelkkä kansi ??


Eiköhän bemari diesel moottoreita tee vielä tänä päivänäkin. Viimeiset Toyotan henkilöautoissa olleet dieselit oli noita bemarin valmistamia ketjuvikaisia moottoreita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3907

LähetäLähetetty: 04.11.2024 23:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Bemarin moottoreiden koodit on 1WW ja 2WW. Eli 1,6 L ja 2,0 L versiot joita Toyotassa on käytetty. RAV4 taisi olla käsivaihteinen, tai esim etuveto, joissa noita ehkä ollut.

2005 – AD – DOHC
2006–2019 – 2.0 L (1,998 cc) 1AD
2005–2015 – 2.2 L (2,231 cc) 2AD
2013 – WW - DOHC
2013–2018 – 1.6 L (1,598 cc) 1WW
2015–2018 – 2.0 L (1,995 cc) 2WW
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7493

LähetäLähetetty: 05.11.2024 02:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
Bemarin moottoreiden koodit on 1WW ja 2WW. Eli 1,6 L ja 2,0 L versiot joita Toyotassa on käytetty. RAV4 taisi olla käsivaihteinen, tai esim etuveto, joissa noita ehkä ollut.

2005 – AD – DOHC
2006–2019 – 2.0 L (1,998 cc) 1AD
2005–2015 – 2.2 L (2,231 cc) 2AD
2013 – WW - DOHC
2013–2018 – 1.6 L (1,598 cc) 1WW
2015–2018 – 2.0 L (1,995 cc) 2WW


No eipä ihme että tojotan diisseleihin on luottamuspula. BMW aikanaan luopui sen 3l 6 cyl mokan jälkeen omista perusmoottoreista ja alkoi mersulta ostamaan alakerrat ja lohkot. Kannet teki ite. Jos ne taas on alkaneet perusmoottoreitten valmistukseen niin saa maailma olla huolissaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5595

LähetäLähetetty: 05.11.2024 07:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaveri on ikänsä ollut töissä Toyota/Lexus huollossa ja hän sanoi suoraan että pysy erossa 2.0-2.2 D4D dieseleistä, myös 2.0 ja 2.4 bensakoneista. Ei eritellyt vuosimalleja. Ongelma on että kannepultit korkkaa lohkosta ja kone on siltä osin entinen.

Tuon aikaisista moottoreista parhaat on 1.6, 1.8 ja 2.0 VVTi bensamoottorit jotka hurisee loputtomiin kunhan niitä huoltaa ja käyttää hyviä öljyjä.

Näillä ohjeilla on menty eikä ole mennyt valinnat pieleen.

Alkuun Toyotan nokalle taisi tulla BMW:ltä 2.0 N47 moottoria joka on kuuluisa jakopään ongelmista. 2015 eteenpäin tuli uusi 2.0 B47 moottori mistä ei ole huonoa sanottavaa kestävyyden osalta, paitsi turbon siipien hajoamiset talvella bemarissa mutta siitä pääsee eroon kun turbolle tulevan putken vaihtaa N47 moottorin putkeen joka ei kerää jäätä putken sisälle.


Viimeinen muokkaaja, Koheltaja pvm 05.11.2024 17:40, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 342

LähetäLähetetty: 05.11.2024 10:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toyotan nokalla taisi olla pelkästään noita N47 moottoreita. 1.6 ja 2.0 versioina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
22-250
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2005
Viestejä: 257
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 13.11.2024 20:41    Viestin aihe: Bmw Vastaa lainaamalla viestiä

Bemari 3.0 6 pyttyinen diesel on paras auton moottori jota on tehty. Voimaa ja vääntöä piisaa ja kestää kun huolletaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7493

LähetäLähetetty: 13.11.2024 21:14    Viestin aihe: Re: Bmw Vastaa lainaamalla viestiä

22-250 kirjoitti:
Bemari 3.0 6 pyttyinen diesel on paras auton moottori jota on tehty. Voimaa ja vääntöä piisaa ja kestää kun huolletaan.


Katoppa sen nestekanavia eli ne loistaa poissaolollaan 1 ja 2 sylinterien sekä 5 ja 6 sylinterien välistä. Kas, kansi ei kestä jos vähänkään kuormittaa, liian isoja pistelämpöjä. Toki bemari käytti pitkään mersunkin perusmoottoria joten onhan ne joissain vuosimalleissa voineet kestää.

D4D moottorin, se 2,0/2,2, ongelmia en ole viittiny selvittää. Kakkendaali mikä kakkendaali. Noi 2000-luvun landgruiserit mitä täällä tuntuu räjähtelevän, on kuuluisia siitä että jossain siellä alakerrassa, kampikammiossa on sihti öljyä varten ja se menee tukkoon koska sitä ei putsata.

Alan olla sitä mieltä että seuraava auto on Cruiser tuolla V8 moottorilla. Tai sitte joku karkea tojota bensakoneella, lava-auto alkaa tuntumaan pöljältä hankinnalta. Jännä että noissa V8 on ollu ongelmia.

Ps. Paras nopeakierroksinen diisselimoottori on ahtamaton tojjotan 3 litrainen 4-pyttyinen (Dyna). Toiseksi parhaimman arvosanaa sovitellaan mersun OM646 versiolle. Bemarit ei taida päästä top 50een.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5595

LähetäLähetetty: 14.11.2024 06:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Missä bemarin 3.0 konetyypeissä on käytetty mersun lohkoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2709

LähetäLähetetty: 14.11.2024 10:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Missäkös tuollainen eroavaisuus kulkee 2,0 bensa ei-ok, mutta 2,0 vvti bensa on ok?


Koheltaja kirjoitti:
Kaveri on ikänsä ollut töissä Toyota/Lexus huollossa ja hän sanoi suoraan että pysy erossa 2.0-2.2 D4D dieseleistä, myös 2.0 ja 2.4 bensakoneista. Ei eritellyt vuosimalleja. Ongelma on että kannepultit korkkaa lohkosta ja kone on siltä osin entinen.

Tuon aikaisista moottoreista parhaat on 1.6, 1.8 ja 2.0 VVTi bensamoottorit jotka hurisee loputtomiin kunhan niitä huoltaa ja käyttää hyviä öljyjä.

...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5595

LähetäLähetetty: 14.11.2024 20:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

äRPee kirjoitti:
Missäkös tuollainen eroavaisuus kulkee 2,0 bensa ei-ok, mutta 2,0 vvti bensa on ok?


D4 2.0 ja 2.4 bensakoneissa on ollut niitä samoja kannenpulttien korkkaamisia kun D4D 2.0 ja 2.2 dieseleissä.

VVTi koneissa ei näitä ongelmia ole ollut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3680
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 14.11.2024 20:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No mutta kun se d4 2.0 on juurikin vvt-i.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2709

LähetäLähetetty: 14.11.2024 21:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tätä minä vähän ihmettelin, ei ole mulle selvää mikä on vvti ja mikä ei, jos joku 2l bensa ei ole, ja on jotenkin huono. Jos hankin rav4 niin tunnesidettä tojoon ei ennalta ole, taannoinen Ave oli 2004...5 d4d 2,0, ei mitenkään aivan pa.ska, vain egr ehti järjestää harmia, sekin lähinnä tiukan rahatilanteen takia. Rav4:ssä, kuten tojoissa näemmä yleensä, hinta on yleensä korkea, ehkä sille on syynsä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3680
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 14.11.2024 21:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä on ollu 2.0 d4 vvt-i (1AZ-FSE) ja 2.0 vvt-i (1AZ-FE). Eli sama kone, mutta d4 on suoraruisku ja toinen imusarjaruisku. D4 oli todella taloudellinen, 6,8L/100km matkassa. Seka ajossa varmaan 7,5. Toinen matkassa ehkä yli 8, en muista on olinko laskenu, mut seka ajossa menee 9-10. Toki isommassa korissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 250, 251, 252, 253  Seuraava
Sivu 251 Yht. 253

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com