Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3887
|
Lähetetty: 18.02.2019 23:59 Viestin aihe: |
|
|
Quad vadis kirjoitti: | Amarok on ihan jees vielä 170 vauhdissa, tosin siinä on Seikelin korottava alustasarja ja 32” maastogummit Maastossa pääsee, vaikka ei ole ihan kauheesti joustoja. Heiluttaa, mutta kun pitää kiinni niin nou hätä.
Ilmajousitettu Disko 3 oli kyllä peli, 30kmh kyntöpellolla ei ollut mikään ongelma. Silmät kiinni ei äkkiä osannut sanoa mitä on pyörien alla. Se meni sujuvasti yli myös sarkaojista. Harmi että on hippasen kallis ylläpitää, ei sovi p3rrsaukiselle
Terraariokin ollut, siitä ei kyllä ole sen enempää maasto- kun katuautoksikaan. Kauppakassina ihan ok... |
No edellisessä Land cruiserissa oli 33" efficient gripit. Ne väittää, että on hiljaiset. Mutta 212,5 km/ h GPS vauhdissa ne ei ollu mun mielestä ihan viimeisen päälle hiljaiset. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valto. Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2014 Viestejä: 3106
|
Lähetetty: 19.02.2019 00:22 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä ne ainakin tuo qq nissani on poikasten ja akkojen auto. Siihen kun istuttaa täysikasvuisen suomalaisen metsämiehen jahtisaappaat jalassa kuskin pukille, niin ensimmäisessä jarrutuksessa on kytkin ja kaasukin pohjassa samalla polkaisulla. En tajua miksi niissä on tungettu polkimet niin lähelle toisiaan, mutta ainakin omalla sirolla 47 oli niin sitkas ajettava että minä en ainakaan maksa penniäkään siitä että joutuisin sellaisella tötteröllä ajamaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 19.02.2019 07:26 Viestin aihe: |
|
|
Aika moni pikku kassi on vaikee mettä saappaille, just poljinten ahtauden takia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valto. Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2014 Viestejä: 3106
|
Lähetetty: 19.02.2019 18:16 Viestin aihe: |
|
|
Totta tuokin, mutta minusta qashqaissa on erityisen ahtaasti sijoitellut polkimet. Verrokkeina esim. Rav4, X3, Hilux, L200 ja Forester näin äkkiä mieleen tulevina joita olen ajanut enemmän ja useita muita joita on tullut kokeiltua kerran tai pari, mutta missään muussa en ole kokenut tuota vielä kovin suureksi ongelmaksi. En edes yhdessäkään pikku kauppakassissa, joita olen toki ajanut todella harvoin. Isompia vehkeitä kuten Xc90, Pajeroa, cruiseria, rangea, grand cherokeetä ja vastaavia olen nopeasti muisteltuna ajanut vain automaatteina, joten hankala sanoa onko niissä yleensä väljemmin nuo polkimet kun ovat muutenkin isompia autoja. Äidillä oli se ensimmäinen qq heti kun niitä tuli markkinoille. 3 vuoden aikana ajoin itsekkin sillä jonkin verran aina silloin tällöin ja aina kengistä riippumatta polkaisin jossain vaiheessa vähintään kaksi poljinta kerralla pohjaan. Jos sillä ajoi useamman päivän niin alkoi päästä vähän käsiksi, mutta minusta tuo oli todella häiritsevä että joutuu oikeen keskittymään ettei polkaise useampaa poljinta kerralla. Kai siihen tottuu tai jollakin pienempi jalkaisella ei ehkä ole samaa ongelmaa, mutta minulle se oli ainakin häiritsevä. Äiti muori ei kyllä valittanut, eli kai se 10 numeroa pienempi kenkä sopi polkimille paremmin.
Ja neliveto siinä heräsi ärsyttävän hitaasti jos sattui hurauttamaan vaikka turhan reippaalla kaasulla liikenneympyrään. Tuo qq puski ensin kuten etuveto, kunnes yhtäkkiä keksi napata vetoja myös taakse, jonka seurauksena yritti potkaista perää luisuun ja sen jälkeen nuo kaiken maailman luistonestot ja härpättimet runkuttivat minkä ehtivät. Oma silloinen nelikko toimi kuten nelivedon kuuluu, eli lähti tasaisesti pieneen nelipyöräluisuun eikä tehnyt mitään äkillisiä ajotuntumaan vaikuttavia muutoksia kesken kaiken, joten se oli loogisesti myös oikaistavissa ilman apulaitteiden puuttumista. Nipponilla ei tullut oikeen lujasti rymyttyä missään, mutta kyllä se neliveto muutamasta huonommasta paikasta auttoi liikkeelle lähdössä ihan mukavasti. Itselle jäi kuitenkin sellainen mielikuva, että olisi enemmänkin liikkeellelähtö avustettu kuin neliveto. Vähän parempi maavara kylläkin, joten ihan kohtuu rauhassa sai suht asiallisia metsäteitä ajella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 19.02.2019 19:39 Viestin aihe: |
|
|
Oman kokemuksen perusteella pari merkkiä sijoittavat, tai sijoittivat aiemmin, polkimet niin että vähänkin isommalla jalalla on todella vaikeaa. Oma kinttu on vain 43 ja silti on ollut näiden merkkien kohdalla ongelmia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valto. Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2014 Viestejä: 3106
|
Lähetetty: 19.02.2019 22:19 Viestin aihe: |
|
|
olavikuulapää kirjoitti: | https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/747bb859-094e-43af-8f62-71daf1023a75
Melko paljon ovat ajaneet Land Cruisereilla, vaikka maasturit ovat kuulemma sysip@skoja ajettavia maantiellä. | [/quote]
Cherokeen lukemat vähän yllätti että noinkin korkealla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5425 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 19.02.2019 22:55 Viestin aihe: |
|
|
olavikuulapää kirjoitti: | https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/747bb859-094e-43af-8f62-71daf1023a75
Melko paljon ovat ajaneet Land Cruisereilla, vaikka maasturit ovat kuulemma sysip@skoja ajettavia maantiellä. |
Yleensä kallista autoa ei osteta seisomaan. Vaikka se ei olisikaan asfaltilla paras mahdollinen valinta. Hevoskärriä, isoa asuntovaunua tms. sillä on hyvä kiskoa 80km/h. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pikkuhornet Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2008 Viestejä: 2524
|
Lähetetty: 02.03.2019 23:49 Viestin aihe: |
|
|
Onko kellään henkilömaasturissa takatyövaloa? Kuinka kielletty seon? Tarviin puun ajossa sitä, muttei ole sallittu. Mitä katsastusukko reagoi? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
pikkuhornet Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2008 Viestejä: 2524
|
Lähetetty: 03.03.2019 09:23 Viestin aihe: |
|
|
Tuo olisi hyvä, mutta koppa on alumiinia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2633
|
Lähetetty: 03.03.2019 09:46 Viestin aihe: |
|
|
Alumiinivaluahan ne usein on, lämpöä kehittyy, lukeeko tuossa rivien välissä että ei saisi olla? Silloin Hellan Q90compact tai kaksi, jalan ja piuhan joutuu etsimään/virittämään erikseen.
pikkuhornet kirjoitti: | Tuo olisi hyvä, mutta koppa on alumiinia. |
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
pikkuhornet Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2008 Viestejä: 2524
|
Lähetetty: 03.03.2019 10:01 Viestin aihe: |
|
|
...siis sorry, tarkoitin, että auton koppa on alumiinia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2633
|
Lähetetty: 03.03.2019 10:10 Viestin aihe: |
|
|
Epoksilla rehtiä rautaa takapuolelle , ja kevyt Hella pysyy imukupillakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ekohippi Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Hel 2015 Viestejä: 3798
|
Lähetetty: 18.03.2019 20:56 Viestin aihe: |
|
|
Saisikohan säiettä lainaan, kaksivetoiskysymykselle.
Pa tarttis kustannusarvion työmatkakulkineeseen. Eli minkä auton kanssa talous ei romahda, kun vaihtaa kolmen vuoden välein, noin 100tkm lisää ajettuna? Reilun kymmenen vuotta kun on tullut ajeltua pakettiautolla, niin en ollut kuullutkaan kaikista uusista malleista (Nissanin Juke mm oli uusi). Autolla pitäisi päästä: Viemään lapset kouluun (3hlö), töihin 100km/h-tietä ja metille. Arvaisin metille piisaavan etuvetoisen, tai ainakaan nelivetoisen kulutuslisää en kaipaa työmatka-ajoon ja isompi farmari on taloudessa toisena, millä tehdään perhereissut.
Autokauppiaan kanssa puhuin aiheesta ja se kertoi käsitteen "pari vuotta vanha liisari, jossa 50tkm mittarissa". Parit esimerkit katsoimme ja Skoda Rapid vaihtuisi 5-6000e ja Kia Ceed 4-5000e. Kia ei vain ekana herättänyt luottamusta, kun se pitäisi itse rohjeta saattaa 150tkm:n...
Rapid laskettuna: vaihto 6000e + huollot ja osat (tonni/vuosi) 3000e = 9000e, niin voisi kolmen vuoden rahoitus olla vajaa 300e/kuukausi?
Uskaltaisikohan pykälää pienempiä katsella, vai pärjääkö niillä satasen tiellä? Pihimpiä ainakin olisivat...
Yksi vaihtoehto olisi riskeerata tonnin ritsalla ja pitää Hiace varakalustona? _________________ "Älä valita verojen korkeutta vaan iloitse siitä, että ne ovat nyt alhaisemmat kuin koskaan vastaisuudessa" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|