OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Land Cruiser-ihmiset hoi!
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
kukkohousu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Tam 2010
Viestejä: 960

LähetäLähetetty: 22.04.2012 13:31    Viestin aihe: Land Cruiser-ihmiset hoi! Vastaa lainaamalla viestiä

Kaksi vuotta tuli tapeltua Disco kakkosen kanssa erinäisin pikkuvioin ja päätin nyt, että haen Land Cruiserin rajan toiselta puolelta ja hieman modailen sitä omaan käyttööni kannattavaksi. Aluksi olin hakemssa autoa Pohjois-Italiasta, mutta sattuneista syistä päädyin tällaiseen ajatukseen:

-02, 90 3,0D Lantikka Tallinnasta. Auto on originaali Viro-Auto, jossa merkkiliikkeen huoltokirja vuoteen 2007 / 120.000km saakka, jonka jälkeen osa huoltokuiteista tallessa, jotkut (ehkä) eivät. Koska olen aiemmin ropannut vain brtilliläisen auton kanssa, niin mihin pitää silmäni kiinnittämän? Autolla on ajettu mittarin mukaan 181.000km ja kilsat ovat eka juttuni. Myyyjä vakuuttaa kilsat oikeiksi ja sanoo, että voidaan käydä merkkiliikkeessä katsomassa. Kuskin penkki ei näytä meikatulta, mutta se on ehjä.
Eli: mitkä ovat kohdat, joita pitää tarkistaa ennen auton ostoa? Ja auto on siis automaatti.

Sitten toiseen asiaan, eli ko. mallin härpäkkeisiin. Siinähän on jonkinlainen käsin kytkettävä lukko siinä kuskin vasemmalla puolella. Voisiko joku vääntää toiminnan simppelisti ja rautalangasta uudelle Land Cruiser tulokkaalle!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6951

LähetäLähetetty: 22.04.2012 13:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Terve tuloa kerhoon. Itsekin ajattelin tuossa keskiviikon paikkeilla hakea Land Cruiserin uuteen kotiin. Suomiauto ja 120000 ajettu. Disco3 kanssa meni hermot minulla. Nyt jää nähtäväksi kuinka Tojota kestää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kukkohousu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Tam 2010
Viestejä: 960

LähetäLähetetty: 22.04.2012 13:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Myyjä laittoi minulle vielä äsken tällaisen viestin:

"autossa on 1 virhe, difri lukon runko on rikki, halkeama juoksi läpi, se on tiivisteainetta suljettu, Virosta uutta koteloa ei voi tilata Elke autosta 650 euroa .. Olen etsinyt uutta koteloa Virosta ei kuitenkaan ole.Elke autosta erikseen koteloa ostaa ei voi vain yhdessä vetoketju (sähköinen lukko)."

Eli mitäs tähän pitäisi sanoa? Paljon maksaa korvaus jne..?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 22.04.2012 14:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tasauspyörästönlukon runkoko? Siis perämurikkako? Keskitasauspyörästön loota? Vai mikä? Ei halpa, veikkaan?

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sako_92
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Tam 2006
Viestejä: 1425
Paikkakunta: rovaniemi

LähetäLähetetty: 22.04.2012 14:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuolta vaan kyselemään, varmasti tulee asiallisia neuvoja:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=64143
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
epe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hel 2008
Viestejä: 270

LähetäLähetetty: 22.04.2012 15:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.milneroffroad.com/toyota-uk/land-cruiser/vzj90-colorado-3-4petrol-41996-92002-swb-ukimport/vzj90-axle-frontrear/vzj90-differential-lock-actuator-rear tuota todennäköisesti tarkoitti.... helppo vaihtaa ite
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kukkohousu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Tam 2010
Viestejä: 960

LähetäLähetetty: 22.04.2012 16:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Myyjä laittoi räjäytyskuvan ja maan hinta-arvion, sekä suositteli, että en hommaisi samanlaista. Eli se alumiinikotelo on haljennut ja hän on sen tilkinnyt.

Miten nuo lukot toimivat? Ovatko "oikeat" lukot, vai..?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 22.04.2012 16:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kilometreihinhän ei voi luottaa mitään, ei edes merkkiliikkeessä tarkastettuna.
Juuri viimeviikolla uutisoitiin kuinka Saksan poliisin mukaan joka 3. auto on ruuvattu.
Sitä ei tehdä ainoastaan myyntiä varten, vaan esim. takuun kilometrirajoitusten kiertämiseksi ja määräaikaishuoltojen välin pidentämiseksi Shocked .

Eli jos joku haluaa systemaattisesti uudesta alkaen hävittää vaikka puolet kilometreistä, ei sitä voi todeta mistään muusta kuin kuluneisuudesta.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
kukkohousu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Tam 2010
Viestejä: 960

LähetäLähetetty: 22.04.2012 16:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Kilometreihinhän ei voi luottaa mitään, ei edes merkkiliikkeessä tarkastettuna.
Juuri viimeviikolla uutisoitiin kuinka Saksan poliisin mukaan joka 3. auto on ruuvattu.
Sitä ei tehdä ainoastaan myyntiä varten, vaan esim. takuun kilometrirajoitusten kiertämiseksi ja määräaikaishuoltojen välin pidentämiseksi Shocked .

Eli jos joku haluaa systemaattisesti uudesta alkaen hävittää vaikka puolet kilometreistä, ei sitä voi todeta mistään muusta kuin kuluneisuudesta.


Juuri Viron myyjän kanssa juteltiin, että Virosta Suomeen tulevien autojen kilsat ovat todella usein ruuvattuja. Kilsoja ei varmuudella saa esille, mutta hälytysmerkkejä on kun lyö ajotietokoneen töpseliin. Arvot eivät täsmää yms..
Usein huonokuntoiset polkimet, vaihdetut jouset, rikkinäinen kuskin penkki yms. paljastavat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rocco
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Jou 2007
Viestejä: 525
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 22.04.2012 19:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tervetuloa joukkoon!

Täältä kyselemään! --> http://slck.net/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 4379
Paikkakunta: päijät-häme

LähetäLähetetty: 22.04.2012 20:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tiedä noista Suomenkaan merkkihuolloista,työ rellussa jakohihnalla on ajettu 240 000 vaikka vaihtoväli on 120 000 tai 4 vuotta. No nyt se on vaihdossa kun ei uskalla enää ottaa riskiä milloin paukahtaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PAP
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Syy 2008
Viestejä: 95

LähetäLähetetty: 22.04.2012 21:37    Viestin aihe: Re: Land Cruiser-ihmiset hoi! Vastaa lainaamalla viestiä

kukkohousu kirjoitti:
Kaksi vuotta tuli tapeltua Disco kakkosen kanssa erinäisin pikkuvioin ja päätin nyt, että haen Land Cruiserin rajan toiselta puolelta ja hieman modailen sitä omaan käyttööni kannattavaksi. Aluksi olin hakemssa autoa Pohjois-Italiasta, mutta sattuneista syistä päädyin tällaiseen ajatukseen:

-02, 90 3,0D Lantikka Tallinnasta. Auto on originaali Viro-Auto, jossa merkkiliikkeen huoltokirja vuoteen 2007 / 120.000km saakka, jonka jälkeen osa huoltokuiteista tallessa, jotkut (ehkä) eivät. Koska olen aiemmin ropannut vain brtilliläisen auton kanssa, niin mihin pitää silmäni kiinnittämän? Autolla on ajettu mittarin mukaan 181.000km ja kilsat ovat eka juttuni. Myyyjä vakuuttaa kilsat oikeiksi ja sanoo, että voidaan käydä merkkiliikkeessä katsomassa. Kuskin penkki ei näytä meikatulta, mutta se on ehjä.
Eli: mitkä ovat kohdat, joita pitää tarkistaa ennen auton ostoa? Ja auto on siis automaatti.

Sitten toiseen asiaan, eli ko. mallin härpäkkeisiin. Siinähän on jonkinlainen käsin kytkettävä lukko siinä kuskin vasemmalla puolella. Voisiko joku vääntää toiminnan simppelisti ja rautalangasta uudelle Land Cruiser tulokkaalle!


Ko autoahan on tehty vuodesta 96 pitkänä ja pätkänä, 2001 tai 2002 viimeistään tuli D4D moottori joka nostaa tehoa 125 -> sinne 170hv nurkille, ihan tarkkaan en muista ja tuoreempi korimalli J120 tuli 2003. Ko mööpeliä on vielä kahta eri mallia, ns normi ja sitten widebody. Perusmallin rengastus on 215 levee ja widen 265 vakiona otteessa ja tieten nuo levikkeet lokareiden päällä paras tunnistuskeino. Normimallissa on kitkalukko perässä ja widebodyssä on 100% kytkettävä sähköinen lukko taka-akselissa (mainitsemasi lukko kuskin vasemmalla puolella). Wide on lisäksi jatkuvalla nelivedolla, mutta tuosta normimallin pirssistä en muista onko kytkettävällä vai jatkuva?
Vaikuttas että sulla on kyseessä tuo wide koska mainitsemasi ongelma johon epekin viittasi koskee todennäköisesti tuota taka-akselin tasauspyörästön sähkölukkoa. Lukkoja widessä on ovien lisäksi kaksi, keskitasauspyörästön (jakolaatikko) lukko ja taka-akselin lukko, eli sen saa maksimissaan vetämään kolmella rattalla hitaalla puolella.
Tuosta nelivedosta sen verran että vaihtoehdot on seuraavat, jatkuva neliveto jota et saa (eikä tarvikkaan) pois päältä, tosin vaikkapa etuvetarin poikki rälläköimällä sekin onnistuu Smile Jatkuva neliveto keskitasauspyörästö lukittuna, (ei pitävällä alustalla) lukitsee tuon torsenin keskitasauksen tönköksi ja jakaa 50/50 eteen ja taakse + sitten vielä hidas puoli jossa voit lukita vielä taka-akselin tuolla sähkölukolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sako_92
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Tam 2006
Viestejä: 1425
Paikkakunta: rovaniemi

LähetäLähetetty: 22.04.2012 21:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuon d4d 170hv moottori kannattee unohtaa turbo vian takia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kukkohousu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Tam 2010
Viestejä: 960

LähetäLähetetty: 22.04.2012 23:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sako_92 kirjoitti:
tuon d4d 170hv moottori kannattee unohtaa turbo vian takia.


Kuinkahan paljon turbovikoja ollut Smile Kuitenkin pidetään d4d moottoria yhtenä pomminvarmimmista tapauksista. Itseäni kiinnostaa lähinnä alustan ja automaattikopan palikat ja niiden hinnat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Weatherby
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2009
Viestejä: 1587
Paikkakunta: Länsi-uusimaa

LähetäLähetetty: 23.04.2012 09:21    Viestin aihe: Re: Land Cruiser-ihmiset hoi! Vastaa lainaamalla viestiä

kukkohousu kirjoitti:
Kaksi vuotta tuli tapeltua Disco kakkosen kanssa erinäisin pikkuvioin ja päätin nyt, että haen Land Cruiserin rajan toiselta puolelta ja hieman modailen sitä omaan käyttööni kannattavaksi. Aluksi olin hakemssa autoa Pohjois-Italiasta, mutta sattuneista syistä päädyin tällaiseen ajatukseen:

-02, 90 3,0D Lantikka Tallinnasta....


Pari yleistason kommenttia, ensimmäkin Lantikka on juurikin tuo engelsmannien mestariteos josta ilmeisesti olet pyrkimässä eroon. Toyotan Land Cruiser on sitten ihan eri vehje.

Kyllähän Land Cruiseri on kestävän auton maineessa, miten hyvin todellisuus sitten antaa vastinetta tälle onkin sitten makuasia. Itse katsoisin kyllä auton yleiskunto erittäin tarkasti (varsinkin virosta tuodessa), se kertoo yleensä aika paljon edellisestä omistajista. Se onko kilsoja ruuvattu on mielestäni vähemmän tärkeä juttu. Totta kai hintaneuvotteluissa tällä on jonkin verran väliä, mutta hyvän auton kannalta ehkei niin suurta. Varsinkin noissa hieman isommissa autoissa (pakut, maasturit ym "työvehkeet") osa käyttäjistä saa vehkeet jo 100 tkm sellaiseen kuntoon etten ainakaan itse sellaista ostaisi (jos ei nyt ihan puoli-ilmaiseksi saa), pirun moni tuplasti enemmän ajettu on paremmassa kunnossa.

Kilometrejähän nuo tuntuvat kestävän lähes ikuisesti kunhan huolenpito on asiallista, toisaalta saat sen varmasti rikki nopeastikin kunhan jätät huoltamatta ja piiskaat tarpeeksi. Siinä taitaa nyky-toyotat erota jostain 80-luvun vehkeistä jotka toimivat kunhan tankkasi (ainakin kertomusten mukaan)...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com