Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
kukkohousu Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Tam 2010 Viestejä: 960
|
Lähetetty: 22.04.2012 13:31 Viestin aihe: Land Cruiser-ihmiset hoi! |
|
|
Kaksi vuotta tuli tapeltua Disco kakkosen kanssa erinäisin pikkuvioin ja päätin nyt, että haen Land Cruiserin rajan toiselta puolelta ja hieman modailen sitä omaan käyttööni kannattavaksi. Aluksi olin hakemssa autoa Pohjois-Italiasta, mutta sattuneista syistä päädyin tällaiseen ajatukseen:
-02, 90 3,0D Lantikka Tallinnasta. Auto on originaali Viro-Auto, jossa merkkiliikkeen huoltokirja vuoteen 2007 / 120.000km saakka, jonka jälkeen osa huoltokuiteista tallessa, jotkut (ehkä) eivät. Koska olen aiemmin ropannut vain brtilliläisen auton kanssa, niin mihin pitää silmäni kiinnittämän? Autolla on ajettu mittarin mukaan 181.000km ja kilsat ovat eka juttuni. Myyyjä vakuuttaa kilsat oikeiksi ja sanoo, että voidaan käydä merkkiliikkeessä katsomassa. Kuskin penkki ei näytä meikatulta, mutta se on ehjä.
Eli: mitkä ovat kohdat, joita pitää tarkistaa ennen auton ostoa? Ja auto on siis automaatti.
Sitten toiseen asiaan, eli ko. mallin härpäkkeisiin. Siinähän on jonkinlainen käsin kytkettävä lukko siinä kuskin vasemmalla puolella. Voisiko joku vääntää toiminnan simppelisti ja rautalangasta uudelle Land Cruiser tulokkaalle! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6955
|
Lähetetty: 22.04.2012 13:47 Viestin aihe: |
|
|
Terve tuloa kerhoon. Itsekin ajattelin tuossa keskiviikon paikkeilla hakea Land Cruiserin uuteen kotiin. Suomiauto ja 120000 ajettu. Disco3 kanssa meni hermot minulla. Nyt jää nähtäväksi kuinka Tojota kestää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kukkohousu Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Tam 2010 Viestejä: 960
|
Lähetetty: 22.04.2012 13:54 Viestin aihe: |
|
|
Myyjä laittoi minulle vielä äsken tällaisen viestin:
"autossa on 1 virhe, difri lukon runko on rikki, halkeama juoksi läpi, se on tiivisteainetta suljettu, Virosta uutta koteloa ei voi tilata Elke autosta 650 euroa .. Olen etsinyt uutta koteloa Virosta ei kuitenkaan ole.Elke autosta erikseen koteloa ostaa ei voi vain yhdessä vetoketju (sähköinen lukko)."
Eli mitäs tähän pitäisi sanoa? Paljon maksaa korvaus jne..? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 22.04.2012 14:04 Viestin aihe: |
|
|
Tasauspyörästönlukon runkoko? Siis perämurikkako? Keskitasauspyörästön loota? Vai mikä? Ei halpa, veikkaan?
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sako_92 Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Tam 2006 Viestejä: 1425 Paikkakunta: rovaniemi
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
epe Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Hel 2008 Viestejä: 270
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
kukkohousu Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Tam 2010 Viestejä: 960
|
Lähetetty: 22.04.2012 16:09 Viestin aihe: |
|
|
Myyjä laittoi räjäytyskuvan ja maan hinta-arvion, sekä suositteli, että en hommaisi samanlaista. Eli se alumiinikotelo on haljennut ja hän on sen tilkinnyt.
Miten nuo lukot toimivat? Ovatko "oikeat" lukot, vai..? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 22.04.2012 16:18 Viestin aihe: |
|
|
Kilometreihinhän ei voi luottaa mitään, ei edes merkkiliikkeessä tarkastettuna.
Juuri viimeviikolla uutisoitiin kuinka Saksan poliisin mukaan joka 3. auto on ruuvattu.
Sitä ei tehdä ainoastaan myyntiä varten, vaan esim. takuun kilometrirajoitusten kiertämiseksi ja määräaikaishuoltojen välin pidentämiseksi .
Eli jos joku haluaa systemaattisesti uudesta alkaen hävittää vaikka puolet kilometreistä, ei sitä voi todeta mistään muusta kuin kuluneisuudesta. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kukkohousu Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Tam 2010 Viestejä: 960
|
Lähetetty: 22.04.2012 16:47 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Kilometreihinhän ei voi luottaa mitään, ei edes merkkiliikkeessä tarkastettuna.
Juuri viimeviikolla uutisoitiin kuinka Saksan poliisin mukaan joka 3. auto on ruuvattu.
Sitä ei tehdä ainoastaan myyntiä varten, vaan esim. takuun kilometrirajoitusten kiertämiseksi ja määräaikaishuoltojen välin pidentämiseksi .
Eli jos joku haluaa systemaattisesti uudesta alkaen hävittää vaikka puolet kilometreistä, ei sitä voi todeta mistään muusta kuin kuluneisuudesta. |
Juuri Viron myyjän kanssa juteltiin, että Virosta Suomeen tulevien autojen kilsat ovat todella usein ruuvattuja. Kilsoja ei varmuudella saa esille, mutta hälytysmerkkejä on kun lyö ajotietokoneen töpseliin. Arvot eivät täsmää yms..
Usein huonokuntoiset polkimet, vaihdetut jouset, rikkinäinen kuskin penkki yms. paljastavat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rocco Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Jou 2007 Viestejä: 525 Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 22.04.2012 19:28 Viestin aihe: |
|
|
Tervetuloa joukkoon!
Täältä kyselemään! --> http://slck.net/ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
eero Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 4379 Paikkakunta: päijät-häme
|
Lähetetty: 22.04.2012 20:54 Viestin aihe: |
|
|
Tiedä noista Suomenkaan merkkihuolloista,työ rellussa jakohihnalla on ajettu 240 000 vaikka vaihtoväli on 120 000 tai 4 vuotta. No nyt se on vaihdossa kun ei uskalla enää ottaa riskiä milloin paukahtaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
PAP Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 12 Syy 2008 Viestejä: 95
|
Lähetetty: 22.04.2012 21:37 Viestin aihe: Re: Land Cruiser-ihmiset hoi! |
|
|
kukkohousu kirjoitti: | Kaksi vuotta tuli tapeltua Disco kakkosen kanssa erinäisin pikkuvioin ja päätin nyt, että haen Land Cruiserin rajan toiselta puolelta ja hieman modailen sitä omaan käyttööni kannattavaksi. Aluksi olin hakemssa autoa Pohjois-Italiasta, mutta sattuneista syistä päädyin tällaiseen ajatukseen:
-02, 90 3,0D Lantikka Tallinnasta. Auto on originaali Viro-Auto, jossa merkkiliikkeen huoltokirja vuoteen 2007 / 120.000km saakka, jonka jälkeen osa huoltokuiteista tallessa, jotkut (ehkä) eivät. Koska olen aiemmin ropannut vain brtilliläisen auton kanssa, niin mihin pitää silmäni kiinnittämän? Autolla on ajettu mittarin mukaan 181.000km ja kilsat ovat eka juttuni. Myyyjä vakuuttaa kilsat oikeiksi ja sanoo, että voidaan käydä merkkiliikkeessä katsomassa. Kuskin penkki ei näytä meikatulta, mutta se on ehjä.
Eli: mitkä ovat kohdat, joita pitää tarkistaa ennen auton ostoa? Ja auto on siis automaatti.
Sitten toiseen asiaan, eli ko. mallin härpäkkeisiin. Siinähän on jonkinlainen käsin kytkettävä lukko siinä kuskin vasemmalla puolella. Voisiko joku vääntää toiminnan simppelisti ja rautalangasta uudelle Land Cruiser tulokkaalle! |
Ko autoahan on tehty vuodesta 96 pitkänä ja pätkänä, 2001 tai 2002 viimeistään tuli D4D moottori joka nostaa tehoa 125 -> sinne 170hv nurkille, ihan tarkkaan en muista ja tuoreempi korimalli J120 tuli 2003. Ko mööpeliä on vielä kahta eri mallia, ns normi ja sitten widebody. Perusmallin rengastus on 215 levee ja widen 265 vakiona otteessa ja tieten nuo levikkeet lokareiden päällä paras tunnistuskeino. Normimallissa on kitkalukko perässä ja widebodyssä on 100% kytkettävä sähköinen lukko taka-akselissa (mainitsemasi lukko kuskin vasemmalla puolella). Wide on lisäksi jatkuvalla nelivedolla, mutta tuosta normimallin pirssistä en muista onko kytkettävällä vai jatkuva?
Vaikuttas että sulla on kyseessä tuo wide koska mainitsemasi ongelma johon epekin viittasi koskee todennäköisesti tuota taka-akselin tasauspyörästön sähkölukkoa. Lukkoja widessä on ovien lisäksi kaksi, keskitasauspyörästön (jakolaatikko) lukko ja taka-akselin lukko, eli sen saa maksimissaan vetämään kolmella rattalla hitaalla puolella.
Tuosta nelivedosta sen verran että vaihtoehdot on seuraavat, jatkuva neliveto jota et saa (eikä tarvikkaan) pois päältä, tosin vaikkapa etuvetarin poikki rälläköimällä sekin onnistuu Jatkuva neliveto keskitasauspyörästö lukittuna, (ei pitävällä alustalla) lukitsee tuon torsenin keskitasauksen tönköksi ja jakaa 50/50 eteen ja taakse + sitten vielä hidas puoli jossa voit lukita vielä taka-akselin tuolla sähkölukolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sako_92 Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Tam 2006 Viestejä: 1425 Paikkakunta: rovaniemi
|
Lähetetty: 22.04.2012 21:47 Viestin aihe: |
|
|
tuon d4d 170hv moottori kannattee unohtaa turbo vian takia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kukkohousu Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Tam 2010 Viestejä: 960
|
Lähetetty: 22.04.2012 23:52 Viestin aihe: |
|
|
sako_92 kirjoitti: | tuon d4d 170hv moottori kannattee unohtaa turbo vian takia. |
Kuinkahan paljon turbovikoja ollut Kuitenkin pidetään d4d moottoria yhtenä pomminvarmimmista tapauksista. Itseäni kiinnostaa lähinnä alustan ja automaattikopan palikat ja niiden hinnat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Weatherby Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Hei 2009 Viestejä: 1587 Paikkakunta: Länsi-uusimaa
|
Lähetetty: 23.04.2012 09:21 Viestin aihe: Re: Land Cruiser-ihmiset hoi! |
|
|
kukkohousu kirjoitti: | Kaksi vuotta tuli tapeltua Disco kakkosen kanssa erinäisin pikkuvioin ja päätin nyt, että haen Land Cruiserin rajan toiselta puolelta ja hieman modailen sitä omaan käyttööni kannattavaksi. Aluksi olin hakemssa autoa Pohjois-Italiasta, mutta sattuneista syistä päädyin tällaiseen ajatukseen:
-02, 90 3,0D Lantikka Tallinnasta.... |
Pari yleistason kommenttia, ensimmäkin Lantikka on juurikin tuo engelsmannien mestariteos josta ilmeisesti olet pyrkimässä eroon. Toyotan Land Cruiser on sitten ihan eri vehje.
Kyllähän Land Cruiseri on kestävän auton maineessa, miten hyvin todellisuus sitten antaa vastinetta tälle onkin sitten makuasia. Itse katsoisin kyllä auton yleiskunto erittäin tarkasti (varsinkin virosta tuodessa), se kertoo yleensä aika paljon edellisestä omistajista. Se onko kilsoja ruuvattu on mielestäni vähemmän tärkeä juttu. Totta kai hintaneuvotteluissa tällä on jonkin verran väliä, mutta hyvän auton kannalta ehkei niin suurta. Varsinkin noissa hieman isommissa autoissa (pakut, maasturit ym "työvehkeet") osa käyttäjistä saa vehkeet jo 100 tkm sellaiseen kuntoon etten ainakaan itse sellaista ostaisi (jos ei nyt ihan puoli-ilmaiseksi saa), pirun moni tuplasti enemmän ajettu on paremmassa kunnossa.
Kilometrejähän nuo tuntuvat kestävän lähes ikuisesti kunhan huolenpito on asiallista, toisaalta saat sen varmasti rikki nopeastikin kunhan jätät huoltamatta ja piiskaat tarpeeksi. Siinä taitaa nyky-toyotat erota jostain 80-luvun vehkeistä jotka toimivat kunhan tankkasi (ainakin kertomusten mukaan)... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|