OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City"maasturit" vs. Audi. Rojektia tyrkkää ehkä...
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
VeturiVille66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tam 2005
Viestejä: 4774
Paikkakunta: Nääsmaa

LähetäLähetetty: 19.01.2010 23:52    Viestin aihe: City"maasturit" vs. Audi. Rojektia tyrkkää ehkä... Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.youtube.com/watch?v=_xJusLJQbv8

Allroadissa voi alustan korkeutta säädellä, mutta hienosti sillä normialustallakin pärjää;

http://www.youtube.com/watch?v=3TBpHLwRI8A

Sitimaasturit on aivan perseestä.

Tommonen Audin A8 D2-mallin(2000-2002) 3.3TD V8 pitää laittaa ja siihen A kutosen allroadin tai jonkun/joku muu säädettävä alusta. Myöskin vois korottaa ihan kiinteästi.
Semmotteet vähintään 30" tuumaset Mud-Terrainit olis kivat alla...vähän vois joutua ottaan lokareista pois tyyliin; cut-out.
Suunnitelma on ollut jo pitkään paperilla, päässä...





Vähän niinkuin tähän tyyliin;



Tämä lienee kuitenkin jo liioittelua?(kuva Suomesta!?);



Noita D2-mallin Audeja kunnon koneella(V8 diesel) saa Ruotsista vuoden-kahden päästä nauramalla. Nytkin jo halvimmillaan siinä kymppitonnin pintaan. Pensakoneella sais jo nyt n.5 tonnilla.
Uusi "vastaava" maksaa suomessa n.140-150 tuhatta muistaakseni.
Autoa(Audia) ostaessa kannattaa huomioida, että iso-huolto on tehty(90 000km-jakopään remmin vaihto mm.). Jos ei ole tehty, niin se voi maksaa toisen audin verran...
Ainahan voi tietysti kulkea kultaista keskitietä ja valita perus A6 allroadin( mopoauton diesel moottorilla) ja vain ajaa. Mutta kuitenkin...
Mulla on ollut 35x12.5 Mud Terrain gummit ja audi 4x4, mutta erikseen. Että molemmista löytyy kokemusta.


T:V-V ja jauhot suuhun. Syö puuta...
_________________
Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava...


Viimeinen muokkaaja, VeturiVille66 pvm 21.01.2010 16:30, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Paatti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Lok 2004
Viestejä: 3041

LähetäLähetetty: 20.01.2010 00:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vielä kun laittaa noitten mudien tilalle kunnolliset talvikumit nastoitettuna, niin rupeaa kulkemaan. Vastaavilla spekseillä joku muu kuin vga konsernin ajopeli voisi kyllä myöskin olla poikaa Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 20.01.2010 11:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, ne citymaasturit kulkevat pakkasellakin... Wink

Tuossa pari-kolme viikkoa sitten oli uutisoinneissa (Tv-uutiset, paikallinen lehti) miten pakkanen on hyydyttänyt ennätysmäärät autoja kesken matkan. TV-uutisissa haastattelivat jannua tienposkessa että mitä kävi; "No auto sylki öljyt pihalle", oli vastaus.

Lehdessä oli kuva tienposkeen hyytyneestä autosta otsikolla "Hinausfirmoilla buumi päällä".

Itse koin sivusta seuraajana samaten miten autoa nostettiin hinurin kyytiin.

Mitä yhteistä? Kaikki hyytyneet olivat Audeja. Laughing

Ps. Ja VAG-konsernin autoihin liittyvä jatkuu: työpaikan Passatti odottaa taas vuoroaa pajalle. Kulkee nelosella talla pohjassa 90 km/h. Toisaalta ei pysty tekemään kuin yhden jarrutuksen tehostimen kanssa. Sitten jarrupoljin menee kovaksi, eli tehostuksen alipaine loppuu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
töyhtöhyyppä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2005
Viestejä: 1784
Paikkakunta: p 7200248 m , i 3423456 m

LähetäLähetetty: 20.01.2010 11:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eihän mitään autoa ole tehty tänne jääkarhujen olosuhteisiin. Näkyy leviävän ihan kaiken merkkiset autot. Mielenkiintoisinta on kuitenki se, että suurin osa välille jääneistä on lähes uusia autoja..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikkovee
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Lok 2009
Viestejä: 23

LähetäLähetetty: 20.01.2010 13:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin, jännä homma että tekniikan, ja varsinkin elektroniikan määrän lisääminen ei paranna luotettavuutta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
töyhtöhyyppä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2005
Viestejä: 1784
Paikkakunta: p 7200248 m , i 3423456 m

LähetäLähetetty: 20.01.2010 13:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ehkä ne kesäkeleillä toimii, muttei vissiin oo vielä keksitty/kehitetty elektroniikkaa, joka kestäis myös pakkasta?
Eihän noilla uusilla uskalla kohta ajaa, ku kaikki toiminnot on sähköllä. Sitte ku ne vetää tillttiin, niin ei toimi ohjaus, jarrut, kaasu jne... Siihen vielä parkkiavustaja rupeaa käänteleen rattia kesken ajon Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 20.01.2010 13:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0&feature=related

Tossa on sellainen kohtuu järkevä video oikeiden nelivetojen ja "sähkönelivetojen" eroista! Lopussa hiekkamäki kertoo aika hyvin..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VeturiVille66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tam 2005
Viestejä: 4774
Paikkakunta: Nääsmaa

LähetäLähetetty: 20.01.2010 14:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0&feature=related

Tossa on sellainen kohtuu järkevä video oikeiden nelivetojen ja "sähkönelivetojen" eroista! Lopussa hiekkamäki kertoo aika hyvin..


Hyvä video. Kannattaa katsoa varsinkin kaikkien Honda-miesten. Voi alkaa sylettään... Laughing
Täsmennetään senverta, että en ole koskaan ajatellutkaan Subarua ns. sitimaasturina, vaan ihan oikeana nelivetona. Tekniikka on varmasti nelivedon osalta parasta A(Audi)-ryhmää.
Lisää rainaa ihan perus Audi "nelosesta" ;

http://www.youtube.com/watch?v=3rNvXGc79aY&feature=related

T:V-V ja noista rengas-asioista vaikka vähän myöhemmin juttua.Nyt pitää lähtee. Heippa...
_________________
Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 20.01.2010 14:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rengasasiaan liittyen mulla on subarun foresterissa (-05) Yokohaman Geolander at, ilman noita valkoisia tekstejä. Ne ovat nyt ollut alla pari kesää ja ihan hyvin pyörii. Eikä pidä kovemmin ääntä asfaltilla kovemmassakaan vauhdissa, eikä nostanut kulutusta. Pitoa löytyy hyvin mettäurille ja mutasella pellolla. Talvella jäällä tai tamppautuneella lumella liukas, kuten noi AT tai MT kumit yleesäkin. Talvella alla nyt hakkapeliitan 5.





Audin käyttämä haldex on hyvä jatkuva neliveto ja sopivan takapainotteinen..! Laughing

Tavallisilla sitymaastureilla ei meinaan sivuluisuja paljoo ajella..


Tuo hondan esitys on kans niitä pohjanoteerauksi Muranon ja toyotan highlanderin jälkeen.. Mutta "hondamies" mainos myy hyvin! Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iso-Jaska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tam 2007
Viestejä: 2377
Paikkakunta: Lapland Finland

LähetäLähetetty: 20.01.2010 14:56    Viestin aihe: Re: City"maasturit" vs. Audi. Rojektia tyrkkää ehk Vastaa lainaamalla viestiä

VeturiVille66 kirjoitti:

Ainahan voi tietysti kulkea kultaista keskitietä ja valita perus A6 allroadin( mopoauton diesel moottorilla) ja vain ajaa.


Joo, paitsi näissäkin (vm. 2000-200X ja 2.5 V6 Tdi) vähän nokka-akselivikaa, syöttöpumppuvikaa yms. Mutta korjattavissa noikin on, mutta maksanee 3000-4000€. Kilometrimäärää en muista missä alkaa laukeamaan.

Kyllä se itelleki kelpais vaikka ihan tavallisen korkuinen nelikkofarmari, nykyisellä (MB E 320 farkku) ei pääse sujuvasti kotipihaankaan, jos on satanut 10 senttiä lunta... Sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Challe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Mar 2008
Viestejä: 161
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 20.01.2010 16:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 taisi tarkoittaa Toorsenia?

Audi, Wolsu ja skeida käyttää tota haldeksia, ei toiminu oktaaviassa, vaihdoin pois. Jos kuka on joskus ajanut jatkuvalla nelivedolla niin tuskin antaa pisteitä noille "automaattisesti kytkeytiville" nelivedoille.

Neljästä nelivedosta kokemuksia. Neliveto on neliveto vain jos se on jatkuva tai jatkuvaksi kytkettävä. Paras on tähän asti ollu Audi 80 Avant -93. Siinä oli jatkuvan nelivedon lisäksi viellä erikseen kytkettävä takakelin lukko.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jude
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2007
Viestejä: 162
Paikkakunta: Kanta-Häme

LähetäLähetetty: 20.01.2010 16:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No kyllä toi subarun mainosvideo oli silkkaa kusetusta, ramppikokeessa suban annetaan valua pois rullilta ja nykäsemällä menee yli, hallintakokeessa kuski ohjaa volvoa paljon rajummin kuin subarua.

T: Hondamiäs Very Happy

Onhan toi Honda sellainen leikkineliveto, mutta on useamman kerran estänyt jumiin jäämisen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 20.01.2010 16:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jude kirjoitti:
No kyllä toi subarun mainosvideo oli silkkaa kusetusta, ramppikokeessa suban annetaan valua pois rullilta ja nykäsemällä menee yli, hallintakokeessa kuski ohjaa volvoa paljon rajummin kuin subarua.

T: Hondamiäs Very Happy

Onhan toi Honda sellainen leikkineliveto, mutta on useamman kerran estänyt jumiin jäämisen.


Riippuu siitä mitä tarvis. Normaalissa metsästys- ja metsänhoitokäytössä tärkeintä on isompi maavara ns. perus-sedaniin verrattun. Jonkin sortin neliveto auttaa sitten pahemmissa paikoissa. "Leikkinelikossa" olis hyvä saada kytkettyä toinen akseli mukaan manuaalisesti, ettei toisen pään tarvii kuopaista ennen kuin toinen akseli tulee mukaan.

Tosin ovat tainneet parannella noita, että jotkut haldeksit välittävät molemmille akseleille vetoa liikkeelle lähtiessä. Aiemmin juuri Honda sekä VAG-konsernin haldekseissa ei tuota eikä käsinkytkentämahdollisuutta ollut.

Sitten kun mennään kunnolla metsään niin otetaan Polaris tahi Valtra alle. Ja kun net ei riitä, niin sitten tulevat eri miehet Ponsseilla... Wink

t. xtrailisti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Perdiz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 884
Paikkakunta: Mehtän puolella

LähetäLähetetty: 20.01.2010 17:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kahden leikkineliveto CR-V:n omistajana täytyy todeta että omiin ajoihin on riittänyt maasto-ominaisuudet vallan hienosti. Ympäri vuoden jahti ym reissut onnistuneet, kelin takia ei ole mitään tarvinnut säästellä.

T: toinen Höndämies
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 20.01.2010 18:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rav4 toimii, eikä meinaa.
Rav4 vs Tribeca.

http://www.youtube.com/watch?v=oVMmWbuqBmo
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Sivu 1 Yht. 8

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com