Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
VeturiVille66 Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Tam 2005 Viestejä: 4774 Paikkakunta: Nääsmaa
|
Lähetetty: 19.01.2010 23:52 Viestin aihe: City"maasturit" vs. Audi. Rojektia tyrkkää ehkä... |
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=_xJusLJQbv8
Allroadissa voi alustan korkeutta säädellä, mutta hienosti sillä normialustallakin pärjää;
http://www.youtube.com/watch?v=3TBpHLwRI8A
Sitimaasturit on aivan perseestä.
Tommonen Audin A8 D2-mallin(2000-2002) 3.3TD V8 pitää laittaa ja siihen A kutosen allroadin tai jonkun/joku muu säädettävä alusta. Myöskin vois korottaa ihan kiinteästi.
Semmotteet vähintään 30" tuumaset Mud-Terrainit olis kivat alla...vähän vois joutua ottaan lokareista pois tyyliin; cut-out.
Suunnitelma on ollut jo pitkään paperilla, päässä...
Vähän niinkuin tähän tyyliin;
Tämä lienee kuitenkin jo liioittelua?(kuva Suomesta!?);
Noita D2-mallin Audeja kunnon koneella(V8 diesel) saa Ruotsista vuoden-kahden päästä nauramalla. Nytkin jo halvimmillaan siinä kymppitonnin pintaan. Pensakoneella sais jo nyt n.5 tonnilla.
Uusi "vastaava" maksaa suomessa n.140-150 tuhatta muistaakseni.
Autoa(Audia) ostaessa kannattaa huomioida, että iso-huolto on tehty(90 000km-jakopään remmin vaihto mm.). Jos ei ole tehty, niin se voi maksaa toisen audin verran...
Ainahan voi tietysti kulkea kultaista keskitietä ja valita perus A6 allroadin( mopoauton diesel moottorilla) ja vain ajaa. Mutta kuitenkin...
Mulla on ollut 35x12.5 Mud Terrain gummit ja audi 4x4, mutta erikseen. Että molemmista löytyy kokemusta.
T:V-V ja jauhot suuhun. Syö puuta... _________________ Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava...
Viimeinen muokkaaja, VeturiVille66 pvm 21.01.2010 16:30, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Paatti Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Lok 2004 Viestejä: 3041
|
Lähetetty: 20.01.2010 00:40 Viestin aihe: |
|
|
Vielä kun laittaa noitten mudien tilalle kunnolliset talvikumit nastoitettuna, niin rupeaa kulkemaan. Vastaavilla spekseillä joku muu kuin vga konsernin ajopeli voisi kyllä myöskin olla poikaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5989
|
Lähetetty: 20.01.2010 11:27 Viestin aihe: |
|
|
Joo, ne citymaasturit kulkevat pakkasellakin...
Tuossa pari-kolme viikkoa sitten oli uutisoinneissa (Tv-uutiset, paikallinen lehti) miten pakkanen on hyydyttänyt ennätysmäärät autoja kesken matkan. TV-uutisissa haastattelivat jannua tienposkessa että mitä kävi; "No auto sylki öljyt pihalle", oli vastaus.
Lehdessä oli kuva tienposkeen hyytyneestä autosta otsikolla "Hinausfirmoilla buumi päällä".
Itse koin sivusta seuraajana samaten miten autoa nostettiin hinurin kyytiin.
Mitä yhteistä? Kaikki hyytyneet olivat Audeja.
Ps. Ja VAG-konsernin autoihin liittyvä jatkuu: työpaikan Passatti odottaa taas vuoroaa pajalle. Kulkee nelosella talla pohjassa 90 km/h. Toisaalta ei pysty tekemään kuin yhden jarrutuksen tehostimen kanssa. Sitten jarrupoljin menee kovaksi, eli tehostuksen alipaine loppuu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
töyhtöhyyppä Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2005 Viestejä: 1784 Paikkakunta: p 7200248 m , i 3423456 m
|
Lähetetty: 20.01.2010 11:37 Viestin aihe: |
|
|
Eihän mitään autoa ole tehty tänne jääkarhujen olosuhteisiin. Näkyy leviävän ihan kaiken merkkiset autot. Mielenkiintoisinta on kuitenki se, että suurin osa välille jääneistä on lähes uusia autoja.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mikkovee Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 20 Lok 2009 Viestejä: 23
|
Lähetetty: 20.01.2010 13:15 Viestin aihe: |
|
|
Niin, jännä homma että tekniikan, ja varsinkin elektroniikan määrän lisääminen ei paranna luotettavuutta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
töyhtöhyyppä Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2005 Viestejä: 1784 Paikkakunta: p 7200248 m , i 3423456 m
|
Lähetetty: 20.01.2010 13:19 Viestin aihe: |
|
|
Ehkä ne kesäkeleillä toimii, muttei vissiin oo vielä keksitty/kehitetty elektroniikkaa, joka kestäis myös pakkasta?
Eihän noilla uusilla uskalla kohta ajaa, ku kaikki toiminnot on sähköllä. Sitte ku ne vetää tillttiin, niin ei toimi ohjaus, jarrut, kaasu jne... Siihen vielä parkkiavustaja rupeaa käänteleen rattia kesken ajon |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
VeturiVille66 Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Tam 2005 Viestejä: 4774 Paikkakunta: Nääsmaa
|
Lähetetty: 20.01.2010 14:36 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0&feature=related
Tossa on sellainen kohtuu järkevä video oikeiden nelivetojen ja "sähkönelivetojen" eroista! Lopussa hiekkamäki kertoo aika hyvin.. |
Hyvä video. Kannattaa katsoa varsinkin kaikkien Honda-miesten. Voi alkaa sylettään...
Täsmennetään senverta, että en ole koskaan ajatellutkaan Subarua ns. sitimaasturina, vaan ihan oikeana nelivetona. Tekniikka on varmasti nelivedon osalta parasta A(Audi)-ryhmää.
Lisää rainaa ihan perus Audi "nelosesta" ;
http://www.youtube.com/watch?v=3rNvXGc79aY&feature=related
T:V-V ja noista rengas-asioista vaikka vähän myöhemmin juttua.Nyt pitää lähtee. Heippa... _________________ Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 20.01.2010 14:51 Viestin aihe: |
|
|
Rengasasiaan liittyen mulla on subarun foresterissa (-05) Yokohaman Geolander at, ilman noita valkoisia tekstejä. Ne ovat nyt ollut alla pari kesää ja ihan hyvin pyörii. Eikä pidä kovemmin ääntä asfaltilla kovemmassakaan vauhdissa, eikä nostanut kulutusta. Pitoa löytyy hyvin mettäurille ja mutasella pellolla. Talvella jäällä tai tamppautuneella lumella liukas, kuten noi AT tai MT kumit yleesäkin. Talvella alla nyt hakkapeliitan 5.
Audin käyttämä haldex on hyvä jatkuva neliveto ja sopivan takapainotteinen..!
Tavallisilla sitymaastureilla ei meinaan sivuluisuja paljoo ajella..
Tuo hondan esitys on kans niitä pohjanoteerauksi Muranon ja toyotan highlanderin jälkeen.. Mutta "hondamies" mainos myy hyvin! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Iso-Jaska Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tam 2007 Viestejä: 2376 Paikkakunta: Lapland Finland
|
Lähetetty: 20.01.2010 14:56 Viestin aihe: Re: City"maasturit" vs. Audi. Rojektia tyrkkää ehk |
|
|
VeturiVille66 kirjoitti: |
Ainahan voi tietysti kulkea kultaista keskitietä ja valita perus A6 allroadin( mopoauton diesel moottorilla) ja vain ajaa. |
Joo, paitsi näissäkin (vm. 2000-200X ja 2.5 V6 Tdi) vähän nokka-akselivikaa, syöttöpumppuvikaa yms. Mutta korjattavissa noikin on, mutta maksanee 3000-4000€. Kilometrimäärää en muista missä alkaa laukeamaan.
Kyllä se itelleki kelpais vaikka ihan tavallisen korkuinen nelikkofarmari, nykyisellä (MB E 320 farkku) ei pääse sujuvasti kotipihaankaan, jos on satanut 10 senttiä lunta... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Challe Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Mar 2008 Viestejä: 161 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 20.01.2010 16:04 Viestin aihe: |
|
|
LG1 taisi tarkoittaa Toorsenia?
Audi, Wolsu ja skeida käyttää tota haldeksia, ei toiminu oktaaviassa, vaihdoin pois. Jos kuka on joskus ajanut jatkuvalla nelivedolla niin tuskin antaa pisteitä noille "automaattisesti kytkeytiville" nelivedoille.
Neljästä nelivedosta kokemuksia. Neliveto on neliveto vain jos se on jatkuva tai jatkuvaksi kytkettävä. Paras on tähän asti ollu Audi 80 Avant -93. Siinä oli jatkuvan nelivedon lisäksi viellä erikseen kytkettävä takakelin lukko. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jude Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2007 Viestejä: 162 Paikkakunta: Kanta-Häme
|
Lähetetty: 20.01.2010 16:05 Viestin aihe: |
|
|
No kyllä toi subarun mainosvideo oli silkkaa kusetusta, ramppikokeessa suban annetaan valua pois rullilta ja nykäsemällä menee yli, hallintakokeessa kuski ohjaa volvoa paljon rajummin kuin subarua.
T: Hondamiäs
Onhan toi Honda sellainen leikkineliveto, mutta on useamman kerran estänyt jumiin jäämisen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5989
|
Lähetetty: 20.01.2010 16:39 Viestin aihe: |
|
|
Jude kirjoitti: | No kyllä toi subarun mainosvideo oli silkkaa kusetusta, ramppikokeessa suban annetaan valua pois rullilta ja nykäsemällä menee yli, hallintakokeessa kuski ohjaa volvoa paljon rajummin kuin subarua.
T: Hondamiäs
Onhan toi Honda sellainen leikkineliveto, mutta on useamman kerran estänyt jumiin jäämisen. |
Riippuu siitä mitä tarvis. Normaalissa metsästys- ja metsänhoitokäytössä tärkeintä on isompi maavara ns. perus-sedaniin verrattun. Jonkin sortin neliveto auttaa sitten pahemmissa paikoissa. "Leikkinelikossa" olis hyvä saada kytkettyä toinen akseli mukaan manuaalisesti, ettei toisen pään tarvii kuopaista ennen kuin toinen akseli tulee mukaan.
Tosin ovat tainneet parannella noita, että jotkut haldeksit välittävät molemmille akseleille vetoa liikkeelle lähtiessä. Aiemmin juuri Honda sekä VAG-konsernin haldekseissa ei tuota eikä käsinkytkentämahdollisuutta ollut.
Sitten kun mennään kunnolla metsään niin otetaan Polaris tahi Valtra alle. Ja kun net ei riitä, niin sitten tulevat eri miehet Ponsseilla...
t. xtrailisti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Perdiz Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 884 Paikkakunta: Mehtän puolella
|
Lähetetty: 20.01.2010 17:21 Viestin aihe: |
|
|
Kahden leikkineliveto CR-V:n omistajana täytyy todeta että omiin ajoihin on riittänyt maasto-ominaisuudet vallan hienosti. Ympäri vuoden jahti ym reissut onnistuneet, kelin takia ei ole mitään tarvinnut säästellä.
T: toinen Höndämies |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3887
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|