| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Jaska jokunen Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 28.06.2005 15:35 Viestin aihe: |
|
|
Joo tosiaan niin vielä noihin edellisiin viesteihin että ei tosiaan kannata urheilla noilla 24g trappi paukuilla kyllä niilläkin kyyhky tippuu mutta hakea lintua saa ja kaukaa jos ei 10 metristä suolaa. Itse en heti uskonut että vika on patruunassa vaan kyllä tätä nykyä. _________________ Tuolta se tuli, ja tuonne se meni --> |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Merilinnustaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.06.2005 15:58 Viestin aihe: |
|
|
| hankipoika kirjoitti: | mulla oli pumpussa viime vuonna sorsastuksen alussa kiinni toi parannettusylinteri.... no kaks telkkää lähti joesta.. vedin kolme kertaa winsun x3 36gr lataus ja 4,00mm hauleilla... vesiroiskui telkän ympärillä mutta höyhentäkään ei jääny
en enää ikinä ota metsälle sitä supistajaa!!!!!!!!!!!!!!!! aivan !&%¤#!!!!!! |
juuh ei näin, kuulostaa "hankipojan" kommentit mun korvissa todella uskottavilta.. Supistajassahan se vika pakko on olla, vai hmmm.. eihän se mitenkään voi olla tukin takana.. noh, odotellaan vaikka jos "hankipojasta" kasvaisi vaikka vielä aikuinen jänis jossakin vaiheessa.. _________________
 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
juse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.06.2005 16:26 Viestin aihe: |
|
|
oisit kuoripoika ampunut sitä telkkää etkä ympärillä olevaa vettä  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Juunas Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.06.2005 17:03 Viestin aihe: |
|
|
Parhaita kyyhkypanoksia joilla itse olen koskaan kyyhkyjä ampunut, olivat Lapuan vanhat Trap extrat, lataus oli jotain 32-34g. Panokset olivat kyllä vanhoja kuin taivas, mutta sain niitä tädin mieheltä laatikollisen ja hyvin tippui kyyhkyt. Peitto oli todella hyvä ja loppui se kyyhkyjen pölähtely ja metsään liitely haavakkoina.
Valmistaakohan mikään patruunanvalmistaja enää haulikonpatruunoita pienillä hauleilla (<2,7mm)/metsästys latauksella? Unelma kuti kyyhkylle olisi joku missä olisi vaikka 2,5mm haulit ja latausta 36g.. _________________ Ei se ota jos ei annakkaan |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
juse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.06.2005 17:18 Viestin aihe: |
|
|
| nobel sport velox, 32g koot oli ainakin 6seen asti, eli 2,7mm. nobelilta saattaa löytyä myös 36g tolla 2,7mm.. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
tta Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.06.2005 17:54 Viestin aihe: |
|
|
Eipä ole oikein edes tullut kunnolla kokeiltua nuita sylinteri supistuksia ja pieniä hauleja. On nykyisin "jumittunut" tuo pitempi täyssuppea piipun päähän. Siinä tuleekin sitten käytettyä 36g/3mm panoksia kyyhkylle lähes aina. Se on ainakin mulla/minun aseessa (Benelli SBE) ollut hyvin toimiva ja tehokas yhdistelmä n.45 metriin asti mihin tippuu hyvin. Sen kauemmas ei silloinkaan kannata mennä räiskimään vaan jättää mieluummin ampumatta.
Varmasti olisi ollut sylinterikin paikallaan ja hyvä vaihtoehto metsästäjä uran alkuvaiheessa kun ei vielä mihinkään lentoon tahtonut osua. Hieman vaan toi ampumamatka lyhenee sillä... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Tikkamies ***
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 1703 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 28.06.2005 18:12 Viestin aihe: |
|
|
| Juunas: Äkkiä muisteltuna löytyy ainakin Boaria 32g ja 36 g , Imperial Super load , Dapin eri latauksia,Sellier&Bellotilta löytyy. Sitten on näitä 250 kpl laatikoissakin myytäviä Esim Tunettia ja Bashier&Bellagria. Näitä tuli oikeastaan mieleen noista 2,5 mm mutta 2,6 tai 2,75mm paukkuja läytyy jo firmalta kuin firmalta. Olen käyttänyt myös tuon kokoluokan haulia ja ammun kyyhkyt melkempä puusta.Tuo kokosella haulilla saa kyllä kyyhkysestä hengen pois jos se on haulikon ammumahollilla. Eräskin vuosi paras istumapuu oli noin 30 m pitkä ja ihan juurelta ei nää ampua niin ampumamatka oli tuollaiset 35-40 m . Hyvin tulivat alas. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Paukku Masa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.06.2005 20:21 Viestin aihe: |
|
|
| hankipoika kirjoitti: | mulla oli pumpussa viime vuonna sorsastuksen alussa kiinni toi parannettusylinteri.... no kaks telkkää lähti joesta.. vedin kolme kertaa winsun x3 36gr lataus ja 4,00mm hauleilla... vesiroiskui telkän ympärillä mutta höyhentäkään ei jääny
en enää ikinä ota metsälle sitä supistajaa!!!!!!!!!!!!!!!! aivan !&%¤#!!!!!! |
On tietnkin jokaisen oma asia minkä kokoisilla haulilla mitäkin ampuu, mut luulis aloituksessa riittävän hieman pienempikin ryyni!!
Toki jos on testattu ja hyväksi havaittu, niin mikäs siinä!! _________________ Kahta ei saa kokeilla: Siskoa sormella ja kansantansseja |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Perdiz Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 884 Paikkakunta: Mehtän puolella
|
Lähetetty: 29.06.2005 02:17 Viestin aihe: |
|
|
| mie olen yrittänyt noudattaa kaikessa lentoonammuntajahdissa sääntöä patruunavalinnan osalta: nopeutta, pieniä haulia ja mahd. kevyt lataus |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
hankipoika Vieras
|
Lähetetty: 29.06.2005 10:38 Viestin aihe: |
|
|
vai niin  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Perdiz Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 884 Paikkakunta: Mehtän puolella
|
Lähetetty: 29.06.2005 13:13 Viestin aihe: |
|
|
hankipoika: kyllä.
pienemmällä esim 32g latauksella saadaan hyvä lähtönopeus ja pieni rekyyli, pienellä haulella saadaan riittävä peitto shokkiosumaan |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
hankipoika Vieras
|
Lähetetty: 29.06.2005 14:55 Viestin aihe: |
|
|
toksia tiedosta  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Uke Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 29.06.2005 17:32 Viestin aihe: |
|
|
| Mitäkäs mieltä ootte haulikoosta/latauksesta riekolle? Taitaa päteä suunnilleen samat sävelet kuin kyyhkyllekkin, ainakin seisonnalta ammuttaessa... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
remari1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.06.2005 00:39 Viestin aihe: |
|
|
| Perdiz kirjoitti: | | mie olen yrittänyt noudattaa kaikessa lentoonammuntajahdissa sääntöä patruunavalinnan osalta: nopeutta, pieniä haulia ja mahd. kevyt lataus |
mahdollisimman kevyt?  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
juse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.06.2005 05:12 Viestin aihe: |
|
|
varmaan urheiluampuja tarkoittaa, että uusinta laukaus on pienemmästä rekyylistä johtuen nopeampi?  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|