OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Parannettu sylinteri kyyhky- ja sorsajahdissa..
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jaska jokunen
Vakituinen kirjoittaja

LähetäLähetetty: 28.06.2005 15:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo tosiaan niin vielä noihin edellisiin viesteihin että ei tosiaan kannata urheilla noilla 24g trappi paukuilla kyllä niilläkin kyyhky tippuu mutta hakea lintua saa ja kaukaa jos ei 10 metristä suolaa. Itse en heti uskonut että vika on patruunassa vaan kyllä tätä nykyä.
Merilinnustaja
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 28.06.2005 15:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hankipoika kirjoitti:
mulla oli pumpussa viime vuonna sorsastuksen alussa kiinni toi parannettusylinteri.... no kaks telkkää lähti joesta.. vedin kolme kertaa winsun x3 36gr lataus ja 4,00mm hauleilla... vesiroiskui telkän ympärillä mutta höyhentäkään ei jääny Crying or Very sad
en enää ikinä ota metsälle sitä supistajaa!!!!!!!!!!!!!!!! aivan !&%¤#!!!!!!

juuh ei näin, kuulostaa "hankipojan" kommentit mun korvissa todella uskottavilta.. Supistajassahan se vika pakko on olla, vai hmmm.. eihän se mitenkään voi olla tukin takana.. noh, odotellaan vaikka jos "hankipojasta" kasvaisi vaikka vielä aikuinen jänis jossakin vaiheessa..
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 28.06.2005 16:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

oisit kuoripoika ampunut sitä telkkää etkä ympärillä olevaa vettä Surprised Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juunas
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 28.06.2005 17:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Parhaita kyyhkypanoksia joilla itse olen koskaan kyyhkyjä ampunut, olivat Lapuan vanhat Trap extrat, lataus oli jotain 32-34g. Panokset olivat kyllä vanhoja kuin taivas, mutta sain niitä tädin mieheltä laatikollisen ja hyvin tippui kyyhkyt. Peitto oli todella hyvä ja loppui se kyyhkyjen pölähtely ja metsään liitely haavakkoina.

Valmistaakohan mikään patruunanvalmistaja enää haulikonpatruunoita pienillä hauleilla (<2,7mm)/metsästys latauksella? Unelma kuti kyyhkylle olisi joku missä olisi vaikka 2,5mm haulit ja latausta 36g..
juse
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 28.06.2005 17:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nobel sport velox, 32g koot oli ainakin 6seen asti, eli 2,7mm. nobelilta saattaa löytyä myös 36g tolla 2,7mm..
Takaisin alkuun
tta
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 28.06.2005 17:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä ole oikein edes tullut kunnolla kokeiltua nuita sylinteri supistuksia ja pieniä hauleja. On nykyisin "jumittunut" tuo pitempi täyssuppea piipun päähän. Siinä tuleekin sitten käytettyä 36g/3mm panoksia kyyhkylle lähes aina. Se on ainakin mulla/minun aseessa (Benelli SBE) ollut hyvin toimiva ja tehokas yhdistelmä n.45 metriin asti mihin tippuu hyvin. Sen kauemmas ei silloinkaan kannata mennä räiskimään vaan jättää mieluummin ampumatta.
Varmasti olisi ollut sylinterikin paikallaan ja hyvä vaihtoehto metsästäjä uran alkuvaiheessa kun ei vielä mihinkään lentoon tahtonut osua. Smile Hieman vaan toi ampumamatka lyhenee sillä...
Takaisin alkuun
Tikkamies

LähetäLähetetty: 28.06.2005 18:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juunas: Äkkiä muisteltuna löytyy ainakin Boaria 32g ja 36 g , Imperial Super load , Dapin eri latauksia,Sellier&Bellotilta löytyy. Sitten on näitä 250 kpl laatikoissakin myytäviä Esim Tunettia ja Bashier&Bellagria. Näitä tuli oikeastaan mieleen noista 2,5 mm mutta 2,6 tai 2,75mm paukkuja läytyy jo firmalta kuin firmalta. Olen käyttänyt myös tuon kokoluokan haulia ja ammun kyyhkyt melkempä puusta.Tuo kokosella haulilla saa kyllä kyyhkysestä hengen pois jos se on haulikon ammumahollilla. Eräskin vuosi paras istumapuu oli noin 30 m pitkä ja ihan juurelta ei nää ampua niin ampumamatka oli tuollaiset 35-40 m . Hyvin tulivat alas.
Takaisin alkuun
Paukku Masa
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 28.06.2005 20:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hankipoika kirjoitti:
mulla oli pumpussa viime vuonna sorsastuksen alussa kiinni toi parannettusylinteri.... no kaks telkkää lähti joesta.. vedin kolme kertaa winsun x3 36gr lataus ja 4,00mm hauleilla... vesiroiskui telkän ympärillä mutta höyhentäkään ei jääny Crying or Very sad
en enää ikinä ota metsälle sitä supistajaa!!!!!!!!!!!!!!!! aivan !&%¤#!!!!!!

On tietnkin jokaisen oma asia minkä kokoisilla haulilla mitäkin ampuu, mut luulis aloituksessa riittävän hieman pienempikin ryyni!!
Toki jos on testattu ja hyväksi havaittu, niin mikäs siinä!!
Perdiz
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 29.06.2005 02:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mie olen yrittänyt noudattaa kaikessa lentoonammuntajahdissa sääntöä patruunavalinnan osalta: nopeutta, pieniä haulia ja mahd. kevyt lataus
Takaisin alkuun
hankipoika
Vieras

LähetäLähetetty: 29.06.2005 10:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vai niin Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Perdiz
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 29.06.2005 13:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hankipoika: kyllä.

pienemmällä esim 32g latauksella saadaan hyvä lähtönopeus ja pieni rekyyli, pienellä haulella saadaan riittävä peitto shokkiosumaan
Takaisin alkuun
hankipoika
Vieras

LähetäLähetetty: 29.06.2005 14:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

toksia tiedosta Wink
Takaisin alkuun
Uke
Vakituinen kirjoittaja

LähetäLähetetty: 29.06.2005 17:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitäkäs mieltä ootte haulikoosta/latauksesta riekolle? Taitaa päteä suunnilleen samat sävelet kuin kyyhkyllekkin, ainakin seisonnalta ammuttaessa...
Takaisin alkuun
remari1
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 30.06.2005 00:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Perdiz kirjoitti:
mie olen yrittänyt noudattaa kaikessa lentoonammuntajahdissa sääntöä patruunavalinnan osalta: nopeutta, pieniä haulia ja mahd. kevyt lataus

mahdollisimman kevyt? Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
juse
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 30.06.2005 05:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

varmaan urheiluampuja tarkoittaa, että uusinta laukaus on pienemmästä rekyylistä johtuen nopeampi? Laughing
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT - 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa