OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Henkilöautojen maavara
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 17, 18, 19  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Fighterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2013
Viestejä: 1118
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 11.06.2013 14:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peltsu kirjoitti:

Tuo nyt ei ole pumppusuutinkone mutta turhaa saivartelua. Ja jos onkin niin mitä sitten. Tuskin mersuakaan samoilla suuttimen nokilla ajetaan tollaisia määriä. Puhumattakaan että se onnistuisi samoilla kesärenkailla. Jotkut asiat vain kuluvat, olen pitänyt sitä luonnollisena asiana.

Mutta mitäpä minä tekniikasta ymmärrän, mä vaan ajan.


1.9 diesel on nimenomaan pumppusuutin. commonrail tuli vasta 2.0tdi:n myötä joka myös se oli pumppusuutin moottori alunperin. Nyt ei olekaan puhe mistää normaalista kulumisesta vaan totaalisesta hajoamisesta, asiaa selkeyttääkseni pumppusuuttimet pahimmassa tapauksessa irtoaa kyseisestä keksinnöstä jolloin on edessä kallis paukku. Tämä on enemmän tuo kaksilitraisen ongelma mutta on niitä näissäkin ollut.

Renkaiden kuluminen ei liity tähän asiaan mitenkään....

Volkkarimiehille nämä vaihdelaatikot ja vauhtipyörätkin on kulutustavaraa Wink

Meselläni on ajettu tällähetkellä 637tkm. Olen auton kolmas omistaja ja historia on tiedossa, auton moottorille ei ole koskaan tehty muutakuin öljyjä vaihdettu samoin kuin ei myöskään automaattilaatikolle. Moottori käy edelleen kuin 200tkm ajettu. Turbo on jossainvaiheessa laitettu mutta perusmotille ei ole tehty mitään. Kyllä tässäkin on vikoja ollut mutta ne on ollut sähköpuolella, lähinnä noissa elektroonisissa avaimissa ja ilmastoinnin ohjauksissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Stance
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 701
Paikkakunta: Etelä

LähetäLähetetty: 11.06.2013 16:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:

Olis tuollainen sisäänajettu 09 outback..


Olisin Outbackin ostanut pari vuotta sitten, mutta kun siihen ei saanut (eikä saa edelleenkään) tehokasta dieseliä ja nykyaikaista oikeaa automaattivaihteistoa. Olen koettanut yhdellä autolla pärjätä, sillä ajetaan työajot ja jahtiretket, vuodessa ajelen 50-60tkm. Koiran häkki pitää mahtua taakse eli farmarikori ja ajettavuus ja ergonomia täytyy olla kunnossa. Päädyin sitten '08 nelivetoiseen C meseen ja sillä mennään kunnes parempia vaihtoehtoja tulee vastaan.
_________________
Sovittiin seisojan kanssa työnjaosta: se käyttää nenäänsä ja minä haulikkoa. Näin yhteiselo on leppoisampaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jellona/SKB
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2010
Viestejä: 250

LähetäLähetetty: 11.06.2013 21:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on octavia -06, jolla olen veivannut 170tkm. Tyytyväinen kaikin puolin. Kytkin ja vauhtipyörä tuli jo kertaalleen vaihdettua, vauhtipyörän vaihdoin varmuuden vuoksi. tilalle tuli kireempi kytkin, muuten hyvin vähän vikoja. 6 lovisessa erittäin lyhyt ykkönen, hyvä maastossa ja venehommissa. Nyt maavaraa n.17, 5 cm ja syksyrenkaiksi tulossa 205/70/15 at renkaat niin tulee reilu sentti lisää ja pitoa sänkipelloille. Tavan kesärengas menee mudassa tukkoon.

Tehtaan korotuksella se on 16, 5cm ja renkailla saa lisää. Lisäksi hommattu teräksinen moottorin ja vaihteiston suoja.

Lumessa po. peli etenee mielestäni erittäin hyvin. Kannattaa vain tukkia viimasuojilla pannuhuone, ettei lumi pakkaannu sinne. Voi tulla kallis remppa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fighterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2013
Viestejä: 1118
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 11.06.2013 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos olisi uudempaa dieseliä hankkimassa niin bemarin 330d x-drive vois olla harkitsemisen arvoinen. Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 11.06.2013 22:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fighterman kirjoitti:
Jos olisi uudempaa dieseliä hankkimassa niin bemarin 330d x-drive vois olla harkitsemisen arvoinen. Cool


Sillä ei mennä tosiaan kuin pikitiellä ja itse tykkään että pääsee esim. tornin juureen autolla Wink Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Fighterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2013
Viestejä: 1118
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 11.06.2013 22:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miljoonanick kirjoitti:
Fighterman kirjoitti:
Jos olisi uudempaa dieseliä hankkimassa niin bemarin 330d x-drive vois olla harkitsemisen arvoinen. Cool


Sillä ei mennä tosiaan kuin pikitiellä ja itse tykkään että pääsee esim. tornin juureen autolla Wink Wink


No ei tuolla tornin juureen mennä, mutta se on vahva ja hieno ajettava.... Pikitiellä... Laughing Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6951

LähetäLähetetty: 11.06.2013 22:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No 530:stä nelivedosta on kokemusta yhden talven verran. Ihan turha kampe. Niissä on niin vähän maavaraa että lumityötkin pitää aamulla tehdä jos meinaa pihalta päästä pois. Lisäksi joka ikistä lumipaakkua saa varoa ettei kolahda keulaan.

Skodaan jos vertaa niin ainoa ominaisuus, joka on selkeästi parempi, on äänieristys. Kannattaako sen takia maksaa niin kovaa erotusta hinnassa. Minun mielipide on että ei kannata. Mulkunjatkeenahan se toimii. Naiset oikeasti kiinnittää huomiota autoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12227

LähetäLähetetty: 11.06.2013 22:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko korotussarjoista kokemuksia?

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Korin-osat/Jousitus/Muu-jousitus/Korotus--ja-madallussarja-2-kpl-341712/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Loksi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Hei 2011
Viestejä: 364
Paikkakunta: Liminganlahti

LähetäLähetetty: 11.06.2013 22:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ollari kirjoitti:
Onko korotussarjoista kokemuksia?

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Korin-osat/Jousitus/Muu-jousitus/Korotus--ja-madallussarja-2-kpl-341712/


Jääkiekot on iha päteviä.. luultavasti loppuu iskarista mitta kesken normaali henkilöautossa..
_________________
DUCKAHOLICS
Pk. mäyräkoira
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6723

LähetäLähetetty: 11.06.2013 22:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fighterman kirjoitti:


1.9 diesel on nimenomaan pumppusuutin. commonrail tuli vasta 2.0tdi:n myötä joka myös se oli pumppusuutin moottori alunperin.


no älä nyt höpötä joutavia. pumppusuutinkone esiintyi aika lyhyen aikaa tuossa 1,9 olemassaolon historiassa.


vai on se niin että jos folkkarista menee joku kulutusosa niin se on !&%¤# auto mutta jos mesestä menee joku kulutusosa niin se ei kuulu mitenkään asiaan. ja mitä tulee noihin vaihelaatikoihin ja vauhtipyöriin niin kaksoismassamallit niistä meni, muut ei. ja kuka tahansa asian osaamaton saa yli 4 vaihteisen manuaalilaatikon !&%¤#, olipa automerkki mikä hyvänsä, jos siinä on vähänkään alavääntöä ja omistaa pihin luonteen mikä on folkkarikuskeilla varsin yleistä.

ite olen revitelly diisselifolkkareilla suurinpiirtein tuplasti sen mitä tuolla turbovikaisella mersulla on ajettu ja yhtään vauhtipyörää tai vaihelootaa ei ole hajonnut. normi kulutusosia sen sijaan on vaihdeltu about pakettiautollisen. yhteen vaihdettiin jopa suuttimien kärjet kun sillä oli ajettu tarpeeksi. mutta sehän on ihan normaalia diisseliautoilua se.

epänormaaleilla oman auton kehujilla ei ole 500 tkm aikana menny muutako vähä öljyä ja pari öljynsuodatinta. näin se vain tuntuu olevan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6951

LähetäLähetetty: 11.06.2013 23:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nissanin qaskaikin voisi olla varteen otettava vaihtoehto. Niissäkin näyttäisi olevan ihan kohtuullisesti maanvaraa. Tarjontaa olisi ainakin reilusti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CatKiller
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 404
Paikkakunta: Kaunis Karjala

LähetäLähetetty: 11.06.2013 23:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Autoilijoita on monenlaisia. Itselläni on tuo 2,4L 10v manuaali kasiviiskanttikertaakantti Volvo jolla on nyt päästelty 417tkm. 322tkm kohdalla oli kansiremontti, muuten vain normaaleja huoltoja (täydellinen h-kirja), kuten pari tonnia sitten taas jakopään kilkkeiden vaihto joka kustansin kokonaista 400€. Laatikko on vielä orkkis. Kulutus viimeisen kahden kuukauden mukaan 8,4l/100km, mutta oma ajoni on suurelta osin "matka-ajoa". Tosin mökki-sivutiet on melkein samaa, kuin kaupungissa kruisailu näin routimisaikaan, joten voitaisiin puhua seka-ajosta. Seuraava suurempi investointi taitaa olla talvirenkaat..... Mutta Maasturi-piru istuu taas olkapäällä. Evil or Very Mad Twisted Evil
_________________
"Se suvun syötti, heimon juotti, esivanhemmat elätti."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fighterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2013
Viestejä: 1118
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 11.06.2013 23:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peltsu kirjoitti:
Fighterman kirjoitti:


1.9 diesel on nimenomaan pumppusuutin. commonrail tuli vasta 2.0tdi:n myötä joka myös se oli pumppusuutin moottori alunperin.


no älä nyt höpötä joutavia. pumppusuutinkone esiintyi aika lyhyen aikaa tuossa 1,9 olemassaolon historiassa.


vai on se niin että jos folkkarista menee joku kulutusosa niin se on !&%¤# auto mutta jos mesestä menee joku kulutusosa niin se ei kuulu mitenkään asiaan. ja mitä tulee noihin vaihelaatikoihin ja vauhtipyöriin niin kaksoismassamallit niistä meni, muut ei. ja kuka tahansa asian osaamaton saa yli 4 vaihteisen manuaalilaatikon !&%¤#, olipa automerkki mikä hyvänsä, jos siinä on vähänkään alavääntöä ja omistaa pihin luonteen mikä on folkkarikuskeilla varsin yleistä.

ite olen revitelly diisselifolkkareilla suurinpiirtein tuplasti sen mitä tuolla turbovikaisella mersulla on ajettu ja yhtään vauhtipyörää tai vaihelootaa ei ole hajonnut. normi kulutusosia sen sijaan on vaihdeltu about pakettiautollisen. yhteen vaihdettiin jopa suuttimien kärjet kun sillä oli ajettu tarpeeksi. mutta sehän on ihan normaalia diisseliautoilua se.

epänormaaleilla oman auton kehujilla ei ole 500 tkm aikana menny muutako vähä öljyä ja pari öljynsuodatinta. näin se vain tuntuu olevan.


No no... Esiintyi mitä esiintyi 1999 vuosimallissa se oli nimenomaan pumppusuutin ja vauhtipyöräkin jo mallia kaksoismassa. Ja puhe oli nimenomaan tuosta sun linkittämästä autosta, ei sun omastas. En edes tiedä mikä sulla on ei kyllä kiinnostakkaan. Mersun turbossa ei ollut vikaa vaan pistettiin hiukan isompaa fööniä tilalle Wink youknow otettiin hiukan voimaa lisää. Sitäpaitsi garretin turbo siinä on vakionakin ollut joka muuten on ollut aika monella muullakin merkillä käytössä. Turbon kesto on käyttäjästä kiinni ei autosta.

Vai 1.3milliä vetäny volkkarilla Laughing Laughing ja samalla vaihdelaatikolla!! Jumalauta se on varmaan maailmanennätys!! eikä yhtään oo lapinlisää sun jutuissas Laughing Laughing vai tarkoititko että kaikilla yhteensä? Esim. Kymmenellä volkkarilla se ei enää ole kovi iso juttu, vaikka haastetta siinäkin jo on. Varsinkin jos vielä on dsg namu namu laatikolla.

Ja mitä niihin suodattimiin tulee, niin puhe oli moottorista. Jarrut ja nivelet ym kulutustavara nyt on ihan eri juttu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12227

LähetäLähetetty: 12.06.2013 07:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Qashqai oisi mainio vaihtoehto. Pudottaa arvonsa uskomattoman hitaasti, kun eivät näy kuuteen vuoteen hinnat edes puolittuvan. Kulutuskaan ei ole ollenkaan paha, tavaratila jää vaan pikkasen vähäksi. No, suksiboksillahan se ongelma oikenee.

Vaan kun tuostakin on nelivedot olemassa, niin en tiedä alkaisinko sitten etuvetoa ja kun etuvedotkin edullisimmillaan karkaa yli kymppitonnin... Taidan odotella vielä viisi vuotta, ennenkuin alan Qashqaita ostattelemaan.

Pitäisi kuitenkin alle kymppitonnin minulle irrota, semmoinen on fiilis nyt.
Entinen lähti juuri kiertoon, jotta alkaa olla tehtävä päätökset viikon sisään jos juhannuksen viettoon autolla haluaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6951

LähetäLähetetty: 12.06.2013 08:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En heittäisi kirvestä kaivoon. Suoralla kaupalla jos pääset auton ostamaan niin hinnoissa on aika paljon tinkivaraa. Moni autokauppias mielellään katkaisee vaihtoautojen ketjun suoralla kaupalla.
Tiukalla asenteella vain liikkeelle ja 13 tonnin autokin saattaa lähteä mukaan jopa alle kympillä. Kun ajat on vielä tämmöiset autokaupalla.

Muutamia vuosia takaperin ostin Skoda fabian suoralla kaupalla ja pyynti oli 12 999 euroa. Kävin koeajamassa ja sanoin että maksan 9500. Aikansa tinkailtiin ja lopuksi annoin myyjälle numeron ja sanoin että 9800 ostan ja haen vielä samana päivänä. Soiton takarajaksi annoin klo 16. Soitti muistaakseni klo 15. Kaupat mielellään irrottavat rahaa varastoista tämmöisinä aikoina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 17, 18, 19  Seuraava
Sivu 7 Yht. 19

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com