Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Fighterman Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2013 Viestejä: 1118 Paikkakunta: 100kunta
|
Lähetetty: 11.06.2013 14:44 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: |
Tuo nyt ei ole pumppusuutinkone mutta turhaa saivartelua. Ja jos onkin niin mitä sitten. Tuskin mersuakaan samoilla suuttimen nokilla ajetaan tollaisia määriä. Puhumattakaan että se onnistuisi samoilla kesärenkailla. Jotkut asiat vain kuluvat, olen pitänyt sitä luonnollisena asiana.
Mutta mitäpä minä tekniikasta ymmärrän, mä vaan ajan. |
1.9 diesel on nimenomaan pumppusuutin. commonrail tuli vasta 2.0tdi:n myötä joka myös se oli pumppusuutin moottori alunperin. Nyt ei olekaan puhe mistää normaalista kulumisesta vaan totaalisesta hajoamisesta, asiaa selkeyttääkseni pumppusuuttimet pahimmassa tapauksessa irtoaa kyseisestä keksinnöstä jolloin on edessä kallis paukku. Tämä on enemmän tuo kaksilitraisen ongelma mutta on niitä näissäkin ollut.
Renkaiden kuluminen ei liity tähän asiaan mitenkään....
Volkkarimiehille nämä vaihdelaatikot ja vauhtipyörätkin on kulutustavaraa
Meselläni on ajettu tällähetkellä 637tkm. Olen auton kolmas omistaja ja historia on tiedossa, auton moottorille ei ole koskaan tehty muutakuin öljyjä vaihdettu samoin kuin ei myöskään automaattilaatikolle. Moottori käy edelleen kuin 200tkm ajettu. Turbo on jossainvaiheessa laitettu mutta perusmotille ei ole tehty mitään. Kyllä tässäkin on vikoja ollut mutta ne on ollut sähköpuolella, lähinnä noissa elektroonisissa avaimissa ja ilmastoinnin ohjauksissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Stance Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 701 Paikkakunta: Etelä
|
Lähetetty: 11.06.2013 16:20 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: |
Olis tuollainen sisäänajettu 09 outback.. |
Olisin Outbackin ostanut pari vuotta sitten, mutta kun siihen ei saanut (eikä saa edelleenkään) tehokasta dieseliä ja nykyaikaista oikeaa automaattivaihteistoa. Olen koettanut yhdellä autolla pärjätä, sillä ajetaan työajot ja jahtiretket, vuodessa ajelen 50-60tkm. Koiran häkki pitää mahtua taakse eli farmarikori ja ajettavuus ja ergonomia täytyy olla kunnossa. Päädyin sitten '08 nelivetoiseen C meseen ja sillä mennään kunnes parempia vaihtoehtoja tulee vastaan. _________________ Sovittiin seisojan kanssa työnjaosta: se käyttää nenäänsä ja minä haulikkoa. Näin yhteiselo on leppoisampaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jellona/SKB Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Syy 2010 Viestejä: 250
|
Lähetetty: 11.06.2013 21:03 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on octavia -06, jolla olen veivannut 170tkm. Tyytyväinen kaikin puolin. Kytkin ja vauhtipyörä tuli jo kertaalleen vaihdettua, vauhtipyörän vaihdoin varmuuden vuoksi. tilalle tuli kireempi kytkin, muuten hyvin vähän vikoja. 6 lovisessa erittäin lyhyt ykkönen, hyvä maastossa ja venehommissa. Nyt maavaraa n.17, 5 cm ja syksyrenkaiksi tulossa 205/70/15 at renkaat niin tulee reilu sentti lisää ja pitoa sänkipelloille. Tavan kesärengas menee mudassa tukkoon.
Tehtaan korotuksella se on 16, 5cm ja renkailla saa lisää. Lisäksi hommattu teräksinen moottorin ja vaihteiston suoja.
Lumessa po. peli etenee mielestäni erittäin hyvin. Kannattaa vain tukkia viimasuojilla pannuhuone, ettei lumi pakkaannu sinne. Voi tulla kallis remppa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fighterman Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2013 Viestejä: 1118 Paikkakunta: 100kunta
|
Lähetetty: 11.06.2013 21:46 Viestin aihe: |
|
|
Jos olisi uudempaa dieseliä hankkimassa niin bemarin 330d x-drive vois olla harkitsemisen arvoinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miljoonanick Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2012 Viestejä: 4567 Paikkakunta: Suomen Detroit
|
Lähetetty: 11.06.2013 22:20 Viestin aihe: |
|
|
Fighterman kirjoitti: | Jos olisi uudempaa dieseliä hankkimassa niin bemarin 330d x-drive vois olla harkitsemisen arvoinen. |
Sillä ei mennä tosiaan kuin pikitiellä ja itse tykkään että pääsee esim. tornin juureen autolla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fighterman Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2013 Viestejä: 1118 Paikkakunta: 100kunta
|
Lähetetty: 11.06.2013 22:36 Viestin aihe: |
|
|
Miljoonanick kirjoitti: | Fighterman kirjoitti: | Jos olisi uudempaa dieseliä hankkimassa niin bemarin 330d x-drive vois olla harkitsemisen arvoinen. |
Sillä ei mennä tosiaan kuin pikitiellä ja itse tykkään että pääsee esim. tornin juureen autolla |
No ei tuolla tornin juureen mennä, mutta se on vahva ja hieno ajettava.... Pikitiellä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6955
|
Lähetetty: 11.06.2013 22:37 Viestin aihe: |
|
|
No 530:stä nelivedosta on kokemusta yhden talven verran. Ihan turha kampe. Niissä on niin vähän maavaraa että lumityötkin pitää aamulla tehdä jos meinaa pihalta päästä pois. Lisäksi joka ikistä lumipaakkua saa varoa ettei kolahda keulaan.
Skodaan jos vertaa niin ainoa ominaisuus, joka on selkeästi parempi, on äänieristys. Kannattaako sen takia maksaa niin kovaa erotusta hinnassa. Minun mielipide on että ei kannata. Mulkunjatkeenahan se toimii. Naiset oikeasti kiinnittää huomiota autoon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ollari Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Hei 2006 Viestejä: 12355
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Loksi Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Hei 2011 Viestejä: 364 Paikkakunta: Liminganlahti
|
Lähetetty: 11.06.2013 22:54 Viestin aihe: |
|
|
Jääkiekot on iha päteviä.. luultavasti loppuu iskarista mitta kesken normaali henkilöautossa.. _________________ DUCKAHOLICS
Pk. mäyräkoira |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7117
|
Lähetetty: 11.06.2013 22:59 Viestin aihe: |
|
|
Fighterman kirjoitti: |
1.9 diesel on nimenomaan pumppusuutin. commonrail tuli vasta 2.0tdi:n myötä joka myös se oli pumppusuutin moottori alunperin. |
no älä nyt höpötä joutavia. pumppusuutinkone esiintyi aika lyhyen aikaa tuossa 1,9 olemassaolon historiassa.
vai on se niin että jos folkkarista menee joku kulutusosa niin se on !&%¤# auto mutta jos mesestä menee joku kulutusosa niin se ei kuulu mitenkään asiaan. ja mitä tulee noihin vaihelaatikoihin ja vauhtipyöriin niin kaksoismassamallit niistä meni, muut ei. ja kuka tahansa asian osaamaton saa yli 4 vaihteisen manuaalilaatikon !&%¤#, olipa automerkki mikä hyvänsä, jos siinä on vähänkään alavääntöä ja omistaa pihin luonteen mikä on folkkarikuskeilla varsin yleistä.
ite olen revitelly diisselifolkkareilla suurinpiirtein tuplasti sen mitä tuolla turbovikaisella mersulla on ajettu ja yhtään vauhtipyörää tai vaihelootaa ei ole hajonnut. normi kulutusosia sen sijaan on vaihdeltu about pakettiautollisen. yhteen vaihdettiin jopa suuttimien kärjet kun sillä oli ajettu tarpeeksi. mutta sehän on ihan normaalia diisseliautoilua se.
epänormaaleilla oman auton kehujilla ei ole 500 tkm aikana menny muutako vähä öljyä ja pari öljynsuodatinta. näin se vain tuntuu olevan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6955
|
Lähetetty: 11.06.2013 23:21 Viestin aihe: |
|
|
Nissanin qaskaikin voisi olla varteen otettava vaihtoehto. Niissäkin näyttäisi olevan ihan kohtuullisesti maanvaraa. Tarjontaa olisi ainakin reilusti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
CatKiller Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Syy 2010 Viestejä: 404 Paikkakunta: Kaunis Karjala
|
Lähetetty: 11.06.2013 23:25 Viestin aihe: |
|
|
Autoilijoita on monenlaisia. Itselläni on tuo 2,4L 10v manuaali kasiviiskanttikertaakantti Volvo jolla on nyt päästelty 417tkm. 322tkm kohdalla oli kansiremontti, muuten vain normaaleja huoltoja (täydellinen h-kirja), kuten pari tonnia sitten taas jakopään kilkkeiden vaihto joka kustansin kokonaista 400€. Laatikko on vielä orkkis. Kulutus viimeisen kahden kuukauden mukaan 8,4l/100km, mutta oma ajoni on suurelta osin "matka-ajoa". Tosin mökki-sivutiet on melkein samaa, kuin kaupungissa kruisailu näin routimisaikaan, joten voitaisiin puhua seka-ajosta. Seuraava suurempi investointi taitaa olla talvirenkaat..... Mutta Maasturi-piru istuu taas olkapäällä. _________________ "Se suvun syötti, heimon juotti, esivanhemmat elätti." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fighterman Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2013 Viestejä: 1118 Paikkakunta: 100kunta
|
Lähetetty: 11.06.2013 23:47 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | Fighterman kirjoitti: |
1.9 diesel on nimenomaan pumppusuutin. commonrail tuli vasta 2.0tdi:n myötä joka myös se oli pumppusuutin moottori alunperin. |
no älä nyt höpötä joutavia. pumppusuutinkone esiintyi aika lyhyen aikaa tuossa 1,9 olemassaolon historiassa.
vai on se niin että jos folkkarista menee joku kulutusosa niin se on !&%¤# auto mutta jos mesestä menee joku kulutusosa niin se ei kuulu mitenkään asiaan. ja mitä tulee noihin vaihelaatikoihin ja vauhtipyöriin niin kaksoismassamallit niistä meni, muut ei. ja kuka tahansa asian osaamaton saa yli 4 vaihteisen manuaalilaatikon !&%¤#, olipa automerkki mikä hyvänsä, jos siinä on vähänkään alavääntöä ja omistaa pihin luonteen mikä on folkkarikuskeilla varsin yleistä.
ite olen revitelly diisselifolkkareilla suurinpiirtein tuplasti sen mitä tuolla turbovikaisella mersulla on ajettu ja yhtään vauhtipyörää tai vaihelootaa ei ole hajonnut. normi kulutusosia sen sijaan on vaihdeltu about pakettiautollisen. yhteen vaihdettiin jopa suuttimien kärjet kun sillä oli ajettu tarpeeksi. mutta sehän on ihan normaalia diisseliautoilua se.
epänormaaleilla oman auton kehujilla ei ole 500 tkm aikana menny muutako vähä öljyä ja pari öljynsuodatinta. näin se vain tuntuu olevan. |
No no... Esiintyi mitä esiintyi 1999 vuosimallissa se oli nimenomaan pumppusuutin ja vauhtipyöräkin jo mallia kaksoismassa. Ja puhe oli nimenomaan tuosta sun linkittämästä autosta, ei sun omastas. En edes tiedä mikä sulla on ei kyllä kiinnostakkaan. Mersun turbossa ei ollut vikaa vaan pistettiin hiukan isompaa fööniä tilalle youknow otettiin hiukan voimaa lisää. Sitäpaitsi garretin turbo siinä on vakionakin ollut joka muuten on ollut aika monella muullakin merkillä käytössä. Turbon kesto on käyttäjästä kiinni ei autosta.
Vai 1.3milliä vetäny volkkarilla ja samalla vaihdelaatikolla!! Jumalauta se on varmaan maailmanennätys!! eikä yhtään oo lapinlisää sun jutuissas vai tarkoititko että kaikilla yhteensä? Esim. Kymmenellä volkkarilla se ei enää ole kovi iso juttu, vaikka haastetta siinäkin jo on. Varsinkin jos vielä on dsg namu namu laatikolla.
Ja mitä niihin suodattimiin tulee, niin puhe oli moottorista. Jarrut ja nivelet ym kulutustavara nyt on ihan eri juttu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ollari Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Hei 2006 Viestejä: 12355
|
Lähetetty: 12.06.2013 07:07 Viestin aihe: |
|
|
Qashqai oisi mainio vaihtoehto. Pudottaa arvonsa uskomattoman hitaasti, kun eivät näy kuuteen vuoteen hinnat edes puolittuvan. Kulutuskaan ei ole ollenkaan paha, tavaratila jää vaan pikkasen vähäksi. No, suksiboksillahan se ongelma oikenee.
Vaan kun tuostakin on nelivedot olemassa, niin en tiedä alkaisinko sitten etuvetoa ja kun etuvedotkin edullisimmillaan karkaa yli kymppitonnin... Taidan odotella vielä viisi vuotta, ennenkuin alan Qashqaita ostattelemaan.
Pitäisi kuitenkin alle kymppitonnin minulle irrota, semmoinen on fiilis nyt.
Entinen lähti juuri kiertoon, jotta alkaa olla tehtävä päätökset viikon sisään jos juhannuksen viettoon autolla haluaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6955
|
Lähetetty: 12.06.2013 08:01 Viestin aihe: |
|
|
En heittäisi kirvestä kaivoon. Suoralla kaupalla jos pääset auton ostamaan niin hinnoissa on aika paljon tinkivaraa. Moni autokauppias mielellään katkaisee vaihtoautojen ketjun suoralla kaupalla.
Tiukalla asenteella vain liikkeelle ja 13 tonnin autokin saattaa lähteä mukaan jopa alle kympillä. Kun ajat on vielä tämmöiset autokaupalla.
Muutamia vuosia takaperin ostin Skoda fabian suoralla kaupalla ja pyynti oli 12 999 euroa. Kävin koeajamassa ja sanoin että maksan 9500. Aikansa tinkailtiin ja lopuksi annoin myyjälle numeron ja sanoin että 9800 ostan ja haen vielä samana päivänä. Soiton takarajaksi annoin klo 16. Soitti muistaakseni klo 15. Kaupat mielellään irrottavat rahaa varastoista tämmöisinä aikoina. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|