OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Volvo V70
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Punajalaka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2006
Viestejä: 3187
Paikkakunta: :)

LähetäLähetetty: 04.03.2010 23:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaa vai epäilin itsetunto ongelmaa sinulla, mistäpä niin päättelit? Tais osua vai??? Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Muutenki vähän eppäilen voiko näiheikkoa kirjotusta ees lukkee pemarin tuulilasin läpitte.
_________________
No ehä minä, mutta muut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Unforgiven
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2005
Viestejä: 2819

LähetäLähetetty: 04.03.2010 23:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

punajalaka kirjoitti:
Jaa vai epäilin itsetunto ongelmaa sinulla, mistäpä niin päättelit?


Luepa omat aiemmat viestisi niin asia voi avautua sinullekin.

Ja siihen listaan voikin sen jälkeen lisätä "toivottoman hidasälyinen" toyotisti Twisted Evil
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Punajalaka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2006
Viestejä: 3187
Paikkakunta: :)

LähetäLähetetty: 04.03.2010 23:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niino kaljoissa oon, eli en nyt autoilia lainkaan. No toivottavasti et oo sinäkää selvinpäi tai sitte tosiaa huolettaa. Lähinnä aselupies kohtalo, jos niitä viellä on.
_________________
No ehä minä, mutta muut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 05.03.2010 00:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sotaa sotaa! Mitä näistä uskonnollisuus jutuista nuokin tilastot kertovat. Hah! Vain käyttäjien kehut vie bemun ylemmäs. Ja muittenkin erot on aika marginaaliset ja autojen ikääntyessä ne jyvät sieltä erottuu. Mene vaan katsastus tilastojen sivuille lukemaan tilastoja ni rupee erojen marginaalisuuskin häviämään! Twisted Evil

Ei vaines. Ihan hyvä se bemu on. Mukavan näkösiä ja takavetosia. Kilikattavia koneita ja väljiä kansia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 05.03.2010 00:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuka tälläsiä ny selevänä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Unforgiven
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2005
Viestejä: 2819

LähetäLähetetty: 05.03.2010 00:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
No toivottavasti et oo sinäkää selvinpäi tai sitte tosiaa huolettaa


Pari tällaista vain:


_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 05.03.2010 00:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo on ihan hyvä. Ja parhaat oluet tuleekin tsekeistä ja saksasta. Saksata parhaimpia on Möncshof Bock Bier. En tiedä menikö oikein mutta tuonnepäin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mosberg
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2007
Viestejä: 1630
Paikkakunta: Suoperämaa

LähetäLähetetty: 05.03.2010 06:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

BMW =Baijerilainen mutteri wiritys
Volvo =valitamme ostosta lähetämme varaosat
Toyotan johtajan nimi Hajosiko tojotasi Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 05.03.2010 09:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvin pysytään aiheessa. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Twist
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Tam 2005
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Suomineidon navan alla

LähetäLähetetty: 05.03.2010 13:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

töyhtöhyyppä kirjoitti:
Ihan normaali britax mikä lie. Ne isommat istuimet kyllä menee. Mutta tuollainen vauvan koppa...

On kokeiltu useamman vuosimallin v70, ja kaikissa sama ongelma. Baby saa olla vähän aikaa naama penkkiä vasten ku sitä joutuu kieputteleen, että saa turvavyön kiinni...

JOs meille on sitte sattunut aina jotku lyhyet versiot eteen


Britaxin kaukalo ollu meilläkin ja ei mainitsemiasi ongelmia, jos malli on sitten ollut erilainen. onhan noita britaxin mallejakin kai monenlaisia.
_________________
TRTT,!&%¤#"!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 05.03.2010 14:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En jaksanut koko ketjua lukea, voi olla mainittukin jo, mutta jotain havaintoja kaverin entisestä V70:stä:
Kuitenkin
-Käsittääkseni ongelmia riitti ja korjaamo kiitti. Ei tästä kuitenkaan sen enempää kun en tiedä tarkemmin.
-Mutta siitä tiedän, maavara on aika onneton. "Normi" metsäautotiellä piti ajaa todella varovasti, kun pienetkin epätasaisuudet aiheuttivat maakontaktin. Vielä huonompi kuin esim. Golf tai Passat jotka ovat pirun matalia nekin. Ei siis metsäteillä liikkuvan valinta, jos sille yhtään laskee arvoa.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 05.03.2010 15:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu niin muuten oli tuttavani s60:ssä myös pieni maavara. Jos oli kananmunan kokoinen kivi tiellä niin kolahti. Toi vanhempi v70 on mielestäni korkeampi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 05.03.2010 16:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja tuohon eri väittelyyn jatkoa: http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/02/06/naita-autoja-kuskataan-takaisin-pajalle/20101846/139



Ja tämä kopsattu toiselta foorumilta erään käyttäjän fiktiivinen esimerkki, joka antaa aihetta ajatella asiaa ja vähän perspektiiviä tuolle ongelmalle:

"******************************************************

Koska moni asia tuntuu niin pirun yksinkertaselta, niin kirjottelimpa ajankuluksi tämmösen lyhyehkön (kylläkin fiktiivisen) esimerkin ihan työttömän, muttei suinkaan toimettoman autoharrastajan näkökulmasta:


Pohjoisamerikassa alihankkijana Toyotalle toimiva kaasupoljintehdas toimittaa vuodessa 8 miljoonaa kaasupoljinta.
Polkimia valmistetaan 5 päivää viikossa 8 tuntia päivässä 50 viikon ajan vuodessa. Tuotantolinja on täysin automatisoitu prosessin osalta, ihmistyövoimaa tarvitaan lähinnä tilausten, laskutuksen ja logistiikan hoitamiseen. Ulkoistetut yritykset huolehtivat prosessiohjelmoinnista ja tuotantilojen laitteiston huollosta.

Vuoden aikana prosessi kaasupoljintehtaalla on käynnissä yhteensä 7200000 sekuntia, jonka aikana tuotetaan yhteensä 8 miljoonaa kaasupoljinta, eli 1,11 poljinta sekunnissa.
Eräänä päivänä tehtaan prosessissa tapahtuu häiriö. Muoviseoslinjalla kemikaalisuutin tukkeutuu 3 sekunnin ajaksi jolloin tiettyä kulutuksen kestoa lisäävää seosainetta sekoittuu liian pieni määrä muoviseoksen raaka-aineeseen. Automatiikka tai henkilökunta ei huomaa häiriötä. Viallista muoviseosta ehtii kuitenkin valmistua 50 kiloa 3 sekuntia kestäneen häiriön aikana.

Päivässä koneet käyvät 28800 sekuntia. 3 sekuntia 28800 sekunnista on hyvin lyhyt aika. Tuon 3 sekunnin häiriön aikana tuotetusta ainemäärästä valmistuu 100 kpl päällepäin virheettömän näköisiä polkimia. Tuo 100 kpl erä on 0,3 % vuorokausituotannosta ja 0,00125 % vuosituotannosta. Edelleen nuo 100 kpl virheellisiä polkimia sekoittuvat 159 900 virheettömän kappaleen viikkotuotantoerään poljintehtaalla. Seuraavaksi viikossa valmistetut 160 000 poljinta lastataan laivaan joka kuljettaa ne Toyotan keskusmateriaalivarastoon, jossa ne sekoittuvat edelleen 8 miljoonan polkimen joukkoon. Noiden 8 miljoonan polkimen joukossa on siis huimat 0,00125% (100kpl) viallisia polkimia.

Keskusmateriaalivarastosta polkimet kulkeutuvat seuraavan 2 vuoden ajan satunnaisina erinä autokoritehtaan välivarastoihin ja sieltä edelleen kokoonpanolinjalle. Edelleen, koska osa on päällepäin virheetön tuote asennetaan uuteen autoon.

Valmis auto myydään asiakkaalle. Vasta 30 000 ajetun km jälkeen asiakas on havainnut kaasupolkimen hienoista takertelua satunnaisesti, joka on johtunut muovisen nivelkupin ennenaikaisesta kulumisesta. Asiakas ei ole kovinkaan huolestunut asiasta. Asiakkaan tuodessa auton seuraavaan huoltoon hän kuitenkin päättää mainita asiasta. Huoltomies huomaa vian ja raportoi sen eteenpäin. Autoon vaihdetaan huollossa uusi poljin. Vikaa ei enää ilmene ja asiakas on tyytyväinen kun vika on korjattu.

Toyotan laadunvalvonta saa tiedon, että USA:n Toyotan huoltopisteissä noin 20-30 auton määräaikaishuollon yhteydessä kaasupolkimissa on ilmennyt vikoja. Asiaa lähdetään selvittämään. Tässä vaiheessa on mahdotonta tietää mistä vika johtuu, mikä sen aiheutti ja kuinka suuri erä polkimista kaikenkaikkiaan on viallisia. Koska kaikki 8 miljoonaa samalta alihankkijalta tullutta poljinta on asennettu viimeisen 2 vuoden aikana valmistettuihin autoihin ympäri maailmaa, päättää Toyotan laadunvalvonta ryhtyä toimenpiteisiin.

Toyota ottaa yhteyttä amerikkalaiseen alihankkijana toimivaan kaasupoljin toimittajaan. Viallisten ja virheettömien kappaleiden välillä tehdään laboratoriokokeita vian selvittämiseksi. Tällöin huomataan, että poljintoimittajan viallisissa tuotteissa muovinkoostumus on ollut virheellinen. Koska Toyotalle laadukkaan ja turvallisen auton maine on tärkeä, eikä alihankkija pysty selvittämään moniko poljin saattaa olla viallinen, päättää Toyota tiedottaa asiasta ja aloittaa takaisinkutsukamppanjan. On hyvin mahdollista että vain murto-osa polkimista on viallisia.

Mikäli osoittautuu mohdottomaksi todeta, moneenko autoon ennenaikaisesta kulumisesta johtuva viallinen poljin on päätynyt, on todennäköistä että se vaihdetaan uuteen jokaiseen takaisinkutsun yhteydessä. Tätä kutsutaan laatutakuuksi.

******************************************************

Tämänhetkisten uutistietojen mukaan kaikkiaan 20-30 autosta on löytynyt kaasupoljinvikaa. Sehän on perhana vieköön noin 0,0003 prosenttia 8 miljoonasta valmistetusta autosta!! Että kyllähän tämmöinen haloo on ihan aiheellista, vaikken mikään profeetta olekkaan."


Ja vaikka tämä onkin volvotopicci niin ymmärsin ettei kysyjä ole varma ottaisko kuitenkaan volvoa niin antaahan tämä perspektiiviä muta kohtaan. Et ei ihan kokonaan ohi aiheen mee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jarno.j.t
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2010
Viestejä: 926

LähetäLähetetty: 05.03.2010 16:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuota autojen maavara ongelmaa voi vähän helpottaa jos malliin on saatavilla niin sanottu huonon tien alusta sarja , omaan volkkariin farkku golffi 4wd se maksaa merkkiliikkeessä 750 eur , sisältää jouset/iskarit yms.. Rolling Eyes , tosin ei sillä maasturin veroista saa mutta niitä arvokkaita senttejä saa vähän vielä lisää jos laittaa vähän korkeampi profiiliset renkaat kun mahtuvat sitten alle... Wink

Oman auton "rakentelu" pohjapanssaria lukuunottamatta valmis , eli oma satsi vw farkku 4.motion golffiin maksoi 820eur merkki liikkeestä , renkaat on vakiona 205/55/16 , ne ostin 205/60/16 eli kokonaisen sentin sai siitä maavaraa puhumattakaan että onhan ne pehmeämmät ajaa , alunperin oli matalin kohta autossa 11.5cm nyt päästiin 15cm . Vähän on vaikea verrata vanhaan alustaan kun se oli oikeasti kulunut (ikäloppu) , mutta nyt vaihtojen myötä kuitenkin kuoppasilla hiekkateillä on ihan toisenlainen ajaa ei tarvi jokaiseen kuoppaan jarrutella , jos raaskii sijoittaa niin suosittelen kyllä Cool , tosin samalla vaihtu noita vw vakio kuluvia linnunluita ja tukivarret yms. kun pyörien kulmat kuitenkin säädettävä niin kerralla kaikki kuntoon...sijoitus kyllä kannatti...


Viimeinen muokkaaja, jarno.j.t pvm 03.06.2010 21:42, muokattu 3 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
citymies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2007
Viestejä: 132

LähetäLähetetty: 07.03.2010 21:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En omista v70:a mutta olen sellaisen kyydissä mettäreissuilla matkustanut useita kertoja. Etuvetoisena hirmuinen kääntösäde, iso auto jossa on aika pieni maavara. Ei ole mettäauto, parikin kaveria käy mieluummin rouviensa pikkuautoilla metällä. Iso etuvetoauto yleensä kyllä porskuttaa hangessa hyvin jos on pehmeää lunta.

Kun bemarikuskit ehdittiin jo haukkua: Itelläni on e39 520iA farkku ja varsinkaan talvella sillä on turha mihinkään hankaliin paikkoihin yrittää.




.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Sivu 5 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com