Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Punajalaka Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Tam 2006 Viestejä: 3187 Paikkakunta: :)
|
Lähetetty: 04.03.2010 23:53 Viestin aihe: |
|
|
Jaa vai epäilin itsetunto ongelmaa sinulla, mistäpä niin päättelit? Tais osua vai???
Muutenki vähän eppäilen voiko näiheikkoa kirjotusta ees lukkee pemarin tuulilasin läpitte. _________________ No ehä minä, mutta muut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Unforgiven Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tou 2005 Viestejä: 2819
|
Lähetetty: 04.03.2010 23:57 Viestin aihe: |
|
|
punajalaka kirjoitti: | Jaa vai epäilin itsetunto ongelmaa sinulla, mistäpä niin päättelit? |
Luepa omat aiemmat viestisi niin asia voi avautua sinullekin.
Ja siihen listaan voikin sen jälkeen lisätä "toivottoman hidasälyinen" toyotisti _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Punajalaka Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Tam 2006 Viestejä: 3187 Paikkakunta: :)
|
Lähetetty: 04.03.2010 23:59 Viestin aihe: |
|
|
Niino kaljoissa oon, eli en nyt autoilia lainkaan. No toivottavasti et oo sinäkää selvinpäi tai sitte tosiaa huolettaa. Lähinnä aselupies kohtalo, jos niitä viellä on. _________________ No ehä minä, mutta muut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3568 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 05.03.2010 00:03 Viestin aihe: |
|
|
Sotaa sotaa! Mitä näistä uskonnollisuus jutuista nuokin tilastot kertovat. Hah! Vain käyttäjien kehut vie bemun ylemmäs. Ja muittenkin erot on aika marginaaliset ja autojen ikääntyessä ne jyvät sieltä erottuu. Mene vaan katsastus tilastojen sivuille lukemaan tilastoja ni rupee erojen marginaalisuuskin häviämään!
Ei vaines. Ihan hyvä se bemu on. Mukavan näkösiä ja takavetosia. Kilikattavia koneita ja väljiä kansia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3568 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 05.03.2010 00:05 Viestin aihe: |
|
|
Kuka tälläsiä ny selevänä! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Unforgiven Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tou 2005 Viestejä: 2819
|
Lähetetty: 05.03.2010 00:11 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | No toivottavasti et oo sinäkää selvinpäi tai sitte tosiaa huolettaa |
Pari tällaista vain:
_________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3568 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 05.03.2010 00:18 Viestin aihe: |
|
|
Tuo on ihan hyvä. Ja parhaat oluet tuleekin tsekeistä ja saksasta. Saksata parhaimpia on Möncshof Bock Bier. En tiedä menikö oikein mutta tuonnepäin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mosberg Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2007 Viestejä: 1631 Paikkakunta: Suoperämaa
|
Lähetetty: 05.03.2010 06:35 Viestin aihe: |
|
|
BMW =Baijerilainen mutteri wiritys
Volvo =valitamme ostosta lähetämme varaosat
Toyotan johtajan nimi Hajosiko tojotasi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3568 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 05.03.2010 09:37 Viestin aihe: |
|
|
Hyvin pysytään aiheessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Twist Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Tam 2005 Viestejä: 1419 Paikkakunta: Suomineidon navan alla
|
Lähetetty: 05.03.2010 13:39 Viestin aihe: |
|
|
töyhtöhyyppä kirjoitti: | Ihan normaali britax mikä lie. Ne isommat istuimet kyllä menee. Mutta tuollainen vauvan koppa...
On kokeiltu useamman vuosimallin v70, ja kaikissa sama ongelma. Baby saa olla vähän aikaa naama penkkiä vasten ku sitä joutuu kieputteleen, että saa turvavyön kiinni...
JOs meille on sitte sattunut aina jotku lyhyet versiot eteen |
Britaxin kaukalo ollu meilläkin ja ei mainitsemiasi ongelmia, jos malli on sitten ollut erilainen. onhan noita britaxin mallejakin kai monenlaisia. _________________ TRTT,!&%¤#"! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 05.03.2010 14:32 Viestin aihe: |
|
|
En jaksanut koko ketjua lukea, voi olla mainittukin jo, mutta jotain havaintoja kaverin entisestä V70:stä:
Kuitenkin
-Käsittääkseni ongelmia riitti ja korjaamo kiitti. Ei tästä kuitenkaan sen enempää kun en tiedä tarkemmin.
-Mutta siitä tiedän, maavara on aika onneton. "Normi" metsäautotiellä piti ajaa todella varovasti, kun pienetkin epätasaisuudet aiheuttivat maakontaktin. Vielä huonompi kuin esim. Golf tai Passat jotka ovat pirun matalia nekin. Ei siis metsäteillä liikkuvan valinta, jos sille yhtään laskee arvoa. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3568 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 05.03.2010 15:52 Viestin aihe: |
|
|
Juu niin muuten oli tuttavani s60:ssä myös pieni maavara. Jos oli kananmunan kokoinen kivi tiellä niin kolahti. Toi vanhempi v70 on mielestäni korkeampi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3568 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 05.03.2010 16:02 Viestin aihe: |
|
|
Ja tuohon eri väittelyyn jatkoa: http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/02/06/naita-autoja-kuskataan-takaisin-pajalle/20101846/139
Ja tämä kopsattu toiselta foorumilta erään käyttäjän fiktiivinen esimerkki, joka antaa aihetta ajatella asiaa ja vähän perspektiiviä tuolle ongelmalle:
"******************************************************
Koska moni asia tuntuu niin pirun yksinkertaselta, niin kirjottelimpa ajankuluksi tämmösen lyhyehkön (kylläkin fiktiivisen) esimerkin ihan työttömän, muttei suinkaan toimettoman autoharrastajan näkökulmasta:
Pohjoisamerikassa alihankkijana Toyotalle toimiva kaasupoljintehdas toimittaa vuodessa 8 miljoonaa kaasupoljinta.
Polkimia valmistetaan 5 päivää viikossa 8 tuntia päivässä 50 viikon ajan vuodessa. Tuotantolinja on täysin automatisoitu prosessin osalta, ihmistyövoimaa tarvitaan lähinnä tilausten, laskutuksen ja logistiikan hoitamiseen. Ulkoistetut yritykset huolehtivat prosessiohjelmoinnista ja tuotantilojen laitteiston huollosta.
Vuoden aikana prosessi kaasupoljintehtaalla on käynnissä yhteensä 7200000 sekuntia, jonka aikana tuotetaan yhteensä 8 miljoonaa kaasupoljinta, eli 1,11 poljinta sekunnissa.
Eräänä päivänä tehtaan prosessissa tapahtuu häiriö. Muoviseoslinjalla kemikaalisuutin tukkeutuu 3 sekunnin ajaksi jolloin tiettyä kulutuksen kestoa lisäävää seosainetta sekoittuu liian pieni määrä muoviseoksen raaka-aineeseen. Automatiikka tai henkilökunta ei huomaa häiriötä. Viallista muoviseosta ehtii kuitenkin valmistua 50 kiloa 3 sekuntia kestäneen häiriön aikana.
Päivässä koneet käyvät 28800 sekuntia. 3 sekuntia 28800 sekunnista on hyvin lyhyt aika. Tuon 3 sekunnin häiriön aikana tuotetusta ainemäärästä valmistuu 100 kpl päällepäin virheettömän näköisiä polkimia. Tuo 100 kpl erä on 0,3 % vuorokausituotannosta ja 0,00125 % vuosituotannosta. Edelleen nuo 100 kpl virheellisiä polkimia sekoittuvat 159 900 virheettömän kappaleen viikkotuotantoerään poljintehtaalla. Seuraavaksi viikossa valmistetut 160 000 poljinta lastataan laivaan joka kuljettaa ne Toyotan keskusmateriaalivarastoon, jossa ne sekoittuvat edelleen 8 miljoonan polkimen joukkoon. Noiden 8 miljoonan polkimen joukossa on siis huimat 0,00125% (100kpl) viallisia polkimia.
Keskusmateriaalivarastosta polkimet kulkeutuvat seuraavan 2 vuoden ajan satunnaisina erinä autokoritehtaan välivarastoihin ja sieltä edelleen kokoonpanolinjalle. Edelleen, koska osa on päällepäin virheetön tuote asennetaan uuteen autoon.
Valmis auto myydään asiakkaalle. Vasta 30 000 ajetun km jälkeen asiakas on havainnut kaasupolkimen hienoista takertelua satunnaisesti, joka on johtunut muovisen nivelkupin ennenaikaisesta kulumisesta. Asiakas ei ole kovinkaan huolestunut asiasta. Asiakkaan tuodessa auton seuraavaan huoltoon hän kuitenkin päättää mainita asiasta. Huoltomies huomaa vian ja raportoi sen eteenpäin. Autoon vaihdetaan huollossa uusi poljin. Vikaa ei enää ilmene ja asiakas on tyytyväinen kun vika on korjattu.
Toyotan laadunvalvonta saa tiedon, että USA:n Toyotan huoltopisteissä noin 20-30 auton määräaikaishuollon yhteydessä kaasupolkimissa on ilmennyt vikoja. Asiaa lähdetään selvittämään. Tässä vaiheessa on mahdotonta tietää mistä vika johtuu, mikä sen aiheutti ja kuinka suuri erä polkimista kaikenkaikkiaan on viallisia. Koska kaikki 8 miljoonaa samalta alihankkijalta tullutta poljinta on asennettu viimeisen 2 vuoden aikana valmistettuihin autoihin ympäri maailmaa, päättää Toyotan laadunvalvonta ryhtyä toimenpiteisiin.
Toyota ottaa yhteyttä amerikkalaiseen alihankkijana toimivaan kaasupoljin toimittajaan. Viallisten ja virheettömien kappaleiden välillä tehdään laboratoriokokeita vian selvittämiseksi. Tällöin huomataan, että poljintoimittajan viallisissa tuotteissa muovinkoostumus on ollut virheellinen. Koska Toyotalle laadukkaan ja turvallisen auton maine on tärkeä, eikä alihankkija pysty selvittämään moniko poljin saattaa olla viallinen, päättää Toyota tiedottaa asiasta ja aloittaa takaisinkutsukamppanjan. On hyvin mahdollista että vain murto-osa polkimista on viallisia.
Mikäli osoittautuu mohdottomaksi todeta, moneenko autoon ennenaikaisesta kulumisesta johtuva viallinen poljin on päätynyt, on todennäköistä että se vaihdetaan uuteen jokaiseen takaisinkutsun yhteydessä. Tätä kutsutaan laatutakuuksi.
******************************************************
Tämänhetkisten uutistietojen mukaan kaikkiaan 20-30 autosta on löytynyt kaasupoljinvikaa. Sehän on perhana vieköön noin 0,0003 prosenttia 8 miljoonasta valmistetusta autosta!! Että kyllähän tämmöinen haloo on ihan aiheellista, vaikken mikään profeetta olekkaan."
Ja vaikka tämä onkin volvotopicci niin ymmärsin ettei kysyjä ole varma ottaisko kuitenkaan volvoa niin antaahan tämä perspektiiviä muta kohtaan. Et ei ihan kokonaan ohi aiheen mee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarno.j.t Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Maa 2010 Viestejä: 926
|
Lähetetty: 05.03.2010 16:41 Viestin aihe: |
|
|
Tuota autojen maavara ongelmaa voi vähän helpottaa jos malliin on saatavilla niin sanottu huonon tien alusta sarja , omaan volkkariin farkku golffi 4wd se maksaa merkkiliikkeessä 750 eur , sisältää jouset/iskarit yms.. , tosin ei sillä maasturin veroista saa mutta niitä arvokkaita senttejä saa vähän vielä lisää jos laittaa vähän korkeampi profiiliset renkaat kun mahtuvat sitten alle...
Oman auton "rakentelu" pohjapanssaria lukuunottamatta valmis , eli oma satsi vw farkku 4.motion golffiin maksoi 820eur merkki liikkeestä , renkaat on vakiona 205/55/16 , ne ostin 205/60/16 eli kokonaisen sentin sai siitä maavaraa puhumattakaan että onhan ne pehmeämmät ajaa , alunperin oli matalin kohta autossa 11.5cm nyt päästiin 15cm . Vähän on vaikea verrata vanhaan alustaan kun se oli oikeasti kulunut (ikäloppu) , mutta nyt vaihtojen myötä kuitenkin kuoppasilla hiekkateillä on ihan toisenlainen ajaa ei tarvi jokaiseen kuoppaan jarrutella , jos raaskii sijoittaa niin suosittelen kyllä , tosin samalla vaihtu noita vw vakio kuluvia linnunluita ja tukivarret yms. kun pyörien kulmat kuitenkin säädettävä niin kerralla kaikki kuntoon...sijoitus kyllä kannatti...
Viimeinen muokkaaja, jarno.j.t pvm 03.06.2010 21:42, muokattu 3 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
citymies Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Hei 2007 Viestejä: 132
|
Lähetetty: 07.03.2010 21:04 Viestin aihe: |
|
|
En omista v70:a mutta olen sellaisen kyydissä mettäreissuilla matkustanut useita kertoja. Etuvetoisena hirmuinen kääntösäde, iso auto jossa on aika pieni maavara. Ei ole mettäauto, parikin kaveria käy mieluummin rouviensa pikkuautoilla metällä. Iso etuvetoauto yleensä kyllä porskuttaa hangessa hyvin jos on pehmeää lunta.
Kun bemarikuskit ehdittiin jo haukkua: Itelläni on e39 520iA farkku ja varsinkaan talvella sillä on turha mihinkään hankaliin paikkoihin yrittää.
. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|