OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Subaru Forester
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 59, 60, 61  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6275
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 19.08.2013 18:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Forestereistahan ei ole vasta kuin tuo eka korimalli senikäistä ja etenkin sen hintaista että monikaan kehtaa niillä rysytä niin paljon kuin vetojärjestelmä antaa myöten. Suomalaiselle kun 10-vuotias auto on vielä melkein uusi.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EsaP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2006
Viestejä: 1284
Paikkakunta: Paimio

LähetäLähetetty: 19.08.2013 19:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos autoaan alkaa säälimään niin sitten ei kannata lähteä edes koittamaan mihinkään huonompaan paikkaan. Tälläistenkin cittarikuskien kyydissä olen ollut. Ajetaan !&%¤# housussa ja sitten hermo pettää siinä pahimmassa paikassa ja auto on jumissa. Meillä eukko alkaa yleensä hyperventiloimaan pelkääjän paikalla metsäteillä Very Happy Etuvetoisella olen sitten taas itse työntänyt menemään paikkoihin joissa olisi jo aikoja sitten pitänyt antaa periksi. Vieläkin puistattaa ne corollan kanssa tehdyt seikkailut ja monen kilometrin kävelyt apua hakemaan.
_________________
Tämmöst tänään ja huomenna sitte jotain ihan muuta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juze86
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Mar 2011
Viestejä: 172
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 22.08.2013 14:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vanha pappa kirjoitti:
Kokemuksistani po automallilla voin sanoa sen olevan kyllä enämpi ns citymaasturi,kuin mihinkään huonompaan uraan soveltuva kulkuneuvo. Altapäin hyvinkin haavoittuva ilman erillissuojauksia. Mettäautoteillä menee talvellakin mukavasti,mutta niin menee moni muukin normaaliksi autoksi katsottava peli . Osaavista ajotaidoista on paljolti apua. Auton alennusvaihteisto on mukava venekärryn ja lastikärryn kanssa peruutellessa .Shocked Very Happy
Uudemmasahan ei ole edes tuota alennusvaihteistoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hemingway
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2005
Viestejä: 1044

LähetäLähetetty: 18.09.2013 10:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vielä kysymys uudemmista Forestereista lumiolosuhteissa:

Jos Foresterilla tuuppaa pidempään (1-10km ) tasavauhtia esim 25cm lumessa, alkaako voimansiirrossa joku kuumentua/kulua/kärytä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaarle Martel
Sisällöntuottaja


Liittynyt: 25 Tou 2009
Viestejä: 3593

LähetäLähetetty: 18.09.2013 12:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hemingway kirjoitti:
Vielä kysymys uudemmista Forestereista lumiolosuhteissa:

Jos Foresterilla tuuppaa pidempään (1-10km ) tasavauhtia esim 25cm lumessa, alkaako voimansiirrossa joku kuumentua/kulua/kärytä?

Ainakin kahdessa edellisessä korimallissa alkoi viskon käry tuntua nenässä jos pitempään urvitteli. Ei siitä mitään haittaa tosin ollut, kerran olen joutunut pysähtymään jäähdytelläkseni viskoja, eikä sekään ollut talvella.
_________________
http://www.terveisetravintoketjunhuipulta.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 18.09.2013 14:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaarle Martel kirjoitti:
Hemingway kirjoitti:
Vielä kysymys uudemmista Forestereista lumiolosuhteissa:

Jos Foresterilla tuuppaa pidempään (1-10km ) tasavauhtia esim 25cm lumessa, alkaako voimansiirrossa joku kuumentua/kulua/kärytä?

Ainakin kahdessa edellisessä korimallissa alkoi viskon käry tuntua nenässä jos pitempään urvitteli. Ei siitä mitään haittaa tosin ollut, kerran olen joutunut pysähtymään jäähdytelläkseni viskoja, eikä sekään ollut talvella.


Epäilen vahvasti, että käry minkä olet haistanut on tullut jarruista. Kahdessa edellisessähän ei kai luistonestoa saanut kikkailematta kokonaan pois. Omassa 2005 (facelift) mallissa ei ainakaan visko käryä. Ei ainakaan ~15km n.40cm hangessa ajossa. Siinä ei ole mitään ajonhallintoja

Normi ajossa tulee joskus ns. "subaruhaju". Joku lämmittää jotakin. Tuota hajua ovat subarufoorumilla yrittäneet ettiä, mutta eivät ole löytäneet hajun lähdettä. Eipä siitä haittaa tunnu olevan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 18.09.2013 15:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Subaruissa on vasta 2008 alkaen ollut jarruilla ohjattu luistonesto..
Sen saa kokonaa pois päältä napista 2010 mallisiin asti, sen jälkeen tuolleissa ei kokonaan saa pois, mutta se ei myöskään jarruta, eli sudittelut ja muut parkkipaikka pyöritykset onnistuu, hyvin fiksusti kehitetty.
Esim. 2008 outbackissa se oli melkoiseen epäonnistunut viritelmä, tappoi etenemisen lumella lievään ylämäkeen kokonaa, jos unohti päälle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6275
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 18.09.2013 17:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mullakin on autossa tuota subarunhajua. En minäkään tiedä mistä se tulee, mutta voipa haista ihan kesällä kun maantietä ajaa ja sitten pysähtyy.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaarle Martel
Sisällöntuottaja


Liittynyt: 25 Tou 2009
Viestejä: 3593

LähetäLähetetty: 18.09.2013 22:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Berkele kirjoitti:
Kaarle Martel kirjoitti:
Hemingway kirjoitti:
Vielä kysymys uudemmista Forestereista lumiolosuhteissa:

Jos Foresterilla tuuppaa pidempään (1-10km ) tasavauhtia esim 25cm lumessa, alkaako voimansiirrossa joku kuumentua/kulua/kärytä?

Ainakin kahdessa edellisessä korimallissa alkoi viskon käry tuntua nenässä jos pitempään urvitteli. Ei siitä mitään haittaa tosin ollut, kerran olen joutunut pysähtymään jäähdytelläkseni viskoja, eikä sekään ollut talvella.


Epäilen vahvasti, että käry minkä olet haistanut on tullut jarruista. Kahdessa edellisessähän ei kai luistonestoa saanut kikkailematta kokonaan pois. Omassa 2005 (facelift) mallissa ei ainakaan visko käryä. Ei ainakaan ~15km n.40cm hangessa ajossa. Siinä ei ole mitään ajonhallintoja

Normi ajossa tulee joskus ns. "subaruhaju". Joku lämmittää jotakin. Tuota hajua ovat subarufoorumilla yrittäneet ettiä, mutta eivät ole löytäneet hajun lähdettä. Eipä siitä haittaa tunnu olevan.


Jep, en tosiaankaan tiedä hajun tarkkaa lähdettä, otaksuin sen tulevan viskosta. Molemmissa forreissa välillä haisi tuo sanotaan nyt sitten subaru-haju. Se ensimmäinen foresterini tosin oli 2,5 l turbo ilman mitään luistonestoja tai ajonvakautuksia, ja siinä tosiaan syttyi kerran viskon varotusvalo ja tuli melkoinen katku, kun olin hieman leikkinyt tai oikeammin sikaillut Twisted Evil
_________________
http://www.terveisetravintoketjunhuipulta.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Koavzur
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Mar 2007
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 19.09.2013 02:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
Mullakin on autossa tuota subarunhajua. En minäkään tiedä mistä se tulee, mutta voipa haista ihan kesällä kun maantietä ajaa ja sitten pysähtyy.

Se on kytkin mikä haisee. Ominaisuus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 19.09.2013 08:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koavzur kirjoitti:
Sämpy kirjoitti:
Mullakin on autossa tuota subarunhajua. En minäkään tiedä mistä se tulee, mutta voipa haista ihan kesällä kun maantietä ajaa ja sitten pysähtyy.

Se on kytkin mikä haisee. Ominaisuus.


No ei nyt sentään.. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VKK
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Tou 2004
Viestejä: 3306
Paikkakunta: "Mauser-maa"

LähetäLähetetty: 02.02.2014 23:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hankinta mielessä.
2008 vm diesel Subaruita olisi tarjolla käytettynä pari, jotka sopisivat budjettiin. 180tkm ajettu Fore ja 230tkm ajettu Outback. Fore tonnin kalliimpi.
Outbackissa vain 5 vaihdetta, Foressa 6. Jännä juttu.
Onko näissä takapenkkien leveydessä eroja?
Meillä tärkein valintakriteeri on se, että laidoille sopii turvaistuimet ja keskelle jää vielä tila vanhimmalla lapselle.
Tietysti myös peräkonttitilaa tarvitaan koiralle ja matkatavaroille joskus, mutta suksiboxissakin saa ihan mukavasti tavaraa kukemaan jollei peräkonttiin mahdu.
Kilometrejä tulee vuodessa sellainen 30-40tkm joista 99,5% pikitiellä.
Kumpi näistä on pehmeämpi/parempi ajaa tienpäällä?
Maasto-ominaisuudet riittävät tasan varmasti kummassakin minulle. (Riittäisivät ehkä jopa CR-V:ssä..)
_________________
"I believe in ammunition" -Bob Leckie
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26377

LähetäLähetetty: 02.02.2014 23:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ite hylkäsin suparun jäykän kytkimen takia, polvi ei tykkää.
CRV on kyllä ollu mukavan tuntunen (likalla sellanen) ite laitoin 4w oktavian.
jos olisin nyt laittamassa nii taitais olla CRV
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 03.02.2014 09:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

VKK kirjoitti:
Hankinta mielessä.
2008 vm diesel Subaruita olisi tarjolla käytettynä pari, jotka sopisivat budjettiin. 180tkm ajettu Fore ja 230tkm ajettu Outback. Fore tonnin kalliimpi.
Outbackissa vain 5 vaihdetta, Foressa 6. Jännä juttu.
Onko näissä takapenkkien leveydessä eroja?
Meillä tärkein valintakriteeri on se, että laidoille sopii turvaistuimet ja keskelle jää vielä tila vanhimmalla lapselle.
Tietysti myös peräkonttitilaa tarvitaan koiralle ja matkatavaroille joskus, mutta suksiboxissakin saa ihan mukavasti tavaraa kukemaan jollei peräkonttiin mahdu.
Kilometrejä tulee vuodessa sellainen 30-40tkm joista 99,5% pikitiellä.
Kumpi näistä on pehmeämpi/parempi ajaa tienpäällä?
Maasto-ominaisuudet riittävät tasan varmasti kummassakin minulle. (Riittäisivät ehkä jopa CR-V:ssä..)


Osta uudempi outback niin saat 6 vaihdetta, 2010 tuli 6 vaihteisina ja myös EURO5 koneella. Wink

Outback on ehkä vähän isompi takapenkiltään.

Väittäisin, että outback on pehmeämpi.

Itse ottaisin outbackin.
Tuo Fore sisältään uudempien dieselien tapaan pakoputkessa dpf -suodattimen, joka voi aiheuttaa ongelmia. Moni on sen poistanut ja muutenkin säätänyt auton suomen sopivaksi. Paras ja oikeastaan ainut diesel Subaru säätäjä löytyy kuopioista: http://www.artec-power.fi/subaru/index.html
Moni uuden diesel subarun ostanut vie sen suoraan tuonne..
Ei sillä, että ne huonoja olisi tehtaalta tullessaan vaan säädön jälkeen aivan eri auto..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 03.02.2014 11:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Outback on parempi tarpeisiisi. Siis tämä nykyinen korimalli. Se on selkeesti isompi sinulle tärkeiltä mitoiltaan, ja fore on vähän kapeempana ja korkeempana on väkisten varustettu hieman jäykemmällä alustalla ettei huojuisi/kallistelisi.
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 59, 60, 61  Seuraava
Sivu 28 Yht. 61

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com