Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6276 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 19.08.2013 18:31 Viestin aihe: |
|
|
Forestereistahan ei ole vasta kuin tuo eka korimalli senikäistä ja etenkin sen hintaista että monikaan kehtaa niillä rysytä niin paljon kuin vetojärjestelmä antaa myöten. Suomalaiselle kun 10-vuotias auto on vielä melkein uusi. _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
EsaP Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2006 Viestejä: 1284 Paikkakunta: Paimio
|
Lähetetty: 19.08.2013 19:07 Viestin aihe: |
|
|
Jos autoaan alkaa säälimään niin sitten ei kannata lähteä edes koittamaan mihinkään huonompaan paikkaan. Tälläistenkin cittarikuskien kyydissä olen ollut. Ajetaan !&%¤# housussa ja sitten hermo pettää siinä pahimmassa paikassa ja auto on jumissa. Meillä eukko alkaa yleensä hyperventiloimaan pelkääjän paikalla metsäteillä Etuvetoisella olen sitten taas itse työntänyt menemään paikkoihin joissa olisi jo aikoja sitten pitänyt antaa periksi. Vieläkin puistattaa ne corollan kanssa tehdyt seikkailut ja monen kilometrin kävelyt apua hakemaan. _________________ Tämmöst tänään ja huomenna sitte jotain ihan muuta. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Juze86 Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Mar 2011 Viestejä: 172 Paikkakunta: Rovaniemi
|
Lähetetty: 22.08.2013 14:49 Viestin aihe: |
|
|
vanha pappa kirjoitti: | Kokemuksistani po automallilla voin sanoa sen olevan kyllä enämpi ns citymaasturi,kuin mihinkään huonompaan uraan soveltuva kulkuneuvo. Altapäin hyvinkin haavoittuva ilman erillissuojauksia. Mettäautoteillä menee talvellakin mukavasti,mutta niin menee moni muukin normaaliksi autoksi katsottava peli . Osaavista ajotaidoista on paljolti apua. Auton alennusvaihteisto on mukava venekärryn ja lastikärryn kanssa peruutellessa . ![Very Happy](images/smiles/icon_biggrin.gif) | Uudemmasahan ei ole edes tuota alennusvaihteistoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Hemingway Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Lok 2005 Viestejä: 1044
|
Lähetetty: 18.09.2013 10:44 Viestin aihe: |
|
|
Vielä kysymys uudemmista Forestereista lumiolosuhteissa:
Jos Foresterilla tuuppaa pidempään (1-10km ) tasavauhtia esim 25cm lumessa, alkaako voimansiirrossa joku kuumentua/kulua/kärytä? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Kaarle Martel Sisällöntuottaja
Liittynyt: 25 Tou 2009 Viestejä: 3593
|
Lähetetty: 18.09.2013 12:58 Viestin aihe: |
|
|
Hemingway kirjoitti: | Vielä kysymys uudemmista Forestereista lumiolosuhteissa:
Jos Foresterilla tuuppaa pidempään (1-10km ) tasavauhtia esim 25cm lumessa, alkaako voimansiirrossa joku kuumentua/kulua/kärytä? |
Ainakin kahdessa edellisessä korimallissa alkoi viskon käry tuntua nenässä jos pitempään urvitteli. Ei siitä mitään haittaa tosin ollut, kerran olen joutunut pysähtymään jäähdytelläkseni viskoja, eikä sekään ollut talvella. _________________ http://www.terveisetravintoketjunhuipulta.com |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2216 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 18.09.2013 14:11 Viestin aihe: |
|
|
Kaarle Martel kirjoitti: | Hemingway kirjoitti: | Vielä kysymys uudemmista Forestereista lumiolosuhteissa:
Jos Foresterilla tuuppaa pidempään (1-10km ) tasavauhtia esim 25cm lumessa, alkaako voimansiirrossa joku kuumentua/kulua/kärytä? |
Ainakin kahdessa edellisessä korimallissa alkoi viskon käry tuntua nenässä jos pitempään urvitteli. Ei siitä mitään haittaa tosin ollut, kerran olen joutunut pysähtymään jäähdytelläkseni viskoja, eikä sekään ollut talvella. |
Epäilen vahvasti, että käry minkä olet haistanut on tullut jarruista. Kahdessa edellisessähän ei kai luistonestoa saanut kikkailematta kokonaan pois. Omassa 2005 (facelift) mallissa ei ainakaan visko käryä. Ei ainakaan ~15km n.40cm hangessa ajossa. Siinä ei ole mitään ajonhallintoja
Normi ajossa tulee joskus ns. "subaruhaju". Joku lämmittää jotakin. Tuota hajua ovat subarufoorumilla yrittäneet ettiä, mutta eivät ole löytäneet hajun lähdettä. Eipä siitä haittaa tunnu olevan. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 18.09.2013 15:25 Viestin aihe: |
|
|
Subaruissa on vasta 2008 alkaen ollut jarruilla ohjattu luistonesto..
Sen saa kokonaa pois päältä napista 2010 mallisiin asti, sen jälkeen tuolleissa ei kokonaan saa pois, mutta se ei myöskään jarruta, eli sudittelut ja muut parkkipaikka pyöritykset onnistuu, hyvin fiksusti kehitetty.
Esim. 2008 outbackissa se oli melkoiseen epäonnistunut viritelmä, tappoi etenemisen lumella lievään ylämäkeen kokonaa, jos unohti päälle. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6276 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 18.09.2013 17:50 Viestin aihe: |
|
|
Mullakin on autossa tuota subarunhajua. En minäkään tiedä mistä se tulee, mutta voipa haista ihan kesällä kun maantietä ajaa ja sitten pysähtyy. _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Kaarle Martel Sisällöntuottaja
Liittynyt: 25 Tou 2009 Viestejä: 3593
|
Lähetetty: 18.09.2013 22:18 Viestin aihe: |
|
|
Berkele kirjoitti: | Kaarle Martel kirjoitti: | Hemingway kirjoitti: | Vielä kysymys uudemmista Forestereista lumiolosuhteissa:
Jos Foresterilla tuuppaa pidempään (1-10km ) tasavauhtia esim 25cm lumessa, alkaako voimansiirrossa joku kuumentua/kulua/kärytä? |
Ainakin kahdessa edellisessä korimallissa alkoi viskon käry tuntua nenässä jos pitempään urvitteli. Ei siitä mitään haittaa tosin ollut, kerran olen joutunut pysähtymään jäähdytelläkseni viskoja, eikä sekään ollut talvella. |
Epäilen vahvasti, että käry minkä olet haistanut on tullut jarruista. Kahdessa edellisessähän ei kai luistonestoa saanut kikkailematta kokonaan pois. Omassa 2005 (facelift) mallissa ei ainakaan visko käryä. Ei ainakaan ~15km n.40cm hangessa ajossa. Siinä ei ole mitään ajonhallintoja
Normi ajossa tulee joskus ns. "subaruhaju". Joku lämmittää jotakin. Tuota hajua ovat subarufoorumilla yrittäneet ettiä, mutta eivät ole löytäneet hajun lähdettä. Eipä siitä haittaa tunnu olevan. |
Jep, en tosiaankaan tiedä hajun tarkkaa lähdettä, otaksuin sen tulevan viskosta. Molemmissa forreissa välillä haisi tuo sanotaan nyt sitten subaru-haju. Se ensimmäinen foresterini tosin oli 2,5 l turbo ilman mitään luistonestoja tai ajonvakautuksia, ja siinä tosiaan syttyi kerran viskon varotusvalo ja tuli melkoinen katku, kun olin hieman leikkinyt tai oikeammin sikaillut ![Twisted Evil](images/smiles/icon_twisted.gif) _________________ http://www.terveisetravintoketjunhuipulta.com |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Koavzur Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Mar 2007 Viestejä: 1251
|
Lähetetty: 19.09.2013 02:43 Viestin aihe: |
|
|
Sämpy kirjoitti: | Mullakin on autossa tuota subarunhajua. En minäkään tiedä mistä se tulee, mutta voipa haista ihan kesällä kun maantietä ajaa ja sitten pysähtyy. |
Se on kytkin mikä haisee. Ominaisuus. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 19.09.2013 08:42 Viestin aihe: |
|
|
Koavzur kirjoitti: | Sämpy kirjoitti: | Mullakin on autossa tuota subarunhajua. En minäkään tiedä mistä se tulee, mutta voipa haista ihan kesällä kun maantietä ajaa ja sitten pysähtyy. |
Se on kytkin mikä haisee. Ominaisuus. |
No ei nyt sentään.. ![Very Happy](images/smiles/icon_biggrin.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
VKK Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Tou 2004 Viestejä: 3306 Paikkakunta: "Mauser-maa"
|
Lähetetty: 02.02.2014 23:28 Viestin aihe: |
|
|
Hankinta mielessä.
2008 vm diesel Subaruita olisi tarjolla käytettynä pari, jotka sopisivat budjettiin. 180tkm ajettu Fore ja 230tkm ajettu Outback. Fore tonnin kalliimpi.
Outbackissa vain 5 vaihdetta, Foressa 6. Jännä juttu.
Onko näissä takapenkkien leveydessä eroja?
Meillä tärkein valintakriteeri on se, että laidoille sopii turvaistuimet ja keskelle jää vielä tila vanhimmalla lapselle.
Tietysti myös peräkonttitilaa tarvitaan koiralle ja matkatavaroille joskus, mutta suksiboxissakin saa ihan mukavasti tavaraa kukemaan jollei peräkonttiin mahdu.
Kilometrejä tulee vuodessa sellainen 30-40tkm joista 99,5% pikitiellä.
Kumpi näistä on pehmeämpi/parempi ajaa tienpäällä?
Maasto-ominaisuudet riittävät tasan varmasti kummassakin minulle. (Riittäisivät ehkä jopa CR-V:ssä..) _________________ "I believe in ammunition" -Bob Leckie |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26378
|
Lähetetty: 02.02.2014 23:43 Viestin aihe: |
|
|
ite hylkäsin suparun jäykän kytkimen takia, polvi ei tykkää.
CRV on kyllä ollu mukavan tuntunen (likalla sellanen) ite laitoin 4w oktavian.
jos olisin nyt laittamassa nii taitais olla CRV |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 03.02.2014 09:48 Viestin aihe: |
|
|
VKK kirjoitti: | Hankinta mielessä.
2008 vm diesel Subaruita olisi tarjolla käytettynä pari, jotka sopisivat budjettiin. 180tkm ajettu Fore ja 230tkm ajettu Outback. Fore tonnin kalliimpi.
Outbackissa vain 5 vaihdetta, Foressa 6. Jännä juttu.
Onko näissä takapenkkien leveydessä eroja?
Meillä tärkein valintakriteeri on se, että laidoille sopii turvaistuimet ja keskelle jää vielä tila vanhimmalla lapselle.
Tietysti myös peräkonttitilaa tarvitaan koiralle ja matkatavaroille joskus, mutta suksiboxissakin saa ihan mukavasti tavaraa kukemaan jollei peräkonttiin mahdu.
Kilometrejä tulee vuodessa sellainen 30-40tkm joista 99,5% pikitiellä.
Kumpi näistä on pehmeämpi/parempi ajaa tienpäällä?
Maasto-ominaisuudet riittävät tasan varmasti kummassakin minulle. (Riittäisivät ehkä jopa CR-V:ssä..) |
Osta uudempi outback niin saat 6 vaihdetta, 2010 tuli 6 vaihteisina ja myös EURO5 koneella.
Outback on ehkä vähän isompi takapenkiltään.
Väittäisin, että outback on pehmeämpi.
Itse ottaisin outbackin.
Tuo Fore sisältään uudempien dieselien tapaan pakoputkessa dpf -suodattimen, joka voi aiheuttaa ongelmia. Moni on sen poistanut ja muutenkin säätänyt auton suomen sopivaksi. Paras ja oikeastaan ainut diesel Subaru säätäjä löytyy kuopioista: http://www.artec-power.fi/subaru/index.html
Moni uuden diesel subarun ostanut vie sen suoraan tuonne..
Ei sillä, että ne huonoja olisi tehtaalta tullessaan vaan säädön jälkeen aivan eri auto.. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 03.02.2014 11:23 Viestin aihe: |
|
|
Outback on parempi tarpeisiisi. Siis tämä nykyinen korimalli. Se on selkeesti isompi sinulle tärkeiltä mitoiltaan, ja fore on vähän kapeempana ja korkeempana on väkisten varustettu hieman jäykemmällä alustalla ettei huojuisi/kallistelisi. _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|