OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

mitä erämiehen grillissä valmistuu ?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 41, 42, 43  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Keskustelua riistaruuista
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 06.07.2013 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hirven ulkofilettä,kasvisvartaita joissa herrkusieniä,paprikaa,kesäkurpitsaa,sipulia,maissia.Vartaille valeluun itse tehtyä barbecue kastiketta.Fileissä pelkästään mustapippuri ja suola.File pihvit leikkasin noin 2,5cm paksuiksi jotka sitten nuijin noin 1cm paksuiksi.Hiili grillillä noin 1.5minsaa puoliltaan.

Ja jos grillaatte hiiligrilillä niin muistakaa että grilli on kuuma,eli pita hiilissä on harmaajapunaisena hiilet hehkuu.
_________________
https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20470
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 07.07.2013 09:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

astalo kirjoitti:
Vartaille valeluun itse tehtyä barbecue kastiketta.


Kärsiskös kysyä, minkämoista seosta käytät?

Itse alkanut vähän kyllästyä noihin kaupan paksuihin tökötteihin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20470
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 07.07.2013 09:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Parilan käsittely tehty. Tiedä sitten, menikö pulkkaan, ainakin tuli rasvaisen oloinen. Vedin lopuksi pintaan sitä "sinappituubirasvaa".

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 07.07.2013 12:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vähän milloin mitäkin.

voita tai margariinia


½ kpl

iso sipuli silputtuna (tai yksi kokonainen pieni)


1 kpl

valkosipulinkynsi silputtuna (tai maun mukaan enemmän - itse käytän yleensä 3)





cayennenpippuria




fariinisokeria tai ruokosokeria




paseerattua tomaattia tai murskaa


1,5 dl

omenaviinietikkaa


1 tl

worcesterkastiketta

Toi on sellainen hyvä pohja,siihen voi lisätä esim porkkanaa,omenaa ym.Keittää hetken ja antaa jäähtyä.Sellaiset puolisen tuntia,että siitä tulee siirappista.
_________________
https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wildmind
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 1546
Paikkakunta: Merijärvi, Manse-Viinikka

LähetäLähetetty: 07.07.2013 14:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vietnamilainen ruoka on tulista ja hiivatinherkullista (kuten koko indokiinan alueen ruoka) siispä...
Grillikylkeä Vietnamilaisittain
Porsaan kylkeä n 2kg+ mausteseos marinadiksi sitruunankuorta rastettuna, 4 valkosipulin kynttä silputtuna, 2 salotttisipulia silputtuna, pala tuoretta inkiväriä(n 5cm),2-6 thaichiliä tai jalopenoa, 3rkl sokeria, 3 tl korianteria, 1 tl rouhittua mustaapippuria, 3rkl aasialaista kalakastiketta ti soija, 3rkl sitruunamehua, 3/4 dl kasvisöljyä...
Anna maustua 6-12h. Grillaa epäsuoralla tulella noin 1½ tunti (Hiilokset kahtapuolen kyjystä ja tiputusastia kyljyksen alla)
_________________
Usu peritus hariolo veracior
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
wildmind
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 1546
Paikkakunta: Merijärvi, Manse-Viinikka

LähetäLähetetty: 07.07.2013 14:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuvaa Vietnamilaismaustetusta... Oli helkkarin hyvää Smile
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/600171_10200758611360663_1947565013_n.jpg
_________________
Usu peritus hariolo veracior
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 07.07.2013 17:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

wildmind kirjoitti:
Vietnamilainen ruoka on tulista ja hiivatinherkullista (kuten koko indokiinan alueen ruoka) siispä...
Grillikylkeä Vietnamilaisittain
Porsaan kylkeä n 2kg+ mausteseos marinadiksi sitruunankuorta rastettuna, 4 valkosipulin kynttä silputtuna, 2 salotttisipulia silputtuna, pala tuoretta inkiväriä(n 5cm),2-6 thaichiliä tai jalopenoa, 3rkl sokeria, 3 tl korianteria, 1 tl rouhittua mustaapippuria, 3rkl aasialaista kalakastiketta ti soija, 3rkl sitruunamehua, 3/4 dl kasvisöljyä...
Anna maustua 6-12h. Grillaa epäsuoralla tulella noin 1½ tunti (Hiilokset kahtapuolen kyjystä ja tiputusastia kyljyksen alla)


Kyllä tuolla suunnallamaut on kohillaan.Vastaavaa olen tehnyt silleen lähes samoilla mausteilla että olen keittänyt kylkipalan,näin sitä ei kokonaan tarvitse kypsentää grillissä ja liha on mehukkaampaa.
_________________
https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20470
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 08.07.2013 07:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

astalo kirjoitti:
Vähän milloin mitäkin.

voita tai margariinia
...




Oletko päätynyt empiiristen kokeiden perusteella käyttämään voita tai margariiniä, etkä öljyä? Itse olen aika lailla sen kummempia miettimättä käyttänyt öljyä omien sivelykastikkeiden pohjana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20470
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 08.07.2013 08:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko muuallapäin muuten sitä "ongelmaa", että kaupasta löytyy noita "konekivääriluita", muttei paahtokylkeä enää lainkaan "raakana"?

Käytiin siinä Krookan meripäivillä ja paikallisesta K-kaupasta paahtokylkeä kyllä löytyi ja kuulemma löytyy jatkossakin. Pitihän sitä ottaa kokeeksi. Ei tauon jälkeen yhtään huonompaa grillattavaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9501

LähetäLähetetty: 08.07.2013 08:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Onko muuallapäin muuten sitä "ongelmaa", että kaupasta löytyy noita "konekivääriluita", muttei paahtokylkeä enää lainkaan "raakana"?
.


Ennemminkin tuntuu että toisin päin. Etelässä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 08.07.2013 08:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
astalo kirjoitti:
Vähän milloin mitäkin.

voita tai margariinia
...




Oletko päätynyt empiiristen kokeiden perusteella käyttämään voita tai margariiniä, etkä öljyä? Itse olen aika lailla sen kummempia miettimättä käyttänyt öljyä omien sivelykastikkeiden pohjana.


En kun vaan muistelin viimeistä kertaa kun öljy loppui Razz Öljy käy erittäin hyvin.Nyt kun muistelenniin HPkastiketta olen pikku lorauksen pistänyt.Varsi selleri on myös hyvää.
_________________
https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Stance
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 701
Paikkakunta: Etelä

LähetäLähetetty: 08.07.2013 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

astalo kirjoitti:
varsinkin tuo entrecote on varmaankin parasta lihaamitä grillata voi.


Samaa mieltä, siinä on riittävästi sidekudosta ja rasvaa grilliin.
_________________
Sovittiin seisojan kanssa työnjaosta: se käyttää nenäänsä ja minä haulikkoa. Näin yhteiselo on leppoisampaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaarle Martel
Sisällöntuottaja


Liittynyt: 25 Tou 2009
Viestejä: 3593

LähetäLähetetty: 13.07.2013 20:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä



Välillä meillä perheessä herää kysymys, miksi terassillamme on kolme grilliä? Vakiovastaukseni on, että tarvitsen niitä. Selittely on kuitenkin aina selittelyä, niinpä päätin kerralla osoittaa kaikki kolme tarpeellisiksi. Tein siis täyden grilliaterian jälkiruokineen kolmella grillillä. Koko aterian kantavaksi teemaksi valitsin luonteikkaan ystäväni, Jack Daniel’s -viskin.

Kokosin siis ateriaksi viskisavustettua hirven paistia, grillattua villisikaviskimakkaraa, viskismetanakastiketta grillattujen bataattien kanssa ja jälkiruoaksi grillissä paistettuja pannukakkuja viskijäätelöllä ja kuusenkerkkäsiirapilla.

Reseptit löytyvät blogistani.
_________________
http://www.terveisetravintoketjunhuipulta.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 13.07.2013 20:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä taas juuri otin pois pallogrillistä.kokonaisen broilerin.

Marinaadissa oli:tölkki dr Pepper juomaa,10 valkosipulin kynsiä,2 kokonaista habaneroa,ruiskaus ketsuppia,raastettu sipulin puolikas,raastettua persiliaa ja korianteria,pari tl merisuolaa.Kokonainen broiskun halkaisin ja yön yli oli tuossa litkussa.Aamulla lisäsin marinadiin lisää tavaraa jonka ensin tein pieneen astiaan,4rkl hunajaa,2rkldijon sinappia,2rkl tuoretta inkivääriä,2rkl appelsiinin ja limen kuorta.Sähköuunissa ensin astiassa jossa kansi175c 1/2tuntia ja loput kuumassa grillissä ja pinta kauniin ruskeaksi.Lisukkeena cole slaw salaatti ja viher salaatti.Herkullista oli ja otsa kivasti hikoili.
Laughing
_________________
https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Maa 2004
Viestejä: 1001
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 20.07.2013 16:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
astalo kirjoitti:
Vartaille valeluun itse tehtyä barbecue kastiketta.


Kärsiskös kysyä, minkämoista seosta käytät?

Itse alkanut vähän kyllästyä noihin kaupan paksuihin tökötteihin.


Esim food.com löytyy riittävä määrä reseptejä. Samalla tulee muitakin hyviä visioita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Keskustelua riistaruuista Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 41, 42, 43  Seuraava
Sivu 27 Yht. 43

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com