OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mitsubishi Pajero 2003- vs. Land Cruiser
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 17.02.2015 14:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko 120 mallissa perälukko napista?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 17.02.2015 21:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Osassa taitaa olla muttei kaikissa. Ihan uusiin ei taida saada edes rahalla. En muista missä vaiheessa se jäi pois. Surkea homma tuokin että korvataan näillä sähköavuilla. Ei se kuitenkaan sama asia ole. Joskus tulevaisuudessa nuo nykyiset kärrytkin on vielä rankemmassa käytössä.

Menee offtopicin puolelle mutta jotenkin huvittaa tai oikeammin surettaa tämä maastoautojen kehitys. Oikeasti hyödylliset varusteet kuten tuo lukko tai alennusvaihteisto jätetään pois. Tilalle tulee joku prkleen lcd näyttö ja kamerat. Mitä hyötyä niistä on jos auto ei vaan etene Very Happy Tietäähän sen toisaalta mistä tämä kehitys johtuu: 1) painon säästö - pienemmät päästöt ja verot 2) Lcd-näyttö on halvempi kuin esim alennusvaihteisto. Tekisi joku valmistaja esim hytistä säädettävät rengaspaineet niin olis kerranki hyödyllinen varuste.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 17.02.2015 21:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkoiv kirjoitti:
Osassa taitaa olla muttei kaikissa. Ihan uusiin ei taida saada edes rahalla. En muista missä vaiheessa se jäi pois. Surkea homma tuokin että korvataan näillä sähköavuilla. Ei se kuitenkaan sama asia ole. Joskus tulevaisuudessa nuo nykyiset kärrytkin on vielä rankemmassa käytössä.

Menee offtopicin puolelle mutta jotenkin huvittaa tai oikeammin surettaa tämä maastoautojen kehitys. Oikeasti hyödylliset varusteet kuten tuo lukko tai alennusvaihteisto jätetään pois. Tilalle tulee joku prkleen lcd näyttö ja kamerat. Mitä hyötyä niistä on jos auto ei vaan etene Very Happy Tietäähän sen toisaalta mistä tämä kehitys johtuu: 1) painon säästö - pienemmät päästöt ja verot 2) Lcd-näyttö on halvempi kuin esim alennusvaihteisto. Tekisi joku valmistaja esim hytistä säädettävät rengaspaineet niin olis kerranki hyödyllinen varuste.


Kyllä oikeita maastureita myydään siellä missä niille on markkinoita ja ymmärtäväinen lainsäädäntö. Katso vaikka nämä linkit
http://www.toyota.com.au/landcruiser-70-series

http://www.toyota.co.za/ranges/land-cruiser-79
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 17.02.2015 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laitoit varmaan vahingossa väärän linkin. Tätä kai tarkoitit kuitenkin.

http://landcruiserv8.com/
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 17.02.2015 21:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Myydään toki..

Työlästä nykyään jos dieselauton ostaa, kun joutuu sulkemaan ensimmäiseksi nämä EGR:t DPF:t sun muut ympäristöviritykset jotta auto pelaa edes jotenkin. Tuo DPF:kin täysin turha kapistus jos ei aja kaupungissa. EGR:n ainoa hyöty on että kone lämpeää nopeammin. Sekin on näissä yli 10 litran kulutuksella varustetuissa dieseleissä melko merkityksetön asia kun lämpöä riittää muutoinkin.

Kaikkein paras olisi vaan ostaa kärry bensakasilla niin ei tarvitsisi näistä murehtia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 17.02.2015 22:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kannattaa laskea, kuinka paljon kalliimmaksi se loppupeleissä tuleekaan ajaa bensakoneella, kun ottaa laskuihin mukaan halvemman hankintahinnan ja dieselveron.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 17.02.2015 22:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
Laitoit varmaan vahingossa väärän linkin. Tätä kai tarkoitit kuitenkin.

http://landcruiserv8.com/


Kyllä mä laitoin ihan just ne linkit mitä tarkoitin Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ahku
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 18 Lok 2004
Viestejä: 70
Paikkakunta: pirkkala

LähetäLähetetty: 17.02.2015 22:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
Onko 120 mallissa perälukko napista?


Ei ole.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 17.02.2015 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hiluxikin voi joskus olla yllättävän hieno peli. Four runnerit kun katos, niin fourtuner on vielä jossain päin cool. Taitaa olla saman hintanenkin, kun Hiluxit Suomessa yleensä, mutta aika paljon mukavampi.

http://www.sportscarcenter.fi/vaihtoautot/Toyota/hilux/30d-fortuner-aut-7h-230hv--rahoitus-jopa-ilman-kasirahaa-alkaen-559--kk/TOY629

EGR:t DPF:t sun muut ympäristöviritykset vaatii öljyltä aika paljon. Esim noihin ei ole enää syytä kaataa purkista ihan mitä tahansa. Eli saa laittaa vain sellaisia öljyjä, joissa on lähes kaikki SAPS aineet jätetty pois, joka raakkaa pois paljon voitelun kannalta otollisia aineita pois ja tuota sitten pitää kompensoida muilla keinoin. Mä jouduin tilaamaan erikseen Toyotan maahantuojalta 0W-30 Acea 2 öljyä, kun eivät kuulemma oikeestaan viitti kaupata, kuin säiliötavarana saatavaa 5W-30:stä. Eli sekä landcruiserin, että Rav4:en moottorit syö mielellään CAT versioina tuota 0W-30:stä ohjekirjan mukaan. Landcruiseriin tosin käy myös A1/B1.

http://www.acea.be/uploads/publications/2012_ACEA_Oil_Sequences.pdf
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tauhka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Kes 2008
Viestejä: 404
Paikkakunta: Salla

LähetäLähetetty: 17.02.2015 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lonely Rider kirjoitti:
jkoiv kirjoitti:
Osassa taitaa olla muttei kaikissa. Ihan uusiin ei taida saada edes rahalla. En muista missä vaiheessa se jäi pois. Surkea homma tuokin että korvataan näillä sähköavuilla. Ei se kuitenkaan sama asia ole. Joskus tulevaisuudessa nuo nykyiset kärrytkin on vielä rankemmassa käytössä.

Menee offtopicin puolelle mutta jotenkin huvittaa tai oikeammin surettaa tämä maastoautojen kehitys. Oikeasti hyödylliset varusteet kuten tuo lukko tai alennusvaihteisto jätetään pois. Tilalle tulee joku prkleen lcd näyttö ja kamerat. Mitä hyötyä niistä on jos auto ei vaan etene Very Happy Tietäähän sen toisaalta mistä tämä kehitys johtuu: 1) painon säästö - pienemmät päästöt ja verot 2) Lcd-näyttö on halvempi kuin esim alennusvaihteisto. Tekisi joku valmistaja esim hytistä säädettävät rengaspaineet niin olis kerranki hyödyllinen varuste.


Kyllä oikeita maastureita myydään siellä missä niille on markkinoita ja ymmärtäväinen lainsäädäntö. Katso vaikka nämä linkit
http://www.toyota.com.au/landcruiser-70-series

http://www.toyota.co.za/ranges/land-cruiser-79


Töissä tulee ajettua tuollaisella 70-sarjalaisella ja on kyllä mieleinen auto.
On ollut G-mersua, Defenderiä ja 120-sarjan Land Cruiseria töissä käytössä ja kyllä työkäyttöön on mieluisin ollu tuo 70-sarja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Unforgiven
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2005
Viestejä: 2819

LähetäLähetetty: 17.02.2015 23:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jotkut ovat väittäneet noissa noin kymmenvuotiaissa land cruisereissa olevia nelisynterisiä kolmilitraisia naftakoneita aikamoisiksi aikapommeiksi.

Yhden tiedän itsekin, mihin piti tehdä täydellinen koneremppa, mutta onko muilla miten kokemuksia?

Onko niin huono kone kuin olen antanut itselleni kertoa?
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 18.02.2015 00:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei tuo koske pelkästään Land cuiseria. Toyota on sisäisellä postilla lähestynyt kaikkia maahantuojia maailman laajuisesti ja sen viimeinen vuosimalli, jota kirje koskee on muistaakseni 2008. Voi olla 2006 yhtä hyvin. Tuossa kirjelmässä on sellainen ohje, että noiden D4D moottoreiden osalta takuu piteni muistaakseni 180 000 km tai jotain 5-7 vuotta, koska alkoivat kuluttamaan aivan tolkuttomasti öljyä ja kulutus nousi useammalla litralla. Mulla hoiti Toyota homman aivan erinomaisen hienosti, kun kulutus nousi 14,6 L/100km ja öljyä hävisi luokkaa 10 L/10 000 km. Tehdaskulutus siis piti olla 10,2 L/100 km. Puolimoottori sitten tuli Japanista ja veroton hinta oli edullinen 17 800 € ja siihen tekivät viikon työt päälle + verot. Nyt on taas homma kelpuullisesti pelannut ja 300 000 on mittarissa. Moottori korjattiin siis 118 000 km kohdalla ja ilman mitään vikinöitä tai ominaisuus valheita. Tarkkaa syytä en tuhoon tiedä, mutta pähkäilin viallista männänrengas työstöä. Ja tietysti tulee mieleen öljyjen heikentyneet voiteluominaisuudet CATin takia. Itte vaihdan öljyt 7500 km välein imurilla normaaali huollot tulee muuten.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 18.02.2015 13:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkoiv kirjoitti:
Myydään toki..

Työlästä nykyään jos dieselauton ostaa, kun joutuu sulkemaan ensimmäiseksi nämä EGR:t DPF:t sun muut ympäristöviritykset jotta auto pelaa edes jotenkin. Tuo DPF:kin täysin turha kapistus jos ei aja kaupungissa. EGR:n ainoa hyöty on että kone lämpeää nopeammin.


DPF on tullut dieseleihin vasta 2010. Sitä vanhempi auto kannattaa ostaa, niin ei tule sen murheita.

EGR:n vaikutus lämpenemiseen on melko pientä. Se on yleensä talviaikaan kiinni muutenkin, jos kone on kylmä. Joka tapauksessa ensimmäinen homma ainakin itselle on sen tulppaus, jos auto vaihtuu.

EGR:n tulppaus aika monessa merkissä onnistuu helposti, myös Toyotassa.
Sitten on autoja, joissa se on mekaanisesti melko mahdotonta. Anturit tunnistavat, ettei kierrätysta ole ja vikakoodit taulussa. Silloin softalla täytyy poisto tehdä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 18.02.2015 13:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Unforgiven kirjoitti:
Jotkut ovat väittäneet noissa noin kymmenvuotiaissa land cruisereissa olevia nelisynterisiä kolmilitraisia naftakoneita aikamoisiksi aikapommeiksi.

Yhden tiedän itsekin, mihin piti tehdä täydellinen koneremppa, mutta onko muilla miten kokemuksia?

Onko niin huono kone kuin olen antanut itselleni kertoa?


Ei ole huono kone, jos tehdään suuttimien tarkastus ja tiivistys tehtaan kampanjan mukaan. Huolloissa niitä on tehty jo vuosia. Merkkihuollosta kysymällä selviää onko omaan tehty tiivistys. Tarkastus kannattaa tehdä myöhemminkin.

Eli se julkisuutta saanut koneremppa liittyi vialliseen suuttimeen, joka syötti liikaa ja mäntä halki. Aiheutti pidemmässä käytössä konerempan.
Suuttimien tarkastus on hyvin yksinkertainen ja halpa toimenpide huollossakin.
Öljyn vaihdossa pitää myös sihti tarkistaa, jottei se ole tukossa. Aiheuttaa myös konerempan, nämä kaikki liittyvät samaan suutinongelmaa.

Mainittu on ainut pahempi ongelma LC120, josta olen lukenut. Muuten auto vaikuttaisi varteenotettavalta hankinnalta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Unforgiven
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2005
Viestejä: 2819

LähetäLähetetty: 18.02.2015 17:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
Ei tuo koske pelkästään Land cuiseria. Toyota on sisäisellä postilla lähestynyt kaikkia maahantuojia maailman laajuisesti ja sen viimeinen vuosimalli, jota kirje koskee on muistaakseni 2008. Voi olla 2006 yhtä hyvin. Tuossa kirjelmässä on sellainen ohje, että noiden D4D moottoreiden osalta takuu piteni muistaakseni 180 000 km tai jotain 5-7 vuotta, koska alkoivat kuluttamaan aivan tolkuttomasti öljyä ja kulutus nousi useammalla litralla. Mulla hoiti Toyota homman aivan erinomaisen hienosti, kun kulutus nousi 14,6 L/100km ja öljyä hävisi luokkaa 10 L/10 000 km. Tehdaskulutus siis piti olla 10,2 L/100 km. Puolimoottori sitten tuli Japanista ja veroton hinta oli edullinen 17 800 € ja siihen tekivät viikon työt päälle + verot. Nyt on taas homma kelpuullisesti pelannut ja 300 000 on mittarissa. Moottori korjattiin siis 118 000 km kohdalla ja ilman mitään vikinöitä tai ominaisuus valheita. Tarkkaa syytä en tuhoon tiedä, mutta pähkäilin viallista männänrengas työstöä. Ja tietysti tulee mieleen öljyjen heikentyneet voiteluominaisuudet CATin takia. Itte vaihdan öljyt 7500 km välein imurilla normaaali huollot tulee muuten.


Tarinasi on juurikin samanlainen kuin metsästyskaverin lantikassa. Hän taisi mainita (omana mielipiteenään?), että kuusisylinterisestä nelisylinteriseen siirtyminen oli virhe ja nyt taas uudemmissa on palattu kuusisylinteriin ja oliko niin, että isompiin moottoreihin.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 3 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com