Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 17.02.2015 14:30 Viestin aihe: |
|
|
Onko 120 mallissa perälukko napista? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 17.02.2015 21:01 Viestin aihe: |
|
|
Osassa taitaa olla muttei kaikissa. Ihan uusiin ei taida saada edes rahalla. En muista missä vaiheessa se jäi pois. Surkea homma tuokin että korvataan näillä sähköavuilla. Ei se kuitenkaan sama asia ole. Joskus tulevaisuudessa nuo nykyiset kärrytkin on vielä rankemmassa käytössä.
Menee offtopicin puolelle mutta jotenkin huvittaa tai oikeammin surettaa tämä maastoautojen kehitys. Oikeasti hyödylliset varusteet kuten tuo lukko tai alennusvaihteisto jätetään pois. Tilalle tulee joku prkleen lcd näyttö ja kamerat. Mitä hyötyä niistä on jos auto ei vaan etene Tietäähän sen toisaalta mistä tämä kehitys johtuu: 1) painon säästö - pienemmät päästöt ja verot 2) Lcd-näyttö on halvempi kuin esim alennusvaihteisto. Tekisi joku valmistaja esim hytistä säädettävät rengaspaineet niin olis kerranki hyödyllinen varuste. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 17.02.2015 21:17 Viestin aihe: |
|
|
jkoiv kirjoitti: | Osassa taitaa olla muttei kaikissa. Ihan uusiin ei taida saada edes rahalla. En muista missä vaiheessa se jäi pois. Surkea homma tuokin että korvataan näillä sähköavuilla. Ei se kuitenkaan sama asia ole. Joskus tulevaisuudessa nuo nykyiset kärrytkin on vielä rankemmassa käytössä.
Menee offtopicin puolelle mutta jotenkin huvittaa tai oikeammin surettaa tämä maastoautojen kehitys. Oikeasti hyödylliset varusteet kuten tuo lukko tai alennusvaihteisto jätetään pois. Tilalle tulee joku prkleen lcd näyttö ja kamerat. Mitä hyötyä niistä on jos auto ei vaan etene Tietäähän sen toisaalta mistä tämä kehitys johtuu: 1) painon säästö - pienemmät päästöt ja verot 2) Lcd-näyttö on halvempi kuin esim alennusvaihteisto. Tekisi joku valmistaja esim hytistä säädettävät rengaspaineet niin olis kerranki hyödyllinen varuste. |
Kyllä oikeita maastureita myydään siellä missä niille on markkinoita ja ymmärtäväinen lainsäädäntö. Katso vaikka nämä linkit
http://www.toyota.com.au/landcruiser-70-series
http://www.toyota.co.za/ranges/land-cruiser-79 |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 17.02.2015 21:55 Viestin aihe: |
|
|
Myydään toki..
Työlästä nykyään jos dieselauton ostaa, kun joutuu sulkemaan ensimmäiseksi nämä EGR:t DPF:t sun muut ympäristöviritykset jotta auto pelaa edes jotenkin. Tuo DPF:kin täysin turha kapistus jos ei aja kaupungissa. EGR:n ainoa hyöty on että kone lämpeää nopeammin. Sekin on näissä yli 10 litran kulutuksella varustetuissa dieseleissä melko merkityksetön asia kun lämpöä riittää muutoinkin.
Kaikkein paras olisi vaan ostaa kärry bensakasilla niin ei tarvitsisi näistä murehtia. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 17.02.2015 22:22 Viestin aihe: |
|
|
Kannattaa laskea, kuinka paljon kalliimmaksi se loppupeleissä tuleekaan ajaa bensakoneella, kun ottaa laskuihin mukaan halvemman hankintahinnan ja dieselveron. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 17.02.2015 22:43 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä mä laitoin ihan just ne linkit mitä tarkoitin ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
ahku Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 18 Lok 2004 Viestejä: 70 Paikkakunta: pirkkala
|
Lähetetty: 17.02.2015 22:46 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | Onko 120 mallissa perälukko napista? |
Ei ole. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tauhka Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Kes 2008 Viestejä: 404 Paikkakunta: Salla
|
Lähetetty: 17.02.2015 22:53 Viestin aihe: |
|
|
Lonely Rider kirjoitti: | jkoiv kirjoitti: | Osassa taitaa olla muttei kaikissa. Ihan uusiin ei taida saada edes rahalla. En muista missä vaiheessa se jäi pois. Surkea homma tuokin että korvataan näillä sähköavuilla. Ei se kuitenkaan sama asia ole. Joskus tulevaisuudessa nuo nykyiset kärrytkin on vielä rankemmassa käytössä.
Menee offtopicin puolelle mutta jotenkin huvittaa tai oikeammin surettaa tämä maastoautojen kehitys. Oikeasti hyödylliset varusteet kuten tuo lukko tai alennusvaihteisto jätetään pois. Tilalle tulee joku prkleen lcd näyttö ja kamerat. Mitä hyötyä niistä on jos auto ei vaan etene Tietäähän sen toisaalta mistä tämä kehitys johtuu: 1) painon säästö - pienemmät päästöt ja verot 2) Lcd-näyttö on halvempi kuin esim alennusvaihteisto. Tekisi joku valmistaja esim hytistä säädettävät rengaspaineet niin olis kerranki hyödyllinen varuste. |
Kyllä oikeita maastureita myydään siellä missä niille on markkinoita ja ymmärtäväinen lainsäädäntö. Katso vaikka nämä linkit
http://www.toyota.com.au/landcruiser-70-series
http://www.toyota.co.za/ranges/land-cruiser-79 |
Töissä tulee ajettua tuollaisella 70-sarjalaisella ja on kyllä mieleinen auto.
On ollut G-mersua, Defenderiä ja 120-sarjan Land Cruiseria töissä käytössä ja kyllä työkäyttöön on mieluisin ollu tuo 70-sarja. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Unforgiven Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tou 2005 Viestejä: 2819
|
Lähetetty: 17.02.2015 23:58 Viestin aihe: |
|
|
Jotkut ovat väittäneet noissa noin kymmenvuotiaissa land cruisereissa olevia nelisynterisiä kolmilitraisia naftakoneita aikamoisiksi aikapommeiksi.
Yhden tiedän itsekin, mihin piti tehdä täydellinen koneremppa, mutta onko muilla miten kokemuksia?
Onko niin huono kone kuin olen antanut itselleni kertoa? _________________
![](http://1.bp.blogspot.com/-S45p2RvInhQ/UU_qZoIJ7rI/AAAAAAAAA-4/rgu2KhxO2gk/s220/life-is-hard.jpg) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
Lähetetty: 18.02.2015 00:59 Viestin aihe: |
|
|
Ei tuo koske pelkästään Land cuiseria. Toyota on sisäisellä postilla lähestynyt kaikkia maahantuojia maailman laajuisesti ja sen viimeinen vuosimalli, jota kirje koskee on muistaakseni 2008. Voi olla 2006 yhtä hyvin. Tuossa kirjelmässä on sellainen ohje, että noiden D4D moottoreiden osalta takuu piteni muistaakseni 180 000 km tai jotain 5-7 vuotta, koska alkoivat kuluttamaan aivan tolkuttomasti öljyä ja kulutus nousi useammalla litralla. Mulla hoiti Toyota homman aivan erinomaisen hienosti, kun kulutus nousi 14,6 L/100km ja öljyä hävisi luokkaa 10 L/10 000 km. Tehdaskulutus siis piti olla 10,2 L/100 km. Puolimoottori sitten tuli Japanista ja veroton hinta oli edullinen 17 800 € ja siihen tekivät viikon työt päälle + verot. Nyt on taas homma kelpuullisesti pelannut ja 300 000 on mittarissa. Moottori korjattiin siis 118 000 km kohdalla ja ilman mitään vikinöitä tai ominaisuus valheita. Tarkkaa syytä en tuhoon tiedä, mutta pähkäilin viallista männänrengas työstöä. Ja tietysti tulee mieleen öljyjen heikentyneet voiteluominaisuudet CATin takia. Itte vaihdan öljyt 7500 km välein imurilla normaaali huollot tulee muuten. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 18.02.2015 13:35 Viestin aihe: |
|
|
jkoiv kirjoitti: | Myydään toki..
Työlästä nykyään jos dieselauton ostaa, kun joutuu sulkemaan ensimmäiseksi nämä EGR:t DPF:t sun muut ympäristöviritykset jotta auto pelaa edes jotenkin. Tuo DPF:kin täysin turha kapistus jos ei aja kaupungissa. EGR:n ainoa hyöty on että kone lämpeää nopeammin. |
DPF on tullut dieseleihin vasta 2010. Sitä vanhempi auto kannattaa ostaa, niin ei tule sen murheita.
EGR:n vaikutus lämpenemiseen on melko pientä. Se on yleensä talviaikaan kiinni muutenkin, jos kone on kylmä. Joka tapauksessa ensimmäinen homma ainakin itselle on sen tulppaus, jos auto vaihtuu.
EGR:n tulppaus aika monessa merkissä onnistuu helposti, myös Toyotassa.
Sitten on autoja, joissa se on mekaanisesti melko mahdotonta. Anturit tunnistavat, ettei kierrätysta ole ja vikakoodit taulussa. Silloin softalla täytyy poisto tehdä. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 18.02.2015 13:44 Viestin aihe: |
|
|
Unforgiven kirjoitti: | Jotkut ovat väittäneet noissa noin kymmenvuotiaissa land cruisereissa olevia nelisynterisiä kolmilitraisia naftakoneita aikamoisiksi aikapommeiksi.
Yhden tiedän itsekin, mihin piti tehdä täydellinen koneremppa, mutta onko muilla miten kokemuksia?
Onko niin huono kone kuin olen antanut itselleni kertoa? |
Ei ole huono kone, jos tehdään suuttimien tarkastus ja tiivistys tehtaan kampanjan mukaan. Huolloissa niitä on tehty jo vuosia. Merkkihuollosta kysymällä selviää onko omaan tehty tiivistys. Tarkastus kannattaa tehdä myöhemminkin.
Eli se julkisuutta saanut koneremppa liittyi vialliseen suuttimeen, joka syötti liikaa ja mäntä halki. Aiheutti pidemmässä käytössä konerempan.
Suuttimien tarkastus on hyvin yksinkertainen ja halpa toimenpide huollossakin.
Öljyn vaihdossa pitää myös sihti tarkistaa, jottei se ole tukossa. Aiheuttaa myös konerempan, nämä kaikki liittyvät samaan suutinongelmaa.
Mainittu on ainut pahempi ongelma LC120, josta olen lukenut. Muuten auto vaikuttaisi varteenotettavalta hankinnalta. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Unforgiven Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tou 2005 Viestejä: 2819
|
Lähetetty: 18.02.2015 17:48 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: | Ei tuo koske pelkästään Land cuiseria. Toyota on sisäisellä postilla lähestynyt kaikkia maahantuojia maailman laajuisesti ja sen viimeinen vuosimalli, jota kirje koskee on muistaakseni 2008. Voi olla 2006 yhtä hyvin. Tuossa kirjelmässä on sellainen ohje, että noiden D4D moottoreiden osalta takuu piteni muistaakseni 180 000 km tai jotain 5-7 vuotta, koska alkoivat kuluttamaan aivan tolkuttomasti öljyä ja kulutus nousi useammalla litralla. Mulla hoiti Toyota homman aivan erinomaisen hienosti, kun kulutus nousi 14,6 L/100km ja öljyä hävisi luokkaa 10 L/10 000 km. Tehdaskulutus siis piti olla 10,2 L/100 km. Puolimoottori sitten tuli Japanista ja veroton hinta oli edullinen 17 800 € ja siihen tekivät viikon työt päälle + verot. Nyt on taas homma kelpuullisesti pelannut ja 300 000 on mittarissa. Moottori korjattiin siis 118 000 km kohdalla ja ilman mitään vikinöitä tai ominaisuus valheita. Tarkkaa syytä en tuhoon tiedä, mutta pähkäilin viallista männänrengas työstöä. Ja tietysti tulee mieleen öljyjen heikentyneet voiteluominaisuudet CATin takia. Itte vaihdan öljyt 7500 km välein imurilla normaaali huollot tulee muuten. |
Tarinasi on juurikin samanlainen kuin metsästyskaverin lantikassa. Hän taisi mainita (omana mielipiteenään?), että kuusisylinterisestä nelisylinteriseen siirtyminen oli virhe ja nyt taas uudemmissa on palattu kuusisylinteriin ja oliko niin, että isompiin moottoreihin. _________________
![](http://1.bp.blogspot.com/-S45p2RvInhQ/UU_qZoIJ7rI/AAAAAAAAA-4/rgu2KhxO2gk/s220/life-is-hard.jpg) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|