OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Poliisivaltion elkeitä?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 33, 34, 35  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Kuhmon Ahma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 3252
Paikkakunta: Syrjäkylä

LähetäLähetetty: 17.01.2014 01:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Vaikka poliisitoiminta hyvin pitkälti perustuu lakiin, niin poliisin työ ei kuitenkaan ole vain mekaanista lain noudattamisen valvontaa, vaan myös yhteiselon turvaamista ja yksilöiden oikeuksien kunnioittamista.

(poliisi.fi)

Laughing Laughing Laughing
_________________
Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13060

LähetäLähetetty: 17.01.2014 08:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitää muistaa että luvallisen aseen haltija ja hänen perheensä ei nauti samoista yksilön oikeuksista kuin muut kansalaiset.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuhmon Ahma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 3252
Paikkakunta: Syrjäkylä

LähetäLähetetty: 17.01.2014 15:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aivan, tuon minä unohdin, että eri oikeudet. On vieläkin vaikeaa samaistua 30-luvun neuvostoliittolaiseen kulakkiin, mutta ehkäpä sitä vielä jonain päivänä sen asian sisäistäisi Sad
_________________
Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 6013

LähetäLähetetty: 17.01.2014 19:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä on rankkaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekusti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Syy 2008
Viestejä: 1334

LähetäLähetetty: 17.01.2014 22:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elämä on...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9501

LähetäLähetetty: 17.01.2014 22:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pekusti kirjoitti:
Elämä on...


Ja sitten se on ohi...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13060

LähetäLähetetty: 18.01.2014 18:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lisäksi on hyvä muistaa että eliniän odotus nousee vauhdilla kohta 100 vuoteen joten eläkeikiä nostetaan 10 vuodessa vähintään 70 ikävuoteen, ellei ylemmäksikin.

Paitsi valtion eläteillä joiden eläkeikiin ei voida koskea koska se on saavutettu etu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekusti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Syy 2008
Viestejä: 1334

LähetäLähetetty: 18.01.2014 22:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin ja oikeastaan valtion virkamiehillä on ihan sama mikä se eläkeikä on, kun valtion virassa tienaa ihan järkyttäviä summia, että eläkeiän saa käytännössä itse päättää. Sitten kun hyvävelikerholta ostetut huvilat ja veneet on maksettu, niin sitten voi harkita. Että muistakaahan maksaa kiltisti ne veronne, niin voin sitten viettää ihan niin pitkä kesäloman kuin haluan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13060

LähetäLähetetty: 19.01.2014 02:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Normaali seitsemän viikkoahan ei julkiisella sektorilla tunnu riittävän. Siihen päälle vielä lakisääteiset sairaslomat niin jotenkin jaksaa siellä virastossa tehdä töitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12223

LähetäLähetetty: 19.01.2014 10:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pekusti kirjoitti:
Niin ja oikeastaan valtion virkamiehillä on ihan sama mikä se eläkeikä on, kun valtion virassa tienaa ihan järkyttäviä summia, että eläkeiän saa käytännössä itse päättää.

Ei se ihan noin mene. Valtiolla palkkahaitari on aika paljon suppeampi ja käyrät loivempia. Toisin sanoen vähemmällä kokemuksella ja niinsanotusti vähemmän vaativissa hommissa monesti tienaa vähän paremmin kuin yksityisellä sektorilla (tällöinkin lähinnä jos ottaa huomioon työajat jne), sitten taas johtopuolella ja vaativammissa hommissa vähemmän. Toisinsanoen palkka nousee valtiolla tehtävien ja kokemuksen mukana yklsityistä puolta loivemmin. Järkyttyminen on henkilökohtaista, mutta väittäisin että järkyttäviä summia aika vähän valtiolla tienataan.

Yksittäistapauksia tietty on varmaan täysin päinvastaisia, mutta yleisesti noin.
Jos tuijotetaan pelkkiä valtion tehtäviä ja niitten palkkoja, niin paljonhan siellä keskituloista paremmin tuottavia hommia on. Mutta pitää suhteuttaa siihen mitä samalla osaamisella, kokemuksella ja koulutuksella ja samoista hommista yksityisellä puolella saa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekusti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Syy 2008
Viestejä: 1334

LähetäLähetetty: 19.01.2014 10:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin tosiaan unohtui sekin. Missään muissa työpaikoissahan Suomessa ei saa sairasloman ajalta palkkaa, kuin valtiolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35134

LähetäLähetetty: 19.01.2014 11:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valtionhommissa ongelmana ei ole palkan määrä vaan virkamiesten ja erilaisten johtajien yletön määrä,puolet vähemmällä pärjäisi loistavasti ja säästyvästä rahasta jäisi jotain suorittavan henkilöstön palkkaamiseen,heistä kun on pula.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13060

LähetäLähetetty: 19.01.2014 11:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lakisääteisillä sairaslomilla tarkoitin sairaslomia joita pidetään vaikka ei ole sairas "Koska minulla on oikeus ottaa omaa lomaa".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16706

LähetäLähetetty: 19.01.2014 12:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pekusti kirjoitti:
Niin ja oikeastaan valtion virkamiehillä on ihan sama mikä se eläkeikä on, kun valtion virassa tienaa ihan järkyttäviä summia, että eläkeiän saa käytännössä itse päättää. Sitten kun hyvävelikerholta ostetut huvilat ja veneet on maksettu, niin sitten voi harkita. Että muistakaahan maksaa kiltisti ne veronne, niin voin sitten viettää ihan niin pitkä kesäloman kuin haluan.


Minäkin saan päättää ikähaarukassa 58-68 vuotta, jotta milloin jää elakkeelle. Olen minä vaan aikamonen herra ja elätti ja vieläpä rikkaaksikin tullut. Laughing
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekusti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Syy 2008
Viestejä: 1334

LähetäLähetetty: 19.01.2014 20:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Solifer kirjoitti:
Lakisääteisillä sairaslomilla tarkoitin sairaslomia joita pidetään vaikka ei ole sairas "Koska minulla on oikeus ottaa omaa lomaa".

No tämähän se vasta unohtuikin. Tätä kun ei harrasteta muualla kuin valtion leivissä.

Itse saan leivän valtiolta, mutta olen aikaisemmin työskennellyt mm. teollisuudessa. Sen kokemuksen perusteella mitä minulla on, niin ei se selkärangattomuus kovin vierasta ole yksityiselläkään puolella. Väittäisin tehtaassa olleen duunariporukan paljon enemmän "tietoisia" omista oikeuksistaan ja hyvin äänekkäästi niitä myös korostivat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 33, 34, 35  Seuraava
Sivu 17 Yht. 35

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com