Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Kuhmon Ahma Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.01.2014 01:33 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Vaikka poliisitoiminta hyvin pitkälti perustuu lakiin, niin poliisin työ ei kuitenkaan ole vain mekaanista lain noudattamisen valvontaa, vaan myös yhteiselon turvaamista ja yksilöiden oikeuksien kunnioittamista. |
(poliisi.fi)
_________________ Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Solifer Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.01.2014 08:22 Viestin aihe: |
|
|
Pitää muistaa että luvallisen aseen haltija ja hänen perheensä ei nauti samoista yksilön oikeuksista kuin muut kansalaiset. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kuhmon Ahma Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.01.2014 15:03 Viestin aihe: |
|
|
Aivan, tuon minä unohdin, että eri oikeudet. On vieläkin vaikeaa samaistua 30-luvun neuvostoliittolaiseen kulakkiin, mutta ehkäpä sitä vielä jonain päivänä sen asian sisäistäisi _________________ Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrkkä D Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.01.2014 19:10 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä on rankkaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pekusti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.01.2014 22:25 Viestin aihe: |
|
|
Elämä on... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.01.2014 22:28 Viestin aihe: |
|
|
pekusti kirjoitti: | Elämä on... |
Ja sitten se on ohi... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Solifer Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.01.2014 18:04 Viestin aihe: |
|
|
Lisäksi on hyvä muistaa että eliniän odotus nousee vauhdilla kohta 100 vuoteen joten eläkeikiä nostetaan 10 vuodessa vähintään 70 ikävuoteen, ellei ylemmäksikin.
Paitsi valtion eläteillä joiden eläkeikiin ei voida koskea koska se on saavutettu etu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pekusti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.01.2014 22:30 Viestin aihe: |
|
|
Niin ja oikeastaan valtion virkamiehillä on ihan sama mikä se eläkeikä on, kun valtion virassa tienaa ihan järkyttäviä summia, että eläkeiän saa käytännössä itse päättää. Sitten kun hyvävelikerholta ostetut huvilat ja veneet on maksettu, niin sitten voi harkita. Että muistakaahan maksaa kiltisti ne veronne, niin voin sitten viettää ihan niin pitkä kesäloman kuin haluan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Solifer Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2014 02:22 Viestin aihe: |
|
|
Normaali seitsemän viikkoahan ei julkiisella sektorilla tunnu riittävän. Siihen päälle vielä lakisääteiset sairaslomat niin jotenkin jaksaa siellä virastossa tehdä töitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ollari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2014 10:33 Viestin aihe: |
|
|
pekusti kirjoitti: | Niin ja oikeastaan valtion virkamiehillä on ihan sama mikä se eläkeikä on, kun valtion virassa tienaa ihan järkyttäviä summia, että eläkeiän saa käytännössä itse päättää. |
Ei se ihan noin mene. Valtiolla palkkahaitari on aika paljon suppeampi ja käyrät loivempia. Toisin sanoen vähemmällä kokemuksella ja niinsanotusti vähemmän vaativissa hommissa monesti tienaa vähän paremmin kuin yksityisellä sektorilla (tällöinkin lähinnä jos ottaa huomioon työajat jne), sitten taas johtopuolella ja vaativammissa hommissa vähemmän. Toisinsanoen palkka nousee valtiolla tehtävien ja kokemuksen mukana yklsityistä puolta loivemmin. Järkyttyminen on henkilökohtaista, mutta väittäisin että järkyttäviä summia aika vähän valtiolla tienataan.
Yksittäistapauksia tietty on varmaan täysin päinvastaisia, mutta yleisesti noin.
Jos tuijotetaan pelkkiä valtion tehtäviä ja niitten palkkoja, niin paljonhan siellä keskituloista paremmin tuottavia hommia on. Mutta pitää suhteuttaa siihen mitä samalla osaamisella, kokemuksella ja koulutuksella ja samoista hommista yksityisellä puolella saa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pekusti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2014 10:38 Viestin aihe: |
|
|
Niin tosiaan unohtui sekin. Missään muissa työpaikoissahan Suomessa ei saa sairasloman ajalta palkkaa, kuin valtiolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2014 11:33 Viestin aihe: |
|
|
Valtionhommissa ongelmana ei ole palkan määrä vaan virkamiesten ja erilaisten johtajien yletön määrä,puolet vähemmällä pärjäisi loistavasti ja säästyvästä rahasta jäisi jotain suorittavan henkilöstön palkkaamiseen,heistä kun on pula. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Solifer Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2014 11:59 Viestin aihe: |
|
|
Lakisääteisillä sairaslomilla tarkoitin sairaslomia joita pidetään vaikka ei ole sairas "Koska minulla on oikeus ottaa omaa lomaa". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2014 12:30 Viestin aihe: |
|
|
pekusti kirjoitti: | Niin ja oikeastaan valtion virkamiehillä on ihan sama mikä se eläkeikä on, kun valtion virassa tienaa ihan järkyttäviä summia, että eläkeiän saa käytännössä itse päättää. Sitten kun hyvävelikerholta ostetut huvilat ja veneet on maksettu, niin sitten voi harkita. Että muistakaahan maksaa kiltisti ne veronne, niin voin sitten viettää ihan niin pitkä kesäloman kuin haluan. |
Minäkin saan päättää ikähaarukassa 58-68 vuotta, jotta milloin jää elakkeelle. Olen minä vaan aikamonen herra ja elätti ja vieläpä rikkaaksikin tullut. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pekusti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2014 20:41 Viestin aihe: |
|
|
Solifer kirjoitti: | Lakisääteisillä sairaslomilla tarkoitin sairaslomia joita pidetään vaikka ei ole sairas "Koska minulla on oikeus ottaa omaa lomaa". |
No tämähän se vasta unohtuikin. Tätä kun ei harrasteta muualla kuin valtion leivissä.
Itse saan leivän valtiolta, mutta olen aikaisemmin työskennellyt mm. teollisuudessa. Sen kokemuksen perusteella mitä minulla on, niin ei se selkärangattomuus kovin vierasta ole yksityiselläkään puolella. Väittäisin tehtaassa olleen duunariporukan paljon enemmän "tietoisia" omista oikeuksistaan ja hyvin äänekkäästi niitä myös korostivat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|