OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Digi-kamera
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 44, 45, 46  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
kuhna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2004
Viestejä: 2871

LähetäLähetetty: 13.01.2008 19:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aion ostaa Digi-kameran. Mistä ja mihin hintaan Question . Köyhänä miehenä en voi maksaa yli 200 euroa. Ei neuvoja rikkailta. Sad
_________________
Ammuin ohi !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaaleb
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2006
Viestejä: 3545

LähetäLähetetty: 13.01.2008 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kuhna kirjoitti:
Aion ostaa Digi-kameran. Mistä ja mihin hintaan Question . Köyhänä miehenä en voi maksaa yli 200 euroa. Ei neuvoja rikkailta. Sad


Osta kallein Canonin Ixus minkä raaskit. Vaikkapa Gigantista tms
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuhna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2004
Viestejä: 2871

LähetäLähetetty: 13.01.2008 19:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaaleb kirjoitti:
kuhna kirjoitti:
Aion ostaa Digi-kameran. Mistä ja mihin hintaan Question . Köyhänä miehenä en voi maksaa yli 200 euroa. Ei neuvoja rikkailta. Sad


Osta kallein Canonin Ixus minkä raaskit. Vaikkapa Gigantista tms


En raaski. Hifi miästen hommaa Sad Neuvoja köyhille, jos täällä kehtaat kertoa. Jos on oikein köyhää, nii pistä YV:nä. Embarassed
_________________
Ammuin ohi !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tinurien Kirkkoherra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2004
Viestejä: 2262

LähetäLähetetty: 13.01.2008 19:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

200:lla eetullahan saa jo hyvän kameran. Canonia ja Nikonia välttää, ettei tarvi merkkilisiä vähistä rahoista maksella. Kattoo arvosteluja netistä, niin löytää parhaiten omansa.
_________________
...saadakseni lopettaa. Moron poro!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Kaaleb
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2006
Viestejä: 3545

LähetäLähetetty: 13.01.2008 20:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tinurien Kirkkoherra kirjoitti:
200:lla eetullahan saa jo hyvän kameran. Canonia ja Nikonia välttää, ettei tarvi merkkilisiä vähistä rahoista maksella. Kattoo arvosteluja netistä, niin löytää parhaiten omansa.


Miksi pitäisi välttää kunnollisten kameroiden valmistajien malleja?

Alle 200€ digeistä ottaisin Canon Digital IXUS 70:n (Verkkokauppa.comin hinta 192 €, esim Gigantti on mainostanut 169). On kokemusta sonystä, samsungista, olympuksesta vastaavassa hintaluokassa. Eivät minusta millään yllä ixuksen rinnalle kuvanlaadussa tahi käytön helppoudessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tinurien Kirkkoherra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2004
Viestejä: 2262

LähetäLähetetty: 13.01.2008 20:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Canonin laadusta voidaan olla montaa mieltä, kun haetaan tavan digipokkaria. Ainakin itse välttäisin Canonia ja Nikonia jos rahaa laittaa alta 200ekameraan. Helkkarin hyviä ja toimivia kameroita muissakin, halvemmissa merkeissä.

Tässäkin asiassa pätee se, että mitä ja mihin käyttäjä kameraa on hankkimassa. Mutta jos perus toimivaa peliä haetaan ja vielä halvalla. Niin miksi vain Canon?

Itse ostin viime keväänä Fujifilmin bridgen, ja täytyy sanoa, että järki päätös. Halpa ja toimiva, laadukkaita kuvia, mitä tuolla rahalla saa. Eikä edes hajonnut, kun pudota pläjäytin sen parista metristä betonilattiaan. Toista oli joku vuosi sitten ostamani Canonin joka pimeni tiputtuaan matalalta olohuoneen pöydältä maahan. Eihän noita toki paskottaviksi ole tehty. Hyvä siirtymävaihe järkkäriin, joka tapauksessa.

Päivääkään en ole katunut, etten ostanut Canonin tai Nikonin vastaavaa, säästinkin vielä! Nekin rahat voi sitten laittaa järkkäriin, jonka hankinta alkaa olla ovella.

Käyttötarkoitus ja omat vaatimukset, ei Kaalebin taikka Tinurin vaatimukset, vaan ne omat.
_________________
...saadakseni lopettaa. Moron poro!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Kaaleb
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2006
Viestejä: 3545

LähetäLähetetty: 13.01.2008 20:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tinurien Kirkkoherra kirjoitti:

Käyttötarkoitus ja omat vaatimukset, ei Kaalebin taikka Tinurin vaatimukset, vaan ne omat.


Kuhna mainitsi jo rajoittavan tekijän eli korkeintaan 200 saa maksaa. Sillä väkisinkin pysytään pikkupokkarisarjassa, minkä kärkimerkki mielestäni on Canon.

Tuleekohan kohta muuten jotain HP:n valmistamia JahtiJakt-logolla olevia huippuluokan digikameroita hämäriin olosuhteisiin ja pitkille matkoille. Helppoja kohdistaa tietysti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tinurien Kirkkoherra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2004
Viestejä: 2262

LähetäLähetetty: 13.01.2008 20:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mutta Kaaleb, huomaa se, että Kuhna voi tehdä säästöä tuosta 200 eemelistä, ja ostaa vaikka alkkomahoolia säästöillä.
_________________
...saadakseni lopettaa. Moron poro!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Esaah
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2005
Viestejä: 382
Paikkakunta: Taivalkoski

LähetäLähetetty: 13.01.2008 20:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuulemani mukaan Canonilla on laatu tullut roimasti alaspäin siitä mitä se on ollut. Hinta vaan on pysynyt ennallaan. Itse en lähtisi laittamaan mitään tuntemattomampaa merkkiä (hp:t sun muut) vaan pysyisin kahdessa kauniissa ja suuressa eli Canonissa ja Nikonissa. Olen nähnyt että ennemmin tai myöhemmin halvemmissa merkeissä ilmenee erinäköisiä ongelmia - useimmiten ennemmin. Voihan toki olla, että halvemmat merkit ovat siirtyneet viime aikoina lähemmäksi ns. parempia merkkejä. Aivan viime käden kokemusta ei ole. Tuosta aiemmin mainitusta Pentaxista vielä sen verran että linssithän ovat siinä huippuluokkaa - siihen se sitten jääkin. Mikäli aikomuksena on jossain vaiheessa harrastaa esim. digiscopingia niin suosittelen Nikonin Coolpixejä. Muutenkin kuulemma oivia kapistuksia. Huonolla kameralla saa äkkiä pilattua innostuksen hyvää ja mukavaa harrastusta kohtaan, joten kannattaa sijoittaa kerralla käytössä oleva summa tehokkaasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
beaglesi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2004
Viestejä: 627

LähetäLähetetty: 13.01.2008 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä voin myydä samanlaisen kameran, jolla Merilinnustaja kuvaa tai kuvasi! Jäi Panasonic dmc-fz5 ylimääraiseksi, kun ostin kakkos kameraksi metille Fujifilm finepix f50fd mallin. 31:sen Fujin olisin ostanut, mutta saatavuus oli sillä hetkellä heikko, joten tuolla mennään taas hetki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Kaaleb
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2006
Viestejä: 3545

LähetäLähetetty: 13.01.2008 20:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tinurien Kirkkoherra kirjoitti:
Mutta Kaaleb, huomaa se, että Kuhna voi tehdä säästöä tuosta 200 eemelistä, ja ostaa vaikka alkkomahoolia säästöillä.


Sillä menee alkomahoolit kuitenkin eri budjetista tai momentista, niin dikikamerat ei niihin pääse vaikuttamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
esteri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3918

LähetäLähetetty: 13.01.2008 20:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

beaglesi kirjoitti:
Mä voin myydä samanlaisen kameran, jolla Merilinnustaja kuvaa tai kuvasi! Jäi Panasonic dmc-fz5 ylimääraiseksi, kun ostin kakkos kameraksi metille Fujifilm finepix f50fd mallin. 31:sen Fujin olisin ostanut, mutta saatavuus oli sillä hetkellä heikko, joten tuolla mennään taas hetki.


Jos alta kahensaan saat Kuhna, niin osta pois.
Minoon tykänny tuosta keveytensä ja zoominsa ansiosta !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tinurien Kirkkoherra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2004
Viestejä: 2262

LähetäLähetetty: 13.01.2008 21:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toi Panasonic on saanu hyviä arvosteluita ulkomaisilla sivuilla. Osta Kuhna ihmeessä. Hyvän kokonen ja laadukkaita kuvia, eikä mikään vaikea käytettävä.
_________________
...saadakseni lopettaa. Moron poro!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
kuhna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2004
Viestejä: 2871

LähetäLähetetty: 13.01.2008 21:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Shocked Tulpas sit topikkii sil aikaa ku käväsin hyykässä. Smile Huomaan kyllä olevani eri ikäluokkaa, kuin valtaosa täällä. Olessani itse nuori, niin tälläistä väittelyä ei tullut kuin traktorin painon siirrosta.
Noh...toki näitä olen dikiväittelyjä olen kuullut muuallakin. Oma käsitykseni on, että kuvat paranee ja hinnat laskee. Tietysti tekniikka samalla monimutkaistuu ja kaikki tulee häiriöherkemmäksi. Kiitosta kuitenkin. Smile

Itse olen ajatellut, jotain tälläistä, mutta sitä halvempaa versiota. Question



_________________
Ammuin ohi !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 13.01.2008 22:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä on perheessä jo kolme Hp:n kameraa ja eipä ole pahemmin valituksen aiheita; hämäräkyky on kyllä kaikilla onnetonta, mutta niin mä olen kuullut muidenkin merkkien omistajien valittavan. Tyttärelle ostettiin rippilahjaksi tuo 967 ja mä kuvaan tuolla vanhemmalla 717 mallilla ja sillä on kuvattu jo yli 7000 kuvaa ongelmitta.
Tuossa viimeisimmät kuvat matkalta kotsuomeen:



_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 44, 45, 46  Seuraava
Sivu 15 Yht. 46

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com