OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ampuma-aseiden huolellisuusvelvollisuus ja säilytystapa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Deereman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2010
Viestejä: 626

LähetäLähetetty: 05.05.2014 21:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuhmon Ahma kirjoitti:
TAK85 kirjoitti:

Mutta jonkunhan tuo on pitänyt poliisille sanoa jos et itse ole sanonyt.


Siinäpä se, että ainakaan minä en tuollaisia ole puhunut eikä ilmoittajakaan myönnä puhuneensa. Enkä millään usko että ilmoittajalla olisi mitään motiivia keksiä tuollaisia juttuja omasta päästään.

On se kumma juttu, että minusta väännetään viranomaisen toimesta jonkin sortin hullua, vaikka lääkärit ei huomaa mitään. Jouduin nimittäin käymään ennen tuota tapausta ja senkin jälkeen kahden eri lääkärin vastaanotolla muutaman kerran fyysisten vaivojen takia.


Olisko niin että ilman tuota itsetuhoisuus lausumaa olisi kotietsintä ollut laiton? Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuhmon Ahma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 3252
Paikkakunta: Syrjäkylä

LähetäLähetetty: 05.05.2014 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla kävi sama mielessä. Varsinkin tuo itsensä tappamis-ilmaisu sopisi kuvaan. Sehän oikeuttaa kotirauhan rikkomisen ja takaa että on perusteet lupien peruuttamiseen.
_________________
Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tvälläri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 3423
Paikkakunta: Mikämikämaa

LähetäLähetetty: 05.05.2014 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuhmon Ahma kirjoitti:
Päätöksestä saa valittaa jos KHO myöntää valitusluvan. Pitääkö sekin vielä anoa erikseen? Shocked .


Käytännössä se homma menee niin, että teet valitusosotuksen, valituskirjelmän, jossa sinun pitää pystyä kertomaan onko syy miksi kho:n pitäisi ottaa juttu hoteisiinsa lain tulkinnan yhdenmukaistamisen kannalta, on tapahtunut selkeä virhe, tai jokin muu erittäin painava syy. Näitä pitäs mielellään löytyä pari näistä kolmesta vaihtoehdosta. Sitten siinä kerrotaan mihin lakipykäliin ja lain perusteluihin vedotaan. Perustellaan ne, voidaan osottaa lisänäyttöä omasta puolestaan. Liitetään haosta saatu päätös ja saantitodistus tähän ja lähetetään khon kirjaamoon. Käytännössä tuomarit ottaa pöydän ääressä juttu kerrallaan nivaskan käsittelyyn. Keskustelee siitä ja tekee päätöksen samalta istumalta. Eli joko päättävät jutun siinä jolloin saat valitusluvan ja juttu käsitellään saman tien, tai eivät ota käsittelyyn sitä eli eivät tee dokumenttein pohjalta päätöstä. Eli kun teet valitusosotuksen ts anot valituslupaa on sulla oltava koko valitusmatsku jo siinä vaiheessa käytännös kasassa.

Näin se menee karkeasti. Käsittelyaika on vuosi muuten sitten. Niinku on haossaki. Toki aikana ennen käsittelyä pystyt esittämään lisätodisteita liitteesi. Mutta sitten kun paperinivaska on tuomarien pöydälä niin homma on siinä.
_________________
"Mies, ei koskaan kyllästy tuijottamaan välkehtivää tulta, virtaavaa vettä, tai tippuvaa pontikkaa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuhmon Ahma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 3252
Paikkakunta: Syrjäkylä

LähetäLähetetty: 05.05.2014 22:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos tiedosta. Tuossahan tulikin kattava opastus asiaan Very Happy

Jos valitan vielä, teen sen lakimiehen avustuksella. Oma tieto-taito ei taida riittää näissä lakiasioissa Rolling Eyes
_________________
Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 05.05.2014 22:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lisäksi siitä "valitushakemuksesta" peritään pieni, muotollinen käsittelymaksu, eh, nimittäin.

Paha kyllä tuomarit tuskin uskovat pelkästään sinun sanaasi poliisin lähtökohdista, vaan lähtökohtaisesti viranomainen on oikeassa eikä voi toimia lain vastaisesti. Mutta kyllä juttu voidaan ottaa uudelleen käsittelyyn sillä perusteella, eri asia sitten mikä riittää vakuuttamaan tuomarit asiasta.

KHO:lle valituskirjelmä pitää tehtailla kohtalaisen nopeasti, oliko nyt 30 vai 60vrk päätöksen tiedoksisaannista. Ohjeiden pitäisi seurata mukana, 1. kirjelmä voi olla vielä kohtalaisen vajavainen.

Paras lähtökohta on jos kykenee edes jotenkin osoittamaan viranomaisen toimineen virheellisesti ja siten lain vastaisesti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuhmon Ahma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 3252
Paikkakunta: Syrjäkylä

LähetäLähetetty: 05.05.2014 22:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Poliisin mielestä ilmoittaja on uskottavampi kuin minä. Joten minulla ei siis liene minkäänlaista uskottavuutta jos vastapuoli on poliisi. On melkoinen kokemus tuntea itsensä näin luotetuksi. Tästä ei voi kai paljon alemmas vajota Shocked
_________________
Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tvälläri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 3423
Paikkakunta: Mikämikämaa

LähetäLähetetty: 06.05.2014 15:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo se on 30 vrk tiedoksisaannista, eli käytännössä tarkoittaa sitä että jos kuittaat kirjatun kirjeen tänään 6.5 postista on huominen 7.5 tiedoksisaantipäivä. Huomaa että sitä kirjettä mihin on kirjotettu luovutuspäivä siihen punaseen lappuun EI saa hävittää. Koska se on tiedoksisaantitodistuksesi.
_________________
"Mies, ei koskaan kyllästy tuijottamaan välkehtivää tulta, virtaavaa vettä, tai tippuvaa pontikkaa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuhmon Ahma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 3252
Paikkakunta: Syrjäkylä

LähetäLähetetty: 06.05.2014 16:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjatun kirjeen tiedoksisaantitodistuksen saa myös Itellan lähetyksenseuranta sivulta. Silloin kun tein valitusta, postista saadussa kirjekuoressa ei ollut päivämäärää eikä luovuttajan nimmaria. Sain sen todistuksen sitten piiitkän kyselyrumban jälkeen poliisiasemalta.

Nyt HAO:n päätöksen tietoksisaantitodistus on oikeusaputoimistolla, jonka kautta päätöksen sain postitse.
_________________
Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fw71
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Maa 2006
Viestejä: 1270
Paikkakunta: pohjanmaa

LähetäLähetetty: 06.05.2014 18:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisiko lääkärintodistuksesta apua? Entä itsetuhoisuustiedon alkuperä? Onko syytä tehdä rikosilmoitus perättömästä lausumasta? Löytyykö tiedon vastaanottamisesta dokumentaatiota, vai onko kyseessä poliisin oma diagnoosi/veruke? Mihin tosiseikkoihin poliisi nojaa lausunnossaan hallinto-oikeudelle, vai onko kyseessä olettama?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuhmon Ahma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 3252
Paikkakunta: Syrjäkylä

LähetäLähetetty: 06.05.2014 19:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kahdesti olen poliisille ehdottanut että voin hankkia lääkärintodistuksen käsittelyn nopeuttamiseksi. Ei kelvannut heille, kun halusivat tonkia vanhoja terveystietojani, joista ei mitään raskauttavaa kuitenkaan löytynyt!

Itsetuhoisuustieto on peräisin henkilöltä joka oli sairastelun ja unenpuutteen takia jokseenkin sekavassa olotilassa. Varsinkin uhkaus itsensä tappamisesta on täysin perätön!!!

Tiedot on saatu HÄKE:n tallenteelta ja poliisipartion ja ilmoittajan välisestä puhelusta. Ilmoittaja on varma ettei ole sanonut sitä mitä hänen on väitetty sanoneen.

Poliisi nojaa ilmoittajan sanomisiin ja huolestumiseen ilmoitusta tehdessä ja tämän puheluun poliisipartion kanssa. Ilmoittaja on sanonut kuulustelussa ylireagoineensa ja ymmärtäneensä asia ehkä väärin.
_________________
Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9501

LähetäLähetetty: 06.05.2014 19:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuhmon Ahma kirjoitti:
Ilmoittaja on sanonut kuulustelussa ylireagoineensa ja ymmärtäneensä asia ehkä väärin.


Kait hän saa pöytäkirjoja?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tvälläri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 3423
Paikkakunta: Mikämikämaa

LähetäLähetetty: 06.05.2014 21:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Monessa poliisipiirissä kuulusteltava ei saa mitään pöytäkirjoja itselleen, muuta ku pitkällisen tappelun jälkeen. syytetyllä on oikeus saada kaikki materiaali ja se yleensä heti annetaankin. Ongelma tässä on se, että kun kukaan ei ole rikossyytteessä mistään, vaan on täytäntöönpantu hallinnollinen toimenpide, niin materiaaleja ei luovuteta poliisilta kellekkään. Näppärää eikö totta?
_________________
"Mies, ei koskaan kyllästy tuijottamaan välkehtivää tulta, virtaavaa vettä, tai tippuvaa pontikkaa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuhmon Ahma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 3252
Paikkakunta: Syrjäkylä

LähetäLähetetty: 06.05.2014 22:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pöytäkirjat sain Hallinto-oikeudelta, omani sekä ilmoittajan. Sekin on jännä yksityiskohta, että poliisi ei ilmoittanut minulle asemaani ennen kuulustelua. Kysyi vain haluanko avustajan. Sanoin, että jos minua ei syytetä mistään en tarvitse avustajaa. Poliisi sanoi, että ei syytetä ja aloitti kyselemisen.

En tietenkään voi tuotakaan todistaa joten merkityksetön asia..
_________________
Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16709

LähetäLähetetty: 06.05.2014 22:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuhmon Ahma kirjoitti:
Jyrkkä D kirjoitti:
Allekirjoitit siis paperit lukematta? Tosta ei voi kyllä syyttää ketään muuta osapuolta.


Poliisi luki sen minulle ja pyysi laittamaan nimen alle. Myönnän todellakin että olin ääliö Embarassed


Ne on luettava aina itse. Jos jokin sana tai lause ei ole omasta mielestä ei kuvaa asiaa oikein, niin se on vaadittava muutettavaksi. Mitä itse olen ollut kuulusteluissa, niin mitään ongelmia ei ole ollut, kun olen pyytänyt posliinin tekemään muutoksia niin, että se vastaa minun näkemystä asiasta. Aina on tarjottu luettavaksi, ikinään ei ole poliisi lukenut sepustuksiaan minulle.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuhmon Ahma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 3252
Paikkakunta: Syrjäkylä

LähetäLähetetty: 06.05.2014 22:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mites tuo todistajana toimiminen. Saako siitä pöytäkirjan itselleen? Minun jutussani ilmoittaja ei saanut
_________________
Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Seuraava
Sivu 12 Yht. 17

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com