OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Perämoottori...vanha jonssoni vai uusi kiinalainen
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16708

LähetäLähetetty: 28.08.2009 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Iisiraireri kirjoitti:
Perämoottoreista (siis kiinalaisista) ei ole kokemusta, mutta kolme kautta on kokemusta kiinalaisesta tähtäinkiikarista ja 4-T skootterista.


Tytön kinkki skootterista (Solifer) meni moottori 1300 km kohdalla. Huollot tehty ihan normaalisti. Noihin kinkki vehkeisiin kannatta vaihtaa sytytystulppa parempaan. Niillä alkuperäisillä ei tee mitään.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Punajalaka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2006
Viestejä: 3187
Paikkakunta: :)

LähetäLähetetty: 28.08.2009 21:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos vanhan laitat, nii selvitä varaosaliikkestä varaosa tilanne ko. moottoriin.
_________________
No ehä minä, mutta muut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iisiraireri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Elo 2007
Viestejä: 560

LähetäLähetetty: 29.08.2009 08:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
Tytön kinkki skootterista (Solifer) meni moottori 1300 km kohdalla. Huollot tehty ihan normaalisti. Noihin kinkki vehkeisiin kannatta vaihtaa sytytystulppa parempaan. Niillä alkuperäisillä ei tee mitään.

Mulla on vissiin tuurit "säädetty" sillain, että noissa kiinan ihmeissä sattuu ne onnekantamoiset kohdalle. JahtiJakt kiikarilla yli 300 laukausta takana ja skootterissa 4000 kilsaa mittarissa ja vielä pelittää.

No se vähän kompensoi sitä, että veikkauksen peleissä ei sitten onni potkikaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Tou 2007
Viestejä: 1200
Paikkakunta: Halikko

LähetäLähetetty: 29.08.2009 14:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mites näissä kiinan ihmeissä toimii takuuasiat,huolto ja varaosat?Itse kyllä sijoittaisin pikkasen enemmän Vaikka sitten siihen Yamahaan vaikka aika persiistä keskomarinellakin tuo huolto ja varaosapuoli on.Merccurykin tehdään nykyään kiinassa ja on näkynyt laadussa.Vanhempaa merccurya ehkä kannattaa katsella(siis jotain 90-lukulaista).20 hv kaksitahtiset evarit olleet todella luotettavia.Ei ehkä taloudellisin mahdollinen kun isokuutioinen tehoon nähden,mutta hyvin on toimineet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iisiraireri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Elo 2007
Viestejä: 560

LähetäLähetetty: 29.08.2009 17:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pse kirjoitti:
...Merccurykin tehdään nykyään kiinassa ja on näkynyt laadussa....

Sehän siinä on. Jos nykyään ostaa ns laatumerkin, joka on sekin valmistettu Kiinassa. Se on sama sitten ostaa ehta Kiinalainen pilkkahintaan ja toivoa parasta.
Eniten ketuttais ostaa kiinassa tehty Mercury ja huomata laittaneensa kätensä kakkaan. Pelkästään siksi, että ko merkki on palvellut vuosikymmeniä moitteetta useissa yksilöissä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Osara
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Elo 2004
Viestejä: 92
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 29.08.2009 19:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täällä on huonoja kokemuksia ainaki 10hv Jonesta mulla ei ainaskaan toiminu ikinä kunnolla loppukauden kylmillä keleillä.
_________________
Panosten lukumäärä ei korvaa puutteellista ampumataitoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HeimoH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2008
Viestejä: 244
Paikkakunta: Muurame

LähetäLähetetty: 29.08.2009 19:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ittellä 9,9 Johnson vm-90. Varaosia ei ole tarvittu, vaan bensaa tankkiin
ja kova nykäisy Very Happy
_________________
HeimoH
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35151

LähetäLähetetty: 29.08.2009 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Evinrude 2,5 HP.aina lähtee,jo vuodesta -89.
Ihan ihime peli,kevväällä talavisäilytyksen jäläkeen tarttee kolome tai nelijä nykäsyä,muuton ekalla...eikä ees tuluppia ikinä vaihettu...saa siinä kiinalainen yrittää.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35151

LähetäLähetetty: 29.08.2009 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On muuten noitten pienten perämoottorien laatu nykyään niin luokatonta että ostan seuraavaksi sähkömoottorin,ei tartte repiä.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elwood
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1418
Paikkakunta: Siilinjärvi

LähetäLähetetty: 31.08.2009 13:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Loppukesästä sorruin kiinalaisten "sii-kingiin", 5hv, vähän tullut ajettua (4-5 kertaa), eli ei voi puhua kestotestistä, toiminut OK.
Plussana pitänyt: Voi ajaa irto-tai moottorin omalla tankilla.
_________________
Tosi asiaa ei tarvitse uskoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vortex
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2004
Viestejä: 6885
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 31.08.2009 16:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ToTu kirjoitti:
mietin myös että jos kiinalaiset on oikeesti niin huonoja, niin miksi ei ole yhtään myytävänä käytettynä ????

Syy on yksinkertainen: Ne ehtivät mennä p*skaksi ennenkuin kukaan ehtii myydä niitä!

ToTu kirjoitti:
toimiihan nuo kiinan mönkijätkin ihan ok samoten agregaatit ymsyms.

HAHAHA! Tuohon et usko itsekään. ethän...?
Kiinan mönkijöistä ei ole yhtään mihinkään!
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
thaapasalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 242
Paikkakunta: Joensuu (Eno)

LähetäLähetetty: 31.08.2009 16:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos jollain on toimiva väline X niin turha sitä on täällä muiden leukojaan louskuttaa siitä et toimiiko henkilön Y väline X vai ei, jos itellä ei samainen värkki ole toiminut. Jokainen tulkoon uskossaan autuaaksi, koskee muuten myös tätä harrastepuolta.

Tänään taas käytiin ulkoiluttamassa Johnsonia, toimii ku taivaan lahja. Kun kone ajettu lämpimäks niin kertavedolla käyntiin, v'ittuilemati vielä. Mahtava kone näihin hommiin. Jos nyt oisin hommaamassa a)käytettyä b)uutta konetta, niin käytetyistä jahtaisin kyllä ehottomasti vanhempia nelitahtisia 4hv Yamahan koneita, uusista kattelisin joko Yamahaa tai vielä mieluummin Suzukia. Mercuryt saa jäähä hyllyyn.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Coltiainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Hel 2007
Viestejä: 303

LähetäLähetetty: 31.08.2009 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omakohtaista kokemusta:

Yamaha F4:sta vm.-99€, ajettu noin 1000 tuntia. Käy ja kukkuu, bensapihi: uistellessa tyhjäkäynnillä 0,1l/h, tuppi nurin ajettaessa n. 1,5l/h. Tärisevähän tuo on ja täyskaasulla kovaääninen. Alkuun oli käynnistysvaikeuksia kuumana mutta hommattuani irtosäiliön ongelmat loppuivat. Kippi on suorstaan loistava: kolme matalanveden asentoa Very Happy , erillinen vapaa ja pakki, lisäksi kone pyörii 360 astetta. Hyviä ominaisuksia kapeilla jokiosuuksilla ja matalissa saheissa.

Viime vuonna hankin käytetyn "isolohkon" -Mercury F6 vm.-07(made in Japan by Tohatsu). Hyvä kampe tämäkin, jaksaa työntää kantosiivillä paremmin kuin jamppu. Lisäksi tärisee vähemmän ja on hiukan hiljaisempi. Mercussa ei ole kiintotankkia, mikä on kyllä pelkkää plussaa meikäläisen käytössä. Mercury/Tohatsun kippi on alkeellisempi (yksi matalanveden asento) eikä kippi lukistse konetta aina ylös Evil or Very Mad . Kone ei ole ympäripyörivä, konetta ei voi kipata vapaalla Evil or Very Mad . Polttoainetta vie hitusen enempi, mutta käytännössä tällä ei ole merkitystä.

Mercury on noista kahdesta parempi matkamoottori, vaikka onkin kokonaista 3kg painavampi. Jampulla on ikävä taipumus valutella öljynsä palotilaan, vaikka moottoria kuljetetaan kyljellään kahva alaspäin. Merkkarilla en ole tätä havainnut. Ilmesesti ero selittyy painevoitelulla, merkkarissa öljypumppu, jampussa roiskevoitelu.

Molemmat moottorit käynnistyvät 1-3 vetäisyllä. Niin kylmänä kuin kuumana. Merkkari on ehken helpommin käynnistyvä. Jampun viimeistely parempi, kun taas merkkari tehty selkeämmin ja jämäkemmin(esim koppa ja kopan kiinnitys, vähemmän muovia -enemmän alumiinia).

Paremmuusjärjestykseen noita on vaikea laittaa, kummasakin on omat hyvät puolensa. Kuitenkin nyt mitä ole tänä vuonna veneillyt, on mukaan lähtenyt Mercury. "Tehoa" kun ei koskaan ole liikaa Very Happy .

P.S. Nelarikoneiden käynti muuten "pehmenee" ajan myötä huomattavasti, johtuneeko kumipuslien pehmenemisestä vai koneen sisäänajon myötä muuttuneista välyksistä? Ero on kuitenkin huomattava vanhempien koneiden hyväksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Coltiainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Hel 2007
Viestejä: 303

LähetäLähetetty: 31.08.2009 20:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Helvata, luinkin topicin alusta lähtien ja kyseltiinkin kokemuksia 9,9-20 koneista Embarassed

Noh, kokemusta on 9,9hp 2-T Yamahasta vm.-99(hankittu yhdessä F4:n kanssa uutena). Tuosta 9.9 on kuristukset poistettu=15hv. Kuljettaa venettä ihan kivasti, jossain Kippari/Vene lehdessä mittasivat ko. koneesta n. 17hp tehot. Nöyrä käynnistymään(1-2 vetäisyä ja jos tekee rituaalit oikein niin lähtee aina 1:llä), hiljainen, vähätärinäinen ja mukavasti vaihdevipu kopan etupuolella. 1% seos= vähäkäryinen 2-tahtiseksi.
Huonoja puolia: 37kg paino, janoinen täydellä kaasulla ajettaessa.

Vertailun vuoksi: Yamahan nelari F 9,9 PALJON jäykempi vetää käyntiin. Ei ehkä merkittävä kriteeri jos on terveet olkapaäät, mutta ainakin allekirjoittaneen olkapäille oli tuo F9,9 tuskastuttava kokemus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petsupaa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Lok 2008
Viestejä: 491
Paikkakunta: Helvetistä länteen

LähetäLähetetty: 01.09.2009 09:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9,9 hv Jonhnson 80-luvulta käytössä ja ei valittamista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 2 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com