Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
9.3x622 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Huh 2004 Viestejä: 16709
|
Lähetetty: 28.08.2009 21:33 Viestin aihe: |
|
|
Iisiraireri kirjoitti: | Perämoottoreista (siis kiinalaisista) ei ole kokemusta, mutta kolme kautta on kokemusta kiinalaisesta tähtäinkiikarista ja 4-T skootterista. |
Tytön kinkki skootterista (Solifer) meni moottori 1300 km kohdalla. Huollot tehty ihan normaalisti. Noihin kinkki vehkeisiin kannatta vaihtaa sytytystulppa parempaan. Niillä alkuperäisillä ei tee mitään. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Punajalaka Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Tam 2006 Viestejä: 3187 Paikkakunta: :)
|
Lähetetty: 28.08.2009 21:45 Viestin aihe: |
|
|
Jos vanhan laitat, nii selvitä varaosaliikkestä varaosa tilanne ko. moottoriin. _________________ No ehä minä, mutta muut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Iisiraireri Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Elo 2007 Viestejä: 560
|
Lähetetty: 29.08.2009 08:41 Viestin aihe: |
|
|
9.3x622 kirjoitti: | Tytön kinkki skootterista (Solifer) meni moottori 1300 km kohdalla. Huollot tehty ihan normaalisti. Noihin kinkki vehkeisiin kannatta vaihtaa sytytystulppa parempaan. Niillä alkuperäisillä ei tee mitään. |
Mulla on vissiin tuurit "säädetty" sillain, että noissa kiinan ihmeissä sattuu ne onnekantamoiset kohdalle. JahtiJakt kiikarilla yli 300 laukausta takana ja skootterissa 4000 kilsaa mittarissa ja vielä pelittää.
No se vähän kompensoi sitä, että veikkauksen peleissä ei sitten onni potkikaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pse Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Tou 2007 Viestejä: 1200 Paikkakunta: Halikko
|
Lähetetty: 29.08.2009 14:15 Viestin aihe: |
|
|
Mites näissä kiinan ihmeissä toimii takuuasiat,huolto ja varaosat?Itse kyllä sijoittaisin pikkasen enemmän Vaikka sitten siihen Yamahaan vaikka aika persiistä keskomarinellakin tuo huolto ja varaosapuoli on.Merccurykin tehdään nykyään kiinassa ja on näkynyt laadussa.Vanhempaa merccurya ehkä kannattaa katsella(siis jotain 90-lukulaista).20 hv kaksitahtiset evarit olleet todella luotettavia.Ei ehkä taloudellisin mahdollinen kun isokuutioinen tehoon nähden,mutta hyvin on toimineet. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Iisiraireri Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Elo 2007 Viestejä: 560
|
Lähetetty: 29.08.2009 17:55 Viestin aihe: |
|
|
pse kirjoitti: | ...Merccurykin tehdään nykyään kiinassa ja on näkynyt laadussa.... |
Sehän siinä on. Jos nykyään ostaa ns laatumerkin, joka on sekin valmistettu Kiinassa. Se on sama sitten ostaa ehta Kiinalainen pilkkahintaan ja toivoa parasta.
Eniten ketuttais ostaa kiinassa tehty Mercury ja huomata laittaneensa kätensä kakkaan. Pelkästään siksi, että ko merkki on palvellut vuosikymmeniä moitteetta useissa yksilöissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Osara Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Elo 2004 Viestejä: 92 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 29.08.2009 19:01 Viestin aihe: |
|
|
Täällä on huonoja kokemuksia ainaki 10hv Jonesta mulla ei ainaskaan toiminu ikinä kunnolla loppukauden kylmillä keleillä. _________________ Panosten lukumäärä ei korvaa puutteellista ampumataitoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
HeimoH Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2008 Viestejä: 244 Paikkakunta: Muurame
|
Lähetetty: 29.08.2009 19:19 Viestin aihe: |
|
|
Ittellä 9,9 Johnson vm-90. Varaosia ei ole tarvittu, vaan bensaa tankkiin
ja kova nykäisy _________________ HeimoH |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35152
|
Lähetetty: 29.08.2009 20:45 Viestin aihe: |
|
|
Evinrude 2,5 HP.aina lähtee,jo vuodesta -89.
Ihan ihime peli,kevväällä talavisäilytyksen jäläkeen tarttee kolome tai nelijä nykäsyä,muuton ekalla...eikä ees tuluppia ikinä vaihettu...saa siinä kiinalainen yrittää. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35152
|
Lähetetty: 29.08.2009 20:47 Viestin aihe: |
|
|
On muuten noitten pienten perämoottorien laatu nykyään niin luokatonta että ostan seuraavaksi sähkömoottorin,ei tartte repiä. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elwood Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1418 Paikkakunta: Siilinjärvi
|
Lähetetty: 31.08.2009 13:53 Viestin aihe: |
|
|
Loppukesästä sorruin kiinalaisten "sii-kingiin", 5hv, vähän tullut ajettua (4-5 kertaa), eli ei voi puhua kestotestistä, toiminut OK.
Plussana pitänyt: Voi ajaa irto-tai moottorin omalla tankilla. _________________ Tosi asiaa ei tarvitse uskoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vortex Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2004 Viestejä: 6885 Paikkakunta: Helsinki
|
Lähetetty: 31.08.2009 16:07 Viestin aihe: |
|
|
ToTu kirjoitti: | mietin myös että jos kiinalaiset on oikeesti niin huonoja, niin miksi ei ole yhtään myytävänä käytettynä ???? |
Syy on yksinkertainen: Ne ehtivät mennä p*skaksi ennenkuin kukaan ehtii myydä niitä!
ToTu kirjoitti: | toimiihan nuo kiinan mönkijätkin ihan ok samoten agregaatit ymsyms. |
HAHAHA! Tuohon et usko itsekään. ethän...?
Kiinan mönkijöistä ei ole yhtään mihinkään! _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
thaapasalo Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 242 Paikkakunta: Joensuu (Eno)
|
Lähetetty: 31.08.2009 16:50 Viestin aihe: |
|
|
Jos jollain on toimiva väline X niin turha sitä on täällä muiden leukojaan louskuttaa siitä et toimiiko henkilön Y väline X vai ei, jos itellä ei samainen värkki ole toiminut. Jokainen tulkoon uskossaan autuaaksi, koskee muuten myös tätä harrastepuolta.
Tänään taas käytiin ulkoiluttamassa Johnsonia, toimii ku taivaan lahja. Kun kone ajettu lämpimäks niin kertavedolla käyntiin, v'ittuilemati vielä. Mahtava kone näihin hommiin. Jos nyt oisin hommaamassa a)käytettyä b)uutta konetta, niin käytetyistä jahtaisin kyllä ehottomasti vanhempia nelitahtisia 4hv Yamahan koneita, uusista kattelisin joko Yamahaa tai vielä mieluummin Suzukia. Mercuryt saa jäähä hyllyyn. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Coltiainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Hel 2007 Viestejä: 303
|
Lähetetty: 31.08.2009 19:35 Viestin aihe: |
|
|
Omakohtaista kokemusta:
Yamaha F4:sta vm.-99€, ajettu noin 1000 tuntia. Käy ja kukkuu, bensapihi: uistellessa tyhjäkäynnillä 0,1l/h, tuppi nurin ajettaessa n. 1,5l/h. Tärisevähän tuo on ja täyskaasulla kovaääninen. Alkuun oli käynnistysvaikeuksia kuumana mutta hommattuani irtosäiliön ongelmat loppuivat. Kippi on suorstaan loistava: kolme matalanveden asentoa , erillinen vapaa ja pakki, lisäksi kone pyörii 360 astetta. Hyviä ominaisuksia kapeilla jokiosuuksilla ja matalissa saheissa.
Viime vuonna hankin käytetyn "isolohkon" -Mercury F6 vm.-07(made in Japan by Tohatsu). Hyvä kampe tämäkin, jaksaa työntää kantosiivillä paremmin kuin jamppu. Lisäksi tärisee vähemmän ja on hiukan hiljaisempi. Mercussa ei ole kiintotankkia, mikä on kyllä pelkkää plussaa meikäläisen käytössä. Mercury/Tohatsun kippi on alkeellisempi (yksi matalanveden asento) eikä kippi lukistse konetta aina ylös . Kone ei ole ympäripyörivä, konetta ei voi kipata vapaalla . Polttoainetta vie hitusen enempi, mutta käytännössä tällä ei ole merkitystä.
Mercury on noista kahdesta parempi matkamoottori, vaikka onkin kokonaista 3kg painavampi. Jampulla on ikävä taipumus valutella öljynsä palotilaan, vaikka moottoria kuljetetaan kyljellään kahva alaspäin. Merkkarilla en ole tätä havainnut. Ilmesesti ero selittyy painevoitelulla, merkkarissa öljypumppu, jampussa roiskevoitelu.
Molemmat moottorit käynnistyvät 1-3 vetäisyllä. Niin kylmänä kuin kuumana. Merkkari on ehken helpommin käynnistyvä. Jampun viimeistely parempi, kun taas merkkari tehty selkeämmin ja jämäkemmin(esim koppa ja kopan kiinnitys, vähemmän muovia -enemmän alumiinia).
Paremmuusjärjestykseen noita on vaikea laittaa, kummasakin on omat hyvät puolensa. Kuitenkin nyt mitä ole tänä vuonna veneillyt, on mukaan lähtenyt Mercury. "Tehoa" kun ei koskaan ole liikaa .
P.S. Nelarikoneiden käynti muuten "pehmenee" ajan myötä huomattavasti, johtuneeko kumipuslien pehmenemisestä vai koneen sisäänajon myötä muuttuneista välyksistä? Ero on kuitenkin huomattava vanhempien koneiden hyväksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Coltiainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Hel 2007 Viestejä: 303
|
Lähetetty: 31.08.2009 20:12 Viestin aihe: |
|
|
Helvata, luinkin topicin alusta lähtien ja kyseltiinkin kokemuksia 9,9-20 koneista
Noh, kokemusta on 9,9hp 2-T Yamahasta vm.-99(hankittu yhdessä F4:n kanssa uutena). Tuosta 9.9 on kuristukset poistettu=15hv. Kuljettaa venettä ihan kivasti, jossain Kippari/Vene lehdessä mittasivat ko. koneesta n. 17hp tehot. Nöyrä käynnistymään(1-2 vetäisyä ja jos tekee rituaalit oikein niin lähtee aina 1:llä), hiljainen, vähätärinäinen ja mukavasti vaihdevipu kopan etupuolella. 1% seos= vähäkäryinen 2-tahtiseksi.
Huonoja puolia: 37kg paino, janoinen täydellä kaasulla ajettaessa.
Vertailun vuoksi: Yamahan nelari F 9,9 PALJON jäykempi vetää käyntiin. Ei ehkä merkittävä kriteeri jos on terveet olkapaäät, mutta ainakin allekirjoittaneen olkapäille oli tuo F9,9 tuskastuttava kokemus. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petsupaa Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Lok 2008 Viestejä: 491 Paikkakunta: Helvetistä länteen
|
Lähetetty: 01.09.2009 09:14 Viestin aihe: |
|
|
9,9 hv Jonhnson 80-luvulta käytössä ja ei valittamista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|