OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 234, 235, 236  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 05.07.2016 12:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Tai uuden Pajeron, jossa samat ominaisuudet saa muutaman kympin halvemmalla. Muita en miettisi.


Sori, pakko oli.... Mutta vilkaisepa kääntäjällä tuon Pajero merkitys...

Esim. tästä.

Laughing
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5299
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 05.07.2016 12:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MtJ kirjoitti:
jkvi kirjoitti:
Tai uuden Pajeron, jossa samat ominaisuudet saa muutaman kympin halvemmalla. Muita en miettisi.


Sori, pakko oli.... Mutta vilkaisepa kääntäjällä tuon Pajero merkitys...

Esim. tästä.

Laughing

Tuonko vuoksi uusi Pajero on Toyotaa halvempi?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 05.07.2016 14:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En osaa sanoa, en ole pajero-miehiä... Wink
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 05.07.2016 18:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Epsanjassako se Hapero nykyään valmistetaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5299
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 05.07.2016 20:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

veetee kirjoitti:
Epsanjassako se Hapero nykyään valmistetaan?

Portugalissa voisi olla Mitsun tehtaita. Mutta vahva veikkaus, että Japsista niitä tuodaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
slapshot-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Hel 2011
Viestejä: 1063
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 06.07.2016 18:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitsut tehdään pitkälti thaimaassa, ja monet muutkin japsit. Taitaa tojotatkin valmistua jo halpamaissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 06.07.2016 19:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jkvilta oli #sarkasmitutka hukassa.
Japanialainen automerkki ja mallin nimen perusteella epsanjankielen perusteella naurua ... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 06.07.2016 20:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Berkele kirjoitti:
RiUDE kirjoitti:
Eipä ole tullut enempää ajettua ledivalollisella autolla, mutta työnpuolesta kun aika paljon tulee pelattua valolähteiden kanssa, väittäisin että led valoilla hävitään kyllä jotain erottelukyvyssä yms. hid eli "xenon" valoille.
Ledien spektri on niin onnettoman kapea, että sen huomaa ihmissilmälläkin, vaikka absoluuttinen valoteho parempi onkin.
Monissa kehittyneemmissä konenäköhommissa ei ledillä edelleenkään tee mitään, tai sitten pitää mennä useiden värillisten ledien yhdistelmiin joissa on omat ongelmansa niissäkin.
Tämän huomaa muuten niinkin yksinkertaisessa hommassa kuin vaikka karhun jälkien etsimisessä hiekkatieltä.
Ottakaapa mukaan led lamppu ja vaikka perinteinen hehkulanka maglite.

"Xenonit" tosiaan hiipuvat, ja polttavat umpiotkin ajastaan harmaiksi kuten halogenitkin.
Kun normi D2D poltinta poltetaan 24/7, valotehosta katoaa vuodessa-puolessa vuodessa n. 40%. Siis pelkästä polttimosta. Riippuu vähän jäähdytyksestä.


Kyllähän nykyaikaisen valkoisen ledin spektri on paljon tasaisempi ja ihmissilmään tarpeeksi laaja verrattuna hid:iin. Halogeenin jatkuva spektri nyt on sitten omassa luokassaan. Hid spektri on järkyttävän piikikäs.

Konenäköhommissa valkoisen ledin viimeiset puutteet on 430nm tienoilla oleva syvä kuoppa, joka syö väistämättä spektridynamiikkaa sekä nir alueen puute.


Kyllä sieltä vielä löytyy muutakin puutetta, esim eri värien välisten suhteiden epälineaarisuutta spektrin äärilaidoilla ynnä muuta mielenkiintoista, mutta ne eivät ehkä kuulu tähän keskusteluun Laughing


"Värien väliset epälineaarisuudet", en nyt aivan sisäistä mitä tarkoitat. Joka tapauksessa oikeasti kehittyneissä konenäkösovelluksissa itse valkoisen ledin spektrin muoto ei ole niinkään rajoittava tekijä, vaan suuret tasoerot. Niitäkin voidaan taklata esim. filtteröimällä, mutta kokonaisvalotehoa tullaan silloin menettämään. Spektrin muotoa voidaan taklata myös esimerkiksi radiometrisellä kalibroinnilla tai kuvan normalisoinnilla. Niissäkin on omat haasteensa. Halogeenin voittanutta ei valon spektrin tasaisuuden osalta ole. Sillä taas on lyhyillä aallonpituuksilla lähinnä pihinää tarjolla. Mutta joo, aika pahasti ot.

Summasummarum, valkoinen led on ihmissilmään parempi valonlähde kuin hid. Molemmat kuitenkin aivan käypäsiä pelejä.

Itse oikein ole ikinä kaivannut autoillessa mitään auringosta seuraavan tehoisia valoja. Näkö on kyllä vielä aika terässä. Saa nähdä sitten vanhemmalla iällä, kun näkö alkaa heiketä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jp78
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Jou 2011
Viestejä: 207
Paikkakunta: rovaniemi

LähetäLähetetty: 15.07.2016 22:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

onko kellään kokemuksia subaru forresterista tahi outbacista 2 kiisseli konheela? auton vaihto edesä kotvan päästä ja siinä ois pari soivaa ehokasta. outbacissa näyttäis maavara pienemmältä mutta sisätilat isommalta. huonoa en oo ainakaan kuullu boxeri dieseleist,vielä. kelhän tutullakaan ei oo nii ei voi kysellä ja muuain kilometrin kaupunki koeajossa tuskin saa nii tarkkaa analyysiä tehtyä. kohtuu edullisesti saa kuiten tommosia alle 200 tkm ajettuja iha liikestäki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 16.07.2016 09:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ensimmäisissä diselikoneissa oli fataaleja kestävyysongelmia....tehdastakuu laajennettiin juurikin siihen 200tkm asti. Ongelma koskee siis pääosin 2008-2009, ehkä jotain 2010 mallejakin. Subarufoorumilta löytyy enemmänkin tietoa. http://www.subaruclubfinland.net/keskustelu/

Riippumatta vuosimallista niin disukan alavääntö on ohutta ja kytkimet tuntuvat alimitoitetulta (ehkä juuri heikon alaväännön vuoksi herkästi luistatetaan reilusti kytkintä). Kärryn/vaunun vetoon ei ehkä siten paras malli...käyttöautona toimii ihan hyvin.

Suhteellisen yksinkertaisia, luotettavia (pl ensimmäiset dieselkoneet)....jos kunnollinen "jatkuva" neliveto on tavoitteena...niin hyvin vastinetta hinnalle yleensä. Ulkonäkö ja muotoilupuoli ei ehkä edistyksellisintä...jos sillä on merkitystä.
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnttiSn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 2120

LähetäLähetetty: 16.07.2016 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oon nyt ajanut 22tkm -> 47tkm omaa Outback 2.0D. Ei huono auto, mutta ei täydellinen. Ajotuntuma ei kovin kaksinen ole entisen Audi A4:n 3.0TDI+sporttialustan perään. Nimenomaan maantiellä tämä ja nimenomaan soomimittapuulla maksimivauhdeissa, käytännössä tuolla 130km/h alkaa tuntua epämukavalta ajaa. Paremmin erot tulee esiin tuolla jossain 150km/h kohdilla. Audi meni ongelmitta aina 200km/h asti ja ylikin. Paremmin vain tarrasi kiinni kun vauhti kasvoi eikä mitään ylimääräisiä ääniä tai tärinää tullut. Subarussa myös melko kova kulutus, ellei ihan himmaile jatkuvaan. Vääntöä ei kovin kaksisesti tuossa koneessa ole, mutta kyllä tuolla pärjää kun ei lähe hurjimaan. Eli käytännössä tuommoiseen normiajoon erinomainen auto ollut tähän asti. Pajallakaan ei ole tarvinnut vielä käydä kuin huollossa. Takasiin joutuu jarrupalat vaihtamaan tässä piakkoin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15451

LähetäLähetetty: 17.07.2016 07:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Antilla taitaa olla enempi pikitiellä autoilua, ei ehkä ihan Outbackin parasta aluetta. Vaimon kanssa on joutunut kaupoissa käydä ja täytyy myöntää että mun käsitykset Outbackistä on olleet vääriä tai ainakin vanhoja, mulla oli kuva että se on aika perusfarkku eikä kovin iso, nykyinen malli on kuitenkin reilun kokoinen. Forekin näyttää paljon isommalta tai ainakin prameammalta mitä kaverin vanha malli. Aika suuri todennäköisyys että meillä on perheessä kohta tuollainen, bensakonetta vaimo kyllä tuntui suosivan, painava auto niin dieselverot on julmia, ostohinnassakin pari tonnia eroa. Yhdessä käytetyssä Outbackissa minäkin kävin istumassa, jos olis erorahat olleet jo näpeissä niin melkein olis joutunut ostamaan. Mutta näyttää siltä että mun seuraava auto on joku pökötti, maksaa kuulemma kolmesataa, kuhan saadaan leimaan. Ja sitten Duster kun vaimo saa uuden auton. Outbackissä, kuten Dusterissakin lievästi ärsyttävää on pienet tankit kulutukseen nähden, kaupunkiautoja vaikka muut ominaisuudet viittais muuhun.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xdrive
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Maa 2013
Viestejä: 242

LähetäLähetetty: 17.07.2016 08:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisihan se Audilta heikko esitys jos tuolla paketilla olisi huonompi ajotuntuman kuin korotetulla Subarulla. Jos Subarulla ajaminen alkaa rasittamaan liikaa niin tuolta löytyy lääkkeitä ongelmaan http://legacygt.com/forums/showthread.php/official-lowered-outback-thread-180375.html
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnttiSn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 2120

LähetäLähetetty: 17.07.2016 13:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo aikaisempi oli ihan vain muistutuksena, ettei se ole autobaanojen auto tuo Outback. Tiesin totta kai tämän jo ennen ostopäätöstä. Suomessa sanoisin, ettei asialla ole mitään merkitystä. Oma jahtimatkani tällä hetkellä alkaa sellaisella vajaan 2tkm automatkalla, josta ensimmäiset 800km on autobaanaa. Subarulla pitää varata noin pari kolme tuntia enemmän aikaa matkaan, kun en kehtaa tuolla yli 130km/h ajaa. Audilla ajoin semmoista 150-160 km/h keskaria! tuon pätkän.

Mutta kyllä sitä tulee useita kertoja vuosittain oltua myös niissä tilanteissa, joissa on ihan mukavaa olla Outback vs. Audi. Käyn talvisin paljon hiihtämässä ja tuolla Alpeilla osaa lumentulo olla melkoista. Yksi aamu oli etenkin, kun yöllä tullut puoli metriä lunta. Se olisi audilla ollut vähän haastava löytää parkkipaikka (tai edes parkkipaikalle päästä). Subarulla vaan ajoin ruutuun. Päivän aikana tuli ainaskin 40cm lisää, mutta olihan sitä tietysti aurattukin melkoisia määriä pois. Molemmissa on riittävän hyvä jatkuva neliveto. Kyllähän suurin syy omaan auton vaihtoon oli, että vanha alkoi olemaan täysin liian pieni omiin kuljetuksiin. Outback on oikeasti tosi tilava auto. Joskin nyt jo huomaa, että omaan käyttöön lienee minibussi tahi pakettiauto riittävän tilava!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 17.07.2016 14:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika usein pelkkien rinksujen vaihto muuttaa ajomukavuutta. Pyöränkulmillakin on oma osansa.
Jousien ja/tai iskarien vaihto muuttaa sitten jo paljon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 234, 235, 236  Seuraava
Sivu 97 Yht. 236

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com