Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
MtJ Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 10001
|
Lähetetty: 05.07.2016 12:45 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: | Tai uuden Pajeron, jossa samat ominaisuudet saa muutaman kympin halvemmalla. Muita en miettisi. |
Sori, pakko oli.... Mutta vilkaisepa kääntäjällä tuon Pajero merkitys...
Esim. tästä.
![Laughing](images/smiles/icon_lol.gif) _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5299 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 05.07.2016 12:48 Viestin aihe: |
|
|
MtJ kirjoitti: | jkvi kirjoitti: | Tai uuden Pajeron, jossa samat ominaisuudet saa muutaman kympin halvemmalla. Muita en miettisi. |
Sori, pakko oli.... Mutta vilkaisepa kääntäjällä tuon Pajero merkitys...
Esim. tästä.
![Laughing](images/smiles/icon_lol.gif) |
Tuonko vuoksi uusi Pajero on Toyotaa halvempi? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
MtJ Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 10001
|
Lähetetty: 05.07.2016 14:54 Viestin aihe: |
|
|
En osaa sanoa, en ole pajero-miehiä... ![Wink](images/smiles/icon_wink.gif) _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5938
|
Lähetetty: 05.07.2016 18:30 Viestin aihe: |
|
|
Epsanjassako se Hapero nykyään valmistetaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5299 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 05.07.2016 20:36 Viestin aihe: |
|
|
veetee kirjoitti: | Epsanjassako se Hapero nykyään valmistetaan? |
Portugalissa voisi olla Mitsun tehtaita. Mutta vahva veikkaus, että Japsista niitä tuodaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
slapshot- Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Hel 2011 Viestejä: 1063 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 06.07.2016 18:53 Viestin aihe: |
|
|
Mitsut tehdään pitkälti thaimaassa, ja monet muutkin japsit. Taitaa tojotatkin valmistua jo halpamaissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5938
|
Lähetetty: 06.07.2016 19:06 Viestin aihe: |
|
|
Jkvilta oli #sarkasmitutka hukassa.
Japanialainen automerkki ja mallin nimen perusteella epsanjankielen perusteella naurua ... ![Laughing](images/smiles/icon_lol.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2216 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 06.07.2016 20:18 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Berkele kirjoitti: | RiUDE kirjoitti: | Eipä ole tullut enempää ajettua ledivalollisella autolla, mutta työnpuolesta kun aika paljon tulee pelattua valolähteiden kanssa, väittäisin että led valoilla hävitään kyllä jotain erottelukyvyssä yms. hid eli "xenon" valoille.
Ledien spektri on niin onnettoman kapea, että sen huomaa ihmissilmälläkin, vaikka absoluuttinen valoteho parempi onkin.
Monissa kehittyneemmissä konenäköhommissa ei ledillä edelleenkään tee mitään, tai sitten pitää mennä useiden värillisten ledien yhdistelmiin joissa on omat ongelmansa niissäkin.
Tämän huomaa muuten niinkin yksinkertaisessa hommassa kuin vaikka karhun jälkien etsimisessä hiekkatieltä.
Ottakaapa mukaan led lamppu ja vaikka perinteinen hehkulanka maglite.
"Xenonit" tosiaan hiipuvat, ja polttavat umpiotkin ajastaan harmaiksi kuten halogenitkin.
Kun normi D2D poltinta poltetaan 24/7, valotehosta katoaa vuodessa-puolessa vuodessa n. 40%. Siis pelkästä polttimosta. Riippuu vähän jäähdytyksestä. |
Kyllähän nykyaikaisen valkoisen ledin spektri on paljon tasaisempi ja ihmissilmään tarpeeksi laaja verrattuna hid:iin. Halogeenin jatkuva spektri nyt on sitten omassa luokassaan. Hid spektri on järkyttävän piikikäs.
Konenäköhommissa valkoisen ledin viimeiset puutteet on 430nm tienoilla oleva syvä kuoppa, joka syö väistämättä spektridynamiikkaa sekä nir alueen puute. |
Kyllä sieltä vielä löytyy muutakin puutetta, esim eri värien välisten suhteiden epälineaarisuutta spektrin äärilaidoilla ynnä muuta mielenkiintoista, mutta ne eivät ehkä kuulu tähän keskusteluun ![Laughing](images/smiles/icon_lol.gif) |
"Värien väliset epälineaarisuudet", en nyt aivan sisäistä mitä tarkoitat. Joka tapauksessa oikeasti kehittyneissä konenäkösovelluksissa itse valkoisen ledin spektrin muoto ei ole niinkään rajoittava tekijä, vaan suuret tasoerot. Niitäkin voidaan taklata esim. filtteröimällä, mutta kokonaisvalotehoa tullaan silloin menettämään. Spektrin muotoa voidaan taklata myös esimerkiksi radiometrisellä kalibroinnilla tai kuvan normalisoinnilla. Niissäkin on omat haasteensa. Halogeenin voittanutta ei valon spektrin tasaisuuden osalta ole. Sillä taas on lyhyillä aallonpituuksilla lähinnä pihinää tarjolla. Mutta joo, aika pahasti ot.
Summasummarum, valkoinen led on ihmissilmään parempi valonlähde kuin hid. Molemmat kuitenkin aivan käypäsiä pelejä.
Itse oikein ole ikinä kaivannut autoillessa mitään auringosta seuraavan tehoisia valoja. Näkö on kyllä vielä aika terässä. Saa nähdä sitten vanhemmalla iällä, kun näkö alkaa heiketä. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jp78 Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Jou 2011 Viestejä: 207 Paikkakunta: rovaniemi
|
Lähetetty: 15.07.2016 22:52 Viestin aihe: |
|
|
onko kellään kokemuksia subaru forresterista tahi outbacista 2 kiisseli konheela? auton vaihto edesä kotvan päästä ja siinä ois pari soivaa ehokasta. outbacissa näyttäis maavara pienemmältä mutta sisätilat isommalta. huonoa en oo ainakaan kuullu boxeri dieseleist,vielä. kelhän tutullakaan ei oo nii ei voi kysellä ja muuain kilometrin kaupunki koeajossa tuskin saa nii tarkkaa analyysiä tehtyä. kohtuu edullisesti saa kuiten tommosia alle 200 tkm ajettuja iha liikestäki. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 16.07.2016 09:56 Viestin aihe: |
|
|
Ensimmäisissä diselikoneissa oli fataaleja kestävyysongelmia....tehdastakuu laajennettiin juurikin siihen 200tkm asti. Ongelma koskee siis pääosin 2008-2009, ehkä jotain 2010 mallejakin. Subarufoorumilta löytyy enemmänkin tietoa. http://www.subaruclubfinland.net/keskustelu/
Riippumatta vuosimallista niin disukan alavääntö on ohutta ja kytkimet tuntuvat alimitoitetulta (ehkä juuri heikon alaväännön vuoksi herkästi luistatetaan reilusti kytkintä). Kärryn/vaunun vetoon ei ehkä siten paras malli...käyttöautona toimii ihan hyvin.
Suhteellisen yksinkertaisia, luotettavia (pl ensimmäiset dieselkoneet)....jos kunnollinen "jatkuva" neliveto on tavoitteena...niin hyvin vastinetta hinnalle yleensä. Ulkonäkö ja muotoilupuoli ei ehkä edistyksellisintä...jos sillä on merkitystä. _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
AnttiSn Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Tam 2010 Viestejä: 2120
|
Lähetetty: 16.07.2016 23:06 Viestin aihe: |
|
|
Oon nyt ajanut 22tkm -> 47tkm omaa Outback 2.0D. Ei huono auto, mutta ei täydellinen. Ajotuntuma ei kovin kaksinen ole entisen Audi A4:n 3.0TDI+sporttialustan perään. Nimenomaan maantiellä tämä ja nimenomaan soomimittapuulla maksimivauhdeissa, käytännössä tuolla 130km/h alkaa tuntua epämukavalta ajaa. Paremmin erot tulee esiin tuolla jossain 150km/h kohdilla. Audi meni ongelmitta aina 200km/h asti ja ylikin. Paremmin vain tarrasi kiinni kun vauhti kasvoi eikä mitään ylimääräisiä ääniä tai tärinää tullut. Subarussa myös melko kova kulutus, ellei ihan himmaile jatkuvaan. Vääntöä ei kovin kaksisesti tuossa koneessa ole, mutta kyllä tuolla pärjää kun ei lähe hurjimaan. Eli käytännössä tuommoiseen normiajoon erinomainen auto ollut tähän asti. Pajallakaan ei ole tarvinnut vielä käydä kuin huollossa. Takasiin joutuu jarrupalat vaihtamaan tässä piakkoin. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15452
|
Lähetetty: 17.07.2016 07:58 Viestin aihe: |
|
|
Antilla taitaa olla enempi pikitiellä autoilua, ei ehkä ihan Outbackin parasta aluetta. Vaimon kanssa on joutunut kaupoissa käydä ja täytyy myöntää että mun käsitykset Outbackistä on olleet vääriä tai ainakin vanhoja, mulla oli kuva että se on aika perusfarkku eikä kovin iso, nykyinen malli on kuitenkin reilun kokoinen. Forekin näyttää paljon isommalta tai ainakin prameammalta mitä kaverin vanha malli. Aika suuri todennäköisyys että meillä on perheessä kohta tuollainen, bensakonetta vaimo kyllä tuntui suosivan, painava auto niin dieselverot on julmia, ostohinnassakin pari tonnia eroa. Yhdessä käytetyssä Outbackissa minäkin kävin istumassa, jos olis erorahat olleet jo näpeissä niin melkein olis joutunut ostamaan. Mutta näyttää siltä että mun seuraava auto on joku pökötti, maksaa kuulemma kolmesataa, kuhan saadaan leimaan. Ja sitten Duster kun vaimo saa uuden auton. Outbackissä, kuten Dusterissakin lievästi ärsyttävää on pienet tankit kulutukseen nähden, kaupunkiautoja vaikka muut ominaisuudet viittais muuhun. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
xdrive Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Maa 2013 Viestejä: 242
|
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
AnttiSn Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Tam 2010 Viestejä: 2120
|
Lähetetty: 17.07.2016 13:22 Viestin aihe: |
|
|
Tuo aikaisempi oli ihan vain muistutuksena, ettei se ole autobaanojen auto tuo Outback. Tiesin totta kai tämän jo ennen ostopäätöstä. Suomessa sanoisin, ettei asialla ole mitään merkitystä. Oma jahtimatkani tällä hetkellä alkaa sellaisella vajaan 2tkm automatkalla, josta ensimmäiset 800km on autobaanaa. Subarulla pitää varata noin pari kolme tuntia enemmän aikaa matkaan, kun en kehtaa tuolla yli 130km/h ajaa. Audilla ajoin semmoista 150-160 km/h keskaria! tuon pätkän.
Mutta kyllä sitä tulee useita kertoja vuosittain oltua myös niissä tilanteissa, joissa on ihan mukavaa olla Outback vs. Audi. Käyn talvisin paljon hiihtämässä ja tuolla Alpeilla osaa lumentulo olla melkoista. Yksi aamu oli etenkin, kun yöllä tullut puoli metriä lunta. Se olisi audilla ollut vähän haastava löytää parkkipaikka (tai edes parkkipaikalle päästä). Subarulla vaan ajoin ruutuun. Päivän aikana tuli ainaskin 40cm lisää, mutta olihan sitä tietysti aurattukin melkoisia määriä pois. Molemmissa on riittävän hyvä jatkuva neliveto. Kyllähän suurin syy omaan auton vaihtoon oli, että vanha alkoi olemaan täysin liian pieni omiin kuljetuksiin. Outback on oikeasti tosi tilava auto. Joskin nyt jo huomaa, että omaan käyttöön lienee minibussi tahi pakettiauto riittävän tilava! |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Quad vadis Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2011 Viestejä: 2629
|
Lähetetty: 17.07.2016 14:27 Viestin aihe: |
|
|
Aika usein pelkkien rinksujen vaihto muuttaa ajomukavuutta. Pyöränkulmillakin on oma osansa.
Jousien ja/tai iskarien vaihto muuttaa sitten jo paljon. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|