OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Henkilöautojen maavara
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 17, 18, 19  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Koukkupolovi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 6824
Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa

LähetäLähetetty: 13.06.2013 22:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Iskariviritykset eivät kuitenkaan muuta akseliston korkeutta mihinkään.
Toki sekin on apuna, jos korin nostolla isot kivet ja kohoumat voi huolettomammin jättää "mahan alle".
Metsäautoteillä pakkaa vain lumikelillä olemaan niin, että edellä ajanut paremman maavaran omaava ajopeli on nostanut rengasurien viereen harjanteen, jota oma matalampi ajopeli uskollisesti lamaa pyörien sisäpuolella alleen.
_________________
Hoc iam omni varietate caret.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26381

LähetäLähetetty: 13.06.2013 22:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hautaterva, kun se tulkinta on usein, tietä mitä voi henkilöautolla ajaa.
ja lumi muuttaa tilanteita usein, mm. tieurilla maastossa, jotka sulan aikaan hyväksytään muitta mutkitta, mutta jos puolenmetrin lumessa kunnollisella maasturilla polettelet on tulkintaa monenmoista.
näistä olisikin hyvä saada yhtäpitävää tulkintaa.

ja usein puhutaan että ura on tie vasta jos on rakennettu tie, siis ojat ja penkka jne. mutta se nyt on kyllä tasan tarkkaan niin ettei kukaan voi määrätä esim. rasite tietä kämpälle että on rakennettava jonku riteerin mukaan jotta voi aseen kulettaa autossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fighterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2013
Viestejä: 1118
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 13.06.2013 22:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tosiaan menee kyllä aiheen sivusta nämä suutin väännöt. Pahoittelut siitä. en Peltsu jaksa enää alkaa vääntämään mersun commonraileista. Aivan sama...

Petri r:lle tuo mersun suutinongelma oli tuossa parivuotta sitten, itseasiassa kyseessä ei ollut vika vaan lähinnä ominaisuus. Kyseessä oli pietso suuttimeen toimimattomuus kovissa pakkasissa. Eli nafta oli pakkasen vuoksi niin paksua ettei tullut suuttimesta pihalle. Kun Pakkanen laski ongelma poistui.

Mutta kirjoitetaan välillä aiheeseen liittyvää, tuntuu että kaikki nykyautot on niin matalia että talvella on vaikeuksia. Tässäkin yksi päästöjen pienennys haittaa talviautoilua, nykyautojen kylmyyden lisäksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6951

LähetäLähetetty: 13.06.2013 23:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös uudessa passatissakin ollu huimat 9 senttiä maanvaraa. Olisi mukava kuulla kommenttia jos joku on tuommoiseen sortunut. Tuohon suuntaan kun mennään niin kohta ei uudella autolla tee Suomessa mitään.
Normaalit talviurat aiheuttaa jo ongelmia tuommoisille autoille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 14.06.2013 06:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kannattaako enää eesuutta autoa ostaa,kun asvaltitkin ruvetaan rullaamaan pois ja öljy sorat uudelleen käyttöön Evil or Very Mad
_________________
https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12227

LähetäLähetetty: 14.06.2013 08:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hautaterva kirjoitti:

Ja vielä kyssärinä korottamisesta, että onko palstalaisilla kokemusta korotuspaloista, jotka laitetaan iskaritolpan yläpäähän? Tämä keinohan ei siis muuta jousen ja iskarin toimintapituutta, vaan pelkästään siirtää koria ylöspäin iskarin ja jousen yläpäästä.

Tämähän on systeemi millä ensimmäisen korimallin Skodan huonontien paketissa tuo toteutettiin. Toisessa ja kolmannessa malliversiossa se on hoidettu paljon monimutkaisemmin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6719

LähetäLähetetty: 14.06.2013 08:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Eikös uudessa passatissakin ollu huimat 9 senttiä maanvaraa. Olisi mukava kuulla kommenttia jos joku on tuommoiseen sortunut. Tuohon suuntaan kun mennään niin kohta ei uudella autolla tee Suomessa mitään.
Normaalit talviurat aiheuttaa jo ongelmia tuommoisille autoille.


aikanaan vw mainosti boran tulevaksi suomeen. sellaisen sitten tilasin valokuvan perusteella ennakkoon. ylläri oli melkoinen kun maavara oli tosiaan tuo 9 cm. ja alimpanahan siellä tietenkin oli alumiinivaluinen öljypohja, jonka kesto tuli mitattua ensi metreillä ihan normi sorapäällysteisellä paikallistiellä. ei kestänyt.
no, se vain opetti sen että tarvitaan kakkosauto Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12227

LähetäLähetetty: 14.06.2013 08:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös tuon saman tie vai maasto -aseenkuljetusdilemman voi soveltaa suoraan myös metsäkanalinnun metsästykseen? Sitä kun ei saa tielle ampua.
Samalla paikalla missä saa mettäkanan ampua, ei asetta saa kuskata.

Veikkaan että monella menee ajatukset tuossa vähän ristiin, tieksi helposti tulkitaan ase kontissa vähän kurjempikin väylä, mutta kanalinnun kohdalle sattuessa sitten saattaakin vähän parempikin ura alkaa vaikuttaa maastolle... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 14.06.2013 08:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mun käsityksen mukaan auto lepää kuitenkin jousien päällä eikä iskareiden päällä. Eli jos haluaa nostaa maavaraa "korotuspaloilla" niin ne pitäisi laittaa jousien päälle. Tietenkin iskareissa pitää riittää vetopituus ja jos olisi vaarana ettei riitä niin silloin iskareille saman korkuinen "korotuspala". Henkilö/citymaasturikategoriassa kuitenkin renkaan joustomatka on aika rajallinen ja jokatapauksessa "vakio". Korotus tai madallus määrittelee vain sen, että mistä kohtaa "liikerataa" lähdetään liikkeelle. Usein näissä "allroadeissa, Scouteissa tms" ollaan jo siellä lähellä ulosjouston maksimia...eli jopa arkisessa soratien kuopissa alusta kolahtelee kun jousi ponnauttaa renkaan ulosjouston maksimiin (rajoitin tai iskarin liikevara loppuu). Cittareissa periaatteessa voisi olla mahdollisuuksia parempiin liikeratoihin/pidempiin joustoihin kun autot ovat vähän levämpia/isompia niin pidempiä tukivarsia ja iskareita saattaisi saada mahtumaan.. Valitettavasti sitten korkealla olevaa cittareiden "painopistettä" yritetään hallita jäykillä jousilla ja kallistuksen vakaimilla, jonka vuoksi joustot jää kuitenkin aika vaatimattomaksi. Eli edelleen ei taida olla merkittävää eroa ns. korotettuun 4wd henkilöautoon.
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6951

LähetäLähetetty: 14.06.2013 08:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän se melkein kannatta tosiaan ostaa normaali henkilöauto arkeen ja juhlaan joku oikia maasturi. Sen mitä erotusta jää citymaasturin ja normaalin henkilöauton hinnassa niin sillä jo metsäauton hommaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 14.06.2013 09:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yleensä henkilöautoissa ja citymaastureissa iskari ja jousi on samassa paketissa, joten korottaminen tapahtuu iskarin yläpäästä.
Esim. tuossa on yksinkertaiset palikat subarun korotukseen: http://www.subtle-solutions.com/product_info.php?cPath=21_98_116_119&products_id=167
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 14.06.2013 09:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
Yleensä henkilöautoissa ja citymaastureissa iskari ja jousi on samassa paketissa, joten korottaminen tapahtuu iskarin yläpäästä.
Esim. tuossa on yksinkertaiset palikat subarun korotukseen: http://www.subtle-solutions.com/product_info.php?cPath=21_98_116_119&products_id=167


Ei liene hyväksyttyjä ainakaan Suomessa?

iivariiso kirjoitti:
Kyllähän se melkein kannatta tosiaan ostaa normaali henkilöauto arkeen ja juhlaan joku oikia maasturi. Sen mitä erotusta jää citymaasturin ja normaalin henkilöauton hinnassa niin sillä jo metsäauton hommaa.


Niin totta, näin olen ainakin itse järkeillyt.
Ja ero sittarin ja henkilöauton kulutuksessa puoltaa lisää.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
harri.salo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2008
Viestejä: 433
Paikkakunta: lestijärvi

LähetäLähetetty: 14.06.2013 09:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HONDA ACCORD Tourer DSL 2,2 i-DTEC Elegance 09

Toyota Hilux extra cab 2,5 D-4D 4wd 06

nuilla täytyy koittaa pärjätä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hartsa695
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Tou 2006
Viestejä: 382

LähetäLähetetty: 14.06.2013 09:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

harri.salo kirjoitti:
HONDA ACCORD Tourer DSL 2,2 i-DTEC Elegance 09

Toyota Hilux extra cab 2,5 D-4D 4wd 06

nuilla täytyy koittaa pärjätä


Hiluxiin vielä lukko taakse, 2" korotus ja 33" mutikat niin alkaa toimimaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 14.06.2013 09:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
LG1 kirjoitti:
Yleensä henkilöautoissa ja citymaastureissa iskari ja jousi on samassa paketissa, joten korottaminen tapahtuu iskarin yläpäästä.
Esim. tuossa on yksinkertaiset palikat subarun korotukseen: http://www.subtle-solutions.com/product_info.php?cPath=21_98_116_119&products_id=167


Ei liene hyväksyttyjä ainakaan Suomessa?


Siitä en tiedä ja tarviiko tuo edes hyväksyntään.
Jos sen laittaa, ei edes näy katsastuksessa.

Maastureita tuolla tapaa korotellaan, eikä niistä mitään katsurit sano. Usein jousen alapäähän hitsailevat 50mm palikan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 17, 18, 19  Seuraava
Sivu 9 Yht. 19

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com