OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hyvä maastoauto?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 87, 88, 89  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4726

LähetäLähetetty: 08.01.2006 20:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

neljä rengasta ja loota(?), helppo hajottaa ja jälleen koota Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 08.01.2006 20:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

löppöpetra kirjoitti:
Pari octaviaa omistaneena voin vain todeta että en tiedä huonompaa autoa.Mutta niin kuuluu samat viat vaivaavan myös muita vw-groupin autoja.Valitettavasti.


Noh, tiedänpä erään Octavian, jolla taas on ajettu 270 tkm ilman mitään onglemaa. Tasan ei käy onnenlahjat... Rolling Eyes
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
löppöpetra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 4935

LähetäLähetetty: 08.01.2006 21:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite ajoin toisella uudesta 90tkm ja emäntä 70tkm ajetusta 20tkm lisää.Ja molemmissa oli runsaasti remppaa.Toinen oli diesel ja toinen bensa.
_________________
Koittakaa PETRATA vähän!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sisu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 245
Paikkakunta: tampere

LähetäLähetetty: 08.01.2006 21:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mulla n ollu metsästysautoina kolme maasturia, eka oli landrover series 3, jaa että pikkusen tykkäsin siittä,en edes tiä miksi hukkasin sen, sitten oli bj-40, kiva peli, mutta alkoi mätäneen käsiin, nyt on bzj-75, täysin ruosteeton ja vähän ajettu,ja kyllä menee komiasti lumisilla kynnöspelloilla peuroja kerättäessä, tilaa on pikku parvelle sisällä.
kyllä musta tuntuu että toyota on varmin peli jos maasturia haikailee, defenderi tiätty räyhäkkäin, mutta ovat mun mielestä vielä vähän liian tyyriitä vielä, parikymmppiä vähintään huonokuntoisetkin, sitten tietty eri jos ainoana autona pitää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Loikka
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 948
Paikkakunta: Kotimaa

LähetäLähetetty: 08.01.2006 21:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rastinsahi kirjoitti:
Luistonestohan toteutetaan ABS-jarruilla, eli jarrutetaan sutivaa pyörää. Tästäpä seuraa juuri se hauskuus, että vaikka haluat esim- lumessa vedätettäessä renkaan hieman lyövän tyhjää, niin eipä lyö kun auto jarruttaa itse menoaan. Kohtapa sitten loppuu se meno kokonaan. Että hyvä on tosiaan se nappi olla Rolling Eyes


Tämä pätee niin nelikoihin kuin kaksvetoisiin...

Kyllä tuosta saa vähänkin enemmässä lumessa napsauttaa luistoneston pois jos meinaa jonnekkin päästä. Kumminkin silloin kun ajaa lumista tietä niin se sutiminen poistaa lunta sieltä renkaan alta ja kaivaa kovaa maata esille ellei jää mahastaan kiinni...

Itsellä oli lähellä että olis tullut joka nurkastaan repivä Octavia alle, mutta tulikin vain edestä vetävä.

Sitten kun aletaan puhumaan maastoautoista niin tuli noilla Defendereillä pelailtua jonkun verran kun olin reissun päällä ja kyllähän se on ihan epeli menemään kun osaa ajaa... Meidän defenderit ei olleet edes napalukoilla varustettuija vaan ainostaan kardaanilukolla ja kyllä tuntui siltikkin menevän... Pitääpä kaivaa jos tuolta reissikuvista löytyisi jotain... Deffen huono puoli oli se että 2.5 d kone oli pitkällä välityksellä aika onneton alakierroksilla, sitten kun laittoi lyhyen puolen päälle ja lukko kii niin mentiin eikä meinattu ja minne ei menty auton voimin niin sitten otettiin vinssi käyttöön...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Hector
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2004
Viestejä: 777

LähetäLähetetty: 08.01.2006 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Loikka kirjoitti:

Meidän defenderit ei olleet edes napalukoilla varustettuija vaan ainostaan kardaanilukolla ja kyllä tuntui siltikkin menevän...


Jaahas mitähän tuo nyt sitten tarkoittaa? Kyllä kait kaikissa maastureissa pitää olla navat jollain lailla kyktettynä/lukittuna. Tarkoittaneet ettei ollut tasauspyörästön lukkoja mutta oli ilmeisesti ns. keskilukko jakolaatikossa. En tunne defenderiä, mutta esim landcruisereissa kytketään yleensä napalukot kääntämällä navan päästä ja lisäksi vielä kytketään etukardaani jakolaatikkoon, pajeroissa useimmiten automaattiset napalukot jotka kytkeytyy kun laitetaan neliveto päälle. Roovereissa taitaa olla jatkuvasti etukardaani pyörimässä eli napalukot ovat aina kiinni ja jakolaatikossa on vissiin tasauspyörästö joka voidaan kytkeä "samalla tavalla" kuin etu/takaperissä olevat tasauspyörästöt.

Jos puhutaan pelkästä offauksesta niin varmaan monilla pienillä koirankopeilla pääsee helpommin etenemään joskus. Mutta jos pitää olla laite mihin sopii muutama mettäkaveri ja koiria ja kyyti on kohtalaisen hyvä. Kestää käyttöä 500 - 1000 tkm ja kestää kovaakin offia 36 " renkailla ja 5 hengen perhekin sopii, niin en ainakaan itse keksi parempaa kuin 88 - 90 vuosmallien HJ61. Ja kyllä istun mielummin kolaritilanteessa korkeassa hj:ssa kuin jossain nivassa tai suzukissa Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuusanka
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1019

LähetäLähetetty: 09.01.2006 11:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:

niin miten tuo sj410 jäi mahastaan kiinni ensimmäisenä??? olisiko rengastuksessa ollut vikaa. yleensä pieni jatkaa siitä mihin iso jää Very Happy Very Happy

eli siihen mihin pajero jää menee takaveto lada ohi ja kun lada jää niin toytota menee ohi ja mihin toyota jää menee suzuki ohi ja tulee takaisin.Very Happy Very Happy Very Happy
petrisimoliinissä jos joskut vierailet ni näet. Rolling Eyes Wink


Petrosimoliini ei sano minulle yhtään mitään. Ja ne kevyet maasturit jäävät lumessa pohjastaan kiinni siksi, että ne ovat kevyitä. Hyvät renkaatkaan eivät auta kun pyörät ovat ilmassa.

Minulle maasturin tärkein ominaisuus on sen kulku lumessa. Ympärivuotisessa käytössä oleva mökki kun on saaressa ja kämppä on hirvi- ja majavajahteineen yleensä auraamattomien teiden takana.

Kuvassa on kelkkauralla tapahtuneen tunaroinnin tulos. Helpolta näyttävä paikka, mutta silti paita kastui.

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eräweikko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Mar 2004
Viestejä: 540

LähetäLähetetty: 09.01.2006 16:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kevyt maasturi on köykääsempi vetää/työntää hangesta pois, kun sen meno loppuu. Ei kulje raskaskaan auto, jos pyörät eivät tapaa isänmaan kamaraan.
Jos olis kuusangalla ollut ajovakauden säädöllä varustettu menopeli, se ei olisi noin sivuun uralta lipsahtanut. Vai tahallasiko tuonne paikoitit?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hannes
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1194

LähetäLähetetty: 09.01.2006 16:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin kaverit on varmaan ajatellu ettei noita kelkkauria viitti ajaa pottupelloksi, ajetaanpas tuossa vieressä... Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 09.01.2006 16:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Jos olis kuusangalla ollut ajovakauden säädöllä varustettu menopeli, se ei olisi noin sivuun uralta lipsahtanut.


Sillon kun tuollaselta polanteelta puotaan, niin saa olla vaikka minkälainen keinoaivo, niin eipä auta. Onhan nuo ajonvakautukset aiheuttaneet aika häjyjä tilanteita tuolla liikenteessä. Kun esim. ohitat edellä menevän auton ja yrität tulla takaisin omalle kaistalle, niin fiksu ajonvakautus ei sinua päästäkään kun siinä ajokaistojen välissä on sohjovalli. Siinä sitten mennään fiksun laitteen avulla kohti rekan keulaa...
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuusanka
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1019

LähetäLähetetty: 09.01.2006 16:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rastinsahi kirjoitti:
Lainaus:
Jos olis kuusangalla ollut ajovakauden säädöllä varustettu menopeli, se ei olisi noin sivuun uralta lipsahtanut.


Sillon kun tuollaselta polanteelta puotaan, niin saa olla vaikka minkälainen keinoaivo, niin eipä auta. Onhan nuo ajonvakautukset aiheuttaneet aika häjyjä tilanteita tuolla liikenteessä. Kun esim. ohitat edellä menevän auton ja yrität tulla takaisin omalle kaistalle, niin fiksu ajonvakautus ei sinua päästäkään kun siinä ajokaistojen välissä on sohjovalli. Siinä sitten mennään fiksun laitteen avulla kohti rekan keulaa...


Niin se on tuo polanteelta putoaminen kuten Rastinsahi sanoo. Ajonvakauden säätölaite on minulla ollut maastureissa aina ratin ja penkin välissä. Joskus se on toiminut hyvin ja joskus taas, kuten kuvakin kertoo, ei. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hammer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2004
Viestejä: 2795
Paikkakunta: Kaarina

LähetäLähetetty: 09.01.2006 18:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
kantti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Syy 2005
Viestejä: 597
Paikkakunta: Hölmölä

LähetäLähetetty: 09.01.2006 19:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuusanka! Menikö kauan kun tuosta sait lapioitua. Äkkiseltään ei näytä pahalta tilanteelta, mutta melkein arvaan että väärällä ylösyritystekniikalla ollaan sitten vähän helv. syvällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16809
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 09.01.2006 19:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuusanka kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:

niin miten tuo sj410 jäi mahastaan kiinni ensimmäisenä??? olisiko rengastuksessa ollut vikaa. yleensä pieni jatkaa siitä mihin iso jää Very Happy Very Happy

eli siihen mihin pajero jää menee takaveto lada ohi ja kun lada jää niin toytota menee ohi ja mihin toyota jää menee suzuki ohi ja tulee takaisin.Very Happy Very Happy Very Happy
petrisimoliinissä jos joskut vierailet ni näet. Rolling Eyes Wink


Petrosimoliini ei sano minulle yhtään mitään. Ja ne kevyet maasturit jäävät lumessa pohjastaan kiinni siksi, että ne ovat kevyitä. Hyvät renkaatkaan eivät auta kun pyörät ovat ilmassa.

Minulle maasturin tärkein ominaisuus on sen kulku lumessa. Ympärivuotisessa käytössä oleva mökki kun on saaressa ja kämppä on hirvi- ja majavajahteineen yleensä auraamattomien teiden takana.

Kuvassa on kelkkauralla tapahtuneen tunaroinnin tulos. Helpolta näyttävä paikka, mutta silti paita kastui.



nyt täytyy kyllä tosissaan ja virnuilematta kysyä onko tuo auto oikeasti kiinni???? ei mitään kantoa tai kiveä minkä päällä rungosta kiinni???? tuo näyttää lähinnä suzukin normaaliparkkeeraukselta tien viereen, jostä lähdettäessä hypätään autoon ja laitetaan 1. silmään ja painetaan kaasua. lähtee sen suuremmitta ongelmitta. voihan olla että kuvakin valehtelee. ja keveydestä on hyötyä kun pääsee noita kelkkauria ajelemaan sen kummemmin mullaamatta. Very Happy Very Happy

tuossa toyotassa muuten tuo rengastus ei ainakaan näyttäisi olevan kunnossa. aikas sileät kummit on alla. Rolling Eyes

ja tuo petrisimoliini löytyyp...http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/forum.asp?FORUM_ID=207
sieltä voi katsoa vinkkiä kunnon rengastukseen ja muihin asioihin liityen MAASTUREIHIN.... Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pyrykoira
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2005
Viestejä: 943

LähetäLähetetty: 09.01.2006 20:21    Viestin aihe: Neliveto Vastaa lainaamalla viestiä

Vanha totuushan on, että kaksivedon sijaan nelivedolla pääsee vähän pidemmälle ja paljon syvemmälle KIINNI. Eli sillä nelivedolla tulee helpommin kokeilleeksi, että jos sittenkin vielä tuosta pääsis.

Kaikki MAASTURIKUSKIT eivät myöskään muista maastoliikennelain rajoituksia MAASTOSSA ajamisessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 87, 88, 89  Seuraava
Sivu 8 Yht. 89

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com