Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
juse Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Jou 2004 Viestejä: 4740
|
Lähetetty: 08.01.2006 20:33 Viestin aihe: |
|
|
neljä rengasta ja loota(?), helppo hajottaa ja jälleen koota |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 08.01.2006 20:40 Viestin aihe: |
|
|
löppöpetra kirjoitti: | Pari octaviaa omistaneena voin vain todeta että en tiedä huonompaa autoa.Mutta niin kuuluu samat viat vaivaavan myös muita vw-groupin autoja.Valitettavasti. |
Noh, tiedänpä erään Octavian, jolla taas on ajettu 270 tkm ilman mitään onglemaa. Tasan ei käy onnenlahjat... _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
löppöpetra Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 4935
|
Lähetetty: 08.01.2006 21:08 Viestin aihe: |
|
|
Ite ajoin toisella uudesta 90tkm ja emäntä 70tkm ajetusta 20tkm lisää.Ja molemmissa oli runsaasti remppaa.Toinen oli diesel ja toinen bensa. _________________ Koittakaa PETRATA vähän! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sisu Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2005 Viestejä: 245 Paikkakunta: tampere
|
Lähetetty: 08.01.2006 21:13 Viestin aihe: |
|
|
mulla n ollu metsästysautoina kolme maasturia, eka oli landrover series 3, jaa että pikkusen tykkäsin siittä,en edes tiä miksi hukkasin sen, sitten oli bj-40, kiva peli, mutta alkoi mätäneen käsiin, nyt on bzj-75, täysin ruosteeton ja vähän ajettu,ja kyllä menee komiasti lumisilla kynnöspelloilla peuroja kerättäessä, tilaa on pikku parvelle sisällä.
kyllä musta tuntuu että toyota on varmin peli jos maasturia haikailee, defenderi tiätty räyhäkkäin, mutta ovat mun mielestä vielä vähän liian tyyriitä vielä, parikymmppiä vähintään huonokuntoisetkin, sitten tietty eri jos ainoana autona pitää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Loikka ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 948 Paikkakunta: Kotimaa
|
Lähetetty: 08.01.2006 21:22 Viestin aihe: |
|
|
Rastinsahi kirjoitti: | Luistonestohan toteutetaan ABS-jarruilla, eli jarrutetaan sutivaa pyörää. Tästäpä seuraa juuri se hauskuus, että vaikka haluat esim- lumessa vedätettäessä renkaan hieman lyövän tyhjää, niin eipä lyö kun auto jarruttaa itse menoaan. Kohtapa sitten loppuu se meno kokonaan. Että hyvä on tosiaan se nappi olla |
Tämä pätee niin nelikoihin kuin kaksvetoisiin...
Kyllä tuosta saa vähänkin enemmässä lumessa napsauttaa luistoneston pois jos meinaa jonnekkin päästä. Kumminkin silloin kun ajaa lumista tietä niin se sutiminen poistaa lunta sieltä renkaan alta ja kaivaa kovaa maata esille ellei jää mahastaan kiinni...
Itsellä oli lähellä että olis tullut joka nurkastaan repivä Octavia alle, mutta tulikin vain edestä vetävä.
Sitten kun aletaan puhumaan maastoautoista niin tuli noilla Defendereillä pelailtua jonkun verran kun olin reissun päällä ja kyllähän se on ihan epeli menemään kun osaa ajaa... Meidän defenderit ei olleet edes napalukoilla varustettuija vaan ainostaan kardaanilukolla ja kyllä tuntui siltikkin menevän... Pitääpä kaivaa jos tuolta reissikuvista löytyisi jotain... Deffen huono puoli oli se että 2.5 d kone oli pitkällä välityksellä aika onneton alakierroksilla, sitten kun laittoi lyhyen puolen päälle ja lukko kii niin mentiin eikä meinattu ja minne ei menty auton voimin niin sitten otettiin vinssi käyttöön... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hector Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Syy 2004 Viestejä: 777
|
Lähetetty: 08.01.2006 21:59 Viestin aihe: |
|
|
Loikka kirjoitti: |
Meidän defenderit ei olleet edes napalukoilla varustettuija vaan ainostaan kardaanilukolla ja kyllä tuntui siltikkin menevän... |
Jaahas mitähän tuo nyt sitten tarkoittaa? Kyllä kait kaikissa maastureissa pitää olla navat jollain lailla kyktettynä/lukittuna. Tarkoittaneet ettei ollut tasauspyörästön lukkoja mutta oli ilmeisesti ns. keskilukko jakolaatikossa. En tunne defenderiä, mutta esim landcruisereissa kytketään yleensä napalukot kääntämällä navan päästä ja lisäksi vielä kytketään etukardaani jakolaatikkoon, pajeroissa useimmiten automaattiset napalukot jotka kytkeytyy kun laitetaan neliveto päälle. Roovereissa taitaa olla jatkuvasti etukardaani pyörimässä eli napalukot ovat aina kiinni ja jakolaatikossa on vissiin tasauspyörästö joka voidaan kytkeä "samalla tavalla" kuin etu/takaperissä olevat tasauspyörästöt.
Jos puhutaan pelkästä offauksesta niin varmaan monilla pienillä koirankopeilla pääsee helpommin etenemään joskus. Mutta jos pitää olla laite mihin sopii muutama mettäkaveri ja koiria ja kyyti on kohtalaisen hyvä. Kestää käyttöä 500 - 1000 tkm ja kestää kovaakin offia 36 " renkailla ja 5 hengen perhekin sopii, niin en ainakaan itse keksi parempaa kuin 88 - 90 vuosmallien HJ61. Ja kyllä istun mielummin kolaritilanteessa korkeassa hj:ssa kuin jossain nivassa tai suzukissa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kuusanka ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1019
|
Lähetetty: 09.01.2006 11:53 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: |
niin miten tuo sj410 jäi mahastaan kiinni ensimmäisenä??? olisiko rengastuksessa ollut vikaa. yleensä pieni jatkaa siitä mihin iso jää
eli siihen mihin pajero jää menee takaveto lada ohi ja kun lada jää niin toytota menee ohi ja mihin toyota jää menee suzuki ohi ja tulee takaisin.
petrisimoliinissä jos joskut vierailet ni näet. |
Petrosimoliini ei sano minulle yhtään mitään. Ja ne kevyet maasturit jäävät lumessa pohjastaan kiinni siksi, että ne ovat kevyitä. Hyvät renkaatkaan eivät auta kun pyörät ovat ilmassa.
Minulle maasturin tärkein ominaisuus on sen kulku lumessa. Ympärivuotisessa käytössä oleva mökki kun on saaressa ja kämppä on hirvi- ja majavajahteineen yleensä auraamattomien teiden takana.
Kuvassa on kelkkauralla tapahtuneen tunaroinnin tulos. Helpolta näyttävä paikka, mutta silti paita kastui.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
eräweikko Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Mar 2004 Viestejä: 540
|
Lähetetty: 09.01.2006 16:10 Viestin aihe: |
|
|
Kevyt maasturi on köykääsempi vetää/työntää hangesta pois, kun sen meno loppuu. Ei kulje raskaskaan auto, jos pyörät eivät tapaa isänmaan kamaraan.
Jos olis kuusangalla ollut ajovakauden säädöllä varustettu menopeli, se ei olisi noin sivuun uralta lipsahtanut. Vai tahallasiko tuonne paikoitit? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hannes Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1194
|
Lähetetty: 09.01.2006 16:19 Viestin aihe: |
|
|
Niin kaverit on varmaan ajatellu ettei noita kelkkauria viitti ajaa pottupelloksi, ajetaanpas tuossa vieressä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 09.01.2006 16:39 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Jos olis kuusangalla ollut ajovakauden säädöllä varustettu menopeli, se ei olisi noin sivuun uralta lipsahtanut. |
Sillon kun tuollaselta polanteelta puotaan, niin saa olla vaikka minkälainen keinoaivo, niin eipä auta. Onhan nuo ajonvakautukset aiheuttaneet aika häjyjä tilanteita tuolla liikenteessä. Kun esim. ohitat edellä menevän auton ja yrität tulla takaisin omalle kaistalle, niin fiksu ajonvakautus ei sinua päästäkään kun siinä ajokaistojen välissä on sohjovalli. Siinä sitten mennään fiksun laitteen avulla kohti rekan keulaa... _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kuusanka ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1019
|
Lähetetty: 09.01.2006 16:59 Viestin aihe: |
|
|
Rastinsahi kirjoitti: | Lainaus: | Jos olis kuusangalla ollut ajovakauden säädöllä varustettu menopeli, se ei olisi noin sivuun uralta lipsahtanut. |
Sillon kun tuollaselta polanteelta puotaan, niin saa olla vaikka minkälainen keinoaivo, niin eipä auta. Onhan nuo ajonvakautukset aiheuttaneet aika häjyjä tilanteita tuolla liikenteessä. Kun esim. ohitat edellä menevän auton ja yrität tulla takaisin omalle kaistalle, niin fiksu ajonvakautus ei sinua päästäkään kun siinä ajokaistojen välissä on sohjovalli. Siinä sitten mennään fiksun laitteen avulla kohti rekan keulaa... |
Niin se on tuo polanteelta putoaminen kuten Rastinsahi sanoo. Ajonvakauden säätölaite on minulla ollut maastureissa aina ratin ja penkin välissä. Joskus se on toiminut hyvin ja joskus taas, kuten kuvakin kertoo, ei. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hammer Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2004 Viestejä: 2795 Paikkakunta: Kaarina
|
Lähetetty: 09.01.2006 18:51 Viestin aihe: |
|
|
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
kantti Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Syy 2005 Viestejä: 597 Paikkakunta: Hölmölä
|
Lähetetty: 09.01.2006 19:12 Viestin aihe: |
|
|
Kuusanka! Menikö kauan kun tuosta sait lapioitua. Äkkiseltään ei näytä pahalta tilanteelta, mutta melkein arvaan että väärällä ylösyritystekniikalla ollaan sitten vähän helv. syvällä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 16975 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 09.01.2006 19:48 Viestin aihe: |
|
|
Kuusanka kirjoitti: | valmet 412s kirjoitti: |
niin miten tuo sj410 jäi mahastaan kiinni ensimmäisenä??? olisiko rengastuksessa ollut vikaa. yleensä pieni jatkaa siitä mihin iso jää
eli siihen mihin pajero jää menee takaveto lada ohi ja kun lada jää niin toytota menee ohi ja mihin toyota jää menee suzuki ohi ja tulee takaisin.
petrisimoliinissä jos joskut vierailet ni näet. |
Petrosimoliini ei sano minulle yhtään mitään. Ja ne kevyet maasturit jäävät lumessa pohjastaan kiinni siksi, että ne ovat kevyitä. Hyvät renkaatkaan eivät auta kun pyörät ovat ilmassa.
Minulle maasturin tärkein ominaisuus on sen kulku lumessa. Ympärivuotisessa käytössä oleva mökki kun on saaressa ja kämppä on hirvi- ja majavajahteineen yleensä auraamattomien teiden takana.
Kuvassa on kelkkauralla tapahtuneen tunaroinnin tulos. Helpolta näyttävä paikka, mutta silti paita kastui.
|
nyt täytyy kyllä tosissaan ja virnuilematta kysyä onko tuo auto oikeasti kiinni???? ei mitään kantoa tai kiveä minkä päällä rungosta kiinni???? tuo näyttää lähinnä suzukin normaaliparkkeeraukselta tien viereen, jostä lähdettäessä hypätään autoon ja laitetaan 1. silmään ja painetaan kaasua. lähtee sen suuremmitta ongelmitta. voihan olla että kuvakin valehtelee. ja keveydestä on hyötyä kun pääsee noita kelkkauria ajelemaan sen kummemmin mullaamatta.
tuossa toyotassa muuten tuo rengastus ei ainakaan näyttäisi olevan kunnossa. aikas sileät kummit on alla.
ja tuo petrisimoliini löytyyp...http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/forum.asp?FORUM_ID=207
sieltä voi katsoa vinkkiä kunnon rengastukseen ja muihin asioihin liityen MAASTUREIHIN.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pyrykoira Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2005 Viestejä: 943
|
Lähetetty: 09.01.2006 20:21 Viestin aihe: Neliveto |
|
|
Vanha totuushan on, että kaksivedon sijaan nelivedolla pääsee vähän pidemmälle ja paljon syvemmälle KIINNI. Eli sillä nelivedolla tulee helpommin kokeilleeksi, että jos sittenkin vielä tuosta pääsis.
Kaikki MAASTURIKUSKIT eivät myöskään muista maastoliikennelain rajoituksia MAASTOSSA ajamisessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|