Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tosisorsastaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Tam 2007 Viestejä: 698 Paikkakunta: Posio/Kuusamo
|
Lähetetty: 19.09.2010 00:56 Viestin aihe: |
|
|
Maanantaina alkas jahti lapissakin , ja lintujakin on huomattavasti enemmän kuin edellis syksyinä, joten jos tälle syksylle se mehto tavotteeksi ja muuan teeri. _________________ Terveisiä sinne Suomeen päin, herroiksi me eletään täällä näin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Voere Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2010 11:01 Viestin aihe: |
|
|
Elämäni ensimmäinen teeri istui noin 80 metrin päässä männyn latvassa ja selkä minuun päin.
Ammuin teertä selkään kaverini 222:lla ja tässä on lopputulos.
Uploaded with ImageShack.us
Ei ole enää varaa ampua ku yks teeri meidän metästysalueella, mutta viikon päästä olis lähtö viideksi päivää Posiolle _________________ Marocci 03 12/76
Tikka LSA-55 308 Win.
Remington Model 700 22-250
Voere 2114 22. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
eräjere Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 19.09.2010 11:33 Viestin aihe: |
|
|
Aloituksessa 2 teertä alas, sekä koiralle ensimmäinen pudotus haukusta.
Torstaina lähtö Posiolle jos sieltäkin vaikka jotain sais _________________ Liikunta haisee hielle, Urheilu bensalle |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kylmä-Mika Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tou 2010 Viestejä: 1981 Paikkakunta: Metsien ja vesien pitäjä
|
Lähetetty: 19.09.2010 11:43 Viestin aihe: |
|
|
Voere kirjoitti: | Elämäni ensimmäinen teeri istui noin 80 metrin päässä männyn latvassa ja selkä minuun päin.
Ei ole enää varaa ampua ku yks teeri meidän metästysalueella, mutta viikon päästä olis lähtö viideksi päivää Posiolle |
Mikä 222 paukku tuollasta jälkeä tekee... Ei kauhean pieni ja siisti reikä. _________________ Kertalaakiyhdistys
Team 45-70 #1181 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2010 11:48 Viestin aihe: |
|
|
Taitais olla jälki kaliiperista ja luodista riippumatta aika samanlaista. Aika selkeä havaintoesitys siitä kannattaako teertä ampua takaapäin. Siistimmissäkin tapauksissa tahtoo olla luunsiruja täkkälihoissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vivalem Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2010 11:51 Viestin aihe: |
|
|
sen verran malttia ettei takaapäin lintua ampusi. se on järkiää täkkälihat pilalla. Tietenki jos ampumisen/tappamisen ilosta.. _________________ marjanpoimija |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juego Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Jou 2004 Viestejä: 2598 Paikkakunta: Kuikkapanta
|
Lähetetty: 19.09.2010 11:59 Viestin aihe: |
|
|
Takaapäin ammuttaessa kannattaa yrittää kaulanjuureen, osuessaan tippuu ku kintas, eikä hajoa.
Muutoin kyllä kannattaa välttää, yleensä käy kuten kuvassa. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mc-manteli Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Lok 2007 Viestejä: 3606 Paikkakunta: Länsirannikko
|
Lähetetty: 19.09.2010 12:02 Viestin aihe: |
|
|
Aamusella tuli pieni lenkki heitettyä. Näköhavaintoja, 9 pyytä, 3 teertä, 6 koppeloa ja 2 ukkometsoa.. Ampumapaikkoja oli, mutta ei tällä kertaa kylliin hyviä, et ois kannattanu ampua.. Illasta tai huomenna uusiksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Villedz Vieras
|
Lähetetty: 19.09.2010 12:22 Viestin aihe: |
|
|
Voere kirjoitti: | Elämäni ensimmäinen teeri istui noin 80 metrin päässä männyn latvassa ja selkä minuun päin.
Uploaded with ImageShack.us
Ei ole enää varaa ampua ku yks teeri meidän metästysalueella, mutta viikon päästä olis lähtö viideksi päivää Posiolle |
Itse olen sanonut tälläkin foorumilla kymmeniä kertoja että älkää ampuko suoraan takaapäin niitä lintuja..räjähtää varmasti..Ei siis hyvä viddu sentäs. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pössi Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 19.09.2010 12:30 Viestin aihe: |
|
|
Huomenna se alakaa täälläkin päin
Saa nähä löytyykö, muutaman hakkuu aukon, loputtoman vesakon ja helvetin vetisten jänkien jäläkeen saattas teeri löytyä Ja sekin pitäs yrittää pystykorvalle saaha haukkuun |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Benellihunter Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2010 12:52 Viestin aihe: |
|
|
Pyy tänään saaliksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 19.09.2010 12:58 Viestin aihe: |
|
|
Villedz kirjoitti: | Itse olen sanonut tälläkin foorumilla kymmeniä kertoja että älkää ampuko suoraan takaapäin niitä lintuja..räjähtää varmasti..Ei siis hyvä viddu sentäs. |
Suoraan takaapäin ei missään nimessä pidä mennä ampumaan edes 7x33 Sakolla jos ei ole varma että osuu kaulan tyveen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Villedz Vieras
|
Lähetetty: 19.09.2010 13:44 Viestin aihe: |
|
|
ioni kirjoitti: | Villedz kirjoitti: | Itse olen sanonut tälläkin foorumilla kymmeniä kertoja että älkää ampuko suoraan takaapäin niitä lintuja..räjähtää varmasti..Ei siis hyvä viddu sentäs. |
Suoraan takaapäin ei missään nimessä pidä mennä ampumaan edes 7x33 Sakolla jos ei ole varma että osuu kaulan tyveen. |
Näinpä näinpä,itse olisin aikoinaan varmaankin losauttanut punahuulisorsia..eikun kanalintuja myös suoraan selkäpuolelta,mutta isi opetti jo pentuna mistä suunnasta ei kiväärillä kannata kanalintua ampua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
PupuParta Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Syy 2008 Viestejä: 484 Paikkakunta: Solkkurin pohja
|
Lähetetty: 19.09.2010 13:53 Viestin aihe: |
|
|
Villedz kirjoitti: | ioni kirjoitti: | Villedz kirjoitti: | Itse olen sanonut tälläkin foorumilla kymmeniä kertoja että älkää ampuko suoraan takaapäin niitä lintuja..räjähtää varmasti..Ei siis hyvä viddu sentäs. |
Näinpä näinpä,itse olisin aikoinaan varmaankin losauttanut punahuulisorsia..eikun kanalintuja myös suoraan selkäpuolelta,mutta isi opetti jo pentuna mistä suunnasta ei kiväärillä kannata kanalintua ampua. |
No se ei auta muu, ko ampua takaraihvoon _________________ Se on henkilökohtanen voivoi... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
eräjörma Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 19.09.2010 14:42 Viestin aihe: |
|
|
Itellä tälle syksylle 3 pyytä. 2.10 pitäis sitten ottaa suunta Posiolle ja lintuaki pitäis jonkun verran olla _________________ Kyllä sen sudet sieltä syö.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|