OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kuvia pienpedoista ja pyyntimenetelmistä 3
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 200, 201, 202  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
mikuu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Kes 2010
Viestejä: 133
Paikkakunta: RAUTIO

LähetäLähetetty: 12.09.2010 18:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä ne oo omalla kohalla ruukannu karata normaaleista verkko loukuista, vaikken oo saanu ku 3 mäyrää... Kanusta on karannu kerran. Se on nii riski elukka että oli jaksanu nostaa häkin reunaa ja livistäny alta.. ilimottelen sulle zazoo1 jos saan sen aikuisen supin, ekkös sää ollu sitä vailla??
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
zazoo1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 295
Paikkakunta: Pyhäjoki(yppäri)

LähetäLähetetty: 12.09.2010 18:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikuu kirjoitti:
Eipä ne oo omalla kohalla ruukannu karata normaaleista verkko loukuista, vaikken oo saanu ku 3 mäyrää... Kanusta on karannu kerran. Se on nii riski elukka että oli jaksanu nostaa häkin reunaa ja livistäny alta.. ilimottelen sulle zazoo1 jos saan sen aikuisen supin, ekkös sää ollu sitä vailla??

Hys Hys juttua.. ei yleistä tietoa eikä foorumi julkaisuja.... Wink
_________________
http://maastomakkarat.nettisivu.org/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Navarone
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Mar 2005
Viestejä: 877
Paikkakunta: Merikarvia

LähetäLähetetty: 12.09.2010 19:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rolling Eyes Very Happy
_________________
naturalis messor
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
jmiettinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Jou 2008
Viestejä: 973

LähetäLähetetty: 12.09.2010 20:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä käytit syöttinä, että sait mäyrän menee loukkuun. Mulla ollu kanu 50 metrin päässä asutusta mäyrän pesästä, jossa mäyriä asustelee jo muutaman viikon. Ei oo mäyrä vielä menny siihen, supia kylläkin on tullut Smile syöttinä on olluna supin raatoja ja sorsan perkkeitä Smile meinasin hunajaa kokeilla, kannattasko? On niin paha pesä etten tohi koiruutta laskea sinne!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rekkerekke
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 21
Paikkakunta: Itä-uusimaa

LähetäLähetetty: 12.09.2010 20:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meikäläisen kanuun on mäyrää eksyny joka kevät muutamia ja syöttinä ollu supin raatoa. En tiedä.. oiskohan nuilla jotain erikoistoiveita syötin suhteen, voishan sitä joskus kokeilla vaikka omenalla Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
mikuu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Kes 2010
Viestejä: 133
Paikkakunta: RAUTIO

LähetäLähetetty: 12.09.2010 21:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyllä mää oon saanu mäyriä ihan samalla perus skeidalla millä oon supejaki pyytäny. kalat näkyy kelpaavan ja linnun perkuu jätökset kelpaa samallalailla. hunajaa en oo koskaan kokeillu syöttinä nii siitä en osaa sanoa mitään. juttua oon kuitenki kuullu että ainaki supit olis makian perähän.. mulla on riistakameravideoita misä mäyrä käy hakemasa yli 2 kg hauen loukun vierestä ja lähtee kantaan vähä syrjempään sitä, sitte semmosia videoita misä se popsii ruutanoita ihan kanuloukun vieresä. että paha mennä sanoon mikä olis mäyrälle paras syötti..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
zazoo1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 295
Paikkakunta: Pyhäjoki(yppäri)

LähetäLähetetty: 13.09.2010 23:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja taas napsuu. Smile

HERÄTYS.. Kukas se siellä



Sit napsautus. Ruskea tällä kertaa


_________________
http://maastomakkarat.nettisivu.org/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
masiina
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Jou 2005
Viestejä: 1579

LähetäLähetetty: 16.09.2010 09:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tätä kaveria tulikin jahistettua jo pisempään. Erehtyi uimaan mökkirannassa kun olin rappusilla kessulla. Onneksi on aina mökillä jonkinlainen ampuma-ase käden ulottuvilla.. Smile


_________________
"...olen enemmän kuin valmis, vaaran varpaille astumaan."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mika h
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2007
Viestejä: 896

LähetäLähetetty: 17.09.2010 15:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toissapäivänä vein loukun pyyntiin. Eilen syötitin sen. Tänään hain sieltä minkin Cool Pitänee tehä sitä hajustetta sitten....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petojen tappaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Hel 2009
Viestejä: 258

LähetäLähetetty: 17.09.2010 23:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itse tein kanaverkosta jonkunlaisen varis häkin joka ei ole läheskään oikean mittainen suunnniilleen joku 1.50mx 1m niintarviikohan nuin pienessä häkissä nielun niitä portaita ku on kyseessä myös matala häkki en usko että varikset pääsiisivät pois sieltä vaikka ei oiskaan niitä nielun portaita..................... Kaveri saanu jo 6 harakkaa minkin loukuista niiistä rautasista Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11078

LähetäLähetetty: 18.09.2010 11:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jotain täältä fooumilta oppiikin, mulla on tällasiä rautakoteloja ollu muutaman vuoden pyynnissä:

Näätä menee sinne että kopsahtaa, mutta minkkejä vain 1-2 per syksy.

Sitten täältä lueskelin että keinulautaloukku ja raudat olisi paras yhdistelmä. Olin ulkoiluttanut rautoja paikalla jossa minkki oli nähty reilun kaksi viikkoa, ilman tulosta.
Hain tallin nurkasta vanhan pyynnistä poistetun ajan pehmittämän keinulautakoukun ja liitin sen rautakotelon eteen. Tuli pirun ruma, pitkä ja erikoisen näköinen tunneli:

Kuinkas kävi, no minkki oli siellä lähes heti, raudoissa kuolleena, vaikka loukku on niin pehmeä että siitä voisi mennä heittämällä läpi.

Mitäs tästä seuraa, nyt pitää rakennella tälläsiä koteloja kaikille minkinraudoille.

Harmi että ne on aika paljon työläämpiä kuin perinteiset kotelot.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikuu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Kes 2010
Viestejä: 133
Paikkakunta: RAUTIO

LähetäLähetetty: 18.09.2010 11:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ite oon kans saanu kaks edellistä minkkiä keinulauta/rauta yhistelmällä ja molemmat on ollu kuolleena raudoissa. tuota alimmaista kuvaa ku kattelin nii muuten näytti kyllä hyvältä mutta rohkenen epäillä että sieltä saattaa pahimmassa tapauksessa minkki livahtaa ulos jostain välistä mistä nuo rautojen sangat pilkistää ulos. ainaki ite tekisin vielä jonkulaiset läpät nuitten rakojen päälle. mun omissa keinuloukku/rauta yhistelmisä on rauat ns yläkerrasa, eli loukun päälle oon vaan ruuvannu kotelon misä on raudat, ja sangat on käännettynä ylöspäin ja niistä jousien lenkeistä menee kapula sitte loukun läpi, nii eipähän varmasti karkaa ainakaan. voisin laittaa kuviaki täsä ku muistas vaan ottaa kameran loukkukierrokselle mukaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ceskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hei 2007
Viestejä: 646
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 18.09.2010 12:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Erätukun loukkuun kuljeskeli eilen supi #2...


_________________
--- Internet tekee kaikista asiantuntijoita... ---
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11078

LähetäLähetetty: 18.09.2010 12:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikuu kirjoitti:
ite oon kans saanu kaks edellistä minkkiä keinulauta/rauta yhistelmällä ja molemmat on ollu kuolleena raudoissa. tuota alimmaista kuvaa ku kattelin nii muuten näytti kyllä hyvältä mutta rohkenen epäillä että sieltä saattaa pahimmassa tapauksessa minkki livahtaa ulos jostain välistä mistä nuo rautojen sangat pilkistää ulos. ainaki ite tekisin vielä jonkulaiset läpät nuitten rakojen päälle. mun omissa keinuloukku/rauta yhistelmisä on rauat ns yläkerrasa, eli loukun päälle oon vaan ruuvannu kotelon misä on raudat, ja sangat on käännettynä ylöspäin ja niistä jousien lenkeistä menee kapula sitte loukun läpi, nii eipähän varmasti karkaa ainakaan. voisin laittaa kuviaki täsä ku muistas vaan ottaa kameran loukkukierrokselle mukaan.


Tollasta mallia olen aiemmin käyttäny, mitään läppiä noihin ei oikeen saa kun silloin sankojen laukeamistila menee tukkoon. Heinää/lehtiä olen laittanut noiden reikien tukkeeks virittäes. Luulis minkin loukkuunjäämispaniikissa pyrkivän ulos isoimmasta reiästä eli rautojen läpi.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
säkäpuro
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Hel 2009
Viestejä: 262
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 18.09.2010 21:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:
mikuu kirjoitti:
ite oon kans saanu kaks edellistä minkkiä keinulauta/rauta yhistelmällä ja molemmat on ollu kuolleena raudoissa. tuota alimmaista kuvaa ku kattelin nii muuten näytti kyllä hyvältä mutta rohkenen epäillä että sieltä saattaa pahimmassa tapauksessa minkki livahtaa ulos jostain välistä mistä nuo rautojen sangat pilkistää ulos. ainaki ite tekisin vielä jonkulaiset läpät nuitten rakojen päälle. mun omissa keinuloukku/rauta yhistelmisä on rauat ns yläkerrasa, eli loukun päälle oon vaan ruuvannu kotelon misä on raudat, ja sangat on käännettynä ylöspäin ja niistä jousien lenkeistä menee kapula sitte loukun läpi, nii eipähän varmasti karkaa ainakaan. voisin laittaa kuviaki täsä ku muistas vaan ottaa kameran loukkukierrokselle mukaan.


Tollasta mallia olen aiemmin käyttäny, mitään läppiä noihin ei oikeen saa kun silloin sankojen laukeamistila menee tukkoon. Heinää/lehtiä olen laittanut noiden reikien tukkeeks virittäes. Luulis minkin loukkuunjäämispaniikissa pyrkivän ulos isoimmasta reiästä eli rautojen läpi.

No enpä ois varma. Minkki on monesti aika varovainen noiden rautojen viiksien suhteen, ja siihen se tämän keinulauta-rautahärvelin paremp iteho perustuukin. Kantsii kääntää nuo jouset ylös niin siihen ei jää ylimääräisiä reikiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 200, 201, 202  Seuraava
Sivu 57 Yht. 202

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com