OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hyvä maastoauto?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 87, 88, 89  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
bscontti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 925

LähetäLähetetty: 20.02.2010 01:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitää ihan vaan muiden huviksi luetella. Patrol -82 patarautaa vaan ei kovin kiva, eikä mihinkään, ku ei mitään lukkoja. Pajero -91 meni muttei kuitenkaan oikeesti mihinkään, kytkin laukes lumipellolla. izutsu lava, ei pääsy oikeen mihinkään, vaan kyllä se takapotkun voittaa, niin ja kone kerran laukes. Nyt Hilux 2000 ei voita mikään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pikkuhornet
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2008
Viestejä: 2524

LähetäLähetetty: 20.02.2010 01:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joopa, kyllähän noissa vanhoissa osien uusimista on, mutta mikä hienoa, löytyy tarvikeosia tosi halvalla kaupoista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hlohi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 651
Paikkakunta: Haukipudas

LähetäLähetetty: 14.03.2010 01:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hlohi kirjoitti:
Vaikka sitä ei ehkä ole ajatellut, niin kyllä hyvä maastoauto on tuo Misubishi Delica, eli L300.

+ Tilaa riittää, rekisteröity 8:lle
+ Tilojen nopea muunneltavuus
+ penkit saa vastakkai tai peräkkäin 10 sekunnissa
+ takatilan saa vuoteeksi ja perälle jää vielä koiran tila
+ tai sitten kokonaan vuoteeksi
+ Riittävä maastokelpoisuus
+ Hyvä kääntymään ja kohtuu ketterä
+ Lämmin
+ Kooltaan ei kovin suuri auto
+ Erinomainen näkyvyys ulos
+ Asiallinen ajettavuus HOX! iskarit pitää olla kunnossa

- Syöhän se, eli 10 litraa menee sataselle. Kesällä vähän vähemmän.
- Dieselvero, kun henkilöauto on. Saa huoltoautoksi myös, mutta toisaalta kuljetuskapasiteetti kärsii.
- Normaalit vanhan auton (pajeron) vaivat. Kansi piti vaihtaa...

Lopuksi vielä kuva, jossa näkyy takatilat, penkit matalana ja perällä tila koiralle. Pärjää yönkin metsässä... Tässä autossa on tullut nukuttua kymmeniä öitä koiraa reenatessa...


Ehkä luovun sittenkin tästä.

Syksyksi on tiedossa sen verran ohjelmaa että jahdit saattavat jäädä vähemmälle. Koirakin mahtaa sopivasti syksypennut pyöräyttää ja perheauto meillä jo on, eli vuosikausien jahtikumppanikin pääsee parempaan kotiin.

Eli jos jotakuta kiinoostaa niin ks lisää: http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=60327
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6267
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 03.07.2010 23:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Emännällä pasahti autosta kone ja pitäis perheeseen laittaa auto. Yksi vaihtoehto on, että annan omani emännälle ja laita esim. Foresterin. Merkittävä ehto autolle on sen leveys, eli turha ehdotella mitä sattuun. Vanhemmat Foresterit menee nykyisen kanssa just vielä talliin, uudemmista en tiedä ja rajoittaa muita malleja.

Kysymys. Olen tässä ajatellut sellaista vuosituhannen vaihteen autoa. Olen aina luullut että Subarut vetää aina tasaisesti mutta miten se nyt menee automaattien kanssa? Olen tuntikausia surffaillut netissä ja ei tästä enää ota selvää. Potkaiseeko automaatin peräpää vasta kun sutii vai miten se menee ja onko vuosimallikohtaista vaihtelua? En ole kiinnostunut mutusta vaan varmasta tiedosta. Eli jos laitan vuosituhannen vaihteesta auton ja se alkaa lumessa sutimaan, niin montako rengasta sutii manuaalissa ja montako automaatissa?

Entä miten ruostesuojaus noissa? Pelteissä ei ole ruskeaa mutta alustassa vaikuttaa olevan jo reilu kerros.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jarno.j.t
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2010
Viestejä: 926

LähetäLähetetty: 04.07.2010 14:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Maasturista olisi suotavaa löytyä ns.alennusvaihde ainakin , itellä oli vm94 suzuki vitara , hyvin kömpi lumessa vaikka ei lukkoja ollutkaan kunhan kaikki pyörät pysyivät maassa...huonoa oli että ruoste tuli kaveriksi ja vakio kansi "vika" , joidenkin osien saatavuus ainakin tarvikkeena oli vähän niin ja näin mm. syylaria tarjosi varaosa liikkeen tietokone 3kpl erinlaista mikään ei sopiva , yksi sopiva löytyi Suomesta myyjän ahkeruuden ansiosta , oli joku "afrikka mallin syylari" kuulemma... Rolling Eyes , tuttu autonasentaja kertoili että samaa osien saamis hankaluutta ilmenee toisinaan muunkin merkkisissä vanhemmissa maastureissa , osia toki viimeiltään sitten saa merkkiliikkeestä tilaamalla , voi joutua odottelemaan parikin viikkoa ja hintaa on sitten....
Hyvä tulisi kun itse rakentaisi ja vaihtelisi kaikki kuluvat osat rauhassa kuin että tekniikan muutenkin kävisi läpi..
Nim. ensimmäinen lumessa kömpiminen ja nesteet pihalle...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Chillie
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2004
Viestejä: 3325

LähetäLähetetty: 04.07.2010 18:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Riekko miehille tuommonen Ken Blockin tyylinen suparu.. Wink
http://www.youtube.com/watch?v=nTDNLUzjkpg
Tai jos putjetti on tiukempi nii ihan justy
http://www.break.com/index/sweet-subaru-with-snow-tracks.html

S
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
citymies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2007
Viestejä: 132

LähetäLähetetty: 04.07.2010 20:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
Emännällä pasahti autosta kone ja pitäis perheeseen laittaa auto. Yksi vaihtoehto on, että annan omani emännälle ja laita esim. Foresterin. Merkittävä ehto autolle on sen leveys, eli turha ehdotella mitä sattuun. Vanhemmat Foresterit menee nykyisen kanssa just vielä talliin, uudemmista en tiedä ja rajoittaa muita malleja.

Kysymys. Olen tässä ajatellut sellaista vuosituhannen vaihteen autoa. Olen aina luullut että Subarut vetää aina tasaisesti mutta miten se nyt menee automaattien kanssa? Olen tuntikausia surffaillut netissä ja ei tästä enää ota selvää. Potkaiseeko automaatin peräpää vasta kun sutii vai miten se menee ja onko vuosimallikohtaista vaihtelua? En ole kiinnostunut mutusta vaan varmasta tiedosta. Eli jos laitan vuosituhannen vaihteesta auton ja se alkaa lumessa sutimaan, niin montako rengasta sutii manuaalissa ja montako automaatissa?

Entä miten ruostesuojaus noissa? Pelteissä ei ole ruskeaa mutta alustassa vaikuttaa olevan jo reilu kerros.


Minusta yksi varteenotettava vaihtoehto vaikka foresterille olisi Nissan x-trail.

Jobbasin yhden sellaisen pohjoisessa asuvalle sukulaiselle täältä maalikylien tuntumasta. Kerkesin sillä kuukauden päivät ajelemaan kevään sohjokeleillä. Ei nyt oikeastaan muita puutteita tule mieleen kuin alennusvaihteen puute ja turhan nopea peruutusvaihde. Simppeli perusauto, tiellä yllättävänkin hyvä ja hyvässä mielessä henkilöautomainen ajettava. Nissanin ALL-MODE on sähköisesti ohjattava lamellilukko jossa on 2wd, auto ja lock-asennot. Sohjolumessa meni "lock" päällä aivan loistavasti. Nykyomistaja (hakkuukonekuski) raportoi että joissakin olosuhteissa on kuulemma hieman sellaista vajavetosutimista havaittavissa, mutta ihmeellisen hyvin antaa pitoa vaikkakin on ilman napalukkoja. Kuulemma pääsee sinne minne omalla autolla viitsii lähteä... niihin muihin paikkoihin on 4-veto hiluxi tai nissan pickup.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6267
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 05.07.2010 07:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No nuo muut citymaasturit ei käy leveyden puolesta. Eli pitää saada kaksi autoa menemään samaan talliin. Vapaastihengittävissä Forestereissa on alennusvaihde. Muissa merkeissä ei myöskään kaikissa taida olla kovin kaksinen neliveto eikä maavara. Esim. CRV:stä katsoin videon, jossa se ei päässyt ramppia ylös kun eturattaat oli rullien päällä.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 05.07.2010 09:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

citymies kirjoitti:

Minusta yksi varteenotettava vaihtoehto vaikka foresterille olisi Nissan x-trail.


Onhan se ihan pätevä yleisauto jahtimiehellekin, mutta ei sitä oikeaksi maastoautoksi voi sanoa. Mutta yleisautona passeli, vajaan kolmen vuoden kokemuksella.

Ja sitä leveyttä on sopivasti, toisin kuin Corollan Versoon, niin tuohon menee pitkä pössykkä poikittain koko tavaratilaan, kun Versossa pelkästään siihen luukun eteen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valmont
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 89

LähetäLähetetty: 05.07.2010 20:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten x-traililla, outlanderilla ja muilla joissa saa automaattisen nelivedon lisäksi lock-asennon, käy auraamattomilla teillä ajaminen? Itsellä ei autolla tarvitse mennä sen enempää "maastoon". Joutuuko pysähtelemään jarruja jäähdyttelemään jos ajelee esim. 15-20cm lumessa pidempään. Eliminikoiko tämä lock-asento kyseisen ongelman vai onko kyseessä pohjimmiltaan samasta viskokytkimestä?
Tekisipä mieli perheen kakkosauto johonkin maastokelpoisempaan. Useimmat kunnon maasturit ovat poissa laskuista koska auto on arkisin vaimon käytössä, ja kuulemma hänenkin mielipidettään pitää kuunnella. Crying or Very sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 05.07.2010 20:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos "neliveto" toteutetaan sutivaa pyörää jarruttamalla, lämpeää jarrut väkisin.
Kaverilla meinasi Crosscountry Volvosta kiurahtaa kunnolla jarrut kun ajeli n. 10km jäällä jossa 10-15 senttiä lunta.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6267
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 05.07.2010 20:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuo nelivedot ja niiden toteutukset tuntuu olevan jotain ihme salatiedettä, mitä autonvalmistajista osa jotenkin kummasti piilottelee. Joidenkin kohdalla tuo ei minusta edes millään muotoa voi puhua nelivedosta:

http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5285
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 05.07.2010 22:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpyllä on hieno linkki aiheeseen. Meillä noita linkin alussa olevia Hondia on kahta eri vuosikertaa.

Linkissä koitetaan selvittää tilannetta noilla rullilla kuin tilanne olisi jäällä.

Mistä sitten johtunee, mutta meillä jostakin syystä jäällä ja 15-20cm lumessa myös takapyöristä jää nastojen jäljet tilanteissa, joissa etupyörät yrittävät pyöriä tyhjää?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2005
Viestejä: 2103

LähetäLähetetty: 05.07.2010 22:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:

Mistä sitten johtunee, mutta meillä jostakin syystä jäällä ja 15-20cm lumessa myös takapyöristä jää nastojen jäljet tilanteissa, joissa etupyörät yrittävät pyöriä tyhjää?


Jäänyt käsijarru päälle Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BillyJoe
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Mar 2009
Viestejä: 43
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 05.07.2010 23:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
Emännällä pasahti autosta kone ja pitäis perheeseen laittaa auto. Yksi vaihtoehto on, että annan omani emännälle ja laita esim. Foresterin. Merkittävä ehto autolle on sen leveys, eli turha ehdotella mitä sattuun. Vanhemmat Foresterit menee nykyisen kanssa just vielä talliin, uudemmista en tiedä ja rajoittaa muita malleja.

Kysymys. Olen tässä ajatellut sellaista vuosituhannen vaihteen autoa. Olen aina luullut että Subarut vetää aina tasaisesti mutta miten se nyt menee automaattien kanssa? Olen tuntikausia surffaillut netissä ja ei tästä enää ota selvää. Potkaiseeko automaatin peräpää vasta kun sutii vai miten se menee ja onko vuosimallikohtaista vaihtelua? En ole kiinnostunut mutusta vaan varmasta tiedosta. Eli jos laitan vuosituhannen vaihteesta auton ja se alkaa lumessa sutimaan, niin montako rengasta sutii manuaalissa ja montako automaatissa?

Entä miten ruostesuojaus noissa? Pelteissä ei ole ruskeaa mutta alustassa vaikuttaa olevan jo reilu kerros.


Vähän menee mutuksi kun en muista vuosimallia, mutta jotain 2005 paikkeilla se jahtikaverin Foresteri on... Automaattivaihteinen peli ja sillä kun ajettiin Hiluxin jälkiä metsätiellä syvässä lumessa, niin pohjasta kun jäi kantamaan niin siinä oltiin. Sitten kun saattin se irti ja alettiin ylämäkeen lähtöä tekemään niin ihmettelin juuri tuota ilmiötä eli takaapyörät jauhaa tyhjää, mutta etupyörät ei tee mitään. Meni maku Subaruun kertaheitolla.

Mites kokemukset noista BMW X1, X3 ja X5 malleista metsäteillä? X1:ssä ainakin maavara surkeat 19 cm, vaikka koeajon perusteella muuten hieno peli. Ei vaan päässyt rajoja kokeilemaan..

Edit: Jeep Wrangleri ois kans komia peli. Oisko niistä -90 luvun alun vehkeistä kokemuksia?
_________________
Suzuki SJ413 -87
Tikka M77 12/70
Tikka M65 .30-06
Sako .222


Viimeinen muokkaaja, BillyJoe pvm 05.07.2010 23:41, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 87, 88, 89  Seuraava
Sivu 31 Yht. 89

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com