Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
AkuK Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Jou 2006 Viestejä: 194
|
Lähetetty: 30.06.2010 21:35 Viestin aihe: Petra ja kuminen o-rengas |
|
|
Osaako tietäjät kertoa onko uudemman petran kaasuportin ja suojaputken välissä olevalla kumisella o-renkaalla joku elämää suurempi tarkoitus?
Tuntuisi vähän siltä että suojaputki asettuu todella tiukalle ja vääntää piippua. Tästä seuraa se että lämmetessään osumat alkaa vaeltaa ja levitä.
Pikaisesti kokeilin ottaa kumirenkaan pois jolloin kasa muka pieneni. Tällöin suojaputki jää kuitenkin huomattavan löysälle.
Kanntaisko vaihtaa ohuempi kumirengas vai lyhentää suojeputkea niin että ei väännä piippua mutta kuitenkin niin ettei suojaputki falskaa? Vai otanko renkaan vain pois ja annan putken kolista? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jasi Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Tam 2005 Viestejä: 360
|
Lähetetty: 01.07.2010 15:45 Viestin aihe: |
|
|
AK:ssa ei mitään o-rengasta ole ja siinä "helisevä" kaasuputken suojus parantaa tarkkuutta.
Tässä tapauksessa voisi kokeilla ohuempaa o-rengasta, niin ei kolise niin paljon metsällä. Älä ainakaan ala lyhentämään suojaputkea. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
ent.ap Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Tam 2005 Viestejä: 1666
|
Lähetetty: 01.07.2010 17:12 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä meikäki tuota ohuenpaa rengasta kokeilisin.
Jokatapauksessa muistelen, että Matti Peippo on perehtyny nuihin AK virityksiin, joten jos saat yhteyen häneen, niin sieltä varmaanki saa asintuntija neuvoja? _________________ Jokanen eletty päivä, on lähenpänä kuolemaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
AkuK Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Jou 2006 Viestejä: 194
|
Lähetetty: 02.07.2010 00:09 Viestin aihe: |
|
|
Vaihdoin kokeeksi o-renkaan. Alkuperäinen on 15x2 joten ideaali olisi varmaan ollut 15x1 tai 1,5. Tähän hätään löytyi kaapista vain 10x2 joka venyy kuitenkin ohuemaksi kun mikä siinä oli.
Suojaputki jää nyt löysemmälle. Päittäisvälystä ei juuri tunnu mutta pyöritettäessä sormin, putki liikkuu vapaasti se verran mitä se nyt pääsee liikkumaan. Aiemmin oli kuin hitsattu paikalleen. Rk:n käsikirja kertoo että välystä pitäisi olla 0,2-0,5mm, jos sitä nyt voi tähän soveltaa kun eri vehkeet kumminkin.
Täytyy yrittää vielä vääntäityä radalle kokeilemaan miten toimii. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jasi Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Tam 2005 Viestejä: 360
|
Lähetetty: 02.07.2010 07:25 Viestin aihe: |
|
|
Onkohan siinä alun perin ollutkaan o-rengasta? En ainakaan räjäytyskuvasta sellaista bongannut?
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
AkuK Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Jou 2006 Viestejä: 194
|
Lähetetty: 02.07.2010 09:15 Viestin aihe: |
|
|
Jossain vaiheessa tuotantoa näkyy lisätyn:
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Iso-Jaska Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tam 2007 Viestejä: 2376 Paikkakunta: Lapland Finland
|
Lähetetty: 02.07.2010 09:15 Viestin aihe: |
|
|
^Toi kuva on vanhemman mallin Petrasta
EDITTTIÄ: Tarkoitin siis jasi:n postaamaa kuvaa. Aku ehtikin jo väliin laittamaan tuoreemman mallin räjäytyskuvan. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Chillie Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2004 Viestejä: 3325
|
Lähetetty: 02.07.2010 11:08 Viestin aihe: |
|
|
Renkaan ne on sinne varmaan aikoinaan laittaneet, kun tollot petran ostajat eivät ole tykänneet siitä, et kaasumännän suojaputki klappaa.. Tarkkuutta moinen toki huonontaa, mutta pääasia ettei peli helise..
Sorvauttaa sinne mittatarkan renkaan vaikka sopivasta muovista, jos siellä rengas täytyy oll..
S |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|