OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Sorsapillit osa 2!!!!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 28, 29, 30  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Montsa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Mar 2006
Viestejä: 253
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 14.05.2010 09:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huhuja olen Oulun suunnalta kuullut, että toimiva peli. Varmasti parhaimpia kaksikielisiä tuohon hintaluokkaan Smile . Itsellä oli tuosta se ns. Champion versio, jonka pitäisi olla jotenkin olevinaan kilpailupilliä simuloiva. Hyvin se oli työstetty, mutta ääni oli siinä versiossa turhan korkea. Tuo "field" kuulemma kuin aivan eri pilli. Ja niin. Emminä niistä hanhista tiiä... Nähny koskaa merkkaria ees. Turhaan luulin, jotta oli sorsapillitopikki näemmä, niistä kun puhuin Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
audii
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2005
Viestejä: 842
Paikkakunta: Savo

LähetäLähetetty: 14.05.2010 10:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hunttaaja kirjoitti:
Onko kokemusta alla olevasta pillistä, ei vaikuta pahan hintaiselle.

http://grube.fi/index.jsp?ID=167&catID=269&pID=1193

On näemmä tullu uus pillitoimittaja Suomeen, vai liekö pitkäänkin ollu valikoimissa pillit ja kaaveet?


Asiasta offtopicciin, onko nuo Carry-Liten kanukit halpoja vai ei? 89 e/tusina.
_________________
Tie sydämeen käy rintalastan kautta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
töyhtöhyyppä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2005
Viestejä: 1784
Paikkakunta: p 7200248 m , i 3423456 m

LähetäLähetetty: 14.05.2010 10:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mun mielestä ne on halpoja... Melkein vois ostaa ja maalailla ne merihanhen väreihin

ihan vaan vertailu vuoksi, cabelasilla samat muistaakseni noin 80 dollaria/tusina
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aku
***


Liittynyt: 12 Syy 2004
Viestejä: 3177

LähetäLähetetty: 15.05.2010 14:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän se keväällä kiva on käydä pillittelee kun saa sorsia tulemaan melkein millä äänellä tahansa. Loi ainakin mulle, sillon kun hommaa alottelin, uskoa tuohon pillin voimaan.. Mutta kyllä se niin on että syksyllä sitten se oikea taito ja osaaminen punnitaan. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hunttaaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2006
Viestejä: 108

LähetäLähetetty: 17.05.2010 23:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

töyhtöhyyppä kirjoitti:
Mun mielestä ne on halpoja... Melkein vois ostaa ja maalailla ne merihanhen väreihin

ihan vaan vertailu vuoksi, cabelasilla samat muistaakseni noin 80 dollaria/tusina


niin näytti olevan 79,90$+ rahdit, joten eipä oo järkee enää tilata ison veden takaa Smile pari tusinaa noita ollu maalattuna versiona mukana mettillä, niin ovat kyllä hintansa arvoisia. Voisi melkein uudistaa kalustoo vähän Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
istrak
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Tou 2008
Viestejä: 188
Paikkakunta: Höpöhöpölahti

LähetäLähetetty: 20.06.2010 19:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Piti huvikseen kokeilla pillityksen äänittämistä ni aattelin sitte tännekin laittaa jokusen pätkän. Äänitetty ulkoilmassa, digikameran mikillä n. 10m etäisyydeltä ilman sääskipitoisuuden ollessa korkea. Laughing Sen kyllä kuulee laadustakin, meinaa nuotti välillä vähän "hyppiä" kun tyydyin kertavetoihin lämmittelemättä kun meinas sääsket sen verta häiritä. Tarkotus oli saada verrattua vähän nuita pillejä, siksi on paljo ylipitkää hailia ja greetinkiä nuissa. Kuulostaa ainakin omaan korvaan paremmalta kuin sisätilassa äänittämällä, ei tuu semmosta kaikua ja rätinää matkaan.

En mitään hipohipo-akryylipillejä omista mutta tämmöstä tällä kertaa..

HS Black Ice: (2 kielinen)
http://www.ziddu.com/viewfile/10370625/hs_black_ice.mp3.html

RNT Quackhead J-Frame:
http://www.ziddu.com/viewfile/10370623/rnt_qh_j-frame.mp3.html

RNT Quackhead Timber:
http://www.ziddu.com/viewfile/10370626/rnt_qh_timber.mp3.html

Ja lisänä Faulksin hanhipilli: Very Happy
http://www.ziddu.com/viewfile/10370624/faulks_pl22.mp3.html

Jos jotakuta kiinnostaa niin voin tässä joku päivä äänittää Greylag Hammerillakin, jätin sen välistä kun en oo ennemmin short-reedillä puhaltanut ja sain pillin vasta äskettäin niin vaatii vielä treeniä enemmän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Terppana
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Elo 2008
Viestejä: 170

LähetäLähetetty: 21.06.2010 10:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Melko hyvän kuulosta ränkätystä...

Itellä on kanssa toi Quackheadin Timber ja ihmettelen, että kuinka sillä voi tollasta ääntä edes saada. Alkanu epäilyttää, että olisko tossa omassa jotain häikkää. Se on mulla viime kesästä asti ollu ja oon yrittäny kaikenlaista, erilailla hönkii ym. mutta ei vaan oikee irtoo. On jotenki tosi matala ääni ja menee ihan överin räkäseks. Sit jos yrittää vähemmän humista niin menee ihan vappupilliks. Tutkin vähän enemmän niin siinä kielessä olevat viisteet ei oo ainakaa symmetriset. Onko tietoa, että onko se kieli tehtaalta ihan perille asti työnnetty?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
istrak
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Tou 2008
Viestejä: 188
Paikkakunta: Höpöhöpölahti

LähetäLähetetty: 21.06.2010 11:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Terppana kirjoitti:
Melko hyvän kuulosta ränkätystä...

Itellä on kanssa toi Quackheadin Timber ja ihmettelen, että kuinka sillä voi tollasta ääntä edes saada. Alkanu epäilyttää, että olisko tossa omassa jotain häikkää. Se on mulla viime kesästä asti ollu ja oon yrittäny kaikenlaista, erilailla hönkii ym. mutta ei vaan oikee irtoo. On jotenki tosi matala ääni ja menee ihan överin räkäseks. Sit jos yrittää vähemmän humista niin menee ihan vappupilliks. Tutkin vähän enemmän niin siinä kielessä olevat viisteet ei oo ainakaa symmetriset. Onko tietoa, että onko se kieli tehtaalta ihan perille asti työnnetty?


Ite mitä oon huomannu niin nuo quackheadit on kyllä monesti vähän sinne päin vaan säädetty tehtaalla. On isojakin eroja ollu äänessä mitä oon vertaillu muitten kans. Kannattaa kokeilla säätää, jos ei muuta tee kuin kielen asentoa muuttele niin ei sitä pysyvästi pilalle saa. Itellä timberissä kieli ihan pohjassa nykyään, en muista oliko alunperin, säätöhän tietenkin riippuu siitä kielen pituudesta. Itellä on alkuperäset viisteet, n. 2,5mm mittaset (siis sitä viisteen "leikkaussaumaa" pitkin mitattuna) 45 asteen kulmassa. Jos sulla on ne viisteet huonot niin käännä kieli toistepäin eli että menee nykyset viisteet korkin alle ja sitte teet ite uudet toiseen päähän? Aloitat vaikka 1,5mm viisteillä, kokeilet ja sitte himpun verran isommilla jos ei tunnu hyvältä. Mitä enemmän viistettä, sitä raspimmaksi ääni menee. Kannattaa kuitenkin eka kokeilla vaan kääntämällä kieli, eli kokonaan ilman viisteitä, kuulostaa hyvältä niinkin ja enemmän "holdia", saa vinkumaan helpommin. Nopea double cut feed eli "konekivääri" on tosin ainakin mun timberillä tolkuttoman vaikea tehdä puhtaasti säädöistä riippumatta, ei jotenkin pilli pysy perässä vaan kieli "pohjaa" ja alkaa vinkua..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Terppana
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Elo 2008
Viestejä: 170

LähetäLähetetty: 21.06.2010 16:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä oon kyllä sitä kielen pituutta koittanu säädellä mutta mitä enemmän vetää ulos, niin sitä matalammaks vaan menee, eikä oikestaa soi enää ollenkaa, jos sitä vähänki ottaa ulospäin.

Tossa tääs tänään työmatkalla puhaltelin ja omaan korvaan ehkä alkaa jo vähän kuulostaa sorsalta jos siihen puhaltaa ihan älyttömän kovaa. Sitte se raspi alkaa vähän tasottua ja ääni menee korkeemmaks. Se on ainaki totta, ku joku täällä mainosti, että toi pilli kärsii puhaltaa kovaa. Ainakaa omilla keuhkoilla en saa niin kovaa puhallettua, että menis vappupilliks tms.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
istrak
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Tou 2008
Viestejä: 188
Paikkakunta: Höpöhöpölahti

LähetäLähetetty: 21.06.2010 23:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Terppana kirjoitti:
Mä oon kyllä sitä kielen pituutta koittanu säädellä mutta mitä enemmän vetää ulos, niin sitä matalammaks vaan menee, eikä oikestaa soi enää ollenkaa, jos sitä vähänki ottaa ulospäin.

Tossa tääs tänään työmatkalla puhaltelin ja omaan korvaan ehkä alkaa jo vähän kuulostaa sorsalta jos siihen puhaltaa ihan älyttömän kovaa. Sitte se raspi alkaa vähän tasottua ja ääni menee korkeemmaks. Se on ainaki totta, ku joku täällä mainosti, että toi pilli kärsii puhaltaa kovaa. Ainakaa omilla keuhkoilla en saa niin kovaa puhallettua, että menis vappupilliks tms.


No jos se kieli on jo alunperin pohjassa ja silti tuntuu liian möreältä niin lyhennä sitä? 0,5-1mm pois tyvestä että menee "syvemmälle", jos ei parane niin sitten vaan jättää kielen sen lyhentämisen verran pohjasta irti niin saa entisen soinnin. Ei tuo mulla ainakaan tolkuttoman raskas ole puhaltaa, vappupilliksi sitä kyllä ei saa oikein millään. Pitkällä kielellä on aina raskaampi puhaltaa kuin lyhyellä.

PS. Löytyiskö keltään mylaria eli kielimateriaalia? Oon joitakin pillintekeleitä vääntäny mutta mylaria ei tunnu saavan mistään eikä nuista kaupan pilleistä voi loppuiäksi kieliä "lainata" omiin tekeleisiin. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-JP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2009
Viestejä: 155
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 22.06.2010 04:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Jos jotakuta kiinnostaa niin voin tässä joku päivä äänittää Greylag Hammerillakin, jätin sen välistä kun en oo ennemmin short-reedillä puhaltanut ja sain pillin vasta äskettäin niin vaatii vielä treeniä enemmän.


Laitahan näyte vasarastakin Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
töyhtöhyyppä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2005
Viestejä: 1784
Paikkakunta: p 7200248 m , i 3423456 m

LähetäLähetetty: 22.06.2010 09:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

istrak kirjoitti:

PS. Löytyiskö keltään mylaria eli kielimateriaalia? Oon joitakin pillintekeleitä vääntäny mutta mylaria ei tunnu saavan mistään eikä nuista kaupan pilleistä voi loppuiäksi kieliä "lainata" omiin tekeleisiin. Laughing


Saattais tuota löytyä pikku siivu...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
töyhtöhyyppä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2005
Viestejä: 1784
Paikkakunta: p 7200248 m , i 3423456 m

LähetäLähetetty: 22.06.2010 14:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pari ääninäytettä

http://www.esnips.com/doc/0e8614a6-c81c-435d-8125-8925e14323d9/Shawnsmahogany

http://www.esnips.com/doc/7dfac529-77b3-4d95-a3c4-2c132836b646/greylag1

http://www.esnips.com/doc/64a8ac7a-447a-4d39-9435-eeed3641c754/Acrylic
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
istrak
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Tou 2008
Viestejä: 188
Paikkakunta: Höpöhöpölahti

LähetäLähetetty: 22.06.2010 22:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

töyhtöhyyppä kirjoitti:
Pari ääninäytettä

http://www.esnips.com/doc/0e8614a6-c81c-435d-8125-8925e14323d9/Shawnsmahogany

http://www.esnips.com/doc/7dfac529-77b3-4d95-a3c4-2c132836b646/greylag1

http://www.esnips.com/doc/64a8ac7a-447a-4d39-9435-eeed3641c754/Acrylic


Mitä pillejä nuissa esiintyy??? Smile Pillitys kuulostaa itessään tosi hyvältä mutta varsinki sorsapilleissä meinaa se pillin äänensävy jäädä vähän hämärän peittoon kun meinaa vähän "rätistä ja kilistä" ääni varsinki kovaa puhalletuissa kohdista. Siihen ei kyllä oikein auta kun äänittää kauempaa tai paremmalla mikillä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
töyhtöhyyppä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2005
Viestejä: 1784
Paikkakunta: p 7200248 m , i 3423456 m

LähetäLähetetty: 23.06.2010 09:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siinähän ne lukee perässä Wink Kaikki mallia "Bnova"...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 28, 29, 30  Seuraava
Sivu 8 Yht. 30

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com