Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
vursan Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 16.10.2004 17:21 Viestin aihe: |
|
|
onko tietoa millainen on houkutuspillit.netissä myynnissä oleva Original Wench pilli? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.01.2005 18:57 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä Matti
Asiallinen testi Käykäähän lukemassa lutkuista kiinnostuneet |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.01.2005 17:40 Viestin aihe: |
|
|
Ja sitten kun ollaan mantereella pillejä tiirailemassa niin miksei samalla tutustaisi "Hanhestukseen ja Sorsastukseen"sikäläisittäin.
Manitoballa taisi olla konkreettista kokemusta asiasta.
Olettekos muuten katsoneet Take em 5-6??Itsellä on molemmat ja tollasen tiiraaminen vie aivan omiin sfääreihin
Pitää kuitenkin muistaa että siellä on sitten mitä metsästää ja mitenkä näitä jahtimiehiä siellä on suhteessa maan kokoon |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mirage Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.01.2005 20:12 Viestin aihe: |
|
|
Joo noi Take'em filmit saa etusormen koukistelemaan.. Vaan osaa barniet ja calefi ja muut serkut soittaa pillejäkin aika monipuolisesta... Itselläni on useita HS:n pillejä käytössä ja kyllähän ne päihittää nuo halvat merkit aiko 6-0.
Onko Manitoban nimikirj. JS jos saa tiedustella? Jos on Niin on vaihdettu ajatuksia joskus puhelimitsekin.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
manitoba Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.01.2005 21:34 Viestin aihe: sorsapillit!! |
|
|
Miragelle, että kyllä on.Olen mielen kiinnolla seurannut tätä keskustelua
noista pilleistä ja lutkuista joka on virinnyt ihan kivasti.Näin talvellahan
on aikaa harjoitella niillä puhaltamaan.Tuossa kaverin kanssa sovittiin
että tehdään tällä viikolla sellainen opetus juttu videolle ihan sellainen
perus juttu millä pääsee alkuun.Näytän siinä sorsapillin puhallusta sekä
hanhipillin ja lutkun käyttöä.Kaveri on apuna että saadaan pojan
kotisivujen kautta linkitettyä se sitten tänne.Mulla on ollut käytössä
kuukauden päivät toi uusi Grey lag (merihanhi)pilli GLG-16 jonka
piippu ja kello osa pähkinäpuuta ja sisäkalut seetriä.Tämä pilli on
tarkoitettu Norjan Islannin ja skotlannin markkinoille alunpitäen.Tiesin
tämän tekijän ja ilmoitin maahantuojalle että saisko näitä maahan,ja
se onnistui.Eikä ole tarvinnut katua, mahtava ääninen pilli,kyllä voi
sanoa että merihanhi itte ääntää paremmin.Esittelen tuon pillin sitten
tuossa videon pätkässä.Palaillaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mirage Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.01.2005 23:29 Viestin aihe: |
|
|
Joo mä arvelinkin tunnistavinani manitoban.. Miten ensi syksy - ootteko menossa?
toi "sorsalutku" toimii aika mukavasti myös siten että laittaa vasempaan käteen etutukin alle (siis jos ampuu oikealta olkapäältä - vasureilla toisin päin!) ja varovasti puristelemalla saan lähtemään vienoa "kysely ääntä". Tuli kokeiltua syksyllä eri variaatioita, kun rupesi hämärtymään ja sorsat vastailivat hyvin pilliin ja kuuli kuinka ne lensivät lähemmäksi: ase on nopeasti ampumavalmiina! Tuli paineltu myös jalalla ja välillä pilli oli reisitaskussa josta pilliosa sojotti ulos, sitten vaan jalalla veneenlaitaa vasten puristeli. Ai mixi ei tullut vain ravisteltua? Haulikko toisessa kädessä ja toisella kädellä tuli käytetty HS:n sorsapilliä eli sai tehty kahta erilaista ääntä yhtäaikaa ja silti oli haulikko valmiin "äksöniin". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jusse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.01.2005 00:25 Viestin aihe: |
|
|
Joo innolla ootellaan videota..
Pitää vissiin metsästys.netin porukalla tilata kerralla isompi satsi sorsapillejä jenkkilästä.
Tuossa vielä kehuja 100-in 1 sorsapillistä
http://www.hjorth.fi/tuotteet/acme.php |
|
Takaisin alkuun |
|
|
manitoba Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.01.2005 11:37 Viestin aihe: sorsapillit! |
|
|
Matille ja muille sorsa ja hanhipilleistä kiinnostuneille,sen verran on mulla tietoa että kaikkia pillejä mitä Haydels tekee saa myös suomeen,myös DR-85 Jokainen voi käydä kuuntelemassa noita pillejä tuolla Haydelsin sivuilta ja tilata mieleisensä.Maahantuoja sanoi että hän korjaa noita sivuja siltä osin. http://www.haydels.com/pages/waterfowl.html
Matille vaan kiitos että kirjoitit tuostakin,niin tuleepahan sekin nyt korjattua.Houkutuspillit.net tuo maahan kaikea noita pillejä,sekä näitä puisia sorsapillejä johon Mattikin on ihastunut
Kun totta puhutaan,en minäkään ole noista äänistä innostunut sorsapillin osalta.Hanhipilli on asia erikseen.Silloin kun minä rupesin etsimään tätä merihanhi pilliä se oli Jordanin tekemä,ja tehty jo vuodesta 1963 nyt vaan eri tekijän mutta sama pilli.Löytyi täältä http://www.tidepool.co.uk/order.html En ole varma, mutta luulen että noi puiset sorsapillit jää pois myynnistä.
Jos minulta kysytään minkälaiseen järjestykseen minä laittaisin noi pillit,tai jos minun pitäisi nyt ostaa Suomesta saatavilla olevia Suomalaisen maahatuojan pillejä.Järjestys olisi tämä .Sorsapillit: DR-85 (paras) Timber cutter Merihanhi GLG-16 Metsähanhi HS-musta.
Ja vielä yksi juttu.Minulta on paljon kysytty tätä asiaa sorsapillistä että mikä on siinä pillissä se reikä.Siitä olen kuullut mitä ihmeellisimpiä juttuja,milloin se on joku viritysreikä milloin mitäkin.Se on sitä varten että muutat etusormella ääniaksentia niin että kun se on suljettu ääni on vanhemman sorsan ja kun vapautat reijän auki muuttu ääni nuoren sorsan ääneksi ja vähän parvipaiseksi.Näytän sen miten se tapahtuu sitten tuossa videossa.Sen reijän voi tehdä siihen itsekkin sellaiseen pilliin jossa sitä ei ole.Esimerkiksi HS pilleissä on on valmiina se reijän paikka pienellä pisteellä tehty,ja kun se tehtaalla tehdään niin hintakin nousee.Että näin tällä erää.Palailllaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
manitoba Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.01.2005 20:39 Viestin aihe: sorsapillit!!! |
|
|
Voit olla oikeassa kun puhut noista eroista.Jenkeissä voi olla erisanonta tuolle ja taas kanadassa erilailla.Kun katsoo videota take em 2 olikohan vuodelta 2000 niin siinä herra John Vaca Kanadasta näyttää ja opettaa
ja näyttää erillaisia pillejä joissa on myös tämä pilli jossa on reikä.Niin siinä hän sanoo että tämä reikä on nuorelle sorsalle ja parvelle.Onhan jenkessä kaikenlaisia tyylejä on Arkansas style, Minnnesota style ja vaikka mitä ja näitä kaikkea kun rupeaa pähkäilemään niin varmasti on kuula kateissa hetken päästä.
Siitä kun kirjoitit näistä suomessa liikkeistä saatavista pilleistä,olet kyllä oikeassa.Olen kuullut nuorilta kun olen käynyt näyttämässä niiden käyttöä
esimerkiksi metsästys tutkintojen yhteydessä niin pojat on kertonut että myyjä sanoi että tämä on hyvä pilli,on myyty helvetisti tätä mallia.Myyjän tietämys loppuu siihen,ja tulos on se niinkuin kirjoitit että pilli lentää kaislikkoon,!&%¤#"! ei näillä tee mitään,kiinnostus loppuu siihen.Ja vaikka olisikin saatavana paremman luokan pillejä joilla voi aloittaa,niin myyjät ei tiedä kertoa miten niihin puhalletaan,on tietysti poikkeuksia näissä myyjissäkin.Palaillaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Baikal ***
|
Lähetetty: 13.01.2005 20:46 Viestin aihe: |
|
|
Manitoba! koska se teidän video tulee Mulla on se DR-85 sorsapilli, mutta siinä ei kyllä sellaista reikää ole...kannattaako sellainen siihen tehdä? _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
manitoba Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.01.2005 21:13 Viestin aihe: sorsapillit |
|
|
Terve! Se yritetään saada tällä viikolla niin että se olisi viimeistään
pyhänä nähtävillä täällä.Kysyit voiko tehdä sen reijän,kyllä voit,siihen
keskelle sellainen 6-7millin reikä,mutta poraa varovasti ja ota sitten ne
poraus jätteet sieltä sisältä pois.Pojan DR-85ssa on tehty reikä
jälkikäteen.Palaillaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juize Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 13 Tam 2005 Viestejä: 84 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 14.01.2005 15:45 Viestin aihe: sorsapillit |
|
|
Minulla käytössä Cabellakselta tilattuja pillejä.
Sorsalle : Hunter's Specialties Bill Collector duck call tai sitten
Haydel's DR-85 Deceiver Duck pilliä.
Hanhelle käytän Foiles Meat Grinderia , hyväääninen hanhi pilli.
Kieli valmiiksi hiottu ja pikku vitirttelyllä saa sopivan matalan äänen vastaamaan meidän hanhia............ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hartsa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.01.2005 16:53 Viestin aihe: |
|
|
Kertokaahan muuten hanhia pillittäneet onko kokemuksia kaikista kolmesta riistalajista ja poikkeavatko toisistaan? Ainakin korvakuulolta ovat aika erilaisia, joten pitänee olla eri pillitkin, vai? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juize Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 13 Tam 2005 Viestejä: 84 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tero21 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.01.2005 23:34 Viestin aihe: |
|
|
hyökkään vähän asian sivusta mutta... itse huomasi että mulla kaverin kanssa oli 15kpl hanhen kuvia niin siihen tuli sorsa paremmin ku ite sorsan kuville. joten ei enään loppu ajasta edes laitettu sorsan kuvia... molemmat pillit kyllä oli mukana.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|