OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City"maasturit" vs. Audi. Rojektia tyrkkää ehkä...
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
TH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 1186
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 20.01.2010 18:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
Audin käyttämä haldex on hyvä jatkuva neliveto ja sopivan takapainotteinen..!

Varmasti vitsailet mutta ihan varmuuden vuoksi: Haldexia on vaikea mieltää jatkuvaksi kun 95% vedosta on vakiona edessä. Vanhemmissa haldexeissa ei taida tulla vetoa taakse ollenkaan ellei etupää luista. Ja Haldex ei koskaan ole takapainoitteinen. Itse sain toistuvasti Haldex-auton (A3 3.2 DSG) 2-vetoiseksi ajamalla sillä vähän urheilullisemmin muutama talvi sitten. Kun auto vähän jäähtyi ja varoitusvalot sammuivat palautui 4-veto. Ei vakuuttanut. Kuulemma uusin Haldex-versio on jo aika asiallinen.

Mekaaninen Torsen sensijaan on takapainotteinen. Siinä voidaan siirtää jopa 75% vedosta taakse. Kunnon Audeista löytyy Torsen - eli niistä missä kone on pitkittäin Wink Torsenin kanssa voi vetää pitkiä luistoja ilman huolen päivää - ainakaan 4-veto ei petä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VeturiVille66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tam 2005
Viestejä: 4774
Paikkakunta: Nääsmaa

LähetäLähetetty: 20.01.2010 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin niistä renkaista.
Ensin oli jokkut desert eaglet, jokka oli ihan p@skat.
Sitten mud-terrainit kuorma-auton nastoilla. Niillä olis menny vaikka puuhun. Makso silloin 90-luvun alussa liki kymppitonnin kiarros(ovh.). Nastat joutu nyppiin pois keväällä, kun ei ollu varaa ostaa toisia...
Ajoin niillä kaks vuotta putkeen ja myin ne kahella ja puolella tonnilla pois
ja pintaa oli semmotteinen 1/3-osa jäljellä.
Loppuajan ajoin All-terraineilla(ei nastoja missään vaiheessa), ja oli kyllä hyvät renkaat.

Summa summaarum;

-Mud Terrainit on kyllä todelliset off road renkaat, mutta kuivalla/kesällä pitää saakelimoisen metelin/jyristää, kuluu nopeasti. Kannattaa hommata toiset vanteet ja käyttää vain talvella ja kunnon nastoilla.

-All Terrain on monipuolinen ja hiljainen rengas, verrattuna Mud Terrainiin ja kestää kulutusta älyttömästi, mutta mutta, on melkoinen sepelin kerääjä. Ei ole kivaa lähteä konetielle, jos ei ole kaivanut ruuvvarilla ensin mahdolliset kivet renkaan kuvioinneista pois...Vauhti kun nousee, niin alkaa kiva pauke kuulua kun niitä kiviä(sepeliä) alkaa lähteen irti.

Molemmat edellä mainitut renkaat olivat siis BF Goodrichin ja kokoa 35x12.5
Silloin harvinaiset renkaat ja kalliit. Nykyään noita näyttää saavan helposti ja hinnat tippuneet reilusti(alle puoleen, ehkä kolmasosaan)
Lakihan tässä joskus muuttui niin, että suurin sallittu koko(poislukien kuorma-autot) on tätänykyä kaiketi 32" mitä saalaitaa alle. Siksikai valikoima monesta kaupasta näyttää loppuvan juurikin tohon 32" kokoon.

http://www.offivaruste.com/catalog/index.php?cPath=21_27_57

Noista Desert Eagleista ei sen enempää...

Edit;
Niin auto oli Chevrolet Blazer 6.2Dsl, ydinvoimala.


T:V-V
_________________
Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iso-Jaska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tam 2007
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Lapland Finland

LähetäLähetetty: 20.01.2010 21:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Challe kirjoitti:
Audi, Wolsu ja skeida käyttää tota haldeksia, ei toiminu oktaaviassa, vaihdoin pois. Jos kuka on joskus ajanut jatkuvalla nelivedolla niin tuskin antaa pisteitä noille "automaattisesti kytkeytiville" nelivedoille.


Hieman korjausta; haldex löytyy VAG:eista, joissa moottori poikittain. Torsen pitkittäin asennettujen moottorien jatkeena.

http://www.autowiki.fi/index.php/Quattro tuolta voi ja kannattaa opiskella lisää.

Ja Kankkusen mielipide http://www.youtube.com/watch?v=7l5uXjZthJU#t=2m47s tuohon voi olla kenenkään hankala asettaa vastaväitettä tai ainakin saa perustella väitteensä hyvin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Challe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Mar 2008
Viestejä: 161
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 20.01.2010 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toinen semmonen audi alla jossa toorseeni, se aito quattro. Skeidasta (haldeksista) otin semmosen opikseni että enää en noihin säksättimiin koske, joissa neliveto "automaattisesti" kytkeytyvä. Vikoroivat kuin mikäkin kun hakkaavat auraamattomilla teillä kokoajan nelivetoa päälle ja pois.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kotkotus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Huh 2008
Viestejä: 883

LähetäLähetetty: 20.01.2010 21:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mun suzuki menee aika hyvin,mutta kytkin välillä haisee... Crying or Very sad 4 wd lock on mitä on,mutta vetää paremmin kuin 4 wd,auto tilassa. Toyota rav 4 jää kyllä hopealle. Kokeiltu on toyota.vs suzuki Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9501

LähetäLähetetty: 20.01.2010 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ilmeisesti kyse Vitarasta?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5988

LähetäLähetetty: 20.01.2010 22:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä Jimny on kanssa peto menemään. Varsinkin modausten jälkeen.

Esim. tuollai:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48073
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5396
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 20.01.2010 23:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun tuota q:ta kerran on ruvettu urakalla kehumaan, niin löytyyhän siitä kuitenkin niitäkin tilanteita, missä se ei loista;
http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE

Lienee osaltaan kysymys siitä, mitä halutaan kuvata ja mikä halutaan videolla esitellä parhaaksi.

Torsen-pohjainen systeemi ei ole huono, onhan uusi Land Cruiserkin tuolla toteuttu. Mutta muillakin voi tulla toimeen, Honda-mieskin Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VeturiVille66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tam 2005
Viestejä: 4774
Paikkakunta: Nääsmaa

LähetäLähetetty: 20.01.2010 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

veetee kirjoitti:
Kyllä Jimny on kanssa peto menemään. Varsinkin modausten jälkeen.

Esim. tuollai:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48073


Kuuluu myös ehdottomasti näihin oikeisiin nelivetoihin.

Heittäisin peliin myös jutun, että autolla jolla pääsee mukavasti lumessa(jos jäi korostamatta), niin sillä pitäisi myöskin taittaa mukavasti pidempiäkin matkoja maantiellä. Karsii kummasti vaihtoehtoja...

T:V-V
_________________
Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9501

LähetäLähetetty: 20.01.2010 23:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

veetee kirjoitti:
Kyllä Jimny on kanssa peto menemään. Varsinkin modausten jälkeen.


Pihassa odottamassa Jimppa takuun loppumista että pääsisi pikkasen vielä parantamaan etenemistä. ME-auton jyrkkä kanta oli että ainakin alustan, mukaan lukien jarrut, takuu raukeaa jos laittaa alustasarjan vaikka se olisi hyväksyttykkin... Shocked "Umpi" perälukkojen kohdalta vielä ymmärtää että takuu voi olla voimansiirron osin moi. Muoveja (etu puskuri) kait jo voisi leikellä sen vaikuttamatta raukeamisiin. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
töyhtöhyyppä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2005
Viestejä: 1784
Paikkakunta: p 7200248 m , i 3423456 m

LähetäLähetetty: 20.01.2010 23:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.nettiauto.com/suzuki/jimny/2688439

on siinä jimmyllä näköä Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
m.mestari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Tam 2009
Viestejä: 1493

LähetäLähetetty: 21.01.2010 06:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin tos tojotan auto liikkees pisti silmää uus hiluxi, muuttunu on malli jonkun verran. onkos kellää kokemuksia tommosesta uudehkosta tai uudesta, miten liikkuu maastossa/tiellä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 1186
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 21.01.2010 10:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

m.mestari kirjoitti:
Kävin tos tojotan auto liikkees pisti silmää uus hiluxi, muuttunu on malli jonkun verran. onkos kellää kokemuksia tommosesta uudehkosta tai uudesta, miten liikkuu maastossa/tiellä?

Ihan hyvin menee. Rengastuksesta kiinni mettäeteneminen. Vakiorengastuksella ei kannata asfaltilta harhautua pois.

SR-mallissa on vielä napilla kytkettävä 100% lukko taka-akselilla. En ole vielä jäänyt mihinkään kiinni ja jokapaikkaan mihin on ollut asiaa olen myös päässyt.

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 21.01.2010 10:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei kai kukaan nyt tosissaan kehu yoyotan RAVia..? Laughing
Etuvetoinenhan se on!

Neliveto autoista koitetaan tehdä taloudellisia ja ainut toimenpide tuntuu olevan vain tuo, että tehään niistä etuvetoisia!



Suzukit (jimny ja vitara) kannattaa jättää pois citymaasturikeskustelusta, ovat kuitenkin jo lähempänä oikeata maasturitekniikka, Jimnystä voisi sanoa, että täysin maasturi tekniikaltaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5988

LähetäLähetetty: 21.01.2010 11:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
Ei kai kukaan nyt tosissaan kehu yoyotan RAVia..? Laughing
Etuvetoinenhan se on!

Neliveto autoista koitetaan tehdä taloudellisia ja ainut toimenpide tuntuu olevan vain tuo, että tehään niistä etuvetoisia!



Et noteerannut aiemmin todettuna, että on erilaisia tarpeita. Toisille riittää se parempi maavara ja avustava neliveto. Kuten Rav, Xtrail, CRV, Tiguan...

Ja muistetaan, että Hiluxeja, Pajeroita sun muita ajetaan suurin osa ajasta pelkästään takavetoisina. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Sivu 2 Yht. 8

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com