Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
kaju Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Huh 2004 Viestejä: 322
|
Lähetetty: 18.12.2009 00:08 Viestin aihe: Baikal ij-18 haulikon piipun lyhennys yms. |
|
|
hei
tietääkö kukaan osaavaa aseseppää, joka taitaa haulipiipun lyhennyksen/kierteiden teon vaihtosupistimille? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 18.12.2009 09:27 Viestin aihe: |
|
|
Riippuu piipun materiaalivahvuudesta. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kaju Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Huh 2004 Viestejä: 322
|
Lähetetty: 18.12.2009 10:59 Viestin aihe: |
|
|
eikö Baikalissa taida riitävästi olla? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Maantiekiitäjä Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Syy 2008 Viestejä: 2543 Paikkakunta: Karu-Karjala
|
Lähetetty: 18.12.2009 11:14 Viestin aihe: |
|
|
kaju kirjoitti: | eikö Baikalissa taida riitävästi olla? |
Eikö tuossa lie 4mm seinämävahvuus? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lohari Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Syy 2008 Viestejä: 968
|
Lähetetty: 18.12.2009 15:05 Viestin aihe: |
|
|
Jyväskylän Armoria. Joskus kyselin samaa ja tuolta tärppäsi. Winsun kierteet olisivat tehneet itelle vaan se ei ihan passannu. Onkos se sinun IJ-18 kiintee vai vaihtoholkeilla? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kaju Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Huh 2004 Viestejä: 322
|
Lähetetty: 18.12.2009 16:02 Viestin aihe: |
|
|
mulla on nyt sporting versio ko. haulikosta, mutta ajattelin, josko ostaisin perusverion kiinteällä supistimella, jota alkaisin hieman "customoimaan"...mm. piipun lyhennys/ kierteet sisäpuolelle vaihtoholkeille. tiedätkö kuka aseseppä ko. muutostyön teki sinulle Armorian kautta? oliko tyyris homma.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lohari Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Syy 2008 Viestejä: 968
|
Lähetetty: 18.12.2009 16:45 Viestin aihe: |
|
|
Ei minulle tehty sitä kierrettä vaan kysyin, ja selvis että Jyväskylän Armorian aseseppä sen vois tehä, en tiiä nimee.
Sisäpuolinen kierre ois ollu kyseessä, Winchesterin holkeille, joita sieltä ois myös saanu 40e kpl hintaan kun kysyin.
Hintaa työlle en tarkalleen muista, olikohan 60€. Kuitenki alle satasen se jäi, siihen sisälty lyhennys ja kierre. Kysäse niin saat tuoreempaa infoa. Ite tiedustelin vuos sitte.
Jos Baikalin omalle sisäkierteelle tekijän löydät niin siitä voit minulle kans informoida |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kaju Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Huh 2004 Viestejä: 322
|
Lähetetty: 18.12.2009 17:00 Viestin aihe: |
|
|
ok Lohari |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 18.12.2009 17:22 Viestin aihe: |
|
|
Maantiekiitäjä kirjoitti: | kaju kirjoitti: | eikö Baikalissa taida riitävästi olla? |
Eikö tuossa lie 4mm seinämävahvuus? |
4 milliä ainepaksuus haulikon piipussa?
Vaikea uskoa edes paikkalista, tuskin edes Aimo Lahti ei olisi laittanut niin paljoa rautaa reiän ympärille, vaikka laittoikin "varman päälle" .
Selvittelin joskus mahdollisuutta kierteiden tekoon Browningin 1/2-autoon, siinä oli muistaakseni vajaa 2mm.
Se ei parin sepän mielestä ihan riittänyt, reilu 2 olisi pitänyt kuulema olla.
Joskin jenkeissä kyllä ovat Brileyn erikoisen ohuita putkia noihin laittaneet... _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Maantiekiitäjä Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Syy 2008 Viestejä: 2543 Paikkakunta: Karu-Karjala
|
Lähetetty: 18.12.2009 20:41 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Maantiekiitäjä kirjoitti: | kaju kirjoitti: | eikö Baikalissa taida riitävästi olla? |
Eikö tuossa lie 4mm seinämävahvuus? |
4 milliä ainepaksuus haulikon piipussa?
Vaikea uskoa edes paikkalista, tuskin edes Aimo Lahti ei olisi laittanut niin paljoa rautaa reiän ympärille, vaikka laittoikin "varman päälle" .
Selvittelin joskus mahdollisuutta kierteiden tekoon Browningin 1/2-autoon, siinä oli muistaakseni vajaa 2mm.
Se ei parin sepän mielestä ihan riittänyt, reilu 2 olisi pitänyt kuulema olla.
Joskin jenkeissä kyllä ovat Brileyn erikoisen ohuita putkia noihin laittaneet... |
Pakko oli mitata tönärillä tuo baikkalin piippu ku ihan arviolta heitin ton 4mm, mut ei se oo ku 3mm tuo seinämävahvuus tuossa miun IJ-18:ssa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lohari Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Syy 2008 Viestejä: 968
|
Lähetetty: 18.12.2009 21:28 Viestin aihe: |
|
|
Eikös se piippu oo paksumpi sieltä päästä, mihin se supistaja tulee? Että lyhennettäessä seinämävahvuus heikkenee. Ainaki omissa vaihtosupistajavehkeissä näin on. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Maantiekiitäjä Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Syy 2008 Viestejä: 2543 Paikkakunta: Karu-Karjala
|
Lähetetty: 18.12.2009 21:37 Viestin aihe: |
|
|
Aika tasapaksu on ainakin tuo minun IJ-18:nen. Tosin ihan uus miten lie vanhemmissa. Piippu täyssuppea ainakin "papereitten" mukaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9505
|
Lähetetty: 19.12.2009 00:51 Viestin aihe: |
|
|
IJ-27:sen "puolesta välistä" katkastut piiput, alle 1.5mm Riippuen mittauskohdasta (toverin tasalaatuisuus...). Vastaava kohta n.0.40 paksumpi IJ-43:sa ulkomitaltaan. Nämä siis 12ca. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Suppana Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Huh 2007 Viestejä: 2074
|
Lähetetty: 19.12.2009 01:00 Viestin aihe: |
|
|
Tehkee ihmeessä ulkopuolelle niin ei tule ongelmia....Tutulla joku benellin puolari kaliperissa 12/70 niin siinä on ulkopuolinen kierre supparille, siihen saa myös niitä erikoispitkiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ahai Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Lok 2009 Viestejä: 615 Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 19.12.2009 09:52 Viestin aihe: |
|
|
Ainakin mun n.5v. vanhassa piippu on suora sylinteri ja supistusta on viimeisen reilun tuuman matkalla. Tehtaan mukaan full, mutta on tönärillä mitattuna hieman tiukempi, jos oletetaan että jako menee 0.25 mm välein.
Jos olis tarvetta vaihtosupparille, minä kans laitattaisin ulkopuolisen. Helpompi asentaa ja Saigan valikoimasta löytyy kaikki tarvittava. Ulkonäkö seikat voi venäläisessä tarvittaessa helposti sivuuttaa _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|