Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
töyhtöhyyppä Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2005 Viestejä: 1784 Paikkakunta: p 7200248 m , i 3423456 m
|
Lähetetty: 31.07.2009 14:54 Viestin aihe: |
|
|
Onko peke käyny merellä jahdissa? Siellähän kasvaa niitä puskia(sinikaislaa). ja nuo ruskeat möllykät on juuri niiden sinikaislojen "kukkia".
Tuo on aivan loistava kuvio... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
nikkis Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
nuuskapeke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.08.2009 11:29 Viestin aihe: |
|
|
töyhtöhyyppä kirjoitti: | Onko peke käyny merellä jahdissa? Siellähän kasvaa niitä puskia(sinikaislaa). ja nuo ruskeat möllykät on juuri niiden sinikaislojen "kukkia".
Tuo on aivan loistava kuvio... |
En jahdissa ole käynyt mutta merellä olen muuten vaan käynyt Ja kyllä tiesin että nuita siellä kasvaa, mutta tuohon maisemaan eivät mielestäni oikein sovi, mutta liekkö se niin justiinsa kun niitä siellä kumminkin on. _________________ Taivaaseen mennään katselemaan maisemia, helvettiin mennään seuran takia |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
JuusoJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.08.2009 20:16 Viestin aihe: |
|
|
nyt olen kahta pukua silmäillyt kivelältä.. ja olis kiva kuulla mielipiteitä puvuista..
http://www.kivelaoutdoor.com/Vedenpitavat-maastopuvut.html
tuolla on kaksi mielenkiintoista pukua, jotka voisivat meikäläiselle sopia eli vaihtoehdot ovat:
Sonic Weld Fleece:
Käyttö: Sonic käy ainoaksi metsästysasuksi. Se kestää risukot ja jopa haukkuun ryömimiseen.
Rakenne: Hieman lämpöeristetty, ulkopinta polyesterifleese + kalvo + sisäpinta verkko. Siis 3-kerroslaminaatti
Micro Lite™ 2.5 Rain:
Käyttö: Tarkoitettu kuoriasuksi sateen ja tuulen varalta sekä ainoaksi metsästysasuksi. Kestää risukot ja haukkuun ryömimisen varauksella.
Rakenne: Eristämätön, ulkopinta Micro Denier kudos + kalvo, sisäpinnassa kalvon suoja. Eli 2,5 kerros kuten kuten Gore-Tex paclite.
Eli noita kahta olen miettinyt.. eli metsästykseni on lähinnä lintuja seisojan kanssa sekä jänismetällä käynti ja mahdollisesti sorsastusta.. ehkä tulevaisuudessa myös muutakin..
Kerrospukeutuminen on tuttu juttu, joten siitä ei jää kiinni, lähinnä vain mielipiteet noista puvuista kiinnostaa. kuivalle ja lämpimälle on sitten BW:n puku.. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
dominator Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.08.2009 10:29 Viestin aihe: |
|
|
Onko kellään kokemusta noista Vonkamiehen puvuista? Kun sattui eilen hyppysiin eräässä "ostoshelvetissä" hyvän oloinen suht kevyt puku merkkiä Vonkamies? Ei ollut hinnalla pilattu jne, mutta en löytänyt puvusta tarkempia selosteita sen ominaisuuksista. Jokin vedenpitoluokka siinä mainittiin yms, mutta jäi vähän auki millaisella kalvolla se mahdollisesti siis oli toteutettu!
Puku oli hyvän tuntuinen päällä ja miellyttävä näköinen myös, mutta kun ei oikein tiennyt kannattaako tuota ostaa niin jätin vielä puvun hyllyyn
Eli onkohan jossain tietoa ko firman tuotteista kun google ei tunnu löytävän apuja!
Tuo olisi hiukan edullisempi mitä SOS-Asun puvut joita olen ihaillut ja tuosta Vonkamiehestä nyt tietäisin minkä kokoinen sen tulisi olla jne niin sikäli olisi mukava kuulla kokemuksia tai muuten saada vähän lisää inffoa puvusta. _________________ Powered By: 308WIN T3 Hunter + Luger PRO-NA 3-12x56 + AU Jet-Z |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kinttu Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Lok 2007 Viestejä: 822 Paikkakunta: pohjois pohjanmaa
|
Lähetetty: 07.08.2009 10:46 Viestin aihe: |
|
|
Vilperi kirjoitti: | Mulla on nyt ollut kohta pari vuotta tämä Erätukun 3D puku ja sama lumicamona; ihan ok vehkeitä molemmat, mutta alkukaudesta sen alla ei tarvita kuin pikkuhousut jos on tarkoitus liikkuakin. Itse olen ratkaissut tuon alkukauden silleen että tarjoustalosta ostettu 30€ maastopuku lämpimällä kelillä ja kun kelit vähän viilenee niin sitten tämä toinen. Äänettömyys on kyllä molempien pukujen valtti.Ne ei kahise lainkaan. |
+1! Pakko peesailla. Itsekkin ostin pari vuotta sitten erätukun camo puvun. Ihan vaan sen takia kun näitä monet tuntuu moittivan, niin aattelin että pitäähän noin surkea puku itse kokeilla Toistaiseksi ainakin olen ollut tyytyväinen. Ollut kyllä kovassa käytössä ympäri vuoden. Ainoa huono puoli ollut se, että tuppaa olemaan kuuma alku syksyn liikkuvassa jahdissa. Lämpimillä keleillä olen pitänyt jotain kevyttä halpis pukua. _________________ jokaiselle tulee joskus NOUTAJA |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Challe Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Mar 2008 Viestejä: 161 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 07.08.2009 10:58 Viestin aihe: |
|
|
Samoja kokemuksia erätukun Camosta ja Lumi semmosesta. Käypäsiä pukuja viileellä ilmalla. Lämpimiä kelejä varten hommasin viimekuussa Tornion Tamppiksesta JokaMies puvun, pelittää. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
relaX
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
perisofeus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.08.2009 07:44 Viestin aihe: |
|
|
Halpa on ja se näkyy ehkä eniten kalvon ominaisuuksissa. Kuvatekstissä on epäloogisesti näin:
- Veden- (8000mm)ja tuulenpitävä (3000mm)Dintexkalvo
Jos tuulenpitävyys on sama kuin hengittävyys, niin tuolla tulee hiki passissakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Votkinson Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 08.09.2009 19:31 Viestin aihe: |
|
|
kellään kokemuksia kärkkäisen kauppaamasta Anar Real Camo- puvusta? tekeekö mitään? _________________ "Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on olemassa vain tyhmiä vastauksia." |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 08.09.2009 21:53 Viestin aihe: |
|
|
Votkinson kirjoitti: | kellään kokemuksia kärkkäisen kauppaamasta Anar Real Camo- puvusta? tekeekö mitään? |
Onko tämä se kalvoton puku? Ostin itse kun oli niin halpa. tosi hyvän oloinen puku. Aika ohut ja verkkovuorella niin pystyy pitämään lämpimälläkin ilmalla.. Huppukin on hyvä. Kannattaa ostaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Elwood Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1418 Paikkakunta: Siilinjärvi
|
Lähetetty: 09.09.2009 05:43 Viestin aihe: |
|
|
Eilen päällä retki-puku, yläosassa, takki + paitapusero, housujen alla "hiensiirtäjät", pari lampea ympäri.
-Paitapusero aivan läpimärkä, siis todellä läpimärkä, vertauksena: Vanha erätukun "älytekstiilikin" paljon parempi
-Housusysteemi pelasi OK, iho kuiva, urheilukerraston housut kuivat ja retki-housutkin kuivat.
Eli, Hyvät vaatteet passissa, miellyttävät päällä, näyttäisi pelaavan hyvän kerraston kanssa liikkuessa tasolla: Välttävä (ulkona eilen +18 ).
Lisäksi vielä aamulla takki edelleen läpimärkä sisäpuolelta, katsotaan kuivuuko päivän mittaan. _________________ Tosi asiaa ei tarvitse uskoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
dominator Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.09.2009 08:59 Viestin aihe: |
|
|
No nyt joku pyörä alkoi heittämään kupolissa, kun ei itselle sos-asusta löytynyt haluamaani pukua sellaisilla mitoilla, että olisi päälle mahtunut. Tilaukseen läht perätukun camo ja isännälle premium malli... Saas nähdä miten tässä nyt käy
Kun ei vaan ole oikein vara ostaa kerralla 500€ pukua ja jokin piti saada
Toivottavasti tuolla nyt pärjää... Pistetään kokemuksia kun saadaan kamat kotiin ja päästään metsään _________________ Powered By: 308WIN T3 Hunter + Luger PRO-NA 3-12x56 + AU Jet-Z |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vilperi ***
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 10580 Paikkakunta: Espoo/Kangasala
|
Lähetetty: 09.09.2009 09:26 Viestin aihe: |
|
|
Olisit sille ukollesikin ottanut sen camon; just eilen käytiin koiruuden kanssa "iltalenkillä" ja kun mitään ei ollut päällä puvun lisäksi, niin ei kastunut sisältä eikä ulkoolta vaikka päivällä oli satanutkin!  _________________
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
BJ Penn Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 20.09.2009 22:15 Viestin aihe: |
|
|
Tarvis kanssa keksiä jostain kalvoton camopuku.
Housuissa sais olla lahkeissa kalvoa(ei pakko) mutta muuten ei, pitää hengittää mahdollisimman hyvin. Liikkuvaan metsästykseen tulisi, pitää olla äänetön ja taskuja reilusti. Takki mielellään lyhyehkö ennemmin kun pitkän mallinen. Mikä puku täyttää nämä vaatimukset vai täyttääkö mikään? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|