Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
H.Rousu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 27.08.2009 16:27 Viestin aihe: Pyyn metsästys pienoiskiväärillä ilman kiikaria? |
|
|
Olen aatellut hommata pienoiskiväärin, kun tuo pyyn pillitys metsästys muotona on alkanut kiehtoa ja tuohon pienoiskivääriinhän on saatavilla pyylle riittäviä patruunoita.
Foorumilta olen koittanut hakea tietoa, mutta eipä ole tullut vastaan tietoa, että tarviiko pyytä metsästäessä kiikaritähtäintä vai riittääkö avotähtäimet vai millä nimellä niitä aseen omia tähtäimiä nyt kutsuttiinkaan.
Käsittääkseni pyytä pillittäessä on nuo ampumamatkat jää aika lyhyiksi.
Pyytä isommille käytän vain haulikkoa kunnes joskus raskin ostaa isompi kaliiperisen kiväärin kunnon kiikarilla.
Ampumaankin ois vissiin hyvä opetella piekkarilla, ainakin sitä silmien räpsymistä opetella hallitteen.
Elikkäs tämmöstä kyselisin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
eräjörma Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 27.08.2009 16:41 Viestin aihe: |
|
|
Itekki oon aatellu pienarilla nyt syksynä kokeilla pyytä. Viime vuonna ammuin 2 pyytä haulikkolla ja kyllä ne pillillä tulee aina melkein viereen, joten siinä mielessä haulikko ehkä parempi (Itsellä ampuma matkat n. 7m ja n. 15m) Omassa pienarissa kiikari, mutta kyllä se avotähtäimelläkin onnistuu, kiikarilla kuitenkin ehkä tarkempi laukaus ainakin omalla kohdalla, mutta varmasti on toisenlaisiakin mielipiteitä. _________________ Kyllä sen sudet sieltä syö.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
karjamsa Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 27.08.2009 16:42 Viestin aihe: |
|
|
itse olen ainakin piekkarilla pyitä pillittämällä pudottanut ei siihen kiikaritähtäintä väkisten tarvii , mutta jos rahaa on niin onhan siitä apua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ekku. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.08.2009 16:48 Viestin aihe: |
|
|
Se on oikestaan ihan sama onko kiikaria vai ei(makuasia). Jotkut tykkää kiikarin kanssa ampua, mutta kyllä niillä avoillakin hyvin pärjää kun ei ne matkat tosiaankaan kovin pitkiä ole. Itekkin ammun avoilla kun on niin vanha piekkari ettei siihen kiikaria saa. Kyllä noilla avotähtäimilla savikiekkojakin rikkoo 100m joten eiköhän tarkkuus noille pillitysholleillekkin riitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 27.08.2009 17:19 Viestin aihe: |
|
|
Jeps. Ei tällä hetkellä tosiaan oikein kiikariin raaskis sijoittaa. Oisko kellään muuten mitään merkkiä/mallia suositella, josta avotähtäimet löytyy. Hinta ei kyllä tarvis yli 600 euron olla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ladybug Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.08.2009 18:42 Viestin aihe: |
|
|
Meikä tulittaa pyhneröt vanhalla valmetin oravalla ihan avotähtäin siinä on, hyvin on parjänny vaikkei toi oravan tähtäin säädöiltään kuvin nykyaikainen olekaan mut osu sillä pappakin aikonaan tai nii se ainakin
väitti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
cj Vakituinen kirjoittaja
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
JoneK Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.08.2009 19:02 Viestin aihe: |
|
|
CZ:n pienoiskivääreissä löytyy varmasti vaihtoehdot käyttöön kuin käyttöön.
Kannattaa tiirustella piekkaripaketteja joissa tulee vaimennin ja kiikari mukana. Vaikka kiikarit ovat yleensä luokkaa 30€ pingpong niin kyllä niillä silti hyvin alkuun pääsee.
Budjettivalinta luonnollisesti TOZ. Vaimennin+kiikari+tussari paketteja taitaa saada jopa alle 300€.
Tuo vaimennin on merkittävä mukavuustekijä ja siksi kannattaakin ehdottomasti piekkariin hankkia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 27.08.2009 19:02 Viestin aihe: |
|
|
Oho muistin väärin oma pinskani olikin CZ 452 - 2E ZKM Lux.
En tiedä onko tuossa lux ja standard muuta eroa kuin liipasin herkistin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JoneK Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.08.2009 19:04 Viestin aihe: |
|
|
CZ 453:ssa on herkistin 452:ssa ei. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 27.08.2009 19:15 Viestin aihe: |
|
|
Kuinkas tuo vaimennin vaikuttaa avotähtäimiä käytettäessä, onko eessä vai onko sen verran ohut ettei tuu avotähtäimien linjan eteen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 27.08.2009 19:16 Viestin aihe: |
|
|
JoneK kirjoitti: | CZ 453:ssa on herkistin 452:ssa ei. |
on mulla ainekin herkistin tossa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JoneK Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.08.2009 19:17 Viestin aihe: |
|
|
Ei pitäisi vaikuttaa millään tapaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 27.08.2009 19:17 Viestin aihe: |
|
|
H.Rousu kirjoitti: | Kuinkas tuo vaimennin vaikuttaa avotähtäimiä käytettäessä, onko eessä vai onko sen verran ohut ettei tuu avotähtäimien linjan eteen. |
Riippuu vaimentimesta... Mulla on kaksi vaimeninta toinen tulee tielle ihan vähän ei kuitenkaan liikaa.. Toinen taas on kapeampi mutta pitempi ja ei tule tielle ollenkaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JoneK Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.08.2009 19:19 Viestin aihe: |
|
|
cj kirjoitti: | JoneK kirjoitti: | CZ 453:ssa on herkistin 452:ssa ei. |
on mulla ainekin herkistin tossa. |
Kaikki luxit, americanit, varmintit löytyy 452 sekä 453 malleina. Ettei olisi 453 Lux aseesi tai sitten jälkikäteen asennettu snellari? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|