OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

mitä luita koirille
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
masix
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Kes 2008
Viestejä: 110
Paikkakunta: Nastola

LähetäLähetetty: 23.08.2009 00:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ollaan barffailtu tuon meidän koiran kanssa puolisen vuotta ja kaikkia mahdollisia luita joita olen saanut olen sille syötettänyt(mm. kana, kalkkuna, sika, nauta, hevonen, poro, riista). Jos ovat kauhean isoja niin eikun kirveellä pienemmäksi. Paikallisesta eläinkaupasta noita luita saa kohtuulliseen hintaan (2-3,5e/kg riippuen eläimestä). Tärkeintä on syöttää luut raakana ja muistaa ettei samalla aterialla nappuloiden kanssa hirveästi kannata syöttää, enkä suosittelisi muutenkaan jokapäiväiseksi nappuloiden kanssa. Jos koiran vatta vetää kovaksi niin kannattaa laittaa esim. jauhelihaa kyytipojaksi. Luissa tosiaan on monia hyviä aineksia, jotka edistää luiden ja nivelien kuntoa, joten mielestäni niitä on ihan hyvä joskus syöttää, vaikkei barffaisikaan. Tosin, kyllähän koira ilmankin mainiosti selviää.

Tuon hygienian takia ollaan opetettu koiralle, että luut syödään sellaisen muovisen alustan päällä. Koira oppii tuon paikan melko nopeasti, kun muutaman ruokailun ajan vahtaa sitä ja siirtää luun tai koiran takaisin alustalle aina, kun se sieltä yrittää lähteä.
_________________
Koirien limusiini
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16706

LähetäLähetetty: 23.08.2009 11:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

dojota kirjoitti:
^heimoveli tarkoittanee että on samoilla linjoilla naisen kanssa, mutta eehän tuo lie nii nöpönuukoo Wink


Nooo, sitten Rutakkolaisen heimosisaren kanssa samoilla linjoilla. Laughing
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6276
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 26.08.2009 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse pidän linnunluitten syöttökieltoa melko suurena koiriin liittyvänä urbaanilegendana: mitähän ne entisajan metsästäjät mahtoi muuta antaa koiralleen, täkkää vissiin. En tiedä onko niitten syöttämisestä haittaa tai hyötyä, koira saa itse päättää ja muutakin ruokaa on tarjolla. Aina se ne kuitenkin syö. Ja kaikkien muittenkin elukoitten luut annetaan, sekä raakaa että laitettua. Ainoat mitkä ei mene kaupaksi on hirven ja poron potkaluunpätkät mistä koira saa ytimet nuoltua ja sellainen lyhyt pätkä jäi kerran purukaluston takaosaan kun koira oli sillä vissiin leikkinyt eikä suu auennut enää niin paljon että olisi sitä pois itse saanut hampaitten välistä. Tämä on ainut negatiivinen kokemus mihin olen koskaan luitten syöttämisessä törmännyt ja kokemusta on samasta ruokavaliosta niin kotoa kuin mummolastakin.

Ilmeisesti luut sulaa aikalailla koiran elimistössä, koska pökäleissä ei kyllä luunsiruja näytä olevan.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com