| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 08.04.2009 02:08 Viestin aihe: |
|
|
| petra kirjoitti: | Hmmmm.....Bataatti Elekää enää Vilperiä morkatko jos tuommosia keittelettä..perk€le.......... |
Sama koskee perunaa. Perunaa syöneet ovat vähintäänkin hinttejä! Mokomakin ameriikanmukula! Naurista pelkästään! _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
NoVoeHelevetti Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2005 Viestejä: 6357 Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret
|
Lähetetty: 08.04.2009 06:59 Viestin aihe: |
|
|
| Hyi helkkari, nauriskin on melko hintahtavaa, ennemmin lanttua niin pierutkin haisee kunnolla. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vilperi ***
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 10580 Paikkakunta: Espoo/Kangasala
|
Lähetetty: 08.04.2009 07:48 Viestin aihe: |
|
|
Paljonhan taas ollaan väännetty tikusta asiaa, mutta näyttääkin silleen että nämä jälkikirjoitukset ovat tärkeämpiä kuin itse reseptit!
Tursaankaan ei ole mikään pakko lukea näitä mun laittamia sepustuksia koska ne on kuitenkin selvästi merkitty. Itselleenhän sä vaan kiusaa teet kun ne avaat ja niitä sitten moitit varsinkaan kun itselläsi ei näytä olevan mitään annettavaa tälle puolelle!!
Eihän mullakaan enää kovin montaa reseptiä ole hihasta vetää, mutta mielellään kokeilen eri reseptien muunnoksia koska siten saadaan vaihtelua siihen tavanomaiseen kotiruokaan. Miksi sitten avaan niille uuden topicin johtuu tietenkin siitä että siten niidenkin kokeilunhaluisten jotka palstaa seuraavat on helpompi ne löytää. Ja tietenkin jo pelkästään Tursaan kiusaksi ne on pakko avata omalla otsakkeellaan; Tursashan ja tetri vaipuisivat suorastaan epätoivoon jolleivät pääsis mulle kuittailemaan!! Samoin tällä tavoin julkaistuna kommentit pääasiallisesti pysyvät tämän yksittäisen tuotteen piirissä ja porukalla on hauskaa kun lukevat eri kommentteja.
Vähän asiaa noista kypsymisajoista: Esim. noiden juuresten pilkkomisella voidaan paljon vaikuttaa kypsymisaikaan; hitaimmin kypsyvät kaikkein pienimmäksi (porkkana, selleri, palsternakka) sitten peruna, lanttu ja nauris jo vähän isommaksi ja silloin niitä voi jo heittää suurinpiirtein samaan aikaan pannulle tai keitettäväksi. Sipuli samoin kuin valkkari joukkoon sitten sen mukaan miten haluaa sen maistuvan lopputuloksessa. Kypsymisaika vaihtelee jostain vajaasta varttitunnista (pannulla) vajaaseen tuntiin (keittämällä tai uunissa hauduttamalla) mikä pitää ottaa huomioon silloin kun niitä käytetään lihan kanssa. Lihan lopullinen kypsyysaste määrittää sen missä vaiheessa rehut heitetään sinne joukkoon että saadaan se lopputulos kaikkien raaka-aineiden kohdalta tasapainoiseksi.
Harjoittelulla oppii ja itsekin olen noita mokia tehnyt montakin kertaa (vihannekset ylikypsiä kun liha melkein raakaa ja päinvastoin), mutta muuttaa seuraavan kerran sitten vähän systeemiä, niin kyllä se siittä!  _________________
 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 08.04.2009 08:22 Viestin aihe: |
|
|
Montko astetta on ryynimakkaran optimi kypsyysaste?  _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vilperi ***
|
Lähetetty: 08.04.2009 08:35 Viestin aihe: |
|
|
| Rastinsahi kirjoitti: | Montko astetta on ryynimakkaran optimi kypsyysaste?  |
Se on makuasia ja siitä ei kiistellä!!  _________________
 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Over&Under ***
|
Lähetetty: 08.04.2009 08:49 Viestin aihe: |
|
|
Omasta mielestäni voisi pikku hiljaa linjata sen, että mikä kuuluu millekin palstalle. Monen muun harrasteen foorumilla nimim. Vilperi olisi jo saanut "bataattia" toistuvista rikkeistä, eikä mielestäni syyttä. Keskustelua riistaruuista osio ei kaipaa pannukakkua sen kummemmin kuin ryynärisoppaakaan tukkeekseen.
Ei ole pakko lukea, tiedän, mutta se hankaloittaa pitkässä juoksussa oikeiden reseptien löytämistä. Pannareista yms. on olemassa netti pullollaan ohjeita. Hyvät riistareseptit puolestaan ovat hakusessa. Löytyyhän noita perusversioita, mutta tällaisen palstan potentiaali on kerätä osaavat (enemmän tai vähemmän) metsästäjät palstalle tuomaan julki omia riistaerikoisuuksiaan ja perinteisempiäkin vaihtoehtoja. Tai kuvitettuja tarinoita esim. rosvopaistin teosta.
Ei-riistaruuille riittää mielestäni yksi topicki. _________________ jepjep... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
tetri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.04.2009 11:18 Viestin aihe: |
|
|
| jepjep...! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Punajalaka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.04.2009 11:56 Viestin aihe: |
|
|
Hahaa, alakaa jollai keittää Mut hyvä, kun nostetaan nää unholaan jääneetki esille, pakko kyllä ruveta huomenna jotai kokkaamaan. _________________ No ehä minä, mutta muut. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
esteri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.04.2009 12:02 Viestin aihe: |
|
|
| Vilperi kirjoitti: |
Vähän asiaa noista kypsymisajoista... |
Täällä näyttää muutama "hesputiini" ainakin kypsyneen nuihin Vilipertin kokkauksiin .
Tiehän Hilipertti semmonen nettikokkikirja, meitin iloksi ja muutamen kiusaksi. Paa nimeksi vaikka "Viliperin viimeiset kiusaukset" . |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vilperi ***
|
Lähetetty: 08.04.2009 12:26 Viestin aihe: |
|
|
Elkääs ny ottako tätä hommaa liian vakavasti!!! tetri teki pirun hyvän pohjatyön ja mä yritän tehdä jonkinlaisen "kootut teokset" yhden nimikkeen alle mistä sitten kaikki olis löydettävissä kunkin kokin halunsa mukaan. Miten sinne sitten uusi ohje aina lisättäisiin sillä tavalla että se myös näkyisi ja herättäisi keskusteluja on sitten ainakin mulle arvoitus; kun aliotsakkeita ei oikein voi käyttää tällä foorumilla. Tietenkin vois ylläpidolta kysäistä voisiko se avata esim. ruokaosion tai asiansivusta osion alle palstan esim. nimikkeellä Vilperin eväät, mutta tuskin mä nyt niin hyvä persoona olen jolle oma palsta kannattais laittaa!!??
Onhan mulla jo nytkin tuolla linnustusosiolla toi "Vilperin tarinapalsta" jota ei tule paljoakaan päivitettyä muista kiireistä johtuen ja sekin joutais siirtää tuonne asiansivusta osiolle, mutta siinä on kuulemma jotain teknisiä hankaluuksia saada koko ketju sinne siirrettyä. Onhan silläkin palstalla joskus jopa asiaakin puhuttu ja ainakin mulle aika paljonkin merkitystä kun se taisi olla ensimmäisiä itse avaamiani osioita tällä foorumilla tosin silloin nimikkeellä "minne metsälle nuoren pystärin kanssa?"
Onhan näistä kaikista kirjoituksista ainakin se "hyöty" että Vilperin nicki on ainakin foorumilaisten taholla kohtuullisen hyvin tunnettu ja pientä kuittailua löytyy jo muistakin yhteyksistä kun joskus tulee kyse tuosta nickistä!!  _________________
 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Panostaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.04.2009 12:48 Viestin aihe: |
|
|
| esteri kirjoitti: |
Täällä näyttää muutama "hesputiini" ainakin kypsyneen nuihin Vilipertin kokkauksiin .
|
Taas lenti kahvit seinille.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|