Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Mievain
|
Lähetetty: 12.03.2009 20:39 Viestin aihe: Minkinrautojen valmistus |
|
|
Terve!
Täällä oli joskus jossakin ketjussa kuvia ruotsalaismallisten rautojen valmistuksesta. En vain löydä kuvia enää mistään. Osaako joku auttaa, mistä löytyisivät? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hannus
|
Lähetetty: 13.03.2009 08:33 Viestin aihe: minkinrautojen valmistus |
|
|
Googleta vaikka "slagfällor" niin löytyy rautojen teko-ohjeita! Olen valmistanut puolenkymmentä erityyppistä rautaa koekäyttöön lähinnä näädille. Käy katsomassa myös Minken.se sivuja, sieltä löytyy varmatoimisia rautoja joita on myös helppo valmstaa itse. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sorsamies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.03.2009 14:44 Viestin aihe: Re: minkinrautojen valmistus |
|
|
hannus kirjoitti: | Googleta vaikka "slagfällor" niin löytyy rautojen teko-ohjeita! Olen valmistanut puolenkymmentä erityyppistä rautaa koekäyttöön lähinnä näädille. Käy katsomassa myös Minken.se sivuja, sieltä löytyy varmatoimisia rautoja joita on myös helppo valmstaa itse. |
Voisitko pistää kuvia itse tekemistäsi raudoista?
Ja jotain vinkkejä tekemiseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hannus
|
Lähetetty: 13.03.2009 20:12 Viestin aihe: |
|
|
Kannattaa tutustua mainitsemaani Minken.se sivuihin. Siellä esitelty läpijuoksumalli minkille on erittäin toimiva ja iskuteholtaan murskaava malli.Vaikka näyttää monimutkaiselta on silti nopea ja yksinkertainen valmistaa.Olen tehnyt metallisosat 3x20mm latista, akselin 10mm tangosta ja jousen 5mm pianolangasta. Muutamaan paikkaan hitsipiste ja toimii. Jousen olen kieränyt 12mm tangon ympärille ja se onkin oma tarina...toisen peukalon pää vasta murtui,että varovaisuutta! Kaikki selviää kokeilemalla.Raudat on tositoimissa joten en saa vielä kuvia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mievain
|
Lähetetty: 15.03.2009 21:11 Viestin aihe: |
|
|
Kiitokset vinkeistä! Tuo laukaisusysteemi ei oikein noissa kuvissa näy tuossa läpimenomallissa. Siihen jos saisi jostakin kuvan niin olisi hieno juttu. Tietysti itsekin voisi koittaa mietiskellä, mutta joku on varmaan jo miettinyt valmiiksikin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|