OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Miten puolustautua hyökkäävää koiraa?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
pölykeuhko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2006
Viestejä: 1903

LähetäLähetetty: 18.12.2008 19:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ensimmäisen kk-saksanseisojani päälle hyökkäsi "sekopääseropi" suoraan erään talon pihasta ollessamme kävelylenkillä. Muuten rauhallinen koirani joutui pakosta puollustautumaan tätä jauhopäärakkia vastaan.Hyvin puollustautui...rakki jouduttiin lopettamaan muutaman tunnin päästä.. Sad Arvatkaa harmittiko? Wink Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
metsästäjä poika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2008
Viestejä: 345
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 18.12.2008 20:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli mieleeni kun täälä on puhuttu siitä että koirat on käynyt päälle ja niin edelleen niin on niitä läheltä piti tilanteita sattunut mullekkin vaikken koiraa omistakkaan. Olin lähdössä muutama kuukausi sitten siskon sekarotusen narttu koiran kanssa aamu lenkille n. klo 6 aamulla ja ajattelin että ei sielä rappu käytävässä ketään vastaan tule ja en ollut varutunut siihen että joku voisi tullakkin vastaan jopa kaksi ihmistä no ensimmäiseksi kun tilasin hissin ylös niin eikö se !&%¤#"! naapuri ollut tulossa just silloin hissillä ylös kotio no koirahan säikähti sitten sitä ja nosti kauheen räyhäämisen rappu käytävässä ja koko helvetin rappu kuuli sen metelin ja mun ja naapurin huudon kun kumpikin säikähti. No ei siinä mitää onneksi ei käynyt mitään ja säikähdyksellä selvittiin. No sitten lähdin alas hissillä ja kun hissi pysähtyi alhaalla niin naapuri oli kahden narttu labradorinnoutajan kanssa sielä alhaalla rappusten alla silleen etten huomannut niitä no sama !&%¤#"! räksytys ja irvistely alkoi taas mutta nyt kolme koiran voimin no onneksi selvittiin säikähdyksellä eikä kenellekkään tapahtunut mitään. No sitten mentiin joku 2km lenkki läheisen järven metsäpolulla ja oltiin tulossa kotiin urheilukentällä. Viereisen rapun naapuri tuli sen helvetin puudelinsa kanssa sieltä vastaan no aavistin että nyt syntyy taas tappelu ja kysyin siltä kun se oli siinä 35m päässä että ei kai toi koirasi ole vaan narttu no totta kai se oli pitihän se arvata sanoin sille että varo sitten että kohta syntyy koirilla aivan varmasti jotain rähinää, että varautuu pitämään remmiä kireällä. Eiköhän se !&%¤#"! naapuri pitänyt sitä remmiä kokoajan löysällä ihan kuin härnätäkseen no onneksi päästiin siittä ohi aika vähin räyhäämisin ja taas ilman että ketään olisi sattunut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 18.12.2008 22:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

metsästäjä poika kirjoitti:
Tuli mieleeni kun täälä on puhuttu siitä että koirat on käynyt päälle ja niin edelleen niin on niitä läheltä piti tilanteita sattunut mullekkin vaikken koiraa omistakkaan. Olin lähdössä muutama kuukausi sitten siskon sekarotusen narttu koiran kanssa aamu lenkille n. klo 6 aamulla ja ajattelin että ei sielä rappu käytävässä ketään vastaan tule ja en ollut varutunut siihen että joku voisi tullakkin vastaan jopa kaksi ihmistä no ensimmäiseksi kun tilasin hissin ylös niin eikö se !&%¤#"! naapuri ollut tulossa just silloin hissillä ylös kotio no koirahan säikähti sitten sitä ja nosti kauheen räyhäämisen rappu käytävässä ja koko helvetin rappu kuuli sen metelin ja mun ja naapurin huudon kun kumpikin säikähti. No ei siinä mitää onneksi ei käynyt mitään ja säikähdyksellä selvittiin. No sitten lähdin alas hissillä ja kun hissi pysähtyi alhaalla niin naapuri oli kahden narttu labradorinnoutajan kanssa sielä alhaalla rappusten alla silleen etten huomannut niitä no sama !&%¤#"! räksytys ja irvistely alkoi taas mutta nyt kolme koiran voimin no onneksi selvittiin säikähdyksellä eikä kenellekkään tapahtunut mitään. No sitten mentiin joku 2km lenkki läheisen järven metsäpolulla ja oltiin tulossa kotiin urheilukentällä. Viereisen rapun naapuri tuli sen helvetin puudelinsa kanssa sieltä vastaan no aavistin että nyt syntyy taas tappelu ja kysyin siltä kun se oli siinä 35m päässä että ei kai toi koirasi ole vaan narttu no totta kai se oli pitihän se arvata sanoin sille että varo sitten että kohta syntyy koirilla aivan varmasti jotain rähinää, että varautuu pitämään remmiä kireällä. Eiköhän se !&%¤#"! naapuri pitänyt sitä remmiä kokoajan löysällä ihan kuin härnätäkseen no onneksi päästiin siittä ohi aika vähin räyhäämisin ja taas ilman että ketään olisi sattunut.



Oliskohan siskosi koiran koulutuksessa jotain vialla?? Evil or Very Mad
Meillä on ollu aina eri koiria kaupunkiolosuhteissa ja nyt pari viimeistä ollut pystäriuroksia ja hyvin ollaan tultu toimeen ilman rähinöintejä! Tietenkin joskus jonkun toisen uroksen kanssa on tullut jotain sanomista, mutta onneksi aloitteentekijät ovat olleet tuolla vastapuolella. Wink
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pienmetastaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Lok 2008
Viestejä: 336
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 18.12.2008 22:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tetri kirjoitti:
Isot koirat purivat pienemmän kuoliaaksi
Irrallaan olleet kaukasianpaimenkoirat purivat myös koiriaan kävelyttämässä ollutta naista.

Kontiolahti
Arttu Käyhkö

Kaksi irrallaan ollutta kaukasianpaimenkoiraa hyökkäsi kahden pienemmän koiran kimppuun ja tappoi niistä toisen keskiviikkona Kontiolahdessa. Lisäksi häirikkökoirat purivat uhriksi joutuneen koiran omistajaa.

Tapahtumat saivat alkunsa noin kello 16 aikaan iltapäivällä, kun 38-vuotias nainen oli kävelyttämässä kahta koiraansa suositulla ulkoilualueella Jaamankankaalla. Yllättäen kaksi irrallaan juossutta isokokoista kaukasianpaimenkoiraa hyökkäsi toistaiseksi tuntemattomasta syystä naisen koirien kimppuun ja purivat naisen suomenpystykorvan kuoliaaksi.

Nainen yritti suojella koiriaan, jolloin kaukasianpaimenkoirat purivat naista käteen ja reiteen. Nainen joutui käymään terveyskeskuksessa hoidettavana.

Toinen koira - rodultaan valkoinen länsiylämaanterrieri – pakeni metsään. Terrieri oli vielä illalla kateissa.

Kaukasianpaimenkoirien omistaja, 46-vuotias mies, näki tilanteen ja yritti estää hyökkäyksen siinä kuitenkaan onnistumatta. Mies sai koiransa kiinni tapahtumapaikalla, eivätkä ne päässeet tekemään enempää vahinkoa.

Poliisi tutkii tapausta vamman tuottamuksena ja eläimen vartioimatta jättämisenä.

Tuommoista kaukaasialaista vastaan ei paljon mikäänlaiset potkut auta. Painaa maksimissaan 90kg.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
metsästäjä poika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2008
Viestejä: 345
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 18.12.2008 22:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Myönnän Vilperi, että ei se koira ole saanut todellakaan mitään hyvää koulutusta. Se koira oli semmonen vähän äkkipikainen ostos jota sisko mietti,joku tunnin verran ja sitten oltiinkin jo koiraa ostamassa. Olin sen verran nuori kun koira ostettiin, että en minäkään voinut sitä kouluttaa ja siskolta loppu innostus koiransa kouluttamiseen. Nyt kun olen vähän vanhempi ja viisaampi niin olen yrittänyt opettaa sille tälläsiä perus hommia kuten tassun anto, istu, maate ja paikka hommia mutta kun on niin prkl. kovapäinen koira, että en edes minä olen niin kovapäinen kun se. Mikään ei auta. Maku paloilla olen yrittänyt sitä opettaa, mutta silloin se tekee kyllä loistavasti kaiken kun on makupaloja mutta sitten kun ne loppuu niin sitte se lähtee eikä suostu tekeen yhtään mitään vapaa ehtosesti. Jos joku viisaampi antais vähän neuvoja sen koiran kouluttamiseen niin olis hyvä. Ja jos joku ehdottaa väkivallan käyttöä niin voin jo heti sanoa että sitä en rupee käyttämään koiran koulutuksessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
SH-S
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2007
Viestejä: 325

LähetäLähetetty: 18.12.2008 23:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

metsästäjä poika kirjoitti:
Nyt kun olen vähän vanhempi ja viisaampi niin olen yrittänyt opettaa sille tälläsiä perus hommia kuten tassun anto, istu, maate ja paikka hommia mutta kun on niin prkl. kovapäinen koira, että en edes minä olen niin kovapäinen kun se. Mikään ei auta. Maku paloilla olen yrittänyt sitä opettaa, mutta silloin se tekee kyllä loistavasti kaiken kun on makupaloja mutta sitten kun ne loppuu niin sitte se lähtee eikä suostu tekeen yhtään mitään vapaa ehtosesti.


Ööö... Mihin vaivaan koiran pitää osata antaa tassua??? Koirahan ei opi siinä mitään muuta kuin kerjäämisen. On muuten todella rasittava tapa kun koirat raastaa (pomottaa) ihmisiä raapimalla niitä kynsillä.

Kannattaisi aloittaa koirankoulutus ihan perus johtajuusjutuista. Koiran pitää ymmärtää että totteleminen ja isännän kunnioittaminen ja miellyttäminen on kannattavaa, kaikki muu on turhaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vivalem
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Lok 2008
Viestejä: 880

LähetäLähetetty: 18.12.2008 23:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sama onko oma vai toisen koira jos purasee, henki siltä lähtee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
metsästäjä poika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2008
Viestejä: 345
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 19.12.2008 01:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no ei se tassun anto nyt pakollinen ole, mutta kyllä maate meno, istu ja paikka käskyt sen pitää oppia. En lepää ennenkun se ne on oppinut
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 19.12.2008 01:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolla on jotain ohjeita:
http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=48830&start=0

Koulutuksesta on käyty paljonkin keskusteluja, joten käytä hakua hyväksesi.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
remari1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 1561
Paikkakunta: nivala

LähetäLähetetty: 19.12.2008 13:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vivalem kirjoitti:
sama onko oma vai toisen koira jos purasee, henki siltä lähtee.
onko sulla sit joku tauti tai jotain...?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ellu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Mar 2006
Viestejä: 468
Paikkakunta: Savossa

LähetäLähetetty: 20.12.2008 18:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuule SH-S, ihan samaa mieltä tassun antamisen kanssa: on erittäin ärsyttävää, kun koira/koirat husoo tassujensa ja terävien kynsiensä kanssa, siksipä minä en ole omallenikaan katsonut tarpeelliseksi tassun annon opettamista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juhaka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2005
Viestejä: 2042

LähetäLähetetty: 20.12.2008 19:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

SH-S kirjoitti:
metsästäjä poika kirjoitti:
Nyt kun olen vähän vanhempi ja viisaampi niin olen yrittänyt opettaa sille tälläsiä perus hommia kuten tassun anto, istu, maate ja paikka hommia mutta kun on niin prkl. kovapäinen koira, että en edes minä olen niin kovapäinen kun se. Mikään ei auta. Maku paloilla olen yrittänyt sitä opettaa, mutta silloin se tekee kyllä loistavasti kaiken kun on makupaloja mutta sitten kun ne loppuu niin sitte se lähtee eikä suostu tekeen yhtään mitään vapaa ehtosesti.


Ööö... Mihin vaivaan koiran pitää osata antaa tassua??? Koirahan ei opi siinä mitään muuta kuin kerjäämisen. On muuten todella rasittava tapa kun koirat raastaa (pomottaa) ihmisiä raapimalla niitä kynsillä.

Kannattaisi aloittaa koirankoulutus ihan perus johtajuusjutuista. Koiran pitää ymmärtää että totteleminen ja isännän kunnioittaminen ja miellyttäminen on kannattavaa, kaikki muu on turhaa.


Samaa mieltä. Tyttö tietää mitä puhuu.
_________________
Pukki haluaisi maistaa Marjukan piparia!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 20.12.2008 19:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juhaka kirjoitti:
SH-S kirjoitti:
metsästäjä poika kirjoitti:
Nyt kun olen vähän vanhempi ja viisaampi niin olen yrittänyt opettaa sille tälläsiä perus hommia kuten tassun anto, istu, maate ja paikka hommia mutta kun on niin prkl. kovapäinen koira, että en edes minä olen niin kovapäinen kun se. Mikään ei auta. Maku paloilla olen yrittänyt sitä opettaa, mutta silloin se tekee kyllä loistavasti kaiken kun on makupaloja mutta sitten kun ne loppuu niin sitte se lähtee eikä suostu tekeen yhtään mitään vapaa ehtosesti.


Ööö... Mihin vaivaan koiran pitää osata antaa tassua??? Koirahan ei opi siinä mitään muuta kuin kerjäämisen. On muuten todella rasittava tapa kun koirat raastaa (pomottaa) ihmisiä raapimalla niitä kynsillä.

Kannattaisi aloittaa koirankoulutus ihan perus johtajuusjutuista. Koiran pitää ymmärtää että totteleminen ja isännän kunnioittaminen ja miellyttäminen on kannattavaa, kaikki muu on turhaa.


Samaa mieltä. Tyttö tietää mitä puhuu.


Tuossa piilee vinha totuus; Kaikkea eri asioita voi koiralle opettaa sen ominaisuuksien kärsimättä, mutta pitää ottaa huomioon sen kaverin vastaanottokyky ja käyttää sitä sitten hyväkseen koulutuksessa.
Koiran voi pilata monella tavalla, mutta harvoin kuitenkin opettamalla sille nämä perusasiat.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
SH-S
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2007
Viestejä: 325

LähetäLähetetty: 21.12.2008 00:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

metsästäjä poika kirjoitti:
En lepää ennenkun se ne on oppinut


Nyt sulla on oikee asenne Wink

Mutta muista; oppiminen tapahtuu lyhyiyssä pätkissä, jo muutaman minuutin harjoittelu ja pari toistoa tekee ihmeitä. Ja harjoittelu lopetetaan aina onnistuneeseen suoritukseen. Sitten laitetaan koira miettimään niitä oppeja.

Tuosta tassun antamisesta sen verran että koira käyttää sitä hyvin helposti hyväkseen, jolloin pieni ele muuttuu vallankahvaksi. Koira ei osaa koskaan pyytää, se osaa ainoastaan määrätä. Jos koira nostaa käpälänsä ihmisen (tai toisen eläimen) päälle, on se hyvin dominoiva ele eikä siitä saisi koskaan palkita koiraa. Vastaavan tempun voi opettaa ilman että siitä tulee dominoiva, houkutellaan koira istumaan kuin orava kahdella käpälällä. Sekin kuitenkin on aikalailla sellainen kerjäämisele mutta ei niin välejä hankaloittava kuin se tassulla huitominen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 21.12.2008 04:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

SH-S kirjoitti:
metsästäjä poika kirjoitti:
En lepää ennenkun se ne on oppinut


Nyt sulla on oikee asenne Wink

Mutta muista; oppiminen tapahtuu lyhyiyssä pätkissä, jo muutaman minuutin harjoittelu ja pari toistoa tekee ihmeitä. Ja harjoittelu lopetetaan aina onnistuneeseen suoritukseen. Sitten laitetaan koira miettimään niitä oppeja.

Tuosta tassun antamisesta sen verran että koira käyttää sitä hyvin helposti hyväkseen, jolloin pieni ele muuttuu vallankahvaksi. Koira ei osaa koskaan pyytää, se osaa ainoastaan määrätä. Jos koira nostaa käpälänsä ihmisen (tai toisen eläimen) päälle, on se hyvin dominoiva ele eikä siitä saisi koskaan palkita koiraa. Vastaavan tempun voi opettaa ilman että siitä tulee dominoiva, houkutellaan koira istumaan kuin orava kahdella käpälällä. Sekin kuitenkin on aikalailla sellainen kerjäämisele mutta ei niin välejä hankaloittava kuin se tassulla huitominen.


Meillä piski on oppinut tuon "tassun antamisen" ilman opettamista. Selvästi se käyttää sitä dominoivana eleenä. Esim. minulle se ei muuten sitä tee paitsi jos liikaa sitä lellin. Kaikille uusille ihmisille se näyttää heti dominanssia käpälällä. Eräs erittäin kokenut koiran kouluttaja kehotti opettamaan käskystä tassun antamisen tämän tavan pois saamiseksi. Periaatteena olisi siis, että koira ei tee sitä muuten kuin käskettynä (kuten ei yleensä mitään muutakaan käskytettävää asiaa). Eipä oo jaksanu alkaa sirkustemppuja opettamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com