OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hirven metsästys kuvia 2008
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 26, 27, 28  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
vesa nikolainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Lok 2008
Viestejä: 122
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 22.10.2008 21:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hirvenmetsästys seura johon kuulun ampui toissa viikonloppuna uroksen jolla oli toisella puolella neljä vajaan viiden santin mittaista piikki ja ne kaikki kasvoivat päästä eli eivät olleet kiinni toisissaan niin kuin pitäisi. Toisella puolella oli kaksi piikkiä jotka kasvoivat myös eri kohdasta. Eivät näkyneet ampujalle vaan tämä uros ammuttiin naaraana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8486
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 22.10.2008 21:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pikkusonni = nuori iso sonni!!! Mihin se sperma siitä sarvien kasvaessa muuttuu??? Shocked Tätä olen usein miettiny et onko sil loppupeleis mitään merkitystä.

Jos alueel olis yks mahtisonni ja muut jotain 2,5 vuotiaita niin se körmy pääsis astumaan ja kaikki olis onnellisia... Smile

Mut jos alueel olis vaan niit nuorii, kämäsii 2,5vuotiaita mopohirviä, niin edelleen paras niistä pääsis astumaan. Ja vaik se onkin vast ehkä 4-6 piikkinen niin se saattaa olla perimältään yhtä hyvä ku joku 16-piikkinen. Se ei vaan oo vielä niin vanha... Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Simo52
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Huh 2005
Viestejä: 590

LähetäLähetetty: 22.10.2008 22:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos alueella elää muutama noita 2,5 vuotiaita nuoria sonneja vaihtelevan kokoisilla sarvilla, sekä yksi vanha varsin heikkosarvinen eläin, muuttuu tilanne hyvin mielenkiintoiseksi.

Se metsästäjille kelpaamaton raakkisonni on kuitenkin painavampi ja vahvempi kuin nuoriso-osaston nousevat kelpo sonnit. Seurauksena on tietenkin, että tämä perimältään erittäin heikko yksilö astuu kaikki lehmät, koska on niiden hirvien joukossa vahvin eli mahtisonni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mosberg
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2007
Viestejä: 1630
Paikkakunta: Suoperämaa

LähetäLähetetty: 23.10.2008 11:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos jollaki on antaa hirven perkuu jätteitä tästä lähikunnista niin olisin todella kiitollinen.
Ainiin tarvin niitä kettu/supi haaskalle ja yksityisviestiä voi laittaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8486
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 23.10.2008 11:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tää nyt on ehkä saivartelua mut se ei kuitenkaan kerro vielä et sen vanhan sonnin perimä ois jotenkin huono!! Sehän on iso ja vahva niin kuin sanoitkin Smile

Jos sinä, miehenä teet itsellesi lapsen, sillä ei oikeastaan oo paljon merkitystä lapsen kannalta et teetkö sen 20 vuoden vai 50 vuoden iässä. Se lapsi saa joka tapauksessa ihan saman perimän. Sä vaan ite et enää jaksa yövalvomisia kuuskymppisenä ja saattaa siinä muitakin "teknisiä ongelmia" syntyä Wink Mut niitä tuskin hirvellä on...

Mut tää ei nyt liity hirvenmetsästyskuviin enää mitenkään Rolling Eyes Anteeksi...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
huntikas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Tam 2006
Viestejä: 795

LähetäLähetetty: 23.10.2008 18:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pari on tullut meidän seuralle noita tässä 5 vuoden sisään.
kyllä se niin on että kun hirvi alkaa olla parissa kymmenissä niin tuollaiset ne sarvet lopulta on. huippu sarvet ovat tuossa 5,5-11 vuoden sisään monien kirjojen mukaan (ja tutkijoiden)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MR69
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2006
Viestejä: 691

LähetäLähetetty: 23.10.2008 18:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onnea kermitille!!! Wink

Ja Aripan seurueella komeita hirviä.
_________________
-Heinäsorsaa, NAM-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kala-Harri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Lok 2004
Viestejä: 243
Paikkakunta: Utsjoki

LähetäLähetetty: 23.10.2008 19:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä


Ensimmäinen jahtilauantai ja huutamalla tuli tämä möllikkä ja sen perässä nelipiikkinen. Sain molemmat kenttään ja sitten olikin edessä melkoinen urakka saada eläimet tunturista alas.


Sunnuntaina kävin vähän huhuilemassa ja tämä kasipiikki tuli valtavalla öyhkeellä kohti ja sai kuulan kaularankaan.


Tuo vasemmanpuolimmainen löytyi kasipiikin sisältä ja on Federalin luoti. OIkealla Sakon super hammerhead ja kaliiberi .308 win.
_________________
Pääasia että mies viihtyy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wompatti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Mar 2007
Viestejä: 364
Paikkakunta: Pirkanmaa/Etelä-Pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 23.10.2008 20:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

asmetsa kirjoitti:
Onko vastaavia vanhan uroksen sarvia näkynyt?






On Karviassa...
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rapis
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Jou 2006
Viestejä: 7
Paikkakunta: Sodankylä

LähetäLähetetty: 24.10.2008 18:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viikolla olin vasan pyynnissä, harmi ku ei ole ennää raavaan lupia!!

Videoa haukuista: http://www.youtube.com/watch?v=BgNRqsr8AR0
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Stutzen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Tou 2007
Viestejä: 498
Paikkakunta: Länsi-Suomi

LähetäLähetetty: 24.10.2008 20:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hienot saaliit Kala-Harrilla, mutta pienenä kuriositeettinä mainittakoon, että Kala-Harri muistaa sitten seuraavalla kerralla laittaa lainmukaisen päähineen päähänsä. Laki sanoo, että punainen tai orassinpunainen lakki ta PÄÄLLINEN. Punainen hikinauha ei ole päällinen eikä ole Suomessa laillinen (Ruotsin puolella on).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20798
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 25.10.2008 17:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään aamuajossa taas tapahtui. Ensiksi kettu tulla lonki ajolinjallani vastaan. No jämtin penikka lähti sen perään ja viihtyikin siellä sitten toista tuntia kunnes eräs passimies heitti koiran tieltä autoon. Samaan aikaan minun vanhempi koira, jonka kanssa isäni oli, lähti kauriin perään. Teki aika lenkit, jätti kauriit ja palasi sitten minun luo. No jatkoin ajoani kohti passilinjaa. Ei jälkiä, ei merkkejä ei mitään hajuakaan hirvistä. Sitten kun olin enään muutaman sadan metrin päässä passilinjasta niin koira haukahti kerran ja samassa ryskähti. Emä ja kaksi vasaa tulee aivan kopiksi. Vauhtia hirvillä oli täydet ja edessä melkoinen risukko ja taaja männikkö. Sain kuitenkin toisen vasan mielestäni ristikkoon ja ammuin. Olin varma osumasta. Hetken päästä kuulin että eräs passimies oli nähnyt koko porukan vielä yhdessä mikä taas kieli 99 prosenttisesti siitä että olin ampunut ohi. Syy selvisi myöhemmin Embarassed :




No olin siinä vielä paikallani ja seurasin tilannetta kun yhtäkkiä näkyy musta möllikkä hoipertelevan ojalinjaa kohti. Sonnihan se sieltä koitti luikkia muina miehinä takamaastoon. Laukaus, ja tällä kertaa 308 ei pettänyt, vaan hirvi lyyhistyi paikalleen:



Pistin hirven ja annoin radiopuhelimella tietoa mihin emä ja vasat koirani kanssa menee ja ohjasin passia oikeaan paikkaan. Lopputulos oli hyvä; molemmat vasat päätyivät lihoiksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
minävaan74
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Maa 2006
Viestejä: 57

LähetäLähetetty: 25.10.2008 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tai ainaskin haavoittanut sitä vasaa..
tuhola kirjoitti:
Tänään aamuajossa taas tapahtui. Ensiksi kettu tulla lonki ajolinjallani vastaan. No jämtin penikka lähti sen perään ja viihtyikin siellä sitten toista tuntia kunnes eräs passimies heitti koiran tieltä autoon. Samaan aikaan minun vanhempi koira, jonka kanssa isäni oli, lähti kauriin perään. Teki aika lenkit, jätti kauriit ja palasi sitten minun luo. No jatkoin ajoani kohti passilinjaa. Ei jälkiä, ei merkkejä ei mitään hajuakaan hirvistä. Sitten kun olin enään muutaman sadan metrin päässä passilinjasta niin koira haukahti kerran ja samassa ryskähti. Emä ja kaksi vasaa tulee aivan kopiksi. Vauhtia hirvillä oli täydet ja edessä melkoinen risukko ja taaja männikkö. Sain kuitenkin toisen vasan mielestäni ristikkoon ja ammuin. Olin varma osumasta. Hetken päästä kuulin että eräs passimies oli nähnyt koko porukan vielä yhdessä mikä taas kieli 99 prosenttisesti siitä että olin ampunut ohi. Syy selvisi myöhemmin Embarassed :




No olin siinä vielä paikallani ja seurasin tilannetta kun yhtäkkiä näkyy musta möllikkä hoipertelevan ojalinjaa kohti. Sonnihan se sieltä koitti luikkia muina miehinä takamaastoon. Laukaus, ja tällä kertaa 308 ei pettänyt, vaan hirvi lyyhistyi paikalleen:



Pistin hirven ja annoin radiopuhelimella tietoa mihin emä ja vasat koirani kanssa menee ja ohjasin passia oikeaan paikkaan. Lopputulos oli hyvä; molemmat vasat päätyivät lihoiksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20798
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 25.10.2008 22:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

minävaan74 kirjoitti:
tai ainaskin haavoittanut sitä vasaa..

tuhola kirjoitti:
Hetken päästä kuulin että eräs passimies oli nähnyt koko porukan vielä yhdessä mikä taas kieli 99 prosenttisesti siitä että olin ampunut ohi.

Pistin hirven ja annoin radiopuhelimella tietoa mihin emä ja vasat koirani kanssa menee ja ohjasin passia oikeaan paikkaan. Lopputulos oli hyvä; molemmat vasat päätyivät lihoiksi.


Vasasta ei löytynyt merkkejä että olisin osunut sitä. Viisastelua löytyy aina mutta koiramiehellä ampumatilanteet tulee yllättäen ja maastossa mihin ei ole ehtinyt suunnitella ampumasektoreita ym. Lisäksi liipasimen koukistuspäätökset tehdään nopeammin. Jonkun ne koirat on kasvatettava ja niiden kanssa metsässä kulkea. Joskus sattuu koiramiehen luoti puunkylkeen mutta ihan yhtä useasti se sattuu passimiehelläkin.

Minä kehtaan netissä tuoda puunkylkilaukauksen julki mitä moni muu itse täydellisyys ei kehtaa. Kaikki ei aina luonnaa nappiin vaikka yrittäisi kuinka tarkkana olla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nettijussi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5435
Paikkakunta: Muinais Suomi

LähetäLähetetty: 25.10.2008 22:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siinä se taas nähtiin 308.
Africa magnumilla ois ollu siististi katkastu näre rötköttämässä kuolleen hirvenvasan päällä. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 26, 27, 28  Seuraava
Sivu 6 Yht. 28

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com