Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Pro Hunter Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.09.2008 20:35 Viestin aihe: |
|
|
Osa arkoja osa ei. Tuon minkä tänään ammuin tuli ilmoittamatta 3 puhallus sarjan jälkeen. Kuului vain havahdus haulikko sinne suuntaan ja pam, pyy putos sammalikkoon. _________________ Baikal IJ-27 12/76
Remington 770 30-06 Sprg
Sako P-54 22 LR |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
_baikkali Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.09.2008 21:46 Viestin aihe: Pyy |
|
|
Oli haastavia pyitä tänään ja yhtään en saanut pillille tulemaan mutta vastailemaan kyllä. Siittä sitten lähdin kulkemaan missä pyy luritteli virsiään niin 2 pyytä lähti 20m tiheän kuusikon reunasta toisen kerkesin pudottamaan ennen kuin katosi metsään. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tERÄsMIES Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.09.2008 17:51 Viestin aihe: |
|
|
Lueskeli tässä kirjoituksia ja haisteli, että arkoja ovat pyyt ja piilossa pitää olla....
itellä on koira ollu matkassa ja olen muun metästelyn aikana välillä puhallellu pilliin, ja jos vastaus tullu niin pysähyn tauole. siinä sitte seison tai istun millon missäki ja koira vieressä ja pillittelen menemään ja melkein aina on pyy tullu hollille olin piilossa tai en. pyyn karkkopaikkoihin jään usein myös pillittämään, useimmiten tulee pillille. varsinkin oudoissa paikoissa pyyn reviirin löytää ku tulee karkko, siihen siite seis ja 10min tauko paikalla ja piliä kehiin.
käytän samanaikaisesti useita eri pillejä, liekkö mittän taikaa mutta useimmiten pyy joutuu reppuun....
semmosta täälä lapisa. _________________ Nopeat syövät hitaat
eivät syö |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
cj Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.09.2008 18:40 Viestin aihe: |
|
|
Ite oon nyt kaks ampunnut tänä syksynä...  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
eräjörma Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.09.2008 19:24 Viestin aihe: |
|
|
Missä päin teräsmies metsästelee? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Nighthunter Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Mar 2005 Viestejä: 130 Paikkakunta: varsinais-suomi
|
Lähetetty: 22.09.2008 20:04 Viestin aihe: |
|
|
Eilen aamusta liikkeellä ja puoliinpäiviin metsän siimeksessä talsittiin.... Oma reilu 4kk mäykky penikka mukana tutustumassa metsään. Pyitä oli yllättävän hyvin, varmuudella toista kymmentä yksilöä tavattiin. Kun paikka näytti pillitykseen sopivalta niin alas istumaan ja aina pyy tuli katsastamaan vieraat, parhaimmillaan 3 herraa samaan aikaan. Aamun ensimmäinen pyy laskeutui koirastani 3m päähän maahan ja alkoi tälle litisemään, kyllä oli penikka ihmeissään et mitä h***ttiä! Hupaisa näky, no alkoi se mäyriskin hoksaamaan idean kun saimme eräksi 3 kukkoa aamun aikana... ja ahnehan sitä parane olla, vaikka paikkoja olisikin...
  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tERÄsMIES Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.09.2008 12:44 Viestin aihe: |
|
|
Portimon suunnalla pääosin ja keskisuomessa. _________________ Nopeat syövät hitaat
eivät syö |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
JokuUkko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.09.2008 15:11 Viestin aihe: |
|
|
Joo, ei toi arkuus kyl ihan tavatonta oo ennenkään ollu!! Aina ne tuntuu alkusyksystä hiukan huonosti vastailevan Ainakin iltapäivisin. Jos pääsis aamupäivällä reissuun niin varmaan olis metässä enemmän ääntä ja eloa...
Kävi muuten hyvä tuuri sen toisen pyyn kanssa. Olin sellaisen aukon (jossa jokunen puu vielä kasvo) ja tihukon rajalla. Sepyy lensi sieltä tihukosta aukkoon puuhun, ja seuraavan vihellyksen jälkeen takas tihukkoon. Tässä vaiheessa minä idiootti menin yrittämään ampumista lentoon!!! Noh, pyy lensi tihukkoon mitenkään laukausta merkkaamatta Hetken ku viheltelin niin se tuli taas lähemmäs ja alkoi maatapitkin lähestyä. Maahan sen sitten ammuin Oli onni onnettomuudessa et tuli ihan puhdas pummi, olis muuten jääny se pyy haavakoksi ja metsään, jos olis joku yks harhahauli osunu... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
ärhoo Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 23.09.2008 15:46 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä kaksi reissua takana ja neljä pyytä pakkasessa. Onko kukaan saanut tämän vuoden eli nuoria ukkoja? Entä onko kukaan käyttänyt .410 paukkuja lähitaistelussa pyytä vastaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
bearking Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Huh 2006 Viestejä: 590 Paikkakunta: pohjois-savo
|
Lähetetty: 24.09.2008 09:56 Viestin aihe: |
|
|
ärhoo kirjoitti: | Itsellä kaksi reissua takana ja neljä pyytä pakkasessa. Onko kukaan saanut tämän vuoden eli nuoria ukkoja? Entä onko kukaan käyttänyt .410 paukkuja lähitaistelussa pyytä vastaan? |
Nuoria kukkoja on tullut. Eräästä poikueesta juuri tänä aamuna verotin jo toisen nuoren yksilön. Nyt pitää jättää loput nuorikot sillä paikkaa oksille viheltelemään.
Pyylle varmasti sopii ihan hyvin joku pikkuhalukaliiberi , mutta silloin ei kannata ahnehtia liian pitkille matkoille. Itse käytän (kuten jo ennekin olen mainostanut) 16/70 yksipiippuista buhagia (melkein jo voi sanoa, että kyseessä on kipplauf ase). Haaveena olis pyymetälle joku siro taittuva yksipiippu 16/70 tai 20/76 haulipiipulla ja reppuun vaihtopiipuksi 22hornet. Noh sehän onnistuisi kun hankkisi Thomson/Centerin, mutta kyseinen ase ei juuri innosta. Mielummin joku vähän hienompi keskieurooppalainen....tosin siitä saakin maksaa jo hunajaa (<2000€). _________________ kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
erajore Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.09.2008 17:29 Viestin aihe: |
|
|
4 ukkoo oon ampunu. Mitä nyt oon siiven sulista oon katsonu niin kuluneita on. Eli varmaan vanhempia, yhellä oli vähän suippomaisemmat varmaan nuorempi.
Eilen oli yks tilanne vaan vähän oli kaukana ja traktori rupes ajaamaan p.askaa samalla kun oli "kiihkeät" pillitykset menossa  _________________ Blop |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ecum Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 24.09.2008 17:49 Viestin aihe: |
|
|
Noniin, itellä käynisty eile pyyn pillillä metästys. Eilen illalla, ku poikkesin lintuja katteleen kuulu vihellys ja siitä se sitten alako.. muuan kerran juteltiin; pyy - mie -pyy - mie -pyy ja kiusasin enkä enää vastaillu.. hiljasta joku 15min, kunnes Pyy pyrähti 15m päähän puuhun - Pam ja alas.
Tänään aamusta aikasten toiseen paikkaan, jossa kesällä muistin nähneeni poikueen, taas Pyy ehti ensin - vihellys, pyy - mie - pyy - mie - taukojakin pietin, mutta ei millää tullu lähemmäs. Lähin sitte hiljalleen lähentyy ääntä kohti, välillä vihellellen saaden aina vastauksen. Jatkoin lähentymistä kunnes näin maassa pyyn - PAM. Samalla nousi vierestä toinen tämän koivun pääle ihmettelemään. Sen ammuin vain kameran voimin.
Neljä Pyytä on nyt pakkasessa, saapa nähä uskaltaako enempää ampua, eli tuleeko käytyä uusilla seuduilla, on tää onneksi euroopan suurin kaupunki, joten lääniä kyllä riittäis..  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
eräjörma Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 24.09.2008 19:31 Viestin aihe: |
|
|
Tänää elämäni ensimmäinen pyy alas, karkkosi eka maasta n. 40 metrin päästä ja pysähdyin siihen paikkaan pillittämään, ensimmäinen vihellys ja pyy tuli heti 30m päähän pusikkoon mutta en nähnyt sitä, tämän jälkeen kaksi rauhallista vihellystä mutta pyy ei liikkunut 5 minuutin tauko ja sitten taas kunnollinen nii pyy pyrähti aukeelle 20m päähän koivuun 2 metrin korkeuteen josta ei sitä ollut vaikea tiputtaa. Mikä on se paras aika jolloin pyitä kannattaa pillittää, itse olen jo reilu viikon pilliin vihellellen metsässä kulkenut, mutta tänään vasta tärppäsi sitä ennen en ole vastausta kuullut enkä pyitä nähnyt ja alueella kuitenkin jonkun verran niitä on. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
bearking Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Huh 2006 Viestejä: 590 Paikkakunta: pohjois-savo
|
Lähetetty: 24.09.2008 22:46 Viestin aihe: |
|
|
Tässäpä tämän aamun pillille sortunut kaksikko. Toista pyistä ammuin muutaman oksan läpi oksalle...pyy lähti lentoon osuman saatuaan ja hetken lennettyään törmäsi oksaan ja tipahti maahan ja lopetti matkansa siihen. Komea kopsaus kävi pitkin metsiä kun pyy osu siihen oksaan. Kaikenlaista sitä sattuu...
 _________________ kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ecum Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 25.09.2008 12:20 Viestin aihe: |
|
|
eräjörma kirjoitti: | Tänää elämäni ensimmäinen pyy alas, karkkosi eka maasta n. 40 metrin päästä ja pysähdyin siihen paikkaan pillittämään, ensimmäinen vihellys ja pyy tuli heti 30m päähän pusikkoon mutta en nähnyt sitä, tämän jälkeen kaksi rauhallista vihellystä mutta pyy ei liikkunut 5 minuutin tauko ja sitten taas kunnollinen nii pyy pyrähti aukeelle 20m päähän koivuun 2 metrin korkeuteen josta ei sitä ollut vaikea tiputtaa. Mikä on se paras aika jolloin pyitä kannattaa pillittää, itse olen jo reilu viikon pilliin vihellellen metsässä kulkenut, mutta tänään vasta tärppäsi sitä ennen en ole vastausta kuullut enkä pyitä nähnyt ja alueella kuitenkin jonkun verran niitä on. |
Onnea vain! Hymyä ei varmaan etes pepsonentin mainosnaiset voittaneet?
Enpä ole päivällä juuri vihellelly, enkä kuulu pyitenkää vilehtävän. Aamulla, sekä illalla on ainaki ollu aktiivista. Pimeän lähdöstä/tulosta joku +- 3 tuntia? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|