OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Suositelkaa metsästyspukua
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
xshadow
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Hel 2008
Viestejä: 26
Paikkakunta: Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 12.09.2008 23:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mammoth kirjoitti:
Itse voin suositella SOS-asun Swedteam:in Tinssjö:tä. Erimukava kuin jaktiakti! Pitää jopa vettä.


Onko tuo covertex kalvo kuinka ok? Itse tilasin swedteamin Hakkas alkuviikosta. Ei ole vielä tullut...

Naenen: Swedteamillähän on naisille tarkoitettu Pegasus, Timber green tai Savanna. Ainakin toi Savanna on gore texiä, ja ihan tyylikäs puku.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
citymies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2007
Viestejä: 132

LähetäLähetetty: 15.09.2008 14:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

perisofeus kirjoitti:


Hyviä kalvoja ovat Gore-Tex ja Gore-Tex Paclite, joita metsästysasuissa esiintyy. Arvokkaissa retkeilyasuissa esiintyy myös Event-kalvoa, joka hengittää vielä paremmin kuin Paclite, mutta camoa tai edes havunvihreää ei taida löytyä. Ja jos löytyy niin se on kuitenkin yleensä turhan äänekäs kangas. Eventiä käyttää mm. Vaude. (Näitä vaatteita soisin metsästysvaatevalmistajien tuijottaa ja pitkään. Erittäin toiminnallisia.)

Kaikki muut kuten Älytex, Drymaxx jne. hengittävät puolet huonommin kuin em. Gore-Texit. Se selittää useimmat huonot kokemukset.

Kalvon jälkeen vaikuttaa myös päälys- + vuorikangas. Jos ne ovat paksuja, kuten Sastan Wolf, Halti jne. pintakangas eli sellainen molskityyppinen niin hengittävyys on jo huonohko.

Paclite asulla voi jo aikuisten oikeasti liikkua.


Täältä vielä yksi ääni Chevalierin chevalite-kalvolle. Mulla on sellainen Canada-puku eli känädä-light-takki ja känädä-housut.
Jos nyt vertaa vaikkapa F-rävenin forest-sarjan goretakkiin niin ei häpeä yhtään. Kokemusta on muiden harrasteiden osalta mm. Lowe Alpinen kuoriasusta ja windstopper ym. kamoja. Chevalieri toimii aika hienosti, on hiljainen, mukava, vedenpitävä, hengittävä, tyylikäs, istuva jne.
Eikä se F-rävenin hydratic-kelmukaan hullumpi ole, yhdet housut on käytössä.

Itse pidän nykyään lämpöisällä ja kuivalla kelillä kauris-, kyyhky-, sorsahommissa juuri Varustelekan BDU-settiä. Perinteisellä woodland-kuviolla, tietty. Minusta se on aika sopiva yleispätevä sävy kesäiseen vihreyteen. Ripstop-puuvillainen BDU hengittää, on hiljainen ja leikkaus sopii hyvin piilotteluun.

Chevalierit on hankittu Budgetsportin alerekistä yht 170 EUR, ja varustelekan "taistelu-univormu" taisi olla 70 EUR.

Nyt kun noita hintoja tuohon listailin, huomaan että jaktijakt-setistä olisi pitänyt maksaa saman verran. Mutta tässäpä ei tullut halpahallikerrastoja kaupanpäälle Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VihKa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2007
Viestejä: 129

LähetäLähetetty: 17.09.2008 15:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

--

Viimeinen muokkaaja, VihKa pvm 18.08.2010 08:34, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
busy
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 80
Paikkakunta: keskipohjanmaa

LähetäLähetetty: 21.09.2008 03:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Chevalierin puku mullaki oliko mckenzie tai joku vedet kyllä pitää ja hyvän mallinen mulle /pituutta 189 , parempi ku sasta (malli ) vaikka semmosen oisin halunnu. suosittelen kyllä jos meinaat kävellä että takki joku ohkanen ei goretex eikä muukaan kalvopuku. luulisin että riittävää hengittävyyttä ei saa millään kalvopuvulla kovaan liikkumiseen??
_________________
benelli supersport ja vakavanha sauer
sako forester 308
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
DPM
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2008
Viestejä: 972

LähetäLähetetty: 21.09.2008 14:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

busy kirjoitti:
luulisin että riittävää hengittävyyttä ei saa millään kalvopuvulla kovaan liikkumiseen??




Mulla on tän syksyä ollu Härkila Wapiti käytössä kaikilla kelillä, sateesta auringonpaisteeseen. Ei oo liian hiostavalle tuntunu rivakassakaan liikkumisessa kunhan avaa kainalovetoketjut ja vähä kaulusta. Ei mee oikein mun jakeluun, minkä takia näitä kalvopukuja edes tehdään ilman kainalovetoketjuja? Esim. Sasta ja Chevalier, ei luulis hintaakaan niin paljon nostavan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nilikki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Lok 2007
Viestejä: 162
Paikkakunta: Oulun seutu

LähetäLähetetty: 22.09.2008 20:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse kalvopukuihin suivaantuneena ostin Fjällräven Nip-takin http://www.scandinavianoutdoorstore.com/PublishedService?pageID=9&itemcode=10017514

Toimii!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
leijonalight
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2006
Viestejä: 123
Paikkakunta: Kouvola

LähetäLähetetty: 23.09.2008 17:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Haltin balva 700 takki ja haltin galdu 600 housut!
Siinä mahtava paclite yhdistelmä....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 23.09.2008 18:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

leijonalight kirjoitti:
Haltin balva 700 takki ja haltin galdu 600 housut!
Siinä mahtava paclite yhdistelmä....


Paitsi ettei ole Gore-Tex Paclite. Vaan Drymaxx, jonka hengittävyys ja vesipilariarvo on 10000 luokkaa. Pacliten vesipilari on 28000 ja hengittävyys 17000...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
nulli
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Elo 2008
Viestejä: 7

LähetäLähetetty: 26.09.2008 20:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nilikki kirjoitti:
Itse kalvopukuihin suivaantuneena ostin Fjällräven Nip-takin http://www.scandinavianoutdoorstore.com/PublishedService?pageID=9&itemcode=10017514

Toimii!


Muuten loistava, mutta kaulus älyttömän ahdas ja hupun sauma painaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pystykorvamies
Vieras





LähetäLähetetty: 27.09.2008 21:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

deer hunteri tae jahti jakti!
Takaisin alkuun
Nilikki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Lok 2007
Viestejä: 162
Paikkakunta: Oulun seutu

LähetäLähetetty: 27.09.2008 23:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nulli kirjoitti:
Nilikki kirjoitti:
Itse kalvopukuihin suivaantuneena ostin Fjällräven Nip-takin http://www.scandinavianoutdoorstore.com/PublishedService?pageID=9&itemcode=10017514

Toimii!


Muuten loistava, mutta kaulus älyttömän ahdas ja hupun sauma painaa.


Ite en ole moisia ongelmia havainnut, päinvastoin tykkään että tuo kaulus on just hyvä.

Eilen tuli testattua miten tuo takki toimii vesisateella ja ei kyllä tullut sadetakkia repusta kaivettua. Kyllähän se pitemmän päälle ja kovemmalla sateella päästää veden läpi, mutta vastaavasti sitten kuivuikin tosi äkkiä nuotiolla. Eli tyytyväisyys vain vahvistui.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Greifelt
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Elo 2007
Viestejä: 337

LähetäLähetetty: 28.09.2008 10:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse ostin Chevalierrin Outland Action asun ' kun halvalla sain'. Nyt yhden 3 vrk käyttöreissun jälkeen olen todella tyytyväinen. Ei hiosta vaikka reppuselässä painaa menemään! Tällä asulla pärjää pitkälle syksyyn.

Ainut parannettava mun mielestä olis että reisitasku sais olla viitisen senttiä syvempi, että isompi kartta pysyis varmasti.

G-mies
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 28.09.2008 10:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Greifelt kirjoitti:
Itse ostin Chevalierrin Outland Action asun ' kun halvalla sain'. Nyt yhden 3 vrk käyttöreissun jälkeen olen todella tyytyväinen. Ei hiosta vaikka reppuselässä painaa menemään! Tällä asulla pärjää pitkälle syksyyn.

Ainut parannettava mun mielestä olis että reisitasku sais olla viitisen senttiä syvempi, että isompi kartta pysyis varmasti.

G-mies


Hyvä takki varmasti. Näkyi maksavan 499 eur.
Chevalier Paclite housut 315 eur.
Hiidenkivessä.

Yhteensä 4843.00 mummoa. Elämä kallis.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Greifelt
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Elo 2007
Viestejä: 337

LähetäLähetetty: 28.09.2008 10:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sain takin satasella poistorekistä. Ja just oikeaa kokoa! Housut löytyi pari viikkoa myöhemmin kahdella sadalla.

G
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
busy
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 80
Paikkakunta: keskipohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.09.2008 11:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

onko muilla nuita härkilan pukuja . oli hyvän mallinen ku kokeilin. on vaan nii uutuus täälläpäin ettei kukaan uskalla ostaa !?
_________________
benelli supersport ja vakavanha sauer
sako forester 308
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com