OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kyyhkyjahti 2008
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 100, 101, 102  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
antiherbe
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Kes 2008
Viestejä: 78
Paikkakunta: pohojois-pohojanmaa

LähetäLähetetty: 15.08.2008 20:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jep, pillillä ei mitään vaikutusta kun ei ole kiima aika. eri asia englannisa ym jossa jahti tapahtuu ennen pesimistä. silloin pilli voi houkutellakin.
_________________
joko saa rallattaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 16.08.2008 00:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koskas me kaupunkilaiset saatais kyyhkylupia kun meinaavat ihan silmille hyppiä nykyään?? Twisted Evil


Kuva kun oltiin koiruuden kanssa aamulenkillä Epsoossa. Laughing


Tuossa edeltävä kuva josta lajike käy täysin selväksi ja myös osoittaa koiruuden kiinnostuksen kun ei olla mettähommissa haulikko selässä! Wink
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ultima Thule
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Huh 2006
Viestejä: 998

LähetäLähetetty: 16.08.2008 07:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävinpäs taas aamusella.

Jotain saatiinkin.


Villisikapaukulla..


Puihin ammuttiin. Ei lentoon. Laaki ja vainaa periaatteella.

Kaikkiaan kyyhkyjä näkyi n. 50.
Pari 15 parvea ja sit pienempiä porukoita.
Jouduin lähtemään vähän kesken pois..
Mut elämä on.
_________________
Pyydystä&Paista!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
GB
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Hei 2008
Viestejä: 24

LähetäLähetetty: 16.08.2008 08:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Myöhään ovat lentäneet illalla.. 19 jälkeen alkaa paras aika.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juego
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Jou 2004
Viestejä: 2598
Paikkakunta: Kuikkapanta

LähetäLähetetty: 16.08.2008 09:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aamulla 2 laukausta, 2 lintua.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mammoth
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2007
Viestejä: 434

LähetäLähetetty: 16.08.2008 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ultima Thulelta kysyn että minkäslaisella paikalla olit? Tai mettässähän tuota olit vaan oliko lähellä peltoja?Perhana kun tiälä ei oo kunnolla peltoja ni ei oikein onnistu kyyhkyn lihan suanti.
_________________
Huomista odotellessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pumppu-mies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2007
Viestejä: 339

LähetäLähetetty: 16.08.2008 10:31    Viestin aihe: - Vastaa lainaamalla viestiä

Huoh..

Tänään passiin 4.30 ja vasta klo:8.00 ensimmäinen kunnon kyyhky havainto. 2 kyyhkyä kaartoi pellon toiselta puolelta minun passipaikaani kohti ja olen varma jotta saisin linnun alas. No ensimmäinne laukaus huti, mutta toisella lintu pöllähti vähän, mutta jatkoi lentoa tääkseni metsään.. Hetken päästä vain 1 lintu lensi kauempaa lujalla vauhdilla pois, eli olisiko mahdollista, että lintu olisi kuollut jonkun matkan päähän metsikköön? Yritin kyllä etsiä, mutta ei havaintoa Sad No sitten puoli 9 maissa olin hakkuuaukolla istuksimassa ja 6 linnun parvi lähestyy.. ensimmäinen lentää vähän muita edellä ja täräytän siihen 2 paukkua, eikä mitään!! Voiko olla että paukussa jotain mätää vai mitä? Kiekot yllä tippuu radalla ihan suht hyvin, mutta riista ei sitten millään.. Jotain muovi paukkuja ovat mulle myyneet saateri!! Meinas jo pyssy lentää ekan tilanteen jälkeen pusikkoon..Smile No jospa ensi kerralla parempi tuuri. Paukkuna toimi siis tuo Fiocchi HV 36g 2.7mm.
_________________
TakametsienMies
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Pekkoherra
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 18 Hei 2008
Viestejä: 52
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 16.08.2008 11:11    Viestin aihe: Re: - Vastaa lainaamalla viestiä

pumppu-mies kirjoitti:
Huoh..

Tänään passiin 4.30 ja vasta klo:8.00 ensimmäinen kunnon kyyhky havainto. 2 kyyhkyä kaartoi pellon toiselta puolelta minun passipaikaani kohti ja olen varma jotta saisin linnun alas. No ensimmäinne laukaus huti, mutta toisella lintu pöllähti vähän, mutta jatkoi lentoa tääkseni metsään.. Hetken päästä vain 1 lintu lensi kauempaa lujalla vauhdilla pois, eli olisiko mahdollista, että lintu olisi kuollut jonkun matkan päähän metsikköön? Yritin kyllä etsiä, mutta ei havaintoa Sad No sitten puoli 9 maissa olin hakkuuaukolla istuksimassa ja 6 linnun parvi lähestyy.. ensimmäinen lentää vähän muita edellä ja täräytän siihen 2 paukkua, eikä mitään!! Voiko olla että paukussa jotain mätää vai mitä? Kiekot yllä tippuu radalla ihan suht hyvin, mutta riista ei sitten millään.. Jotain muovi paukkuja ovat mulle myyneet saateri!! Meinas jo pyssy lentää ekan tilanteen jälkeen pusikkoon..Smile No jospa ensi kerralla parempi tuuri. Paukkuna toimi siis tuo Fiocchi HV 36g 2.7mm.


Tulee mielen kolme asiaa tuosta kyyhkyn pöllähtämisestä:

1. Liian pitkä ampumamatka?
2. Huono kuvio?
3. Huono upotus?

kohdat 2 ja 3 helposti testattavissa, jos ne ovat ok, on syynä yleensä kohta 1
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pumppu-mies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2007
Viestejä: 339

LähetäLähetetty: 16.08.2008 11:15    Viestin aihe: - Vastaa lainaamalla viestiä

Kuvion testasin, no sen on ihan ok. Upotusta en ole testannut mutta olen kyllä 2 kyyhkyä tiputtanut. Matka nyt ei ollu kovinkaan pitkä.. mitähän sitä sanoisi jos noin 20-25m suunnilleen ja täyssuppee supistaja.

ps. mitä se meinaa kun supistajassa lukee "steal or lead". Muissa remingtonin supistajissa joita minulla on ei lue mitään ylimääräistä, vaan se mikä suppari se on.
_________________
TakametsienMies
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Haarp
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2008
Viestejä: 124

LähetäLähetetty: 16.08.2008 11:22    Viestin aihe: Re: - Vastaa lainaamalla viestiä

pumppu-mies kirjoitti:
K
ps. mitä se meinaa kun supistajassa lukee "steal or lead". Muissa remingtonin supistajissa joita minulla on ei lue mitään ylimääräistä, vaan se mikä suppari se on.


teräkselle tai lyijylle, eli molemmat käy.

Edit:
Eli luulen 99.9% varmasti tuon tarkoittavan "steel or lead" ja joku valmistaja vain typonnut kirjoitusasun tai sitten kirjoitit itse sen tänne foorumille väärin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wingmaster
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Tam 2005
Viestejä: 808
Paikkakunta: perämeren rannikko

LähetäLähetetty: 16.08.2008 11:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ohiampumisen mahollisuuttahan ei tietenkään ole Laughing Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Renkipoika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hei 2007
Viestejä: 116

LähetäLähetetty: 16.08.2008 12:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Tänään passiin 4.30 ja vasta klo:8.00 ensimmäinen kunnon kyyhky havainto. 2 kyyhkyä kaartoi pellon toiselta puolelta minun passipaikaani kohti ja olen varma jotta saisin linnun alas. No ensimmäinne laukaus huti, mutta toisella lintu pöllähti vähän, mutta jatkoi lentoa tääkseni metsään.. Hetken päästä vain 1 lintu lensi kauempaa lujalla vauhdilla pois, eli olisiko mahdollista, että lintu olisi kuollut jonkun matkan päähän metsikköön? Yritin kyllä etsiä, mutta ei havaintoa No sitten puoli 9 maissa olin hakkuuaukolla istuksimassa ja 6 linnun parvi lähestyy.. ensimmäinen lentää vähän muita edellä ja täräytän siihen 2 paukkua, eikä mitään!! Voiko olla että paukussa jotain mätää vai mitä? Kiekot yllä tippuu radalla ihan suht hyvin, mutta riista ei sitten millään.. Jotain muovi paukkuja ovat mulle myyneet saateri!! Meinas jo pyssy lentää ekan tilanteen jälkeen pusikkoon.. No jospa ensi kerralla parempi tuuri. Paukkuna toimi siis tuo Fiocchi HV 36g 2.7mm.


Ammuit takaa ohi ja pöllähtänyt lintu löytyy metsästä kuolleena. Kiekoilla ja linnuilla tahtoo olla joskus eri nopeus ja lentoradat. Panoksissa ei tod. näk. ole vikaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Termos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Maa 2004
Viestejä: 189

LähetäLähetetty: 16.08.2008 12:26    Viestin aihe: Re: - Vastaa lainaamalla viestiä

Pekkoherra kirjoitti:
pumppu-mies kirjoitti:
Huoh..

Tänään passiin 4.30 ja vasta klo:8.00 ensimmäinen kunnon kyyhky havainto. 2 kyyhkyä kaartoi pellon toiselta puolelta minun passipaikaani kohti ja olen varma jotta saisin linnun alas. No ensimmäinne laukaus huti, mutta toisella lintu pöllähti vähän, mutta jatkoi lentoa tääkseni metsään.. Hetken päästä vain 1 lintu lensi kauempaa lujalla vauhdilla pois, eli olisiko mahdollista, että lintu olisi kuollut jonkun matkan päähän metsikköön? Yritin kyllä etsiä, mutta ei havaintoa Sad No sitten puoli 9 maissa olin hakkuuaukolla istuksimassa ja 6 linnun parvi lähestyy.. ensimmäinen lentää vähän muita edellä ja täräytän siihen 2 paukkua, eikä mitään!! Voiko olla että paukussa jotain mätää vai mitä? Kiekot yllä tippuu radalla ihan suht hyvin, mutta riista ei sitten millään.. Jotain muovi paukkuja ovat mulle myyneet saateri!! Meinas jo pyssy lentää ekan tilanteen jälkeen pusikkoon..Smile No jospa ensi kerralla parempi tuuri. Paukkuna toimi siis tuo Fiocchi HV 36g 2.7mm.


Tulee mielen kolme asiaa tuosta kyyhkyn pöllähtämisestä:

1. Liian pitkä ampumamatka?
2. Huono kuvio?
3. Huono upotus?

kohdat 2 ja 3 helposti testattavissa, jos ne ovat ok, on syynä yleensä kohta 1


Tuosta listasta puuttuu kohta 4. Ohilaukaus, joka on yleensä tärkein syy linnun putoamattomuuteen. Riittävän paljon riistalaukauksia ja kokemusta ajansaatossa niin pikkuhiljaa alkaa tuntemaan syyt, miksi ei putoa ja yleisin syy on ohilaukaus. Ja kun tuntee mihin ampuu, niin on virheetkin helpompi korjata seuraavaan laukaukseen. Kyyhky tulee kyllä ku kintas kenttään jos ampumamatka on kohdallaan ja osuma hyvä, huonommallakin patilla. Ei muutaku kohteen(linnun) takaa lähtevää, kohteen eteen vietyä swingiä harjoittelemaan, ensin kylmiltään ja kiekkoihin ja sitten lintuun, niin pikkuhiljaa rupee osumaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pekkoherra
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 18 Hei 2008
Viestejä: 52
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 16.08.2008 13:13    Viestin aihe: Re: - Vastaa lainaamalla viestiä

Termos kirjoitti:
Pekkoherra kirjoitti:
pumppu-mies kirjoitti:
Huoh..

Tänään passiin 4.30 ja vasta klo:8.00 ensimmäinen kunnon kyyhky havainto. 2 kyyhkyä kaartoi pellon toiselta puolelta minun passipaikaani kohti ja olen varma jotta saisin linnun alas. No ensimmäinne laukaus huti, mutta toisella lintu pöllähti vähän, mutta jatkoi lentoa tääkseni metsään.. Hetken päästä vain 1 lintu lensi kauempaa lujalla vauhdilla pois, eli olisiko mahdollista, että lintu olisi kuollut jonkun matkan päähän metsikköön? Yritin kyllä etsiä, mutta ei havaintoa Sad No sitten puoli 9 maissa olin hakkuuaukolla istuksimassa ja 6 linnun parvi lähestyy.. ensimmäinen lentää vähän muita edellä ja täräytän siihen 2 paukkua, eikä mitään!! Voiko olla että paukussa jotain mätää vai mitä? Kiekot yllä tippuu radalla ihan suht hyvin, mutta riista ei sitten millään.. Jotain muovi paukkuja ovat mulle myyneet saateri!! Meinas jo pyssy lentää ekan tilanteen jälkeen pusikkoon..Smile No jospa ensi kerralla parempi tuuri. Paukkuna toimi siis tuo Fiocchi HV 36g 2.7mm.


Tulee mielen kolme asiaa tuosta kyyhkyn pöllähtämisestä:

1. Liian pitkä ampumamatka?
2. Huono kuvio?
3. Huono upotus?

kohdat 2 ja 3 helposti testattavissa, jos ne ovat ok, on syynä yleensä kohta 1


Tuosta listasta puuttuu kohta 4. Ohilaukaus, joka on yleensä tärkein syy linnun putoamattomuuteen. Riittävän paljon riistalaukauksia ja kokemusta ajansaatossa niin pikkuhiljaa alkaa tuntemaan syyt, miksi ei putoa ja yleisin syy on ohilaukaus. Ja kun tuntee mihin ampuu, niin on virheetkin helpompi korjata seuraavaan laukaukseen. Kyyhky tulee kyllä ku kintas kenttään jos ampumamatka on kohdallaan ja osuma hyvä, huonommallakin patilla. Ei muutaku kohteen(linnun) takaa lähtevää, kohteen eteen vietyä swingiä harjoittelemaan, ensin kylmiltään ja kiekkoihin ja sitten lintuun, niin pikkuhiljaa rupee osumaan.


Niin tekee, kun jätin sen tarkotuksella pois, koska kyyhky oli "pölähtänyt", en sitä ihan ohilaukaukseksi laske. Niinkuin renkipoikakin kirjoitti, saattanu pikkusen persiille osua, eli vähän taakse jäänyt laukaus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 16.08.2008 13:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vieläköhän nämä vanhat jutut pitävät paikkaansa; aikanaan kun kävin ensikertoja radalla kiekkoja ampumassa, niin painotettiin sitä että sen svingin pitää jatkaa matkaansa vielä laukauksen jälkeenkin ja laukaisu ei tapahdu kiekon kohdalla vaan vasta sitten kun svingi on kiertynyt ohi kiekon jonkun sekunnin murto-osan. Sitten kun tuli kiväärillä hirvikokeen liikkuvat eteen, niin ase kun jatkoi matkaansa koko ajan, niin vanhempien immeisten neuvoa "parrankärkeen kun ammut" noudattaessa laukaukset menivät järjestään liian eteen, joten sihti piti ottaa parrasta taakkepäin n. 10 senttiä, niin sai sen merkin suoritettua! Wink
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 100, 101, 102  Seuraava
Sivu 91 Yht. 102

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com