Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tärppi Vieras
|
Lähetetty: 13.10.2004 22:32 Viestin aihe: Wanha ekakertalainen |
|
|
No, nyt vasta 29-vuotiaana sain aikaiseksi klaarata tutkinnon lävitse ja hommasin jopa haulikonkin: Winsu 1200- pumppu
Vanhahan tuo pyssy on, mutta miksei sillä ammuskele?
Asiaan: Huomenna olisi tarkoitus mennä metsästämään "lintuja" tuonne MH:n maille ja luvatkin on hommattu!
Mutta nyt ihmettelen noita jenkkiläisten tapoja ilmoittaa noita paukkujen ja varsinkin haulien kokoa....
Mistä nyt osaan ottaa parhaiten sopivat hulikonpatit mukaan, kun on nro:n 2-4 pateja ostettu
Elikkäs, mikä se on paras koko esim. pyylle , teerelle, sorsalle ja vaikkapa sattuma ketulle?
Anteeksi, jos ei näistä ymmärrä mitään. Mutta metsästys on kivaa!
Varmaankin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
^_^ Vakituinen kirjoittaja
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tärppi Vieras
|
Lähetetty: 16.10.2004 14:50 Viestin aihe: |
|
|
Jees.
Tulihan tuolla käytyä ja jopa pyyn sain pillitettyä
3,25mm oli vaan tuohon matkaan liian järeä, vai johtuikohan Winsusta?
Matkaa oli alle 20 metriä ja pyystä jäi todella vähän jäljelle! Kele, kun otti päähän...
Teeriä nähtiin kahden päivän mittaan reilut kymmenen, mutta arkoja pirut olivat!
Yksi ainoa metsokin havaittiin, joten rauhoitus on todellakin täällä tarpeen!!!!
Nyt tulevana maanantaina pääsen jänistä yrittämään, joten mikä koko sille pupulle olisi paras?
Ja onko tod ne Vismutin paukut paskoja??? Kun ei moni tuttu niitä käytä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ikuinen Aloittelija Vieras
|
Lähetetty: 16.10.2004 14:59 Viestin aihe: |
|
|
No heitetään tohon et 3.3mm ja lataus 36g.
Joku nyt ehdottaa kuitenkin isompaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
moder_mik Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 16.10.2004 16:19 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän se tekee pahaa jälkeä pyyhyn tuommonen 3,25mm jos ampuu 20m varsinki jos on tullut kunnon osuma.
Ite oon ampunu jäniksiä/rusakoita yleensä 3,5mm hauleilla 12/70 panosta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
deadline Vieras
|
Lähetetty: 18.10.2004 05:42 Viestin aihe: |
|
|
Ite oon taas puotellu pyytki 3,5 millisillä, en oo alkanu saikkaamaan paukkuja ees ja taas. Tänäki syksynä olen yhten ampunu reiluun kymppiin eikä se mitenkään pahasti ollu suolautunu, pikemminki pahemmin varmaan ois jos oisin ampunu jollaki 2,75 millisillä. Tosin mulla onki rinnakkaispiippuinen, voi vähän valita supistusta matkan mukaan.
Jänikselle 3,5 millinen on ihan hyvä. Talvella jotkut käyttää järeämpääkin, koska kylmällä panoksen teho laskee. Isommat haulit on jänisjahdissa myös niikseen perusteltua, että yleensä jänistä ammutaan aika lähelle. Tällöin haulikoolla ei ole kuvion kannalta niin suurta merkitystä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|