OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

SAKO 30-06

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
vihtapuksu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 09 Elo 2007
Viestejä: 13

LähetäLähetetty: 03.06.2008 19:23    Viestin aihe: SAKO 30-06 Vastaa lainaamalla viestiä

Sukulaisen jäämistöstä kulkeutui minulle moinen kampe. Nyt kun sitä on enemmän ja tarkemmin tutkinut niin piippu ja patruunapesä näyttäs sisältä olevan niin sanotusti unohtuneen puhdistuksen seurauksena hiukan ottanut siipeensä. Lukko näyttäs olevan ihan hyvässä kunnossa.

Nyt kun olen miettinyt että mitä minä tuolle tekisin, niin mielessä on vilahellu ajatuksia että siitä voisi yrittää rakennella / rakennuttaa väljempää kaliberia. Lukon kylessä näyttää olevan AIII merkintä ja tämä on makasiinillä. Eli onko porukka rakennellu näistä minkä väljyisiä kokonaisuuksia vai voiko näistä rakentaa mitään.

Kaliberia olen ajatellut isompaa kuin 9,3x62, koska sellaisen omistan jo. Mielessä on pyörinyt 45/70 ja 375. Onko tämä edes mahdollista ja mistä kannattaisi ruveta kyselemään piippuja tähän. Tämä ase tulisi täysin hirvelle ja ampumamatkat olisi lyhyitä max 75m.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14873

LähetäLähetetty: 03.06.2008 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Periaatteessa kaikki onnistuu aina .375 H&H-mittaisiin kaliipereihin asti. Minulla on juurikin samanlainen .375 ja .30-06 - molemman alkuperäisiä.

Kaikki on siis mahdollista aina .458 Lottiin asti, mukaan lukien muutama erilaiseen hylsyyn perustuva kaliiperi. Olisin kuitenkin sillä kannalla, että .416 Rem olisi järkevä yläraja johtuen hylsyn edullisemmasta muodosta syöttöä ajatellen. Ainoat muutokset, jotka joudut lukkoaktioon tekemään ovat syöttöhuulet, lukon pää, ulosvetäjä ja makasiinin leveys (AIII malleissa homma pelaa tältä osin siten, että pienemmissä kaliipereissa siinä pellissä on prässäys, joka kaventaa makasiinia).

Kannattaa pitää kuitenkin maltti matkassa, sillä juuri syöttöhuuliin saattaa joutua puuttumaan kaikkein eniten. Paljon oikoo, jos hommaa jostain verrokiksi .375 kaliiperisen vanhan Sakon, jossa huulet ovat oikeissa mitoissa isoja patruunoita ajatellen. Sako on joka tapauksessa kohtuullisen mukava rakennettava verrattuna esim. Mausereihin, jotka ovat huomattavasti krantumpia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tikkakoski
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Huh 2006
Viestejä: 1223

LähetäLähetetty: 03.06.2008 21:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Äijällä on vaha sako 375H&H on mieluinen olen sitä joskus lainnannut eikä hassumpi peli viimmeksi kokeilin peuraan ei muuten karannut Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com