OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Valmetin tupla
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 07.12.2004 21:25    Viestin aihe: Valmetin tupla Vastaa lainaamalla viestiä

Niin kertokaa kaikki joilla on kokemusta teetetyistä kaksoisluodikon piipuista 412s sarjan aseisiin. Siis tietoa haetaan valmistajista, mahdollisista hinnoista, tarkuuudesta, viimeistelystä sekä muista kommenteista.
Itsellä on hakusessa mahdollisesti 45-70 kaliiperin piiput mikäli ei tule jokin uusi kaliperi vaihtoehto vastaan joka vie voiton. Siis siitäkin voi kommentoida. Mutta ei tehdä tästä kaliiperi väittelyä!
Ensisijaiseti siis haettas mahdollisen sepän yhteystietoja ja mielipidettä kyseisen henkilön tuotteista.
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 08.12.2004 09:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moro

Itselle tuli hankittua tuossa vajaa vuosi sitten Mäkisen tekemät tuplapiiput juuri tuossa maan mainiossa kaliperissä 45-70 Gov.

Valitettavasti en ole vielä kyseistä vehjettä tositoimissa päässyt testaamaan ja muutenkin laukauksia takana vain joitain kymmeniä.

Jos nyt jotain miinusta pitää hakea niin piiput tehdään aina jollekkin tietylle lataus/tähtäin yhdistelmälle eli ovat ns kiinteät (ei piippujen säätö mahdollisuustta). Itse ostin nuo piiput käytettynä ja ne oli tilattu sepältä 350 grainin kuulalle vaikka itse pitäisinkin vähän painavemmasta kuulasta. Kuitenkin ase saataneen käymään hirvitarkkuuteen myös 400 grainin kullalle kunhan vähän paneutuu ja etsii latauksen kuntoon.

Tuplathan on enenmmän tai vähemmän ns mieltymys aseita eikä tarkkoitettukkaan kasa hommiin.

Itse uskonisin että olen tyytyväinen myös tulevaisuudessa kyseiseen yhdistelmään ja veikkaan jos itse en ole tyytyväinen niin pääseehän noista piipuista eroon!
Takaisin alkuun
Loikka
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 948
Paikkakunta: Kotimaa

LähetäLähetetty: 08.12.2004 09:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Edellinen viesti oli käsialaani. Olin näköjään ehtinyt kirjautua jo ulos.

Loikka
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Vieras






LähetäLähetetty: 08.12.2004 20:01    Viestin aihe: Re: Valmetin tupla Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:
Niin kertokaa kaikki joilla on kokemusta teetetyistä kaksoisluodikon piipuista 412s sarjan aseisiin. Siis tietoa haetaan valmistajista, mahdollisista hinnoista, tarkuuudesta, viimeistelystä sekä muista kommenteista.
Itsellä on hakusessa mahdollisesti 45-70 kaliiperin piiput mikäli ei tule jokin uusi kaliperi vaihtoehto vastaan joka vie voiton. Siis siitäkin voi kommentoida. Mutta ei tehdä tästä kaliiperi väittelyä!
Ensisijaiseti siis haettas mahdollisen sepän yhteystietoja ja mielipidettä kyseisen henkilön tuotteista.
Minä teetätin Heleniuksella ja luulen että on halvempi kuin mäkisen versio mutta kai sen joku tietää mitä mäkisen versio maksaa itse veikkaan 1000€ kun helenius on 2-300 halvempi ja on säädettävä joten voi käyttää mitä kuulaa vaan.

Mutta onnea vaan jos sellaisen teet ihan kivä kapistus.

Itse luovuin siitä kun oli 458 ja raha pula.
Takaisin alkuun
hemuli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 335
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

LähetäLähetetty: 13.12.2004 13:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hellurei !!!
Itelläkin on tuo 412 ja siihen olis nyt luotipiiput hakusessa. Voisiko joku laittaa nuo Heleniuksen yhteystiedot tänne niin voisi kysellä sieltäkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 13.12.2004 22:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Asepaja Helenius
040-583 5672
Myllöntie 13
24280 Salo

Pätevä putiikki, käpistelin siellä nättiä 45/70 rinnakkaispiippuista tuplaa ja
jahka muut projektit saadaan ohi, niin täytyy miettiä vahvasti sentyyppistä seuravaksi.
Taitavat käyttää Lothar W:n aihioita muuten.
Takaisin alkuun
maverick
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Jou 2004
Viestejä: 70
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 30.12.2004 01:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mullakin on Tikka 512S:ään hakusessa tuplapiiput ja tuo 45-70 kuulostaa periaatteessa muuten ok:lta mutta siinähän on olllut tiettyjä hankaluuksia löytää ns hirvilaillisia tehdaspaukkuja lähinnä joulerajan suhteen.

Onko kenellekään tietoa kestääkö tuo Tikka/Valmet esim. .450Marlin lautauksen? Tuossahan on jo poweria sen verran enemmän että pääsee laillisesti hirvimettälle.

Onkos jollain tietoa / kokemuksia muista isoista kaliiperivaihtoehdoista tuolla Tikka/Valmetille? Confused
_________________
Metsästys on hieno laji! Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 31.12.2004 18:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Asepaja Helenius
040-583 5672
Myllöntie 13
24280 Salo


Jonka vieras ilmoitti, niin kannattaa soittaa ja tiedustella.(hintoja Mäkisen ja tämän välillä)

Itellä oli siellä teetetty 512:sta päälle juuri 45-70covi.

Kestämisestä sen verran että kyllä runko kestää melkein sen mitä uskallat syöttää hylsylle.

Itellä oli 3.7g N:130 Hornadyn 350g RN eikä mitään ongelmia muuta ei tuolle kuulalle ollut järkeä enempää laittaa.

Säädöt saat ite säädettäväksi jos haluat ja mun mielestä niin kannattaa jos muutat kuulaa.

Piiput ovat Lotharin ja 14" nousulla sama kuin 458 kun samoja kuulia käyttää.

Tietysti muitakin saa kunhan maksaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
onsekone



Liittynyt: 13 Syy 2005
Viestejä: 4

LähetäLähetetty: 09.01.2008 18:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laittakaahan hintoja näkysillä mitä jouduitte piipuista maksamaan. Erityisesti jos on vähän uudempia kokemuksia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
alpek
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Lok 2007
Viestejä: 37

LähetäLähetetty: 13.01.2008 13:06    Viestin aihe: 2X9,3X74R Vastaa lainaamalla viestiä

Vaihdoin rihlapiipuilla ja hinta muuten olisi ollut 500€. Käytetyt olivat ja pieni naarmu kiskossa. Merkki Valmet. Sakon Powerheadilla osuu savikiekkoon sadalta metriltä , kun ampuu ensin alapiipun ja sitten yläpiipun. Hyvin kaatuu hirvet vaikka olis puskan takana. Ei ole mikään kaaripyssy, eli voi ampua vaikka 150 metriin , kun ottaa ylä ysiin tähtäyksen. Sataselle riittää ennakoksi , kun sihtaa partaan tai sen eteen.
Mielestäni muut isoreikäiset ei passimiehelle sovi, kun niillä ei voi ampua kovin kauas lentoradan kaarevuuden takia. Ja isoreikäisissä pitäisi käyttää aivan yhtä hyviä luoteja, kuin pienireikäisissäkin eli ballistisen kertoimen pitäisi olla hyvä. Tylpät luodit hidastuvat liian nopeasti mistä johtuen niillä ampuu monesti ohi, samoin kuin ennäkon ottaminen liikkuvaan hirveen on todella vaikeaa. Jos lataa isoreikäiseen itse niin kannattaa mitata lähtönopeus ja sovittaa se sellaiseksi, että osuu radallakin normaali ennakolla. Yleensä lähtönopeuden pitäisi olla yli 700 metriä per sekunti jos aikoo liikkuvaan hirveen kauas osua. Taas jos lähtönopeus on 800 m/s tai enemmän on sillä turha lähelle ampua(lihan hukka suuri) ja ampujan olkapää tulee kipeäksi harjoituksissa.
_________________
apek
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Loikka
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 948
Paikkakunta: Kotimaa

LähetäLähetetty: 13.01.2008 14:39    Viestin aihe: Re: 2X9,3X74R Vastaa lainaamalla viestiä

alpek kirjoitti:
Vaihdoin rihlapiipuilla ja hinta muuten olisi ollut 500€. Käytetyt olivat ja pieni naarmu kiskossa. Merkki Valmet. Sakon Powerheadilla osuu savikiekkoon sadalta metriltä , kun ampuu ensin alapiipun ja sitten yläpiipun. Hyvin kaatuu hirvet vaikka olis puskan takana. Ei ole mikään kaaripyssy, eli voi ampua vaikka 150 metriin , kun ottaa ylä ysiin tähtäyksen. Sataselle riittää ennakoksi , kun sihtaa partaan tai sen eteen.
Mielestäni muut isoreikäiset ei passimiehelle sovi, kun niillä ei voi ampua kovin kauas lentoradan kaarevuuden takia. Ja isoreikäisissä pitäisi käyttää aivan yhtä hyviä luoteja, kuin pienireikäisissäkin eli ballistisen kertoimen pitäisi olla hyvä. Tylpät luodit hidastuvat liian nopeasti mistä johtuen niillä ampuu monesti ohi, samoin kuin ennäkon ottaminen liikkuvaan hirveen on todella vaikeaa. Jos lataa isoreikäiseen itse niin kannattaa mitata lähtönopeus ja sovittaa se sellaiseksi, että osuu radallakin normaali ennakolla. Yleensä lähtönopeuden pitäisi olla yli 700 metriä per sekunti jos aikoo liikkuvaan hirveen kauas osua. Taas jos lähtönopeus on 800 m/s tai enemmän on sillä turha lähelle ampua(lihan hukka suuri) ja ampujan olkapää tulee kipeäksi harjoituksissa.


No mitähän tässä nyt haetaan, jokseenkin sekava viesti...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
bscontti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 925

LähetäLähetetty: 14.01.2008 12:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Helenius teki mulle vuonna 2005 tuplat kaliberissa 50-110 ja hintaa oli 1250€. Nämä siis Finn Classickiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bscontti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 925

LähetäLähetetty: 18.01.2008 09:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä kuva Heleniuksen tekemästä tuplasta Finn Classikiin 50-110
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 18.01.2008 09:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko tuossa tosiaan "safaritähtäimet"? Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 18.01.2008 10:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eikös siinä ole noi kaatuvat lohen pyrstöt.

Mitä pidät piippujen välisen käynnin säädöstä keulassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com